Kysymys potrettikuvauksesta

HerraObjektiivi

Mitä linssiä käytätte potreteissa? Olen itse kyllästynyt ainaisiin pilalle menneisiin potretteihin. Aluksi luulin saavani parempaa palvelua ammattiliikkeistä, mutta viimeisin postissa saamani potretti oli suorastaan karmaiseva. Linssin hinta saisi mielellään pyöriä siinä 10-110e välillä. Tyttäreni haluaisi otattaa itsestään sensuelleja alastonkuvia, mutta lupasin kokeneena "ammattimiehenä" hoitaa asian itse, koska en halua ulkopuolisten pervojen katselevan alastonta tytärtäni. Lisäksi itseltäni löytyy rutkasti kokemusta valokuvaamisesta. Kiitos neuvoista jo etukäteen :)

6

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KatolinenHeppiPappi

Uskon, että myös uskovaiset sielun ja ruumiin ystävät ovat kanssasi samaa mieltä tyttäresi aukkoluvuista ja prässäyksestä.

• IsiHoitaa

Mitä aukkoa ajattelit käyttää? Valinta riippuu tietysti halutusta perävyysalueesta. Pidemmällä valutusajalla saat tytärtäsi vaalennettua. Suosittelen naulanreikäkameraa, pehmentää mukavasti.

• Kuka uskoo moista? mistä hitostako voi tietää mitä putkea kun et kerro edes kameraa! Ja vielä "alastonta tytärtäni", hehhehheee!

Näitä aina löytyy jotka odottavat jonkun lankeavan pitkiin selityksiin vaikka kysyjä on selvä vitsiniekka trolli!.

• linssiä

Aloittaja on palstan tyhmin trollaaja.

• kfjhhjqwfghqw

"lupasin kokeneena "ammattimiehenä" hoitaa asian itse"
      Silloin tiedät myös vastauksen itse.
      Ammattilainen ei kysele, eikä vastaile. "En halua riistää teilta keksimisen iloa".

• Canonisti_minäkin

Erilaisissa potreteissa käytetään erilaisia objektiiveja. Tärkeimmät ovat 50 85 135 kinovastaavuudeltaan. Objektiivin tulee olla valovoimainen, jotta voit hallita syväterävyyttä. Hyvä perusteos asiasta on Jussi Aallon Kohteena ihminen.

http://www.docendo.fi/kohteena-ihminen-muotokuvauksen-kasikirja.html

Käytännössä croppirunkoon saa yleensä halvalla f/1.4 tai hätätapauksessa f/1.8 50 mm objektiivin, joka vastaa kinokoon kasivitosta ja jolla on hyvä aloittaa kokeilut. Runko ja objektiivi ei riitä. Miten olet ajatellut valaisun?

Valaisu on oma juttunsa. Halvimmalla studiovaloja saa eBay'sta, mutta Verkkiksen settikään ei ole kohtuuttoman kallis. Kysymys onkin, kannattaisiko kuitenkin ostaa heti kunnolliset, esimerkiksi Elinkan harrastajasalamat?

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/31245/dkqgn/Falcon-Eyes-SSK-3150D-studiopaketti

Tärkein ostos aluksi on kuitenkin tuo kirja. Saahan sen varmaan lainattua kirjastostakin. Kirjassa on helposti omaksuttavassa muodossa henkilökuvauksen perusteet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1118
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      834
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      830
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      705
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60