Eli lyhyesti sanottuna derealisaatio on sitä kun elämä tuntuu epätodelliselta, eli aivan kuin katsoisit tvstä jotain ohjelmaa paitsi se tapahtuisi oikeasti ja itsekkin tuntuisi aivan siltä kuin olisi jossain elokuvassa.
Derealisaation syynä on trauma. Sain trauman siitä kun minua usein kiusattiin ja vedettiin turpaan. Elämä on tuntunut epätodelliselta viimeiset 7 vuotta. Se voi olla elinikäinen sairaus, ja tämän takia monet päättävät tehdä itsemurhan.
Derealisaatiota sairastaa 6% väestöstä, eli aika yleistä on.
Onko kenelläkään ollut Derealisaatiota? Miten selvisitte? Auttoivatko lääkkeet?
Onko kellään ollu derealisaatiota?
Psykoosiin
1
103
Vastaukset
- Real-person
Derealistisia kohtauksia tapahtuu minulle aina välillä, ehkä nolla viiva kaksi kertaa kuussa ja niitä on ollut vuodesta 2014. Kestoltaan ne eivät ole olleet kuin korkeintaan puoli päivää, yleensä alle kymmenen minuuttia.
Jatkuvaa derealisaatiota minulla ei siis ole ollut, joten en voi auttaa. Ainakin tiedän miltä se tuntuu - tosin aika lievästi: eihän kukaan satunnaisesti ahdistuskohtauksia saava voi tietää yhtään, miltä kokopäiväisesti ahdistuneesta tuntuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 70830
- 48824
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60669
- 52637
- 50635