Hei! Ole 47v nainen. Voiko sjögrenin syndrooma olla vaikka veriarvoissa ei ole vikaa? Minulla on ollut vuosia seuraavia oireita:
- häritsevän kuivat silmät, suu, nenä ja hiukset => silmä ja knk lääkärit todenneet
- kova jalkasärky ja käsiä jomottaa myös
- vatsakatarria
- pahasti sumentunut näkö
- krooninen sylirahastulehdus, sylkikivi leikattu
- kilpitauhasen vajaatoiminta
- uupumus ja väsymys
Reumalääkäri ei suostunut ottamaan koepalaa sulkirauhasesta koska veriarvot oli ok. Olen niin väsynyt tähän jatkuvaan kipuiluun, huonoon oloon ja silmien kuivuuteen. Kaula ultrattiin ja löydettiin suurentunut imusolmuke ja pieni muutos jota lääkäri epäili lisäkilpirauhasen kasvuksi. Koepalaa siitä ei yrityksestä huolimatta saatu ja asia jätettiin ilmaan koska ei näyttänyt pshanlaatuiselta. Kiitos mahdollisista kommenteista :)
Sjögrenin syndrooma?
Mari-68
1
388
Vastaukset
- valio-ruokaa
Reumaliito sivuilla myös Sjögren oireyhtymä ja uusi löydös
EDS syndrooma vähä hiilihydraatti -paleodieetti
Yle Akuutti ohjelma-sarjassa ruokavalio lääkkenä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1103590
- 633216
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832523
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422144- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706