Olisi kiva kuulla millaisia tyhjäkäyntikierroslukuja teillä on diesel-ja bensa-autoissanne?
Minun diesel-Mersu röhnöttää mukavasti tyhjäkäynnillä!
Ja kierrokset on tyhjäkäynnillä 700-800kierrosta/min.
Paljonko on autosi tyhjäkäyntikierrosluku?
11
6139
Vastaukset
- Tesla_model_s
0 kier./min.
- 401_cu.in._V8
Siinä 500rpm paikkeilla. Jo noilla kierroksilla enemmän vääntöä kuin mitä suurimmalla osalla eurokinnereistä on huippuvääntö.
- heheheee
Tukehtuu V8 noillakierroksilla. Bensarosvon joutokäynti huitelee 2000 kierroksen paikkeilla ja bensaa ryystää joutokäynnilläkin lähes 10L/h. Voi sitä ympäristömyrkyn ja melusaasteen määrää.
V8 häviää väännössä nykyaikaiselle 2,0 litraiselle turbodieselille. Niisten ruuvataan nykypäivänä yli 250hv ja vääntö pitkästi päälle 400nm. - 2352352
heheheee kirjoitti:
Tukehtuu V8 noillakierroksilla. Bensarosvon joutokäynti huitelee 2000 kierroksen paikkeilla ja bensaa ryystää joutokäynnilläkin lähes 10L/h. Voi sitä ympäristömyrkyn ja melusaasteen määrää.
V8 häviää väännössä nykyaikaiselle 2,0 litraiselle turbodieselille. Niisten ruuvataan nykypäivänä yli 250hv ja vääntö pitkästi päälle 400nm.Puhu vaan saksalaisten V8ien puolesta, -65 Buickin 401 cu.in V8ssa 750cfm spreadbore kaasarilla on niin valtavasti vääntöä että helposti pysyy käynnissä 500rpm. Yli 2000rpm en koskaan edes ajossa kierrätä. Ehkä saksalaisissa V8ssa on 400Nm, amerikkalaisissa väännöstään tunnetuissa nailhead V8ssa on vääntöä 700Nm paikkeilla, ilman mitään ahdinta, vähän isompi kaasari vaan josta nailheadit tykkää.
Melkein nauran niin että kahvit lentää suusta aina kun joku alkaa vertaamaan eurooppalaisten vääntöä amerikkalaisiin V8hin :)
- sfljsdkfjdkf
En tiedä kun nykyisessä autossani ei ole kierroslukumittaria. Eräs edellisistä, Mazda 323 1,6-16v kaasutinmoottorilla kävi n. 850r/min joutokäyntiä lämpimänä, siinä oli kierroslukumittari ja myös moottorin lämpömittari mikä myös puuttuu nykyisestä autostani! Vituttaa kun kehitys vajoaa taaksepäin, miksei moottorin lämpötilatietoa voida nykyään näyttää kuljettajalle useissa nykyautoissa??!!
- unnecessary
siksi kun kone käy kuitenkin niin kylmänä talvella ettei varsinaista lämpötilatietoa voi näyttää vaan mittari täytyy kuitenkin ohjelmoida näyttämään sitä 90 kunhan moottorin lämpötila on ns. "normaalien" rajoissa.
ja toisekseen moottorin todellinen lämpötila voi olla kesällä yli sadan täysin suunnitellusti mutta kuljettajalle sitä ei voi näyttää vaan näytetään tasan 90.
niin miksi laittaa mittaristoon ollenkaan viisaria joka täytyy kuitenkin ohjelmoida jököttämään paikallaan riippumatta todellisesta tilanteesta? täysin turha kuluerä.
automaattivaihteisella voi jättää kierroslukumittarinkin pois, silloinhan sitä ei mihinkään tarvita.
- singerit
Onks 725 hyvä lukema?
- mersun.mylly
Väljä mylly ronklottaa laidasta laitaan.
- Tadaah
Ei vaan riippuu moottorin lämpötilasta. Kylmä moottori pyörii nopeammin tyhjäkäynnillä ja lämpimänä vähän hitaammin.
Mese käy hyvin tyhjäkäyntiä.
- Jimnyx
Selvästi alle tuhat kierrosta, ehkä 750...800. Luulen että se on pienelle suht korkeaviritteiselle bensakoneelle alakantissa, mutta käynti ei ravista eikä oireile sammumista. Uudempana moottorin tyhjäkäynti oli tonnin paikkeilla, mutta näköjään se vanhemmiten hyytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622947
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802283
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361693- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450