Ateisti ei koskaan pety Jumalaan.
Kaikki mitä hänen elämässään ja ympäröivässä maailmassa tapahtuu on sattuman tulosta.
Ateistin ei tarvitse koskaan rukoilla ja pettyä, kun rukouksiin ei tule vastausta.
Hänen ei tarvitse kantaa huolta mistään kuoleman jälkeisestä elämästä.
Mutta onko tuo edellä oleva totta?
Mitä vastaa oikein käärmekeiton syönyt ateisti?
Vai tuleeko ateistillekin pettymyksiä elämässä?
Onko ateisti siis maailman onnellisin ihminen vai eikö ole?
Kuka on maailman onnellisin ihminen, tai millainen?
Ateisti on varmasti maailman onnellisin ihminen
34
76
Vastaukset
- onnellisinihminenkö
Onko Jumala onnellinen, koska loi kaiken omaksi kuvakseen, mutta omakuva on onnetonta sakkia.
- tämäntästä
Siksi Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon, kun hän loi meidät kuvakseen. Hän ei halua, että ihmiset palvelevat häntä robotin lailla, vaan vapaaehtoisesti. Tuskin kukaan vanhempikaan haluaisi lapsensa olevan robotti, vaikka se olisikin silloin kiltti. Lapsi ei silloin olisi vanhempiensa kaltainen. Koko luomakunta ylistää Jumalaa, koska hän on niin määrännyt. Sinun tai minun kohdallamme on niin, että me saamme itse valita. Jos valitsemme väärin, hän ei ole onnellinen. Hän tahtoo, että käännymme hänen puoleensa ja turvaamme häneen, emmekä ihmiseen.
- Maria-Elisabet
vastaus sinulle "onnellisin ihminenkö" 8.11.2015
Omakuva on onnetonta sakkia, koska unohti sen alkuperäisen,eikä ota vastaan takaisinpaluun mahdollisuutta! - ymmärrän_atteja
Ehkä tosiaan teisteille tapahtuu niin äärimmäisen harvoin mitään positiivista elämässään, että he eivät voi sen pohjalta uskoa maailmassa olevan mitään hyvää ja julistavan omaansa, kaikkivaltiasta voimaa - pienellä koolla.
- hölpötinhölpö
tämäntästä kirjoitti:
Siksi Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon, kun hän loi meidät kuvakseen. Hän ei halua, että ihmiset palvelevat häntä robotin lailla, vaan vapaaehtoisesti. Tuskin kukaan vanhempikaan haluaisi lapsensa olevan robotti, vaikka se olisikin silloin kiltti. Lapsi ei silloin olisi vanhempiensa kaltainen. Koko luomakunta ylistää Jumalaa, koska hän on niin määrännyt. Sinun tai minun kohdallamme on niin, että me saamme itse valita. Jos valitsemme väärin, hän ei ole onnellinen. Hän tahtoo, että käännymme hänen puoleensa ja turvaamme häneen, emmekä ihmiseen.
Ja suurinosa ihmiskunnasta joutuu helvettiin hänen kykenemättömyydestä ilmoittaa itsestään uskottavasti.
- Kalju_Pitkätukka
Lunta tulee tupaan kaikille, toisille enemmän, toisille vähemmän. Ateistin ei tarvitse kohtalon kolhiessa miettiä Jumalan tarkoitusta, eikä pettyä Jumalaan. Voi keskittyä itse asian käsittelyyn. Ei tarvitse kantaa huolta tuonpuoleisesta, eikä tuhlata rajallista elämää tuonpuoleisen miettimiseen eikä jumalolentojen lepyttelyyn. Onnea elämään tuovat samat asiat kuin uskovaisille. Perhe, työ, harrastukset, itsensä kehittämininen, luonto, ystävät...
- ymmärrän_atteja
Ehkä tosiaan ateisteille tapahtuu niin äärimmäisen harvoin mitään positiivista elämässään, että he eivät voi sen pohjalta uskoa maailmassa olevan mitään hyvää kaikkivaltiasta voimaa.
- Kalju_Pitkätukka
Tänäänkin minulle on tapahtunut vaikka mitä hyvää.
Heräsin rakkaan vaimoni vierestä, 2 lapsistani toi minulle isänpäiväkortin.
Vaimoni toi minulle kahvin vuoteeseen.
Vietin pari tuntia harrastehuoneessani, vietimme leppoisan sunnuntain yhdessä.
Kävimme tapaamassa vanhempiani isänpäivän merkeissä.
Kaikkivaltias voima tosiaan loistaa poissaolollaan, mutta so what? - uskovanäkevä
Kyllä Kaikkivaltiaan voima itse asiassa näkyy kaikkialla. Paavali julisti Ateenan Areiopagilla: "Jumala ei ole kaukana yhdestäkään meistä. Hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niin kuin muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme hänen sukuansa'." Et voi pitää silmiäsi auki, näkemättä Luojan ihmeitä. Myös kaikki hyvä, minkä olet saanut, on Jumalan armoa. Eikä se ole mikään "so what" kysymys. Anteeksi vielä "ymmärrän_atteja" nimimerkin puolesta.
- Kalju_Pitkätukka
"Myös kaikki hyvä, minkä olet saanut, on Jumalan armoa."
Olen tosiaan uskonut itsekin joskus noin.
Mutta ei maailma selityksekseen Jumalaa tarvitse.
Jumala loistaa poissaolollaan, hänen tahtonsa ilmaukseksi väitetty kirjoituskokoelma, jota Raamatuksi kutsutaan, on tosiaan sekava kokoelma sekavia kirjoituksia.
Elämässäni oli vaikeita asioita päätettävänä, asioita, joihin eri uskonsuunnat tarjoavat Jumalan ilmoituksena erilaisia ratkaisuja ehdottomina, ikuisina totuuksina.
Tukin Raamattua löytääkseni oikean tavan uskoa, mutta niin vain kävi, että kirja muuttui tarkemmin tutkiessa sekavaksi, ristiriitaiseksi kokoelmaksi myyttejä ja tarinoita.
Sieltä tosiaan voi poimia sopivan jakeen tilanteeseen kuin tilanteeseen, ja niin jehovantodistajien kuin helluntailaisten usko on sillä perusteltavissa.
Maailma on silmissäni vähintään yhtä kaunis ilman Jumalaa kuin Jumalankin kanssa.
Vain mielikuvituskaveri puuttuu.
Eikä tarvitse tehdä tärkeitä päätöksiä arvaillen mielikuvituskaverin tahtoa asian suhteen. - uskovanäkevä
Harmi, ettet löytänyt totuutta. Ei mikään uskonsuunta pelasta, vaan Jeesus. Usko on maailman yksinkertaisin asia. Paavali huusi vanginvartijalle, joka aikoi tappaa itsensä: "Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut, ja sinun perheesi!" Jumalan Henki kun avaa Raamatun, niin ei se sekava ole. Minusta se on äärimmäisen yhtenäinen. Monet Raamatun sotki...eikun tutkijat sekoittavat kyllä sen sameaksi lammikoksi, mutta Jeesus sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon. Joka uskoo minuun, häne sisimmästään on, niin kuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
Käy juomaan tuota raikasta vettä, niin sisimpäsi saa tyydytyksen. Ai, miten? No, tulee tehdä parannus (mielenmuutos), hyljätä ja tunnustaa Jumalalle syntinsä, kuten sanotaan: "Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä."
Sitten vain uskossa eteenpäin kiittäen Jumalaa. tulee myös tunnustaa muille olevansa uskossa, sillä: "Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." Näin Herra alkaa johtaa elämää. Hän kirkastaa lisää totuuksia Sanansa ja Henkensä kautta. - NoJuuEi
Ja minun pitäisi uskoa totuuksia ihmisiltä, joiden mielestä maailma on 6000 vuotta vanha ja evoluutio jotain ateistien masinoimaa eksytystä.
Jostain kumman syystä minun on erittäin vaikeaa, tai siis ei vaikeaa vaan täysin mahdotonta, uskoa sellaisten ihmisten väitteisiin mistään totuuksista. - NoJuuEiEi
uskovanäkevä kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=lDFCeRzl0FM
Katso tämä jos uskallat.Uskalsin toki katsoa tuon videon. Eipä olekaan pitkään aikaan naurattanut niin makeasti. Millaista säälittävää roskaa te pölvästit uskotte aivan sokeasti? Mitä ilmeisemmin teiltä on kaikki ajattelu jotenkin kielletty tai omatoimisesti estetty.
Tällä palstalla saa aina takuuvarmasti päivän parhaat naurut, kun hörhöt satuilevat surkuhupaisista harhoistaan ja sekopäisistä unistaan, eivätkä kykene erottamaan satuja, unia ja harhoja todellisuudesta. Säälittävää, todella. - suurituntematon
Viisas mies kun käräjöi hullun miehen kanssa, niin tämä reutoo ja nauraa eikä asetu." (Sananlaskut 29:4)
"Niin kuin orjantappurain rätinä padan alla, on tyhmän nauru." (Saarnaaja 7:7) - suurituntematon
"Viisas mies kun käräjöi hullun miehen kanssa, niin tämä reutoo ja nauraa eikä asetu." (Sananlaskut 29:4)
"Niin kuin orjantappurain rätinä padan alla, on tyhmän nauru." (Saarnaaja 7:7) - Siunatut
"Ja Herra puhui : ”Älköön lähestykö kukaan, jossa on joku vamma, älköön kukaan sokea tai ontuva, kukaan kasvoiltaan tahi jäseniltään muodoton, jalkansa tai kätensä taittanut, kyttyräselkäinen tai surkastunut, silmävikainen tai ihotautinen tai rupinen tai kuohittu. Älköön hän tulko esiripun luo älköönkä lähestykö alttaria, koska hänessä on vamma, ettei hän häpäisisi minun pyhäkköäni."
"Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen." Leevin heimon miehet tekivät Mooseksen käskyn mukaisesti, ja kansasta sai sinä päivänä surmansa noin kolmetuhatta miestä. Mooses sanoi: "Teidät on tänään vihitty palvelemaan Herraa. Te olette käyneet jopa poikianne ja veljiänne vastaan, ja siksi te saatte tänään siunauksen." - HerraKäskee
suurituntematon kirjoitti:
"Viisas mies kun käräjöi hullun miehen kanssa, niin tämä reutoo ja nauraa eikä asetu." (Sananlaskut 29:4)
"Niin kuin orjantappurain rätinä padan alla, on tyhmän nauru." (Saarnaaja 7:7)"Tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä." San. 9:13
"Kultarengas sian kärsässä on kaunis nainen, älyä vailla." Sananl. 11:22
Ms. 22:18: ”Velhonaisen älä salli elää.”
"jos tytössä ei tavattu neitsyyden merkkiä, silloin vietäköön tyttö isänsä talon ovelle ja kaupungin miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi." 5Ms 22
Vaimot, suostukaa miehenne tahtoon niin kuin Herran tahtoon, sillä mies on vaimonsa pää - Niin kuin seurakunta alistuu Kristuksen tahtoon, niin myös vaimon tulee kaikessa alistua miehensä tahtoon. Ef. 5:22–24
"Nainen ei saa pitää yllään mitään miehen asuun kuuluvaa, eikä mies saa pukeutua naisen vaatteisiin. Jokainen, joka niin tekee, on iljetys Herralle, teidän Jumalallenne.
"Orjanne ja orjattarenne teidän tulee ostaa muilta, ympärillänne asuvilta kansoilta. Heitä voitte pitää pysyvänä omaisuutenanne ja voitte myös antaa heidät perintönä lapsillenne, jotka samoin saavat pitää heidät orjinaan. Heidät voitte aina pitää orjinanne."
"Älköön kukaan, joka on kuohittu musertamalla tai leikkaamalla, pääskö Herran seurakuntaan." 5. Moos. 23:1
"Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!" Psa. 137:9
"Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni. " Luukas 14.26
"Jos jollakin on uppiniskainen ja kovakorvainen poika, joka ei ota kuullakseen, mitä hänen isänsä ja äitinsä sanovat, eikä tottele heitä, vaikka he kurittavat häntä .. Silloin kaikki hänen kaupunkinsa miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi."
"Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää, ja annoin heidän saastua lahjoistansa ... jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, että minä olen Herra."
- hihhulin-hippulat
Outoa ettei pallihki ole kommentoinut ollenkaan tätä ketjua. Luulisi olevan mielenkiintoinen aihe kuitenkin.
- vaihtelevan.onnellinen
>> Ateisti on varmasti maailman onnellisin ihminen <<
Ei välttämättä, mutta ainakaan ateisti ei pety hädän hetkellä jumalansa passiivisuuteen.
>> Ateisti ei koskaan pety Jumalaan. <<
Ei pety, kuten kristittykään ei pety Vishnuun.
>> Kaikki mitä hänen elämässään ja ympäröivässä maailmassa tapahtuu on sattuman tulosta. <<
Minusta asia on suurinpiirtein noin.
>> Hänen ei tarvitse kantaa huolta mistään kuoleman jälkeisestä elämästä. <<
Totta. Sama tietoisuus joka syntymässä alkoi, kuolemassa lakkaa.
>> tuleeko ateistillekin pettymyksiä elämässä? <<
Varmasti.
>> Onko ateisti siis maailman onnellisin ihminen vai eikö ole? <<
Voisi olettaa, että itsensä muiden yläpuolelle korottanut fundamentalisti, joka on aina mielestään oikeassa saattaisi olla onnellisempi. Tapauskohtaista.- Kalju_Pitkätukka
>> Kaikki mitä hänen elämässään ja ympäröivässä maailmassa tapahtuu on sattuman tulosta. <<
Suuri osa on sattumaa tai osa tapahtumaketjuaja, joihin ei itse voi vaikuttaa.
Vaikkapa Rautaruukin myyminen ruotsiin ja potkut sen myötä tehtaalta, ei se sattumaa ole, mutta ei siihen kenkää saanut rautakoura itse voi vaikuttaa.
Aivan varmasti rukoilu ei auta ko. tilanteessa(paitsi voi lohduttaa rukoilijaa).
On myös tilanteita, joissa voi vaikuttaa asioiden tilaan.
TV:ssä näytettiin kerran joukko muhkeita amerikkalaisia muhkeine autoineen rukoilemassa bensiinimittarin ympärillä, että Jumala soisi bensan hinnan laskevan.
Tuohon uutiskuvaan kiteytyi se tyhmyys, mihin usko pahimmillaan ajaa.
Sensijaan, että vaihdettaisiin auto järkevämpään, rukoillaan bensamittarin ympärillä.
- vm41
Kaikki mitä ympärillämme näemme, on jonkun muun tekosia, kuin joidenkin jumalien.
Ihminen muokkaa,muuttaa, tappaa, tuhoaa, parantaa, myrkyttää maailmamme, johtuen vain omasta tarpeestaan, edistääkseen omaa hyvinvointiaan, välittämättä muiden eliölajien oikeuksista, jumalienne siihen mitenkään puuttumatta, miksiköhän ???
Vai onko tarkoitus alun perin ollut vesittää/häivyttää kaikki arvostelut lauseella,
>Koettelee, vaan ei hylkää herra< ??
Ateistina olen luokitellut kuvittelemanne jumalat välinpitämättömiksi, saamattomiksi tumpeloiksi, jotka mielestäni pitäisi rangaistuksien uhalla jo kieltää esiintuomasta missään muodossa.
Vai mitä ihan itse olette miettineet ? Tarkoitan ilman siteerauksia.- miksieisaasiteerata
Eikös se kuulukin olla niin, että heikot sortuu elon tiellä. Sehän on se evoluution tarkoitus. Mutta kuinka yhtäkkiä se onkin niin, että ihminen, joka on eläin, toimiikin itseään vastaan? Onko se luonnonjärjestyksen mukaista? kaikkihan pitäisi kehittyä parempaan suuntaan.
Tosiasiassa tässähän käy ilmestyskirja ennustukset toteen silmiemme edessä. Luepa se ja kysy sitten uudestaan, miksi Jumala ei puutu? Ehkä sinun ei tarvitse enään kysyä, kun huomaat, että Jumala on sanonut näin käyvän omasta sallimuksestaan. Kaikki johtuu siitä, että maailmaa hallitsee saatana, koska ihminen myi maapallon sille syntiinlankeemuksessa. Uskon Raamatun erehtymättömyyteen, siksi siteeraan sitä. Tässä pieni alkupala ilmestykirjasta Sinulle: "Kolmas osa vesistä muuttui koiruohoksi, ja paljon ihmisiä kuoli vedestä, koska se oli karvaaksi käynyt." (Ilm.8:11) Pahempia katastrofeja siis on vielä luvassa, niin että vedetkin saastuvat suurelta osin.
Mutta äläpä hättäile. Lopulta luomakunta saa levon kaikesta ihmisen aikaansaamasta pahasta: "Koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen. Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti." (Rm.8:20-21) - uygugy87
Jumala ei puutu koska Jumalaa ei ole. On vain ihmisten itsekkyys vs. järki. Ahneella on paskanen loppu, vanha sanonta pitää paikkansa. Se, ettei ateistit usko kuoleman jälkeiseen elämään, tekee elämisestä raskaampaa, koska tiedostaa elämän merkityksen. Ihmiset tappaa muut olennot ja tekee hidasta itsemurhaa. Kyllä se on painavin taakka kantaa, sen tiedostaminen. Tyhmät ihmiset sulkevat asioilta korvansa ja haluavat uskoa positiivisuuteen tai vaikka kuoleman jälkeiseen paratiisiin/taivaaseen, vaikka kaikki merkit ovat päinvastaisia.
miksieisaasiteerata kirjoitti:
Eikös se kuulukin olla niin, että heikot sortuu elon tiellä. Sehän on se evoluution tarkoitus. Mutta kuinka yhtäkkiä se onkin niin, että ihminen, joka on eläin, toimiikin itseään vastaan? Onko se luonnonjärjestyksen mukaista? kaikkihan pitäisi kehittyä parempaan suuntaan.
Tosiasiassa tässähän käy ilmestyskirja ennustukset toteen silmiemme edessä. Luepa se ja kysy sitten uudestaan, miksi Jumala ei puutu? Ehkä sinun ei tarvitse enään kysyä, kun huomaat, että Jumala on sanonut näin käyvän omasta sallimuksestaan. Kaikki johtuu siitä, että maailmaa hallitsee saatana, koska ihminen myi maapallon sille syntiinlankeemuksessa. Uskon Raamatun erehtymättömyyteen, siksi siteeraan sitä. Tässä pieni alkupala ilmestykirjasta Sinulle: "Kolmas osa vesistä muuttui koiruohoksi, ja paljon ihmisiä kuoli vedestä, koska se oli karvaaksi käynyt." (Ilm.8:11) Pahempia katastrofeja siis on vielä luvassa, niin että vedetkin saastuvat suurelta osin.
Mutta äläpä hättäile. Lopulta luomakunta saa levon kaikesta ihmisen aikaansaamasta pahasta: "Koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen. Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti." (Rm.8:20-21)> Eikös se kuulukin olla niin, että heikot sortuu elon tiellä. Sehän on se evoluution tarkoitus. Mutta kuinka yhtäkkiä se onkin niin, että ihminen, joka on eläin, toimiikin itseään vastaan? Onko se luonnonjärjestyksen mukaista? kaikkihan pitäisi kehittyä parempaan suuntaan. <
Ties monennenko kerran: sen paremmin biologisella evoluutiolla kuin kulttuurievoluutiolla ei ole mitään päämäärää eikä tavoitetta parempaan. Lukisit enemmän niin luulisit vähemmän.
> Kaikki johtuu siitä, että maailmaa hallitsee saatana, koska ihminen myi maapallon sille syntiinlankeemuksessa. <
Entä kuka loikaan saatanan ja puhuvan (!) kärmeen? Lisäksi Eeva oli vielä syyntakeettomassa tilassa kun kärmes vietteli hänet puraisemaan.- miksieisaasiteerata
Sinunkin kannattaisi lukea enemmän, niin tietäisit. Saatana oli alunperin kerubi, joka lankesi ylpeyteen. Se halusi ottaa Jumalan paikan. Hesekiel 28:ssa siitä sanotaan mm: "Eedenissä, Jumalan puutarhassa sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia jne....Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi. Minä viskkasin sinut maahan...jne."
Ei Raamatussa sanota Eevan olleen syyntakeettomassa tilassa. Päin vastoin Jumala sanoi, että: "Älä syö siitä puusta". Hän oli toki viattomassa tilassa. Vasta silloin, kun hän söi hänen silmänsä aukeni ja hän aadamin kanssa huomasi olevansa alasti (samaan päättynee lapsen viattomuus). Jumala haluaa, että palvelisimme häntä vapaaehtoisesti, eikä robotin lailla. Luomakunta ylistää häntä, siksi kun se on laitettu niin tekemään. Meidän kohdalla ei ole niin. Tuskin vanhemmatkaan haluaisivat lapsistaan robotteja, vaikka he olisivatkin kilttejä. lapset eivät olisi silloin vanhempiensa kaltaisia. Meidätkin Jumala loi kaltaisekseen ja antoi siksi vapaan tahdon. - satujahve
"Jumala haluaa, että palvelisimme häntä vapaaehtoisesti"
Mihin ikuinen jumalaolento tarvitsee palvelijoita? Käsitätkö miten typerältä tämä edes kuulostaa?
"Meidätkin Jumala loi kaltaisekseen.."
Vanhaa testamenttia ei tarvitse kauaa lukea huomatakseen että jumala ei suinkaan luonut ihmistä omaksi kuvakseen vaan ihminen loi jumalan omaksi kuvakseen. Siksi tämä vanhan tetamentin jumala mässäilee liha ja veri uhreilla, kehotti polttamaan papin tyttären haureudesta roviolla, käski pistämään paimentolaisämmältä käden poikki pippeliin sattumisesta ja kivittämään naisen josta ei tavattu neitsyyden merkkiä.
Tällainen narsistinen, sadistinen ja täysin moraaliton on kiistämättä paimentolaismiehen luoma olento.
- Halloo_onko_valloo
Vatsaa krititty tähän:
- Kristitty ei koskaan pety Cao Daihin.
- Kaikki mitä hänen elämässään ja ympäröivässä maailmassa tapahtuu on sattuman tulosta.
- Kristityn ei tarvitse koskaan rukoilla ja pettyä, Ngo Minh Chieuhun.
- Hänen ei tarvitse kantaa huolta mistään kuoleman jälkeisestä elämästä.
Eikö ole kummallista uskoa johonkin, jonka ei usko edes olevan olemassa, mutta on kuullut siitä (ehkä) puhuttavan? - Miksi_oi_miksi
"Eedenissä, Jumalan puutarhassa sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia jne....Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi. Minä viskkasin sinut maahan...jne.
Kuka oli tehnyt nuo jalokivet ja kauneudet, kuka salli niiden olevan saatavilla, kuka kaikki tietävä valtias ja maailman luoja kehtasi asettaa maailman siihen tilaan, että saattoi sen syntiin houkutteleviin ja syntiin lankeaviin. - Miten_asiat_ovat
"Sinunkin kannattaisi lukea enemmän, niin tietäisit. Saatana oli alunperin kerubi, joka lankesi ylpeyteen. Se halusi ottaa Jumalan paikan. "
Kaikkivaltias ja tietävä Jumala loi kerubin tietäen sen tulevan olemaan hänen vihollisensa. Jumala halusi leikkikaverin, joka olisi yhtä vahva kuin hän, mutta kuitenkin h i e m a n heikompi, jotta itse suuruus voittaisi lopulta - vai voittaako - Olisiko sittenkin niin, että kerubi onkin itse hyvä Jumala ja Jumala jota palvomme onkin Saatana. - Ihmettelijä_vain
"Hän oli toki viattomassa tilassa. Vasta silloin, kun hän söi hänen silmänsä aukeni ja hän aadamin kanssa huomasi olevansa alasti (samaan päättynee lapsen viattomuus)."
Mitä tarkoittaa viattomuuden tila? Noin ihan käytännössä? Henkilö, joka ei tiedä mitä tekee, kuten lapsi, joka ottaa toisen karkin vaikka äiti on sanonut, että vain yhden saa ottaa. Pitääkö lasta rangaista kovastikin tästä syystä?- miksieisaasiteerata
En tiedä.
- Miten_lie_asiat
"Ei Raamatussa sanota Eevan olleen syyntakeettomassa tilassa. Päin vastoin Jumala sanoi, että: "Älä syö siitä puusta". Hän oli toki viattomassa tilassa. Vasta silloin, kun hän söi hänen silmänsä aukeni ja hän aadamin kanssa huomasi olevansa alasti "
Mitä pahaa alastomuudessaon, jos kerran kaikki paratiisissa olevat eläimet olivat alasti. Mitä, jos virtahepo olisi syönyt siitä puusta ja tajunnut olevan alasti? Kärisisivätkö nyt kaikki olennot virtahevon naiviudesta? - onnellisinhenkilö
PAL PAL PALLI ON SUN YSTÄVÄSI
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577260Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243446Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1601741Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3351723- 841385
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2571228- 811144