Annoin aikanaan lapsen ns avoimeen adoptioon.

bioäiti

Eli tiedän hänen vanhempiensa nimet, missä asuu. Hän tietää minusta myös samat asiat. Hän on jo aikuinen 19v ja yrittää pitää minuun yhteyttä. Tilanne on vaikea koska jo 10v sitten hänen bioisänsä kuoli,jäin leskeksi, löysin uuden miehen ja sain lapsen . Tälle nuoremmalle kouluikäiselle lapselle en ole puhunut adoptioon antamasta lapsestani mitään koska nykyinen mieheni ei halua että kerromme hänestä. Myös adoptiovanhemmat ovat olleet tapaamisissa vallan töykeitä kun niitä aikoinaan oli ennen kuin nykyisen mieheni kanssa syntyi yhteinen lapsi, niitä ei ole enää ollut. Pyysivät mm rahaa minulta vaikka olen työtön yms haukkumista.Miten selvittää tämä tilanne?

1

120

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elles

Tapaile ensimmäistä lastasi aluksi ilman muuta perhettäsi ja jos ja kun välillenne kehittyy läheisempi suhde, puhutte uudestaan miehesi kanssa ja valmistaudute ottamaan hänet osaksi lähipiiriänne ja lapset pääsevät tapaamaan toisensa. Jos miehesi ei halua että tapaat omaa lastasi, eikä ajattele lapsien etua, pitää sinun miettiä onko lapset vai mies tärkeämpiä sinulle.
      Myös nuorempi lapsesi tulee koko elämänsä ihmettelemään miksei hänelle kerrottu vanhemmasta sisaruksesta, koska tämä tulee varmasti viimeistään aikuisena hänelle selviämään. Minulla on useampi ystävä, jolle on paljastunut tällainen salattu sisarus ja on yli kolmikymppiset miehetkin itkeneet ja surreet miksei oltu kerrottu, eikä ole päässeet koskaan tapaamaan. Varsinkin jos uudessa perheessäsi on vain yksi lapsi, tämä varmasti on toisinaan toivonutkin sisarusta. Itse ainakin ainoana lapsena kadehdin usein kavereiden sisaruksia ja mieluiten olisin halunnut isoveljen. :)
      Ensimmäisen lapsesi kannalta voit miettiä, miltä tuntuu, jos olet pienenä antanut hänet adoptioon, etkä nyt sitten hänen sitä varmaan vuosia odotettuaan, vieläkään haluaisi tavata ja tutustua, torjutuksi tuleminen aiheuttaa hänellekin varmasti monia murheita.
      Onnea tutustumiseenne! Alku voi tuntua hankalalta, mutta keskity miettimään sitä mitä kaikkea hyvää ja ihanaa se tuo elämiinne nyt ja tulevina vuosina, pääset myöhemmin osaksi mahdollisten tulevien lastenlastesi elämääkin jne.
      Ihanaa jatkoa perheellenne!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1284
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      844
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      715
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60