Olen M 45 v. Takana erilaista voimaharjoittelua n. 30 v. Teininä tehtiin hauista ja penkkiä, hauista ja penkkiä. Vähän vanhempana tuli voimanostotreeni, kyykky, penkki, mave, kyykky, penkki, mave. "Vanhoilla päivillä" reilusti yli 3-kymppisenä opettelin rinnallevedon ja tempauksen. Viimeiset 10 v treenit onkin olleet elämäni parhaimmat: tempaus, rv, kyykkyä edestä ja takaa, mave; lisäksi kerran viikossa penkkiä ja leuanvetoa joku soutuliike. Vähän juoksentelua ja pyöräilyä, hiihtoa jos on lunta. Tyytyväinen olen nykykuvioon. Harmittaa vaan että nuo pn-liikkeet löysin vasta yli kolmenkymmenen iässä, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Tulokset ei päätä huimaa, mutta yleiskunto, liikkuvuus, veri- ym arvot on ikäisekseni hyvät. Suosittelen!
Hauiskäännöstä tempaukseen; 30 v tarina
2
231
Vastaukset
- potiukko
Perinnevoimailussa on puolensa, mutta sillä et saa turvonnutta mahaa, tykyttäviä suonia ja punoittavaa naamaa. Ne on kuitenkin pääsylippu potareitten mahtavaan maailmaan....
- siirtymä
Tempauksesta "rakennusliikkeisiin" ja spinnig-, melonta-, samoilu-, hiihto- yms harrastukseen.
Aloitin olumpianostoilla 15-vuotisena. Kävin yhdet puntin SM-kisat ja kahdet poikanyrkkeilyliiton mestaruuskisat.
Siirryin penkkiin, habaan, taljoihin, käsipainoihin yms. Sain aikaan kiertäjäkalvosimeen leikkauksen arvoisen vaurion.
Olen jatkanut salia mutta hieman eri periaatteella. Sosiaalisen suhteen ( toinen vaimoni ) myötä mukaan ovat tulleet yllä mainitsemani liikuntamuodot.
Olen nyt 41-vuotinen, tyytyväinen ja terve perheen huoltaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1981552Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231288- 521052
- 72975
- 58883
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52883- 105865
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 43838
- 82820