Voiko joku ihana auttaa

Todellahukassaolevatyttö

Eli oon 15 vuotias tyttö. Mua ahistaa aivan koko ajan, jopa nytten ku tätä kirjotan. Oon saanu nyt kaks paniikki kohtausta kuukauden sisällä ja molemmat ovat tulleet koulussa. Mutta välillä ihan vapaa-ajallakin saattaa kädet alkaa tärisemään ja sydän lyömään todella nopeaan. Myöskin kuukautisenki ovat nyt 4 kuukautta myöhässä stressin takia. Olen myös bi-seksuaali ja ihastunut täysheteroon tyttöön, ainakun tämä tyttö tulee vastaan ni alan ahistumaan ja panikoimaan aivan hirveästi:/ (hän on siis mun kaveri) Myöskin opiskelu on todella hankalaa, koska ahistaa koko ajan että en opi ja joudun kaupan kassalle enkä pärjää elämässä. Olen myös huomannut, että aina ennen paniikki kohtausta musta tuntuu, että jokin perus taito katoaa (esim kuulo, muisti, tunto yms). Ekan kerran ku sain paniikkikohtauksen musta tuntui etten kuule mitään. Tokalla kerralla musta tuntui että muisti katosi kokonaan.... Onko kelläkään yhtään mitään vinkkiä mitä tehdä, mä oon oikeesti iha hukassa, koko ajan itkettää ja ahdistaa, haluan vaa pois

3

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • w234

Psykologille pitää mennä niin sinua voidaan hoitaa ja määrätä ehkä jotain lääkettäkin. Kouluterveydenhoitajalle sanot tämän:

"Olen myös huomannut, että aina ennen paniikki kohtausta musta tuntuu, että jokin perus taito katoaa (esim kuulo, muisti, tunto yms). Ekan kerran ku sain paniikkikohtauksen musta tuntui etten kuule mitään. Tokalla kerralla musta tuntui että muisti katosi kokonaan."

Eiköhän se sua usko ja pääset käymään lääkärissä joka sitten osaa auttaa.

• kolmenkertotaulu

Sinä tarvitset lääkitystä ahdistukseen, auttaa kehonkin oireisiin mitä sinulle ilmenee.

Sinun olisi hyvä myös mennä koulupsykologille, usko tai älä niin kaikesta vuolaasti avautuminen helpottaa. Pyydä vaikka kaveri tai opettaja saattamaan sinut sinne, ettet lähde karkuun.

Sinulla saattaa olla masennuksen ja ahdistuksen lisäksi ihan kunnon burn out, kun et pysty keskittymään mihinkään ja sinua ahdistaa ihan mielettömän paljon. Siitä toipumiseen tarvitsee ihan sairaslomaa, että ota tosissasi oma henkinen terveydentilasi ja hae apua. Älä tukeudu siihen että vanhempasi tai muut ymmärtäisivät tilannettasi sillä se on yksin ammattilaisen tehtävä eikä muiden arvostella sinun kokemiasi tunteita.

Todella paljon voimia sinulle. Itsellä alkoi pitkät masennuskaudet juuri noin ja kun en hakeutunut ajoissa ammattilaiselle hoitoon niin tilanne meni niin pahaksi etten enää uskaltanut ihmisiä kohdata ja syrjäydyin. Sinulla on mahdollisuus välttää paljon pahaa oloa ja tuskaa kun vaan annat itsellesi luvan etsiä ja ottaa kaiken avun vastaan.

• Todellahukassaolevatyttö

Et arvaakkaa paljon täst vastauksest on mulle apuu, kiitos!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1118
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      834
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      830
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      705
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60