Nyt kun pakanallisen mässäily juhlan aika taas lähestyy niin tässä olisi vinkkiä mitä voi katsoa joulukuussa TV7:lta, olen suomentanut David Pawsonin joulua käsittelevät opetukset vuodelta 2013:
JEESUS JA JOULU - (3 jaksoa)
Ohjelmat voi katsoa TV:stä tai Netti-TV:stä esitys ajankohtana:
http://www.tv7.fi/broadcast/?broadcast=0_217456
.
.
Su 13.12.2015 – klo 15.00:
Jeesus ja joulu 1/3:
• 'Jouluun liittyvät perinteet'
- joulun alkuperän ja perinteiden käsittelyä
.
.
Su 20.12.2015 – klo 15.00:
Jeesus ja joulu 2/3:
• 'Seurakunta ja joulu'
- käsittelee mm sitä millainen suhde seurakunnalla on ollut jouluun
.
.
Su 27.12.2015 – klo 15.00:
Jeesus ja joulu 3/3:
• 'Mitä Raamattu sanoo joulusta?'
- Käsittelee sitä mitä Raamattu todella kertoo Kristuksen syntymästä
.
.
- Opetukset tulevat uusina TV7:n ohjelmistoon -
.
.
Miten kristittyjen tulisi suhtautua jouluun? Tulisiko miettiä mitä mieltä Jeesus itse on joulusta? Miksi ja miten koko juhla on tullut seurakuntaan ja kristinuskoon?
JEESUS JA JOULU - TV7, joulukuu
13
112
Vastaukset
- TeetHyvääTyötä
Kiitos George L
- KiitosHerralle
Amen.
- KaikilleHyväksi
Kuuntelemme opetusta Raamatusta.
- 634
546
- 567
634 kirjoitti:
546
567
- voi-kauhia
Ajankohtainen aihe, nyt ihmiset vetäneet herneen nenään kun pappikokelas paljasti ettei joulupukkia ole:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1448947152206.html
"Pappikokelas meni paljastamaan lapsille koulujumalanpalveluksessa totuuden joulupukista. Lasten lisäksi vanhemmatkin tyrmistyivät." - sokeutta
Olisko joulu tullut Jeesus messiaan syntymässä Betlehemissä kristikuntaan .... Peite lähtee vain Jeesuksella ristin kautta.
- kiitosjeesus
Jeesus onkin pakanain valkeus . Ilosanoma . Jumalanpalvelusjoulu on pyhä juhla . Jeesuksen syntymä juhla . Lapsi on meille syntynyt poika on meille annettu. Neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan . Betlehemin seimi muistuttaa jouluyön syntymätapahtumasta . Sillai se pakanoitten valo loistaa jouluna kiitosvirsien kaikuessa ja vielä kiitämme ruuastammekin mitä monet varastavat ja jota myös jaamme toisille mitä työllämme kasvamme itse. Näin kristitty ottaa kaiken lahjana vastaan Jumalan Pojalta joka sikisi Pyhästä syntyi neitsyestä . Kiitos Jeesus . Amen. Jo joulu joutui jo taas ... Tännekin.
- kuolipuolestamme
Syntisten ystävä Jeesus syö ja juo syntisten kanssa . Sellainen Jeesus.
- tyhmääpilkkaa
Jeesus aterioi opetuslastensa kanssa .
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564810Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336- 881332
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301131Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681065Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi253950- 72947