Olen avoliitossa ollut jo 8v jossa yksi poika 6v...olen jo vuosi sitten huomannut etten rakasta enään avovaimoani :( mutta tunnen velvollisuutta lastani kohtaan ja jonkinlaista myötätuntoa myös avovaimoani kohtaan enkä haluaisi loukata hänen tunteitaan. Nyt tullut puhetta toisesta lapsesta! Osa minusta kehoittaa jäämään ja tehdä viel lapsi mutta se toinen osa kehoittaa hakemaan rakkautta muualta! Olen yhden kerran pettänyt vaimoani n. 7v sitten ja kerroin asian vaimolle ja antoi kyynel silmissä ajan kanssa anteeksi...muutaman kerran ollut todella lähellä ettenkö olisi uusinut tekoani, ainoastaan kumin puute esti sen...
olen vähän hajalla kun en tiedä mitä teen...lapsi tarvii isäänsä ja haluaisi pikkuveljen tai siskon, olemme kuitenkin ihan sopuinen pari, ei isompia riitoja joista lapsi kärsisi!! Mulle tämä on kova ja sekava paikka!!
Onko kohtalotovereita ja miten olette toiminut??
Olenko liian uskollinen?
7
1324
Vastaukset
- äiskä82
olt pettäjä luonteeltasi kun ajattelet noin! kumpa vaimosi tajuaisi pitä sinun pienissä aivoissasi liikkuu! sano vaimolle ettet rakasta häntä! pääsee hän noin huonosta miehestä eroon. yhteishuoltajuus on keksitty! säälin vaimoasi...
- uskollinenko?
tohon on vaikea sanoa...
sen vain sanon että on terveellistä olla uskollinen itselleen.mutta kertoa totuus toiselle.
ei tule niin petetty olo,kuin jos toinen pitää kulissia kulissin vuoksi..
en tiedä!nämä on vaikeita kuvioita...
on niin helppo tuomita.lopuksi:pahinta on tunteetomuus. - Hemmo
Vai liian uskollinen...hahhaaa...
Kerroit pettäneesi jo kerran ja meinasti toisenkin kerran pettää. Miks helvetissä kirjoitat että ootko liian uskollinen?! Et helvetissä ole!
Mitä tohon tilanteeseen tulee, niin olen saman käynyt mutten pettänyt koskaan ja nyt olen eronnut ja yhteishuoltajuus toimii mainiosti. Enemmän loukkaat puolisoasi jos petätä häntä, joten järki käteen ja menkää jonnekin perheterapiaan tms. ennenkun mitään peruuttamatonta tapahtuu, ellet sitten kerro tunteistasi rehellisesti avovaimollesi. Äly hoi! sekä itseäsi että vaimoasi kohtaan.
Mieti:
mitä oikeasti haluat?
haluatko jatkaa nykyisen perheesi kanssa?
miksi?
mitä hyvää ja mitä huonoa on suhteessanne?
mitä haluaisit muuttaa?
mitä ominaisuuksia arvostat vaimossasi?
mitä uskot saavuttavasi, jos vaihdat kumppania?
mitä olet valmis itse tekemään suhteenne eteen?
mikä sai sinut aikanaan rakastumaan vaimoosi?
Miksi ihmeessä tekisit lisää lapsia, ellet halua elää sitoutuneena perheesi kanssa?
Mielestäni kuulostaa siltä, ettet ole ollut uskollinen edes itsellesi vaimosta puhumattakaan.
Ehdotan, että kävisit avoimen ja rehellisen keskustelun ensin itsesi ja sitten myös vaimosi kanssa. Voiko suhteenne vielä pelastaa, vai pitäisikö molempien jatkaa matkaansa.
Ole uskollinen ainakin itsellesi!- neito
kinkkinen tlanne... voi kumpa en ikinä IKINÄ IKUINÄ joutuisi avovaimosi osallisuuteen... kuinka kauheaa olisikin kuulla että mies on pettänyt ja vieläpä yhteinen lapsi!!! kuitenkin pitäisi olla rehellinen...
kysyn vaan... mitä järkeä tehdä lapsi, jos ei toisesta niin välitä???
Mieti mielessäsi mitä oikein haluat.. toisiko toinen nainen onnea?? ...(ehkä vähäksi aikaa, mutta sitten saattaisit huomata sen olevan pelkkää INTOHIMOA) ...on aika luonnollista että tunteet ns. lopahtaa... rakkaus ei kuitenkaan helposti katoa.... sitten sen huomaa kun ERO tulee...
mieti tarkkaan... ole kuitenkin rehellinen sekä itsellesi että toiselle... mieti itse jos olisit avovaimosi miltä tuollainen käytös tuntuisi!!!! - ei helppoa
Kerro avoimesti kaikki mitä asiasta ajattelet ja tunnet. Vaikka paperilla jos on helpompi niin. Sen jälkeen kuuntele mitä avovaimosi ajattelee ja tuntee. Mitä on todellinen rakkaus...? Pitemmän päälle juuri välittämistä, myötätuntoa, toisen tukemista ja (vaikeuksissa) kasvamista. Rakastamaan opitaan. Yhtä lailla kuin on "lopettanut" rakastamaan toista, sen voi löytää uudelleen. Mieti mikä sinulle on tärkeää suhteessa ja mitä hyvää nykyisessäsi on, ja sitten, kannattaako ottaa riski ettei löydykään yhtä hyvää.
- nainen83
Mieti, että mitä rakkaus on. Ei rakkaus ole pelkkää hetkellisiä tunteita ja sitä rakastumisen tunnetta jarkuvasti. Joskus on alamäkiä, joskus on ylämäkiä. Ei aina alamäkien sattuessa tarvitse ajatella, ettei rakasta, jos kaikki tunteet tuntuisivat olevan jossain kaukana. Rakkaus on sitä, että tahtoo rakastaa myös vastamäissä.
Raukkamaisesti teet, jos lähdet perheesi luota vain etsiessäsi rakkautta. Lähdet häntä koipien välissä jonnekin vielä kauemmaksi sitä sun rakkauttasi. Tuskin löydät sitä todellista rakkautta uuden naisen luota, ehkä vain rakastumisen tunteen, mutta et todellista rakkautta. Samanlailla uuden naisesi kanssa joudut jossain vaiheessa samaan tilanteeseen! Sun todellinen rakkaus on avovaimosi ja lapsesi. Opettele tuntemaan uudelleen sitä rakastumisen tunnetta! Harjoittele! Ei rakkaus pysy ellei sen eteen tee työtä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih517016Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7033123Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831310Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981291- 841285
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891180
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361136Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181120- 761046