En pysty tekemään itsemurhaa

hulluuden.partaalla

joten tulen hulluksi. Oikeasti sekoan päästäni ja alan nähdä näkyjä ja kuulla ääniä pääni sisällä. Miten voi ihminen olla näin yksin?

22

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terhilki2134

Karseeta....

• alissa_holm

Ainahan sitä jotenkin käy.

• sateenkaari16

Oleks vähän reilu. Suorastaan pöyristävä kommentti.

• jukuuri

Kyllä ihmisen elämässä on aina toivoa muustakin kuin itse murhasta.
      Itsemurha on Jumalan tahdon vastainen teko ja sieltä ei ole paluuta vaikka toivoisi miten.
      Jeesus rakastaa sinua ja haluaa auttaa kunhan alat rukoilemaan Häntä avuksesi . Uskon ,että löydät ystäviä elämääsi vaikka nyt tuntuisi kuinka vaikealta tahansa. Hae apua joko ammattiauttajilta tai mene johonkin Kristilliseen seurakuntaan ,jossa sinua halutaan auttaa . Hae paikkakunnaltasi seurakunta vaikka jokin helluntaiseurakunta tai vastaava ja mene sinne juttelemaan . Uskon ,että he auttavat sinua mielellään.
      Muistan sinua Rukouksin ,ettet tekisi mitää peruuttamatonta tekoa.
      Sinulla on varmaankin lähisukulaisia joille sinä olet rakas .älä tuota heille tuskaa ja surua sillä Jeesus Rakastaa sinua !

• toinen_loinen

Sori, mutta kaikki eivät usko satuolentoihin.

Voimia aloittajalle. Samassa veneessä itsekin. Olen jonkin verran saanut voimia musiikista, josta nautin erityisen paljon. Oikeastaan se on ainoa asia, joka minut pitää järjissäni. Ei vain taida riittää siihen, että olisin tuottava yhteiskunnan jäsen.

Olen erilainen kuin muut, taiteilijasielu. En yhtään ihmettele miksi muusikot ja muut taiteilijat kärsivät muita enemmän mielenterveyden häiriöistä, kun yhteiskunta on menossa pikavauhtia päin prinkkalaa.

• jukuuri

Kun kerran silmäsi kuolemaan sulkeutuu ,avautuu se maailma johon et halua uskoa . Mutta se on myöhäistä enää silloin suuntaa muuttaa koska sieltä ei voi palata. Sanotaan ,että helvetti on heränneitä täynnä mutta liiaan myöhään . Joten siitä vaan anna palaa täysillä jos kerran siltä tuntuu sehän on sinun päätettävissä .

• Keissa

Monet teistä ette arvosta uskoa ja pidätte meitä satuolentojen palvojina. On tässä uskomisessa myös se hyvä puoli, että meillä on seurakunnissa monenlaista touhua ja puuhaa. Minulla on ihmissuhteita, jotka eivät mitenkään liity uskomiseen, mutta kyllä suurin osa ystävistä ja tuttavista on tullut juuri seurakuntatyön kautta. On hyviä tuttuja siunaantunut työn kautta, mutta niin se vain on, että ajan myötä yhteys näihin työn kautta etääntyy ja ei tule pidettyä yhteyttä tai tapahtuu harvoin.

Kun sukulaisia ei ole, niin olisin varmaan aika yksinäinen ilman seurakuntaa. Toimiessa vapaaehtoistyössä kirpparilla olen saanut valtavasti tuttuja ja jopa ystäviä. Kuorovierailuilla ja laitoskeikoilla tapaa uusia ihmisiä. Ruokajakelussa taas käy oma porukka. Seurakunnassakin näkee ja tapaa uusia kasvoja.
      Te vähättelette uskoa, mutta on tästä kyllä konkreettista hyötyä ihan jokapäiväiseen arkeen. Elämällä on tarkoitus ja kokee elävänsä arvokasta elämää, vaikka eläkeikäkin alkaa häämöttää.

En minä tietenkään usko sen vuoksi, että saan arkeen vipinää, mutta sitä saa tässä sivutuotteena. Voi uskomatonkin touhuta ja harrastaa, mutta en kyllä osaa keksiä vastaava monipuolista toiminta- ja sosiaalista buulaakia, jota voisin ehdottaa teille, joille se usko ja seurakunta on vieras miljöö.
      Ja ei ihme elämänne ontuu.

• Keissa

On kurjaa jos arki on niin tylsää, että pitää päivätyökseen pohtia jopa itsemurhaa. Ei sitten ole parempi olla vaikka "se lapsellinen mielestänne satuolentoihin luotsaava höppänä" jos elämä on kivaa ja elää kuin että olisi se järkevä älykkö, joka ei usko, mutta elämä on jatkuvaa kuoleman toivomista.
      Ymmärrän kyllä, että usko on ihme ja ei sitä voi vetäistä noin vain hatusta.

Mutta aloittaja, älä ainakaan tuhoa itseäsi, vaikka et tällä hetkellä jaksa ja voi uskoa.

• mielipideihminen

Hyvin sanottu. Itse oon alkanut miettiä henkisyyttä ja tuota uskoa. Kai se jossain määrin on aina ollut.Jokainen koemme sen erilailla. Mielestäni raamattu on symboliikkaa ja elämänohjeita ja legendaa ja sen sellaista jonka taustalla on se "jokin" jota nyt voi Jumalaksi kutsua, kun se on Jumalaksi nimetty. Siinä mielessä uskon, sillä onhan elämä ihmeellinen ja maailma ja universumi ympärillämme. Toisiinaan vain epäreilu ja vaikea. Löytyisköhän noista uskonnollisista piireistä elämänkumppania? Vai varattuja kaikki? Yksinäisyyteni on elämänkumppanin puute.

• On sitä niitäkin järkeviä älykköjä jotka ovat hyvinkin onnellisia. Mutta olishan se kieltämättä mukavampi uskoa satuolentoihin kuin miettiä itsaria päivät, mutta minkäs teet kun et usko.

• Huijari

No älä sitten tee.

• rhvkllmnn

Joskus on päiviä, jolloin ei todella halua elää, eikä varsinkaan halua kuolla! Ole siinä sitten ja koe olosi jotenkin noloksi...

• Hyvä ettet pysty, koska se on murha. Ei tarvitse olla yksin, ainakaan henkisesti. Voit kirjoittaa minulle, voin olla kuuntelijasi ja auttajasi. Älä vatvo asioita yksin, se ei ole hyvästä.

• Been_there

Haluatko puhua?

• musafani

Mä ymmärrän, miltä susta tuntuu.
      Mäkin oon tosi yksinäinen, vaikka mun ei oikeestaan pitäis olla?
      En ainakaa ite tiiä, mikä on vialla muuta kuin se, että oon todella todella ujo.
      Kyllä kait minunkinlaiselle pitäs jonkinlaista seuraa löytyä Suomesta?
      En kait vaan uskalla tutustua kehenkään.

Mut ei mussa mun mielestä muuta vikaa ole, kuin että saatan vaikuttaa ensitapaamiselta oudolta.

• sateenkaari16

Vaikka välillä tuntuu, ettei ole muuta keinoa, kuin tappaa itsensä . On aivan varmaan muitakin vaihtoehtoja. Mieti tarkkaan ja kerro läheiselle ihmisille, miltä sinusta tuntuu.Vaikka se tuntuisi vaikealta.Jos sinulla ei ole läheisiä ihmisiä. Mene lähimpään terveyskeskukseen apua hakemaan. Ja minun mielestäni noi jeesus jutut voi unohtaa, jos hätä on akuutti. Ei siinä kerkiä jeesusta odottaa.

• musafani

Joo, eipä auta kuule terveyskeskukset kun sinne on ensinnäkin niin hankalaa päästä.
        Ainakin täällä päin lähestulkoon kaikki ohjataan terveydenhoitajalle/sairaanhoitajalle. Jos oireet jatkuu, on otettava yhteys päivystykseen. Kun menee istumaan paikan päälle vuoronumero kourassa, sanotaan, että päivystysajat annetaan puhelimitse aamun ensimmäisellä tunnilla. Käsketään soittamaan tasan kello 8.00. Olen monta kertaa soittanut, laitetaan sairaanhoitajalle, joka vain kuuntelee.

• Puhutaan

Laita minulle s.postia niin jutellaan! sieluni.91@gmail.com

• Pinteria

Näin yksin viihtyvänä mielenterveyskuntoutujana voin ehdottaa, että varaa aika lääkäriin, jos näet näkyjä, harkitset itsemurhaa ja tunnet pääsi seksiseksi. Saatat päästä jopa päivystykseen, jossa pääset puhumaan ongelmistasi psykiatrille. Kerro vain reippaasti mikä sinua vaivaa. Olen itse sairastanut psykoosin ja se ei todellakaan ole mikään lastentauti.
      Muistaakseeni tuollaiset oireet viittaavat vakaviin psyykkisiin ongelmiin. Kysessä ei ole välttämättä skitsofrenia vaan kyse voi olla psykoottisesta häiriöstäkin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4249
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2135
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1213
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      70
      1086
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      908
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      113
      842
    7. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      73
      827
    8. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      816
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      245
      779
    10. Mies, mikä on kauneinta, mitä kaivattusi

...on sulle sanonut? Kuhan kysyn ♥️
      Ikävä
      37
      763
    Aihe