Esson baari

Mielestäni viime viikkoina näiden keskustelujen taso on laskenut arveluttavasti.
Vaikka en ole ”Esson baarin” vakioasiakas, oletan, että sielläkin keskusteltaisiin sivistyneemmin.

Ei ole enää tyylikästä se, mitä moni akateemisestikin sivistynyt näppäimistöltään tuottaa.

Joidenkin tekstien lukeminen etoo minua.

Siksi olen ajatellut pitää muutaman viikon tauon, sekä adventismiosion lukemisessa että siihen kirjoittamisessa.

Jos jollakin on pakottava tarve ottaa lähiaikoina yhteyttä, eiköhän hätä keinon keksi?

Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
[KR38: Ps. 1:1]

8

262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anneelina8eikirj

Tuo on täysin totta tämä palsta on käynyt kun riivaajien päämajaksi, ei tänne mieli tee enää kirjoitella ja jos kirjoittaisikin niin heti saa parjauksen perään, joten paras kai se on jättää tämä niille jotka täällä eniten mellastaa.

• Niinpä - olen minäkin ajatellut jättää koko palstan .. mutta sitten ajatellut että jos tästä kirjoittelusta kuitenkin olisi jotain hyötyä joillekin - tämä palsta kuvaa tätä meidän maailmaamme - tämän parempi se ei ole ... 800 miljoonaa nälkää kärsivää joista yksi kuolee joka 3:mas sekunti .. Jumalan pilkka, politiikka joka on viemässä koko maailmaa tuhoon, huumeet ja ihmisten sokeus ..
      Oikeastaan ei tämän tapaiset palstat voi paljon parempia ollakaan.. mutta jokainen valitsee oman tiensä tässä ja nyt ..

alex

• uudestaanteletapit

Jos oma pää höyryää savua eikä se enään kestä nu-nuuta;on tauko aina paikallaan.

PS.Oma mielipide/tulkinta ei ole se ainoa;muillakin on niitä.

• Perusteet.on

Joillakin on pakottava tarve olla mielipiteinensä oikeassa ja kun ne pilvilinnaharhat sitten kaadetaan ja kaatuvat, jää jäljelle raunio. Adventismi on sellainen väkisin kokoon kyhätty hiekkalinna ja sen kaatamiseksi ei tarvita muuta kuin pieni sohaisu sen ytimeen ja se sortuu. Monien mielestä adventismi palsta on täysin turha samoin kuin koko adventismikin.
      Toisaalta palstan olemassaololle löytyy peruste siitä, että jotkut vastuuntuntoiset henkilöt kokevat velvollisuudekseen varoittaa adventismista ja sen harhoista. Palstalla on monia ex-adventisteja, jotka ovat sisältä päin päässeet näkemään adventismin ja adventtikirkon koko kirjon ja voivat siksi hyvällä syyllä esittää mielipiteensä ex-lahkostaan ja varoittaa muita.

• pyhpyhpyhpyhpyh

Puhut täyttä potaskaa.

• Yksi.muiden.ylitse

Palstalla on ainakin yksi kirjoittaja, joka tarkoituksella haluaa laskea palstan tasoa, että palsta vaikuttaisi tylsältä. Pyhpyh...pyhpyhpyhpyh ja mitä näitä tämän palstan pölvästillä on näitä nimimerkkiä, on palstalla vain yhdestä syystä. Hän haluaa sotkea hyvänkin viestiketjun omilla typerillä "puheillaan".

• pyhpyhpyhpyhpyh

Saatte samalla mitalle takaisin. Sen olen ilmoittanut jo kauan sitten. Oma on syynne.

• Ihan.keskitasoa

Kerrotko Tuomas-kuoma, että mikä viimeaikoina on mukamas palstalla laskenut keskustelun tasoa? Jokaisella palstalla kun on joku mätämuna kommentteineen.
      Mielestäni palsta on pysynyt ihan kohtuuhyvänä mitä adventismi-palstalta voi ylipäätään odottaa. Palsta kun on yleensä sellainen kuin on palstan aihekin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6415
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      655
      2709
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1229
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1155
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      85
      1144
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1098
    7. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      281
      1083
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1080
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      70