Lääkärin määräämät lääkkeet ovat joko peruskorvattavia (35 prosentin korvaus) tai erityiskorvattavia (65 tai 100 prosentin korvaus). Insuliini ja muut verensokerin hoidossa käytettävät lääkkeet ovat yleensä kokonaan korvattavia. Useimmat sydämen ja verenkiertoelinten sairauksien hoitoon määrätyt lääkkeet korvataan 65-prosenttisesti. Veren rasvoja alentavat lääkkeet kuuluvat pääsääntöisesti 35 prosentin korvausluokkaan. Poikkeuksia ovat periytyvä ja vaikea rasva-aineenvaihdunnan häiriö sekä krooninen sepelvaltimotauti, joihin tarkoitetuista lääkkeistä saa 65 prosentin korvauksen.
Dibeetikkojen lääkkeet edelleen ilmaisia !
33
76
Vastaukset
- Lääkkeeni
maksaa, kolmeksi kuukaudeksi n 2000 euroa, saan ne täysin ilmaiseksi..
- Eitäysin
Maksat itse aina osan lääkekuluistasi omavastuuna. Jos saman kalenterivuoden aikana korvattavista lääkkeistä, kliinisistä ravintovalmisteista ja perusvoiteista maksamasi omavastuut ylittävät 610,37 euroa kalenterivuodessa, sinulla on oikeus lisäkorvaukseen. Vuosiomavastuun täytyttyä maksat jokaisesta korvattavasta lääkkeestäsi 2,50 euroa.
- Varattomat
voi tietysti hakea maksusitoumuksen sossusta..
- kävinkysymässä
Varattomat kirjoitti:
voi tietysti hakea maksusitoumuksen sossusta..
Kaikki maksusitoumukset oli jo jaettu ulkomaalaisille helmikuun loppuun saakka.
Ei auttanut, vaikka toin kaikki tositteet ja esitteet, jotka viime vuoden lokakuussa pyydettiin, kun viimeksi sossutukea kävin turhaan kysymässä. Rahat oli nyt loppu. Mutta tositteet ja esitteet oli kyllä kelvolliset. Se mieltäni suuresti lohdutti. - Jotain.tehtävä
kävinkysymässä kirjoitti:
Kaikki maksusitoumukset oli jo jaettu ulkomaalaisille helmikuun loppuun saakka.
Ei auttanut, vaikka toin kaikki tositteet ja esitteet, jotka viime vuoden lokakuussa pyydettiin, kun viimeksi sossutukea kävin turhaan kysymässä. Rahat oli nyt loppu. Mutta tositteet ja esitteet oli kyllä kelvolliset. Se mieltäni suuresti lohdutti.Miksi ihan heittäytyä muitten holhottavaksi ?
En oikein ymäärrä teitä sossun väkeä. Oma aloitteellisuus puuttuu täysin. Edes työ ei kiinnosta, omaraha.
Vasemmisto opettanut äänestäjänsä lusmuileen, olemaan pankkopoikia. Että, kyllä naapuri, työssä käyvä rahastaa teidätkin, ihan vasureitten oppikirjasta. - pankkomajuripläjäytti
Jotain.tehtävä kirjoitti:
Miksi ihan heittäytyä muitten holhottavaksi ?
En oikein ymäärrä teitä sossun väkeä. Oma aloitteellisuus puuttuu täysin. Edes työ ei kiinnosta, omaraha.
Vasemmisto opettanut äänestäjänsä lusmuileen, olemaan pankkopoikia. Että, kyllä naapuri, työssä käyvä rahastaa teidätkin, ihan vasureitten oppikirjasta.Äläpä muuta sano. Nyt olet asian ytimessä. Pysy tuossa. Kun et muuhun kykene.
- lestalerppahuuli
Vasemmisto opettanut äänestäjänsä lusmuileen, olemaan pankkopoikia. Että, kyllä naapuri, työssä käyvä rahastaa teidätkin, ihan vasureitten oppikirjasta.Minun naapuri on rehti kommari. Käy työssä, ei se minua rahasta. Sipilän hallitus se rahastaa hänet niin kuin minutkin.
- Minkasteet
lestalerppahuuli kirjoitti:
Minun naapuri on rehti kommari. Käy työssä, ei se minua rahasta. Sipilän hallitus se rahastaa hänet niin kuin minutkin.
sossuloiset huutaa nostakaa veroja ja antakaa mulle lisää.
- arwidk
Vasemmisto opettanut äänestäjänsä lusmuileen, olemaan pankkopoikia. Että, kyllä naapuri, työssä käyvä rahastaa teidätkin, ihan vasureitten oppikirjasta.Eikö se persupötkäle tajua, mitä rahastaminen tarkoittaa?
- Pankkopojalle
Vasemmisto opettanut äänestäjänsä lusmuileen, olemaan pankkopoikia. Että, kyllä naapuri, työssä käyvä rahastaa teidätkin, ihan vasureitten oppikirjasta.Etkö vieläkään tajua, että kaikille ei ole töitä? On myöskin ihmisiä, jotka eivät syystä tai toisesta saa / voi tehdä töitä. Silloin on pyydettävä sossulta apua.
- luetekstisi
Minkasteet kirjoitti:
sossuloiset huutaa nostakaa veroja ja antakaa mulle lisää.
Sossuloisetko huutaa sulle lisää? Olisit tyytyväinen. Sinä kuulu järjen jättiläinen;)
- onnikka2
arwidk kirjoitti:
Eikö se persupötkäle tajua, mitä rahastaminen tarkoittaa?
Linja-autoissa oli ennen rahastajat erikseen. Kuinkahan sellaiseen oli varaa?
onnikka2 kirjoitti:
Linja-autoissa oli ennen rahastajat erikseen. Kuinkahan sellaiseen oli varaa?
Sen aikainen logiikka meni niin, että sittenhän vasta vuoron ajaminen liikennöitsijälle kalliiksi tulee, jos autossa ei ole rahastajaa, joka myisi piletit.
Vastaava "yksi mies ja yksi tehtävä" -ajatus oli monessa muussakin entisajan työssä.- kepulipösilö
Vasemmisto opettanut äänestäjänsä lusmuileen, olemaan pankkopoikia. Että, kyllä naapuri, työssä käyvä rahastaa teidätkin, ihan vasureitten oppikirjasta.Enemmistö sairauksista on maaseudulla.
- Eihelevata
kyllä homoot on kaupunkiis,,,,,,,,,,
- Tämäkinhelpottaa
Jos kustannukset korvattavista lääkkeistä kalenterivuoden aikana ylittävät vuosiomavastuun eli lääkekaton, saat loppuvuoden lääkekustannukset 2,50 euron lääkekohtaisella omavastuulla.
- kaupunkilaisetmaksaa
Kepulandia riutuu noissa sairauksissa.
- Voiollaniinkin
mutta sossulandiassa on kruppureikä lujilla.
- Nonosentään
pysytään asiassa..
- kiitossipilän
Nyt pitää maksaa ensin 50 ja korotettu omavastuu senjälkeen!
- Voivoivoivoivoi
tuostahan tule rapiat 4 euroa kuulle, voi voi voi,,,,,,,,,,,,,,,,,
- Vastaaikuisena
Alkuomavastuu ei koske lapsia ja nuoria. Sitä sovelletaan vasta sen vuoden alusta, jolloin henkilö täyttää 19 vuotta.
- Oikeatämäon
linja..
- Huomioitava
Kela korvaa vain tarpeellisia lääkekustannuksia. Korvauksen saaminen edellyttää, että käytät lääkettä annostusohjeen mukaisesti ja ostat sitä enintään 3 kuukaudeksi kerrallaan, mahdollisimman edullisina pakkauskokoina.
- Lääkkeetvoidaan
korvata myös rinnakkaislääkkeen hinnan mukaan, erotuksen on maksettava itse..
- Gumorron
En ymmärrä tätä Keskustalaisten aloitusta. Koska diabeetikkojen lääkekustannukset ovat nousseet, niin miten ne voivat olla "Edelleen ilmaisia" KEPU PETTÄÄ AINA.
- Suomessa
ei nyt kenelläkään ole pulaa pikkurahasta, kyllä ne erelleen ovat ilmaisia, usko pois..
- kepunvale
Ei ole ilmasta. Ensin maksat visikympiä ja sitten korotettua omavastuuta,vitosenpintaan..
- Täytyyjättää
yhden oluen juomatta sinä päivänä !
- Vitunloinen
Täytyyjättää kirjoitti:
Vittuako, kepuloinen se auttaa köyhiä, jos jätät tukiaisilli oluen ostamatta?
- röykeäloinen
Täytyyjättää kirjoitti:
Kepuloinen vain ostelee videnkympinoluita verovaroista maksetuista tukiaisista!
- pratsiol
Minun verenpainelääkettä ei maksa kukaan muu kuin minä 100% ja mikään muu ei lievitä verenpainetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih557187Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7143343Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1441630Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2601481- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 891230
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124