Lapset ja naapurin eläimet

joKyllästynyt

Haluaisin nostaa esiin sellaisen asian, kuin lapset ja heidän kiinnostuksensa käydä rapsuttamassa ja silittämässä naapurin eläimä.

Itse olen se naapuri ja laumaani kuuluu monenlaisia eläimiä hevosesta koiraan, kissoihin ja kaneihin. Ymmärrän, että lapsia kiinnostaa eläimet (niin minuakin kiinnosti pienenä)ja tähän saakka olen ollut se "kiltti naapurintäti", joka on antanut lasten tutustua eläimiini. Nyt riesana alkaa sitten olla se, että lapsia ramppaa tiluksillani useamman kerran viikossa. Nämä lasten vierailut verottavat jo aikaani ja töiden jälkeen väsyneenä haluaisin usein olla rauhassa. Valvomatta en voi tietenkään antaa lasten olla eläinteni kanssa, esimerkiksi koirani ovat kaikki omiaan vartioivaa tyyppiä ja sellaisia, joiden kanssa isojenkaan lasten ei voi antaa olla ilman aikuisten valvojaa.

Siispä vanhemmat, miten kasvatatte lapsianne suhtautumaan naapurin eläimiin? Saavatko käydä ollenkaan naapurissa, rajoitetusti vai ramppaavatko siellä ilman mitään rajoitusta?

Minulle kerran tai kahdesti kuussa vieraiden lasten vierailuja olisi sopivasti, en halua olla ilmainen ajanviettopaikka ja lasten vahti.

2

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielestäni sinulla on ihan täysi oikeus rajoittaa lasten olemista kotipihallasi. Sanot vain lapsille, että nyt eivät valitettavasti ole tervetulleita, vaan asetat rajoituksen, että ennalta sovittuna aikana saavat tulla kerran kuussa ja se siitä. Ja miksikö sinun muka pitää olla lastenvahtina? Sinä vahdit omia eläimiäsi ja vanhempien tehtävänä on vahtia lapsiaan. Eli siitäkin suora ehto, että lapset saavat tulla katsomaan eläimiä vain vanhempiensa seurassa. Ihan suoran vain sanot, että vastaat vain omista eläimistäsi. Jos se mukula itse työntää sormensa koiran/hevosen/muun eläimen suuhun ja sitä purastaan, niin on ihan vanhempien vastuulla. Yleensä jo tämä vähentää vierailujen määrää. Vaikka ne vanhemmat kuinka tiuskisi menetetyn ilmaisen illanviettopaikan perään, niin älä missään nimessä kuvittele olevasi ikävä ihminen. Et ole. Olet vain oikeudenmukainen ja vanhemmat itsekkäitä, kun kuvittelevat voivansa vain sysätä mukulansa jonkun muun niskoille. Valitettava fakta on, että tässä maailmassa on pakko oppia sanomaan "EI", koska muuten sinua käytetään häikäilemättömästi hyväkseen.

• mutsiis

Mutsis on

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6545
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      661
      2791
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1239
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      92
      1197
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1195
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1113
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1100
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1089
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      992
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228