Zonealarm ja adsl-yhteys?

pasi

Olis tällänen ongelma. mulla on elisan laajakaista ja Zonealarmin palomuuri. Netissä kun surffailee kokoajan erisivuilla niin kaikki toimii hyvin. Mutta sitten kun vaikka 10 minuuttia on niin että ei tee mitään, niin sittempä ei enää pääsekkään millekkään sivulle. tulee vaan ilmoitus että sivua ei löydy.
Sitten hoksasin kokeilla, että otin palomuurin pois päältä, niin heti alko toimimaan ja sivut löyty.
Joten, ilmeisesti tossa Zonealarmissa jokin ihme asetus päällä tai jokin muu juttu joka estää nettiin pääsyn kun on vähän aikaa käyttämättä?
Mikä se vois olla?

Sitten kun koneen käynistää uudelleen niin kaikki toimii taas hyvin niin pitkään kun kokoajn surffailee..

Ehkä vähän sekavasti kerroin, mutta jos joku osais neuvoa?

Lisäksi tällänen juttu. Mulla on telewelin TW-EA500 adsl-modeemi. Mistä tietää että onko tässä palomuuri mukana? niitä kun on vanhempia modeemeja joissa ei ole valmiina palomuuria vaan pitää erikseen asentaa valmistajan sivuilta

20

3521

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämä

onko Program Control->Main välilehti,Automatic lock päällä. Siellä on oletuksena lukko päälle 10 min käyttämättömyyden jälkeen.

• pasi

joo, automatic lock ole päällä.. Oliskohan täällä mitään muita asetuksia mitkä voivat estää netin käytön, kun on vähän aikaa käyttämättä nettiä?
        Pitääköhän tässä ruveta vaihtamaan johonkin toiseen palomuuriin..

• jep*

Siinä on oletuksena palomuuri päällä. Sen saa pois tarvittaessa. Eli ei tarvita mitään toimenpiteitä, jos et ole sitä itse poistanut.

Valmistajan sivuilta:
      * TW-EA500 laitteessa on oletuksena palomuuri päällä, TW-EA716 laitteessa on palomuuri oletuksena pois päältä. Sen saa asetusten muutoksilla päälle laitteen nettihallinnassa.

Eli voit käydä laitteen mukana tulleessa ohjeessa olevassa nettiosoitteessa katsomassa onko palomuuri päällä, jos epäilet asiaa.

• jep*

Päivityksestä tietoa tuolla:
        http://www.easytel.fi/tuotteet/tw_ea500/ea500_paivitys.shtml
        ja näköjään lukee että vanhemmissa malleissa ja sillatuissa ei ole päällä. Jos sulla on uusi reitittävä, niin on.

Sitten yleistä palomuureista.
        Ton rautapalomuurin voit ilman muuta pitää päällä.
        Mutta: jos sulla on ZA:n lisäksi koneella toinen softapalomuuri, silloin ei kumpikaan toimi. Eli siis mikä virustorjunta sulla on? Ettei siinä ole myös palomuuria?

• pasi
        jep* kirjoitti:

Päivityksestä tietoa tuolla:
        http://www.easytel.fi/tuotteet/tw_ea500/ea500_paivitys.shtml
        ja näköjään lukee että vanhemmissa malleissa ja sillatuissa ei ole päällä. Jos sulla on uusi reitittävä, niin on.

Sitten yleistä palomuureista.
        Ton rautapalomuurin voit ilman muuta pitää päällä.
        Mutta: jos sulla on ZA:n lisäksi koneella toinen softapalomuuri, silloin ei kumpikaan toimi. Eli siis mikä virustorjunta sulla on? Ettei siinä ole myös palomuuria?

mulla on avast4 virustentorjuntaohjelma. Ei ole muita palomuureja kuin ZA. Ja toi rautapalomuuri jos se on toiminnassa.. Minun mielestä tossa Zone alarmissa on jokin ongelma tai jokin muu juttu koska, jos sen laittaa pois päältä niin netti toimii hyvin..

• jep*
        pasi kirjoitti:

mulla on avast4 virustentorjuntaohjelma. Ei ole muita palomuureja kuin ZA. Ja toi rautapalomuuri jos se on toiminnassa.. Minun mielestä tossa Zone alarmissa on jokin ongelma tai jokin muu juttu koska, jos sen laittaa pois päältä niin netti toimii hyvin..

ZA:n asetukset on nyt tarkistettava. Älä ihmeessä mene nettiin ilman palomuuria.

• jep*

• jep*
        jep* kirjoitti:

http://personal.inet.fi/koti/amerx/computer/kotikayttajan_tietoturva.html
        Menet sinne vähän alemmaksi, siellä on juttu Palomuuriesittelyssä ZoneAlarm Firewall

olihan sulla se modeemin palomuuri, kerkes unohtua.
        Mutta tarkista sen toimivuus. Ainakin Zyxelin mukana tuli nettiosoite jonka kautta voi tarkistaa oman laitteensa asetukset. Niihin ei kannata tehdä muita muutoksia, varmistat vain että se palomuuri on päällä.

• jep*
        jep* kirjoitti:

olihan sulla se modeemin palomuuri, kerkes unohtua.
        Mutta tarkista sen toimivuus. Ainakin Zyxelin mukana tuli nettiosoite jonka kautta voi tarkistaa oman laitteensa asetukset. Niihin ei kannata tehdä muita muutoksia, varmistat vain että se palomuuri on päällä.

Luin tuolta valmistajan sivuilta:
        http://www.easytel.fi/tuotteet/tw_ea500/ea500_paivitysohje_reitittava.shtml

"avaa laitteen hallintaohjelma www-selaimella
        osoitteessa 192.168.0.254 (oletuskäyttäjätunnus admin, oletussalasana password)"

Eli sieltä pääset tarkistamaan sen palomuurin tilanteen.

Tuosta samasta linkistä löytyy myös ohje siihen miten palomuuri tarkistetaan:

Mene sinne alemmaksi kohtaan:
        PALOMUURIASETUKSEN TARKISTUS (vaikka Etsi-t
        oiminnolla Ctrl F)

• pasi
        jep* kirjoitti:

osoitteessa 192.168.0.254 (oletuskäyttäjätunnus admin, oletussalasana password)"

oiminnolla Ctrl F)

pitää tässä iltasella tutkia asiaa.. kiitos jo vinkeistä! riittääkö pelkkä rautapalomuuti jos otan ton Zonealarmin pelistä pois, siinäkun on nyt jotain hämminkiä? riippuu tientenkin onko mulla toi rautapalomuuri. Iltasella selviää..

• jep*
        pasi kirjoitti:

pitää tässä iltasella tutkia asiaa.. kiitos jo vinkeistä! riittääkö pelkkä rautapalomuuti jos otan ton Zonealarmin pelistä pois, siinäkun on nyt jotain hämminkiä? riippuu tientenkin onko mulla toi rautapalomuuri. Iltasella selviää..

Paremmin asiasta tietävät sanovat että kannattaa pitää molemmat, kun kerran näitä ilmaisia softamuureja on. Tulee sitten kaksoisvarmistus.

Jos haluat vaihtaa softamuuria, niin onhan niitä vaihtoehtoja. Tuolla kohdassa Muut ilmaisohjelmat:
        http://koti.mbnet.fi/pattaya1/
        Monet käyttää Sygatea. Mutta kyllä ZoneAlarm on hyvä, kun vaan säädät sen.

• pasi
        jep* kirjoitti:

oiminnolla Ctrl F)

Minä avasin ton modeemin hallintaohjelman. Sieltä löyty valikko palomuurista. Siinä oli vaikka mitä asetuksia joista en ymmärtäny kovinkaan paljoa. Onkohan ne asetukset oletuksena sellaset attä suojaavat hyvin tietokonetta? En uskaltanu ruveta säätelemään niitä.. Zonealarmi temppuilee vieläkin, en löydä mitään sellasta asetusta siitä että se korjais tän vian.. vois ehjä koeilla että asennan uudestaan ton ZA:n

• jep*
        pasi kirjoitti:

Minä avasin ton modeemin hallintaohjelman. Sieltä löyty valikko palomuurista. Siinä oli vaikka mitä asetuksia joista en ymmärtäny kovinkaan paljoa. Onkohan ne asetukset oletuksena sellaset attä suojaavat hyvin tietokonetta? En uskaltanu ruveta säätelemään niitä.. Zonealarmi temppuilee vieläkin, en löydä mitään sellasta asetusta siitä että se korjais tän vian.. vois ehjä koeilla että asennan uudestaan ton ZA:n

et tainnut huomata että niillä on myös tukipalvelu, joka on alussa ilmainen:
        Puh: 020 7414 700
        ark. klo 9 - 17

Sitten tulee vielä mieleen (ei tainnut olla vielä puhetta), että oletko miten siivonnut koneeltasi haittaohjelmia?
        Monet häiriköt katkaisevat yhteyksiä, kaatavat konetta yms.
        Hanki Ad-Aware ja Spywareblaster. Ainakin.
        Sitten voit tietysti puhdistaa koneelta tarpeettomat tiedostot
        EasyCleanerilla tai jolla muulla siivousohjelmalla.
        http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm
        Sekä tietysti eheytät levyn.
        Moni ihmeellinen ongelma selviää näillä.

• Pasi
        jep* kirjoitti:

et tainnut huomata että niillä on myös tukipalvelu, joka on alussa ilmainen:
        Puh: 020 7414 700
        ark. klo 9 - 17

Sitten tulee vielä mieleen (ei tainnut olla vielä puhetta), että oletko miten siivonnut koneeltasi haittaohjelmia?
        Monet häiriköt katkaisevat yhteyksiä, kaatavat konetta yms.
        Hanki Ad-Aware ja Spywareblaster. Ainakin.
        Sitten voit tietysti puhdistaa koneelta tarpeettomat tiedostot
        EasyCleanerilla tai jolla muulla siivousohjelmalla.
        http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm
        Sekä tietysti eheytät levyn.
        Moni ihmeellinen ongelma selviää näillä.

Koneella ei pitäisi olla mitään haittaohjelmia. Ad-aware ei ainaskaan löydä mitään, mutta saattaa siellä silti olla koska ad-aware ei löydä kaikkea roskaa mitä konella voi olla.. Ja just oon eheyttäny koneen. Easy cleanerilla oon siivonnu konetta. Ajattelin kokeilla jotain muuta palomuuria. Jos vaikka sitten toimisi.. Aika varma oon että vika johtuu tosta zonealarmista..

• jep*
        Pasi kirjoitti:

Koneella ei pitäisi olla mitään haittaohjelmia. Ad-aware ei ainaskaan löydä mitään, mutta saattaa siellä silti olla koska ad-aware ei löydä kaikkea roskaa mitä konella voi olla.. Ja just oon eheyttäny koneen. Easy cleanerilla oon siivonnu konetta. Ajattelin kokeilla jotain muuta palomuuria. Jos vaikka sitten toimisi.. Aika varma oon että vika johtuu tosta zonealarmista..

joskus aika hankalia juttuja. Itellä katkeili laajakaista alkuun pari kertaa päivässä. Puhelinyhtiö teki hirveesti töitä ongelman eteen. Lopulta miettittiin että olisko vika D-linkin verkkokortissa. Kun se vaihdettiin, ongelma korjaantu.
        Jos saat ongelman korjatuks, olis mielenkiintoista tietää syy.

• pasi
        jep* kirjoitti:

joskus aika hankalia juttuja. Itellä katkeili laajakaista alkuun pari kertaa päivässä. Puhelinyhtiö teki hirveesti töitä ongelman eteen. Lopulta miettittiin että olisko vika D-linkin verkkokortissa. Kun se vaihdettiin, ongelma korjaantu.
        Jos saat ongelman korjatuks, olis mielenkiintoista tietää syy.

poistin ton zonealarmin vaihdoin tilalle sygaten palomuurin. Nyt tuntuu pelaavan niin kuin pitääkin.
        Jospa tämä sygaten palomuuri on ihan hyvä.

• jep*
        pasi kirjoitti:

poistin ton zonealarmin vaihdoin tilalle sygaten palomuurin. Nyt tuntuu pelaavan niin kuin pitääkin.
        Jospa tämä sygaten palomuuri on ihan hyvä.

Pistänpä korvan taakse tonkin jutun.
        Kyllä se ZA on hyvä palomuuri, mutta joku ongelma siinä nyt on ettei se sulla toiminut.
        Siinä tarvittas tosi asiantuntijaa selvittämään.

Mutta hyvä kun Sygate toimii. Näin sitä aina tulee uutta kokemusta. Onnea matkaan!

• jep* kirjoitti:

Pistänpä korvan taakse tonkin jutun.
        Kyllä se ZA on hyvä palomuuri, mutta joku ongelma siinä nyt on ettei se sulla toiminut.
        Siinä tarvittas tosi asiantuntijaa selvittämään.

Mutta hyvä kun Sygate toimii. Näin sitä aina tulee uutta kokemusta. Onnea matkaan!

Tuskin se tuon ZoneAlarmin vika on.
        Itellä Elisan ADLS, Telewell TW EA500(jossa on palomuuri), W98SE ja W2K ja molemmissa koneissa ZoneAlarm ja toimii ongelmitta.

ZoneAlarmin asetukset on pilkuntarkasti asetettu Markus Janssonin kotisivujen mukaisesti.
        On varmasti parhaat suomenkieliset ohjeet mitä ZoneAlarmiin saa.
        http://www.markusjansson.net/fza.html

• zoone
        Rakentelija kirjoitti:

Tuskin se tuon ZoneAlarmin vika on.
        Itellä Elisan ADLS, Telewell TW EA500(jossa on palomuuri), W98SE ja W2K ja molemmissa koneissa ZoneAlarm ja toimii ongelmitta.

ZoneAlarmin asetukset on pilkuntarkasti asetettu Markus Janssonin kotisivujen mukaisesti.
        On varmasti parhaat suomenkieliset ohjeet mitä ZoneAlarmiin saa.
        http://www.markusjansson.net/fza.html

mä olisin nähnyt tän viestin tässä jo eilen. Ei kai tossa nyt mitään vahingollista ollut?

• Fenix
        zoone kirjoitti:

mä olisin nähnyt tän viestin tässä jo eilen. Ei kai tossa nyt mitään vahingollista ollut?

Jos ADSL laittessi sisältää Rautapalomuurin
        laita -> FIREWALL: Zones välilehdelle
        = Oikealla hiiren painikkeella kentässä:Ad IP adress ja anna Nimi= Adsl modemissi ja sen IP-osoite.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4740
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2245
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1414
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      22
      1314
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      86
      1289
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      126
      1084
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      67
      1026
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      945
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      252
      935
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      906
    Aihe