Jos on aikaa katsokaa,,Hyvää Itsenääisyyspäivää!
https://www.youtube.com/watch?v=feDoo8RtNLA
Hieno juttu Ilmari Juutilaisesta!
8
63
Vastaukset
- Niittokoness
Nii, mut ei hä hää mikkää Lieksalaine ollu. Sortavalan poikii, niinku Marokon kauhukkii, veljesä.
- härkin_ja_riivin
Luepas kuule totuutta äläkä jäpätä. Kyllä Illu oli lieksalainen.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ilmari_Juutilainen - rotestimökinpoika
Miten vähän tunnetaan historiaa, ei kannata väittää jos ei tiedä.
Aseman vieressä on dokumenttia lieksalaisuudesta. rotestimökinpoika kirjoitti:
Miten vähän tunnetaan historiaa, ei kannata väittää jos ei tiedä.
Aseman vieressä on dokumenttia lieksalaisuudesta.Ilmari Juutilaisen synnyinkoti oli Lieksan rautatieaseman kohdalla, mutta Rantakylän puolella eli ratapihan toisella puolella. Muistolaatta asennettiin kuitenkin asemarakennuksen läheisyyteen, koska Rantakylän puolelta sitä ei olisi kukaan löytänyt.
- KylläNäinOn
Minusta Ilmari Juutilainen ansaitsisi keskustaan näköispatsaan! Olisi ennemmin sen tehneet ennekuin sinne jokirantaan ne työttömän nuolukivet!
- Jäsäpä
Veljensä Aarne "Marokon Kauhu" Juutilainen on syntynyt Sortavalassa. Kovia poikia molemmat aikanaan.
Lieksassa syntyneen Ilmari Juutilaisen isä Tuomas oli rautatieläisiä ammatiltaan konduktööri. Helmi äiti oli kotiäitinä huolehtien kolmesta lapsestaan Aarnesta, Ilmarista ja Irjasta. Isän sairastuttua vakavasti Ilmarin ollessa alle kouluikäinen, perhe muutti Sortavalaan, jossa Ilmari sai nelivuotisen kansakoulun päätökseen 13 vuoden ikäisenä. Kansakoulun jälkeen Ilmari aloitteli koulunkäyntiä Sortavalan lyseossa, mutta jätti opinnot kesken. Hän pääsi vapaaehtoisena varusmiespalvelukseen Ensimmäiseen erilliseen merilentolaivueeseen Viipuriin ja voidaan sanoa se ”vei miehen”!
Lisää Ilmarista yli 500 sivuisessa kirjassa "Illu", joka löytyy kirjastoista.- Kutjake.olen.minä
Ilmari ja Aarne oli TOSI LIEKSALAISIA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1774834- 123416
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402233Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly262004Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471946Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6801906- 1171841
- 1381767
- 451525
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101431