Startti hajos?

Eepi

Kävin hakeen paketin postista ja aioin viedä tyhjät kaljakoritkin pois. Jäi aikomukseksi, koska startatessa kuului vain "naks". Virtaa kyllä johonkin häipyi, sillä merkkivalot himmenivät ja tuuletinkin hidastui näin "startatessa".

Joskus kesälläkin se teki samaa, mutta starttasi sitten hetken jäähdyttyään normaalisti.

Auto on Volvo 740 Diesel vm. 87

Mitäs kansa arvelee, uusi startti?

6

748

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmm

tarkista että startin johdot on kiinni ja puhtaat... maadoitukset kunnossa. akussa virtaa??? sulake? joka on tosin kunnossa jos kerran naksuu... sit jos ei auta niin startti pois ja purkaa ja putsata tarkistaa hiilet ja muuten ettei ole kovin kulumaa/hiiltynyttä :)... kiinni laitto ja testaus. ja toivoa!

• Eepi

Jatkoa edelliseen kirjoitukseeni. Auto sai seistä n.4 tuntia pakkasessa, niin se koki ihmeparantumisen ja lähti eka startilla käyntiin! Ajoinkin sillä senverran, että kone ainakin jonkin verran lämpeni, sammutin ja starttasin. Käynnistyy ihan OK. Mistähän ihmeestä tuo oikuttelu johtuu?

Mutta ei kai sitä niin kiirettä ole, ettei neljää tuntia talvella autoa jäähdyttelisi näin lomalla ollessaan. Eri asia, kun on töihin lähdettävä. Työnantaja ei ehkä ymmärrä autoani?

• Startti

Statti moottirin päällä on sellainen kaljapullon paksuinen murikka nimeltään solenoidi, volvosta en tiedä oko purettavissa solikan sisällä "käret" syöpyneet. siinä vika. koska noin oireillut pitkän aikaa, toinen vaihtoehto on virtalukon pohja. ei voi tarkkan tietää kun auto ei mäkysillä mutta tarkasta nuo ensin. hillissä vika ei ainakaan jo jo kesällä jeppuili mutta tarkista hiilet jos tartin purat, laakerit kanssa ovat halpoja työ maksaa eniten.

• Lieneekö akussa tarpeeksi potkua.
      Mulla oli kiisselissä samanlaista onkelmaa joka hävis akun uusimisella.

• Eepi

Akku ei ole montaa vuotta vanha ja pyörittää pakkasellakin ilman moottorinlämmittimen käyttöäkin auton käymään. Eli kestää startata pitempäänkin hyytymättä. Mutta sitten omapäisyyttään jättää kokonaan reagoimatta. Liekö tullut isäntäänsä?

• on.
        Eepi kirjoitti:

Akku ei ole montaa vuotta vanha ja pyörittää pakkasellakin ilman moottorinlämmittimen käyttöäkin auton käymään. Eli kestää startata pitempäänkin hyytymättä. Mutta sitten omapäisyyttään jättää kokonaan reagoimatta. Liekö tullut isäntäänsä?

Jos valot himmenee eikä pyöri on muutama mahdollisuus. Akunkaapeleissa huono kosketus, tai rungon tai koneen maadotuksessa ylimenovastusta. Akku voi olla huono mutta jos vika vain ajoittain ei kuulosta todennäköiseltä. Eli putsaa akunkaapelit ja maadoitukset niin toimii. Vika ei varmastikkaan solenoidissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4890
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2265
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1444
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      89
      1374
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1356
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      135
      1165
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1085
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      266
      993
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      967
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      965
    Aihe