Jos tämän lukee 75 vuotias äijä, joka astui palvelukseen 1961 helmikuussa Porin Prikaatiin, Turunkasarmille, pyytäisin seuraavaa tietoa:
Kuten muistanette, armeijassa vallitsi sellainen sääntö, että alempiarvoinen sai tupakoida ylempiarvoisen ollessa paikalla vain jos tämä tupakoi ensiksi.
Ruokalassahan ei tietenkään saanut polttaa, yleensä, mutta alokkaiden tulojuhlassa (en ole aivan varma olisiko sittenkin ollut valajuhlassa), sattui että paikalla ollut korkein upseeri sytytti savukkeen, ja hetkessä rupesivat savut nousemaan ihan sitten joka pöydästä, ja seuraavassa hetkessä oli ruokala täynnä savua!
Minä en vain kuolemaksenikaan saa päähäni, että kuka se upseeri oli :(
Vaihtoehtojakaan ei ole monta:
1. eversti Yrjö Keinonen, joka oli tuolloin kunniakkaan Por.Pr:n komentaja.
2. Kenraali(?) Adolf Ehrnrooth, joka oli 2. Divisioonan komentaja.
Jos veikata pitäisi, panisin kyllä Yrjö Keinosen etusijalle, mutta toisaalta ei oikein sovi muihin muistikuviin hänestä että olisi ollut edes tupakkamiehiä :s
Kuka voisi ja viitsisi virkistää muistiani?
nimim. "mitähän silläki tiejolla tekis" .
Turun Kasarmi, helmikuun -61 alokkaat
0
63
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552685
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792168
- 951976
- 361803
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329