Pizzan-pitsan-kulut

Kuinka paljon ko. paistoksen valmistus kulut maksavat, jos sen kotona leipoo? Laskelmiin on kai otettava huomioon valmistus tarpeet, asunto kulut, sähkö, oma aika, mutta itse oletan, että ei paha hinta?

5

60

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neeasa

Valmistustarpeita on niin monenlaisia, varsinkin pitsan teossa, siksi ei ainakaan halvempi ole minun tekemä kuin kaupasta ostettu.
      Mutta on ehkä terveellisempi.
      Silloin harvoin, kun sitä teenkin, se on yleensä kasvispitsa, kasviksia ja juustoa.

• Itse en ole koskaan leiponut kotona pizzaa, en myöskään kaupasta ostanut ja hyvin harvoin olen syönyt sitä ravintolassakaan, mutta lapseni luona olen syönyt ravintolasta ostettua ja kotona leivottua.

Ajatus tuli vain mieleeni uutisotsikoista, kun poliisit "jahtaa" harmaatataloutta, väittäen, että ravintola ei voi myydä 6,-€ pizzaa, mikäli se ei ns. "väärinvalmistettu"??

Mietin, että mikäli tarpeet ostetaan tukusta ja kate saadaan vaikka oluesta ja tuote on kuin joku kahvi tai voi tarjous, että mahdollisimman pieni kate, niin uskoisin että hyvin onnistuu.

Onhan noissa uutisissa muitakin mielenkiintoisia ihmetyksen aiheita, joista voisi täällä keskustella.

• kiitos-tiedosta

Kertokaa hyvän pizan resepti,
      ensin pohjan resepti,
      sitten täytteitten määrä ja laatu,
      sitten paistoaika,

• Voi, ei! Toivottavasti ei kukaan ilmoita, että Googleta, sillä jokaisella on ilmeisesti myös se salainen resepti, jota ei toisille kerrota?

Itse sain/katselin vain vinkkejä ja ihmettelin, kun 11-v lapsenlapseni (hieman äitinsä opastuksella) tekaisi taikinan j.n.e., laittoi päälliset, jotka oli valmiiksi laitettu esille, jokaiselle makunsa mukaan. Jotain Durum-jauhoja he käyttivät?

• 1dl kädenlämpöistä vettä ja siihen 1/3 pkt hiivaa ja 1tl suolaa.
      Sit vaan lisätään siihen 3dl vehnäjauhoo ja tarvitaessa vähän öljyä. 10-15 min kuumassa uunissa!!! NÄÄS!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      98
      3413
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3107
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2614
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2403
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2343
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2076
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      2056
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      21
      1679
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1676
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      40
      1634
    Aihe