Klassikkokysymys, mutta haitanneeko? Kysehän on ateismin määritelmästä. Jos ateistin ei tarvitse aktiivisesti tunnustaa uskoaan, tai sen puutetta, niin silloin vasemman jalan saapas voi ollakin ateisti. Eihän se ole osoittanut uskonnollisia taipumuksikaan.
Jos taas ateistin täytyy aktiivisesti kieltää jotain, kuten nimityskin viittaa, niin vasemman jalan saapasta ei kelpuuteta joukkoon.
Vastaavasti ei ole yleensä mielekästä kysyä, onko vasemman jalan saapas teisti.
Onko vasemman jalan saapas ateisti?
7
50
Vastaukset
- uskonratkaisu111111111
Helileijaa! Suomi tasoittaaaaaaaa!
SINÄ PALLIHIETÖN PAKANA, KATSO JÄÄKIEKKOA TAI OLET ATEISTI
KOSKA MINÄ PIDÄN KAIKKEA KIEKOSTA PITÄMÄTÖNTÄ ATEITENA
AMEN AMEN AMEN JEESUS ON HERRA, PALLIHIKEÄ NUUSKIN NYT 3 SORMEN VERRAN!- - tervemenoapöp1lään
"Vastaavasti ei ole yleensä mielekästä kysyä, onko vasemman jalan saapas teisti"
No tuttelin pahnat on siellä päässä jo sen verran kastunu että en yhtään ihmettele vaikka juttelisit saappaitesi kanssa näiden jumalakäsityksistä :) Mutta hei, ei meitä haittaa :) Juttele vain tuttis sun kenkien kanssa ja palvo mitä vain mielikuvitusolentoja haluat :) Tai sitten voidaan todeta, että uskovainen on tyhmä kuin saapas, mutta edes vasemman jalan saapas ei ole niin tyhmä, että uskoisi jumaliin.
Kommentti ei edusta omaa näkemystäni vaan on mitoitettu ketjun tasoon.>> Onko vasemman jalan saapas ateisti?<<
Jos olet epätietoinen, niin menepäs muutamaksi vuodeksi tekemään lähetystyötä vasemman, taikka vaikka oikean jalan, saappaiden pariin.
Tule sitten kertomaan pääsitkö eroon epätietoisuudestasi kys. asiassa.Siinätapauksessa voisiko vasemman jalan saapas olla myös nihilisti tai teisti tai jokin muu?
Ainakaan itse en ole nähnyt saappaiden harrastavan sen enempää jumalan palveluksia, kuin postimerkkien keräilyä. Mutta siksi onkin hyvä huomata että sanat teisti, nihilisti, kommunisti jne. Monesti viittaavat juuri ihmiseen.
Muussa tapauksessa tuttiksen maailma voisi olla täynnä ateisteja, kerta yhtälaillahan talot, polkupyörät tai metrotunnelit tai käyttöjärjestelmät olisivat ateisteja.Ateismin määritelmän tietää kaikki, muttei sitä että uskova on pelkkä koira!
- A.Teisti
Vasemman jalan saapas ei ole ateisti, koska se ei voi uskoa tai olla uskomatta mitään eikä mihinkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1764777- 123316
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402213Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261994Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471926Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6731873- 1171821
- 1371737
- 451495
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101431