autoni on saab ketjukoneella. eihän se jenkki ole mutta sympatiseeraan jenkkiautoja. jenkkiautoilijat tietää paljon autoista niin kysympä seuraavaa. Kun tuota noin niin on kertynyt Saabin mittariin jo 440tkm. Moottori on iskussaan. Jakoketju on alkuperäinen. Ei minun korvaani rallattele mutta johtuneeko sitten vaihtokunnossa olevista öljyistä vai siitä että korva haluaa kuulla pientä rapinan alkua kierroksia konepellin alta nostaessa, mutta niin, en tiedä rapiseeko vai ei.
Mutta sitten kun se oikeasti alkaa rapista, niin meneekö se siihen että kuulee kabiinin puolellakin ja tyhjäkäynnillä se rapustuksen? Ja kun se siihen kuntoon joskus ehtii, niin kauanko rapisevalla uskaltaa ajella? Kenties vielä 10tkm?
Auto on tekniikaltaan ja koriltaan tuota noin niin helvetin hyvä. Jakopään remontti on vain sen verran iso, että se taitaa sanella sen ajan kauanko haluaa kyseistä autoa pitää. Seuraava onkin sitten automaattiSaab.
te tiedätte J-autoilijat. siksi kysyn jakoketjusta
5
72
Vastaukset
- Rallattelee
Perinteiseen jenkki OHV V8 on eroa aika paljon, kasissa nokkaketju on lyhyt ja OHC saabissa pitkä ja ohut.
https://www.youtube.com/watch?v=LYQ8r22vcjY- tehänsentiedätte
Tuossa selvästi rapisee ketju tai tasapainoakselin skedja. Omassa ei tuollaisia rapinoita ole. Voi olla että ihan öljyt käyttöikänsä päässä ja siksi hieman karkeampi käynti, ei kuitenkaan mitään rallata. Rupesi vain kiinnostamaan mitä nuo ketjut voi Saabissa kestää ylipäätään.
- HyväPerusautoOli
Kyllä ketju Saabissa on lähinnä ikuiseksi luokiteltava ja pienet rapinat noilla kilometreillä kuuluu asiaan kuin oikeastaan kuuluisi että tuo koko vehje oli paalattu.
Mikäli kori on "hyvässä kunnossa"ja vissiin tarkoitus pitää sitä jonkinmoisena käyttöautona niin vaihdat uudet öljyt suodattimineen ym huollot kuntoon etkä murehdi ketjua.
Kumminkaan mitään järkeä ei ole huvikseen jakopäätä availla ja remontoida kun hihna ei onneksi kysessä.Siinä tuo ennakointi elintärkeää,varsinkin jos ei 100%varmaa tietoa koska hihna on vaihdettu ja ammattimaisesti.
Pienet rapinat kuuluu Saabin koneen luonteeseen,ainakin kun itselläni oli n60tkm-165tkm ajaen 900-87 perumalli niin samat rapinat sieltä kuului uudenkarheasta lähtien,tietysti en pysty sanomaan mikä on "pieni"rapina sinun ja mikä minun mielestä=)
Automaatti Saab on koneeltaan samanmoinen jos kyse muuten samasta autosta,lie 900 tai 9000 kyseessä?
Varautua voit automaattiversiossa ihan jotain muuta pehmeydeltään&vaihdoiltaan olevaan BorgWarneriin kuin jenkkiautoissa olevat lootat,mutta bensankulutus kylläkin nousee Saabissa samoihin lukemiin ja laiskuus kaupanpäälle.- sebringonkomia
Ajatteletko että joku sopivan kokoinen jenkki pääsisi samoihin lukemiin kulutuksessa mitä esimerkiksi automaatti saab 900 tai 9-3? Ehkä joku sebring olisi komea laite mutta aika laiska sekin on varmasti 2 litran koneella. ja kun mennään kutosen koneeseen, taitaa kulutus pompata saabin automaatin luvuista. jonkinlaisena kipurajana pidän maantieajossa 7,5 litraa. kaupungissa ei ole niin väliä meneekö 9 vai 15. jakopää saisi kyllä autossa olla ketjulla. vierastan kuminauharitsoja.
- grgrg
Joo eipä ole tullut kuultua että kukaan olisi tehnyt Saabiin jakopääremonttia. Varmaan koko auton kestävin osakokonaisuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911274Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 70840
- 48834
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60679
- 52647
- 50645