kela matkakorvaus tulona sossussa?

perhejokinen

Katsotaanko sosiaalitoimistossa tuloksi kelan korvaamat matkat sairaalaan? olisi tärkeä tieto jota en ole löytänyt mistään.

10

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lain mukaan ei katsota.

• perhejokinen

Meillä luki tammikuun päätöksessä et jatkossa matkakorvaukset huomioidaan tuloksi, onko mitään linkkiä tms. missä lukee että ei katsota tuloksi.

• simmosuu
        perhejokinen kirjoitti:

Meillä luki tammikuun päätöksessä et jatkossa matkakorvaukset huomioidaan tuloksi, onko mitään linkkiä tms. missä lukee että ei katsota tuloksi.

No mitä väliä sillä on, että matkakorvaukset huomioidaan tuloksi, jos myös matkakulut huomioidaan menoksi? Lisäksi, jos tuohon jää erotusta, sossu maksaa puuttuvan osan:)

• perhejokinen

Eipä huomioida menoksi.

• simmosuu
        perhejokinen kirjoitti:

Eipä huomioida menoksi.

Kuka niin sanoo? Kyllä minä olen kelakyydin erotuksen saanut sossusta. Onko laki muuttunut tänä vuonna?

• perhejokinen

Ainakin meillä oli päätöksessä että huomioidaan helmikuusta lähtien tuloksi. Meillä matkat tehtu juna tai linjaautolla. Täytynee huomenna olla yhteydessä sosiaaliasisiamieheen.

• dfsdfsdgsdfsds

No kyllä mulla ainakin on matkakorvaus katsottu tuloksi, lisäksi sen matkakorvauksen omavastuu on huomioitu menoksi. Tosin se korvaus oli tuohon aikaan silloisen asuinpaikkakunnan sairaalamatkasta noin 20€ ja omavastuu puolestaan oli muistaakseni noin 9,50€, eli matkakorvaus oli enemmän kuin omavastuu = sossulle tuli taas lisää olemattomia tuloja... kuten myös 21,5 kertoimen käytöllä ja loputomilla "laskennallisien ylijäämien vierityksillä".

• simosuu

Mistä asti lääkäriin meno on ollut ansiotoimintaa...

*miettiimiettii*

• Petu_

Sairaanhoidon kulut pitää ottaa toimeentulotukea laskettaessa ottaa menoina huomioon siltä osin kuin niistä ei saa korvausta muualta, eli esim. Kelasta.

Tosin jos Kelan maksama korvaus otetaan huomioon tulona niin silloin koko matkakulukin pitää ottaa huomioon menona.

Tosin korvauksen saaminen edellyttää yleensä lääkärintodistusta asiasta.

http://www.toimeentulotuki.net

• Jgjkhkfhk

Lääkäriltä pitää pyytää todistus matkalorvausta varten niin saa omavastuun jälkeen kulut kelasta takaisin ja omavastuun maksaa sossu (sairaanhoito kustannukset).

Ja sairaanhoidon matkakorvauksia mitä kela jälkikäteen korvaa ei saa ottaa tulona huomioon. Oikaisuvaatimmusta vain ja tarvittaessa asian ratkaisee viimesijassa hallinto oikeus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4830
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1434
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1342
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1336
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      130
      1141
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1065
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      255
      968
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      957
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    Aihe