Innostu vanhenemisesta!

Elämäodottaa

Kun lopetin väkisin taistelemasta vanhenemista vastaan, alkoi kiinnostaa monet asiat. Vapauttava kokemus lopettaa vaatekaupoissa ravaaminen, kosmetiikka-osastoilla rasva- ja muiden purnukoiden pällistely. Ylipäätään kaikki se aikaavievä touhu, jolla yrität itseäsi saada väkisin pysymään nuorempana. Hyväksyin sen, että olen nainen siitä huolimatta, vaikka ei huvita rakastella monta kertaa viikossa. Heitin roskiin kaikki seksilelut, joilla väkisin yritti saada jotain tuntemuksia aikaan. Parempaa seksiä tuli heti, kun kerrat harvenivat, henkinen hyvä olo tuli mukaan. Väkisin jyystäminen jäi pois. Kaikenmaailman hormonaaliset kokeilut pois. Sehän ei ole naisen, eikä miehenkään vika, että naisella sukukypsyys otetaan pois aikaisemmin. Turha sitä on vaimojaan ja miehiään syytellä asiasta. Luonto sen on hoitanut niin. Miksi? sitä on tullut kyseltyä monet kerrat...Itse olen aloittanut monia kivoja harrastuksia, alkanut matkustella, keskittyä lapsiin enemmän jne. Ei ole maailmanloppu, kun vanhenee. Taytyy uudelleenorganisoida ja laittaa asioita oikeille paikoilleen. Jos on esim. seksiin perustanut liikaa elämässä, tyhjiö on suurempi ja ongelmia tiedossa enemmän. Mielihyvää saa paljon paljon muustakin.

53

533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitäkä.mies

Miehillä ei taida olla noin paljon yritystä pitää kiinni nuoruudestaan,ei ainakaan purnukoita niin paljon eikä vaate shoppailukaan kuulu yleensä miehen elämään,vaan ostetaan kun on pakko..
      Aikaa sitten jo heitin pyyhkeen kehään itselleni ettei kenenkään toisen sitä tarvitse tehdä.Ikää on ja sitä tulee nopeasti lisää,paljon nopeampaan kuin alle 18 vuotiaana;)
      Arvokkaasti ja hillitysti saan vanheta ihan rauhassa.
      Noi seksi jutut on kaikille niin yksilöllisiä ett ei niihin oikein osaa mitään sanoa,mutta surituspaineet ovat minimaaliset menneisyyteen verrattuna eikä todellakaan ole tarpeen olla monta kertaa päivässä seksiä..Ja pöh! Kerran kuussa riittää ja täällä maassa ehkä kerran viikossa..Juu,juu,tiedän että kaikille ei riitä;)
      Se on yleensä niin että vain toinen haluaa seksiä tieheään ja toinen ei,eikä yhtä aikaa kovin usein satu halut kohdalleen.Tarkoitan parisuhteessa ja sinkulle siinä on vielä pari muuttujaa,että saako seksi seuraa juuri kun pitäisi..
      Nuorena miehenä päässä pyöri ainoastaan seksi ja nyt se sentään on joskus pois mielestäkin,viimeksi oli kun putosin katolta..Siinä räystään kodilla kun tuijotin lähestyvää maata..(oli vitsi saa nauraa)

Minulla ei ole koskaan ollut seksilelua..Kai en vaan leiki vakavilla asioilla.
      Oudoksun kovasti jopa näitä radion mainoksia kun hotlips tai joku sellainen kauppaa pariskunnille seksileluja..Mihin hiivattiin siinä leluja tarvitaan ja jos ne on muovia niin voivat mennä vaikka rikki peuhatessa.Tai...Ehtiikö siinä leikkimään jos on niin rajua menoa että siiä on munatkin tiellä..
      Ei,en paheksu sinun ulosheitettyjä leluja ja luulempa että tidät niistä enemmän..Ja kai ne on olleet tarpeenkin joskus..
      Kyllä tämä tästä kun mieli on jo rauhoittunut seesteiseksi ja kun keho alkaa vielä totella ja rauhoittua ikääntymiseen niin tasapaino palautuu kehon,himon,halun ja kyvyn osalta pikkuhiljaa.

• Voi kun työ ootte ihania molemmat elämä opettaa ja mitäkä.mies :))) Elämältä paljon sain ....ja siihen sisältyykin vaikka sun mitä .Eikä pelkkää nautintoa ja päivänpaisteeta niinkuin ei kenelläkään.

• Mitäkä.mies

Nyt vasta huomasin kommentin.Itekki uot ihana ja valoisa :)

• nuormieli

"Elämäodottaa" Osuva nimimerkki, niinhän se odottaakin ja sillä on toivottavasti vielä paljon annettavaakin, ei 50 kymppisenä eikä 60 kymppisenäkään kannata antaa periksi, en tarkoita et pitäisi taistella vanhenemista vastaan, mut monilla naisilla alkaa 50 kympin jälkeen ns. villit vuodet ja seksikin on entistä parenpaa kun nuo vaihdevuodet on voitettu ja elämä odottaa uudenlaisena uusinmahdollisuuksin.
      Minun on myönnettävä et seksileluja en ole koskaan omistanut ei ole edes tullut mieleen jonkun tunteettoman lelun kanssa leikkiä, "hih" hih"enkä ole kyllä kuussakaan käynyt rakastelemasssa. On hyvä jos joku voi innostua vanhene misesta mut en minä kyllä riemusta hypi jos huomaan uuden rypyn kasvoissani, yritin lenkilläni hölkätä ja se oli todella kankeaa sekin on yksi vanhemisen merkki kun kankistuu heti jos on vähän pidempi tauko, hesassa on ollut niin liukasta koko talven et lenkkeily ja kuntoilu on jäänyt vähiin, mut nyt taas innolla tuonne lenkkipoluille, sekin on innolla vanhenemista kun pitää huolta itsestään ja kunnostaan. (nyt nukkumaan)

• genetiikko

Shokki 52 vuotisena! Neljän aivohalvauksen jälkeen paljastui yhden sukupolven yli hypännyt perinnöllinen parantamaton sairaus. Ensimmäinen vuosi meni jotenkin sumussa ja ikäviä sivuvaikutuksia aiheuttavissa hoidoissa. Luonnollisesti hormoonien käyttö oli lopetettava. Jouduin sairaseläkkeelle kelan aloitteesta. Eläkepäätös tuli parissa kuukaudessa.
      Elämä normalisoitui ja mieheni kanssa mukauduimme uuteen tilanteeseen. Hankin liukuvoidetuubin yöpöydälleni.
      Parin vuoden jälkeen elämä "normalisoitui" kaikkinen piirteineen vielä enemmän.
      En ole koskaan ollut mikään shoppailija joten entisten tapojeni jatkaminen ei ollut muutos suuntaan eikä toiseen.
      Lopetin tukkani värjäämisen ja olen odottanut sen harmaantumista mutta hitaastipa tuo etenee.
      En ole koskaan ollut kiinnostunut seksileluista vaikka mieheni hankki minua varten yhden sellaisen.
      Mieheni on aktiivinen ja päivittäisten läheisyyden hetkien lisäksi olemme tavallisesti viikoittain yhdessä perusteellisemmassa mielessä pari kertaa. Säilyy molemminpuolinen tyytyväisyys ja hyväntuulisuus.

Eihän tämä ole mitään innostumista mutta verrattuna vuosien takaiseen tilanteeseen ja silloisiin tulevaisuuden näkymiin niin olen toki innoissani.
      Vain kuukauden välein tehtävät verikokeet aiheuttavat poikkeaman tavanomaiseen elämään. Muita rajoituksia vaatimattomien mielitekojen tyydyttämiseen ei ole.

• Hienoaettäoivalsit

Ihanaa kun tukka on sellainen ettei tarvitse kuin sormilla haroa eikä mitään tahnoja tarvitse naamaan töhriä. Iho on paljon parempi ilman kemikaaleja. Samat lempivaatteet tulee aina vedettyä päälle ja enemmänkin epämukavat jäävät käyttämättä. Uusia harrastuksia on tullut valokuvaaminen ja kuvankäsittely. Uusien asioiden opiskeleminen on alkanut kiinnostamaan mitä kaikkea tietokoneella voi tehdä erilaisilla ohjelmilla. Kieliä, journalistiikkaa, viestintää ja kuvataiteita haluaisin opiskella myös tulevaisuudessa.

Ihanaa kun ei ole mitään pakkotahtia eikä suorituspaineita tarvitse ottaa. Asuntovelat on maksettu eikä ole elätettäviä niin on rahaa itsensä kehittämiseen. Kaikkein mielenkiintoisimpiin harrastuksiin vaaditaan paljon rahaa ja kunnon kurssit ovat kalliita. Toiset laittavat matkusteluun rahansa mutta ei se kiinnosta eikä hotellielämä ainakaan tällä hetkellä, minusta se on kamalan rasittavaa ja väsyttävää. Tunnen että opiskeleminen avartaa enemmän kuin rasittava matkustaminen. Joka maailman kolkan näkeminen omin silmin ei ole mitenkään niin tarpeellista että se olisi etusijalla elämässäni.

Kaikki ihmiset eivät paljoa henkisesti muutu iän mukana muuta kuin kuosit vanhenee. Osa jää kaksikymppisen tasolle (lapsellisiksi) vaikka olisi jo kuuskytä mittarissa. Osa ei pääse elämänkolhuista koskaan vapaaksi vaan jää katkeruuteen iäksi ja ajaksi rypemään ja se on säälittävää sillä estää ihmisestä kehittymästä ja menemästä eteenpäin.

• Toipunuterittäinhyvin

Lisäisin vielä että ihanaa kun ei kukaan tuuppaa lapsenlapsia hoitoon kun toisilla alkaa se sama työmaa mistä on päässyt eroon niin lopuksi elämää niin ettei koskaan saa aikaa itselleen eikä voi mitään muuta harrastaa. Toiset ehkä haluaakin tehdä yhtä ja samaa koko elämänsä ajan sen minkä on kerran opetellut niin ei mikään uusi asia kiinnosta, kyllä tunnen niitäkin ja ei se mitään jos on tyytyväinen eikä mitään muuta kaipaa.

Ihmettelen niitä jotka koko ajan toitottavat kuinka lapsenlapset ovat parasta elämässä mutta kuinka he voivat kuvitella että se mikä itselleen on parasta olisi ihan kaikille sitä samaa? En minäkään toitota toisille kuinka kaikkein parasta elämässä on juuri se mistä itse tykkään eniten ja harrastan niitä asioita. Tiedän että ihmiset saavat elämän tyytyväisyytensä erilaisista asioista enkä minä ole kenellekkään sanomaan että opiskelu on kaikkein parasta. Miksi siis minulle joka en ole ikinä halunnut lapsia tullaan sanomaan että lapsenlapset ovat parasta? Eikö tuo osoita ihmisen kehittymättömyyttä ettei näe asioita omaa nokkaansa, napaansa pidemmälle? En nauti lapsista niin kuin ei varmasti sellainen opiskelemisesta joka ei ole koskaan uusien asioiden opiskelusta nauttinut.

Tärkeintä on että minulla on aikaa iäkkäille vanhemmilleni ja miehelleni, muutamille tärkeimmilleni ihmisille joita elämässäni on. On arvokkainta ollut löytää sellainen mies joka ei ole lapsia vaatinut vaan rakastaa minua ihmisenä ja yhdessä olemme rakentaneet ja kulkeneet jo yli 30 vuotta yhdessä. Ihanaa vanheta yhdessä sellaisen kanssa jonka on tuntenut nuoruudesta asti ja yhdessä olemme ikäkriisit käyneet läpi ja nähdä kuinka muutumme iän mukana, ei paljoa persoonallisuus mutta henkinen kehittyminen. Kumppanin vaihtelemisessa jää näkemättä paljon ja näkeekö ihminen silloin muuta kuin oman napansa. Itse ei muututa muuta kuin vaaditaan toiselta muuttumista. Ensin pitää muuttua itse ennen kuin aletaan toisilta vaatimaan muuttumista. Toista ihmistä ei voi muuttaa, ajattelemisen aihetta voi hyvällä antaa ja pahalla ei saa mitään aikaiseksi. Jos ei mitään hyvää sanottavaa ole niin parempi olla hiljaa, negatiivisella ei saa koulutettua ihmistä.

Nykyään vallitsee suuri itsekeskeisyyden kulttuuri jossa ei ajatella muuta kuin omaa hetkellistä tyydytystä ja puolison pitää olla joku kaiken pika onnen ja tyydytyksen tuoja omille tarpeilleen, itsekkäille tarpeilleen eikä välitetä siitä mitä toinen oikeasti haluaa kunhan saa vain kaikki omat tarpeet tyydytettyä ja "pika onnen", kun se on ohitse niin voidaan vaihtaa ja heittää entinen kiertoon.

Ihmiset tavoittelevat vain "pika voittoja" elämässään ihan kaikessa ja ihmissuhteissaan. Ihmisiä vaihdellaan kuin tavaraa kun se on kulutettu loppuun niin uusi tilalle.

Itseni kuntouttaminen on kestänyt pitkään ja minua koitettiin väkisin laittaa pyörätuoliin mutta en suostunut siihen. Vaikka lääkärit sanoivat mitä niin en uskonut muuta kuin itseeni ja vahvalla tahdolla menen vaikka kiven läpi. Kukaan toinen ihminen vaikka olisi mikä lääkäri ei tiedä mihinkä pystyn vahvalla tahdollani ja lähdin kävelemään ennen kuin lupaa annettiin. Mihinkään kirjan lukeneisiin en luota kuten ei kannata luottaa piikittäjiinkään että olisi käyttämätön neula vaan varmistaa itse ihan kaikki. Koko ajan kannattaa kysellä oli sitten missä tahansa toimenpiteessä ja kyseenalaistaa ihan kaikki. Joka työssä on väsyneitä ylirasittuneita ihmisiä kun työelämä vie kaikki mehut irti ihmisestä. Joka työssä voi olla aineiden suurkuluttajia jotka työssään ovat väsyneitä krapulaisia. Maanantai hommathan ovat jos tunnettuja. Maanantai versioita on joka alalla.

Ihmisillä on tullut liika luottaminen ihan joka asiassa viranomaisiin niin ettei tajuta tai ei uskalleta kysyä, varmistaa mitään. Minä en pidä lääkäreitä enkä hoitajia minään täydellisinä ihmisinä vaan ihmisiä nekin ovat erehtyväisiä. Ihminen aina olettaa kokemuksen ja lukemuksen mukaan jotain mutta se ei ole TOTUUS. Olin ylipainoinen ja he kuvittelivat minut heikoksi vain ulkonäön perusteella. Taistelin itseni liikuntakykyiseksi enkä jäänyt pyörätuoliin sillä minulla oli motivaatio joita kukaan ei tiennyt. Mistä vain sairauksista voi taistella itsensä voittoon jos tahtoa riittää. Minä en usko kenenkään sanaan enkä kehenkään ihmiseen vain ainoastaan itseeni. Lääkäri sanoi että itsekkö päätät ja sanoin että päätän ihan itse koska lähden liikkeelle ja lähdin. Olen kuntouttanut itse itseni ilman mitään kuntouttajia. Tunnen oman kroppani eikä sitä tunne kukaan muu kuin itse.

En oppinut kävelemään kyynärsauvoilla vaan pyysin rollaattorin. Hoitaja sanoi että kannatteleva käsi tulee kipeäksi ja tulihan se niin että vuoden pistävä kipu oli jalkaa kannattelevassa kädessä mutta otin sen riskin ennemmin kuin halusin kyynärsauvoilla kävelemisen. Vuoden se käsikipu kesti kunnes häipyi neljän kuukauden rollaattorilla kävelemisestä.

Lääkäri sanoi jalkani olevan pillunpäreinä eikä siitä tule ikinä yhtään mitään mutta en uskonut.

• Vanheneviisaasti

Se on totta että ikääntymisessä on etuja. Ei tarvitse kysellä enää lupaa mihinkään keneltäkään eikä myöskään mielipidettä, saa päättää ihan itse. Eikä ole enää niin altis arvostelulle ja arvioinnille kuin joskus aikaisemmin kun pahoitti mielensä ihmisten joskus älyvapaistakin aatoksista. Nyt ne saavat pajattaa rauhassa puhumisen tarpeensa eikä sillä ole väliä, mitä puhuvat.

Mutta sitä en ymmärrä, miksi lakkaisin huolehtimasta omasta ulkonäöstäni, habituksestani, terveydestäni, millaisessa kuosissa ihmisten ilmoilla kuljen ... Kun en ole hoitanut ja huolehtinut itsestäni ja ulkonäöstäni ja -muodostani tähänkään asti kenenkään ulkopuolisen takia, miksi ihmeessä lopettaisin sen nyt kun siihen alkaa olla ihan oikeasti syytä ja tarvetta. Miksi itsensä hoitaminen ja huolehtiminen tarkoittaa liian monille väkisin nuorena pysymistä? Käsittämätön ajatuksenjuoksu ja asenne.

Eikä elämä todellakaan odota, jos lakkaa välittämästä ja hoitamasta itseään ja myös mielihyvät lopahtavat ennenaikaiseen rupsahdukseen. Sillä terveyden hoitaminen on kauneuden hoitamista ja päinvastoin.

• Petexiina

Minä en kyllä osaa nähdä vanhenemisessa etuja. Köyhä vanhuus odottaa ja surkea eläke. Ja työnteko pitää lopettaa, palkka on mahdollistanut sentään jonkin verran mielekästä vapaa-aikaa.

Itseäni kyllä hoidan, siis ulkonäköäni edelleen. Ihonhoito ja hiukset, vaatteet ja paino, kyllä ne ovat erittäin tärkeitä asioita, en osaa kuvitella, että jättäisin niiden hoitamisen. Tottakai mieltä virkistää, kun peilistä katsoo mahdollisimman pirteä ihminen. Monet mummoutuvat jo päälle viisikymppisinä, mikä hän siinä on, mummoutuvat vaikka harrastaisivat erilaisia liikuntalajeja.

Ja tuota en ymmärrä, että vanhuus muka tarkoittaisi jotain henkistä vapautumista. En ole kysellyt muiden mielipiteitä muutenkaan enkä lupia, itse olen päättänyt elämästäni. Pieleen on moni asia mennyt, mutta en syytä siitä ketään toista. Juu, sori nyt, mutta en keksi vanhenemisessa yhtään positiivista asiaa!

• Vanhuus-varma-asia

Oudointahan tässä elämässä on, että me miehet pärjäämme ihan yhdellä shampoolla tai saippualla, jolla saa hoidettua ihon ja hiukset ja perushygienian ja rättejäkään ei tarvitse ostaa joka puljusta joka viikko kun on perusvaatetus, siistikin, hankittuna. Nyt puhun meistä normaaleista miehistä, en kaljalla läträävistä kuntonsa laiminlyöneistä.
        Itselläni on saunakiulussa yksi shampoo puteli, tuntuisi oudolta että tunkisin siihen kymmenen muuta tökötin purkkia. En käytä dödöjä, tosi harvoin, mutta en lemua hielle sen kummemmin kainaloista kuin jaloistakaan. Eikä tuolta peilistäkään katso mikään rypistynyt mörkö ja paino on kohtuuden rajoissa.
        Naisista valtaosahan on turhamaisia "kanoja" jo ulkonäöltään ja heidänlaisiinsa ei tee mieli ottaa mitään kontaktia. Normaali perustyllerö suomi nainen joka ei ole tällännyt itseään naisettomaksi maalipurkiksi ja naisettoman näköiseksi on ihan jees.
        Kyllä niitä nuorekkuutta tavoittelevia naisia näkee joka mutkassa ja se on kauheaa katsoa. He itse kuvittelevat mieliharhoissaan, että ovat kuin miss ja teini look. Mutta...kamalaa.

• Arvaamikävielävarmempi

Onneksi "elämässä" ja maailmassa on muunkinlaisia miehiä eikä vain mieähiä. Miksi jotkut luulevat ja olettavat että yksinkertaisuus on niiin hienoa että sillä pitää oikein retostella julkisesti?

• Mitäkä.mies
        Vanhuus-varma-asia kirjoitti:

Oudointahan tässä elämässä on, että me miehet pärjäämme ihan yhdellä shampoolla tai saippualla, jolla saa hoidettua ihon ja hiukset ja perushygienian ja rättejäkään ei tarvitse ostaa joka puljusta joka viikko kun on perusvaatetus, siistikin, hankittuna. Nyt puhun meistä normaaleista miehistä, en kaljalla läträävistä kuntonsa laiminlyöneistä.
        Itselläni on saunakiulussa yksi shampoo puteli, tuntuisi oudolta että tunkisin siihen kymmenen muuta tökötin purkkia. En käytä dödöjä, tosi harvoin, mutta en lemua hielle sen kummemmin kainaloista kuin jaloistakaan. Eikä tuolta peilistäkään katso mikään rypistynyt mörkö ja paino on kohtuuden rajoissa.
        Naisista valtaosahan on turhamaisia "kanoja" jo ulkonäöltään ja heidänlaisiinsa ei tee mieli ottaa mitään kontaktia. Normaali perustyllerö suomi nainen joka ei ole tällännyt itseään naisettomaksi maalipurkiksi ja naisettoman näköiseksi on ihan jees.
        Kyllä niitä nuorekkuutta tavoittelevia naisia näkee joka mutkassa ja se on kauheaa katsoa. He itse kuvittelevat mieliharhoissaan, että ovat kuin miss ja teini look. Mutta...kamalaa.

Vastustan jyrkästi..Kyllä se on niin että naisille pitää suoda se että laittautuvat nätiksi.Jos näen ns.perusoyllerön niin voin päätellä että mikään muukaan ei ole niin just tärkeää kun ei viitsi siistiytyä.
        Ei ole pakko maalta kaikkea piiloon mutta korostus ripsissä ja huulipunat,hiusten väri ja muotoilu on vain kohteliaisuus meitä miehiä kohtaan.
        Yli viiskyt vuotias nainen saa vetää tiukat farkut ja olla nuorekas.
        Mikään ei ole niin kaunista kuin huoliteltu nainen,arkena vaikkapa kauppareissulla.

• nuormieli
        Mitäkä.mies kirjoitti:

Vastustan jyrkästi..Kyllä se on niin että naisille pitää suoda se että laittautuvat nätiksi.Jos näen ns.perusoyllerön niin voin päätellä että mikään muukaan ei ole niin just tärkeää kun ei viitsi siistiytyä.
        Ei ole pakko maalta kaikkea piiloon mutta korostus ripsissä ja huulipunat,hiusten väri ja muotoilu on vain kohteliaisuus meitä miehiä kohtaan.
        Yli viiskyt vuotias nainen saa vetää tiukat farkut ja olla nuorekas.
        Mikään ei ole niin kaunista kuin huoliteltu nainen,arkena vaikkapa kauppareissulla.

Kiitos "Mitäkä.mies", oli tarkoitus vastata tuolle "Vanhuus- varma-asia" et täälläkin on yksi sellainen "kana" joka ei lähde kauppaankaan ilman peiliin kurkistusta, hieman huulipunaa ja hymy huulille, enkä tosiaankaan tee sitä "hänenlaisiaan" varten vaan itseni ja niiden ihmisten iloksi jotka antavat sille arvoa.
        Ei me itseään hoitavat ja laittavat naiset luulla olevamme mitään "miss teini look" vaan ihan tavallisia naisia joille on ihan luonnollista huolehtia ulkonäöstään ja kunnostaan.
        Onneksi kaikki miehet eivät ole samanlaisia kuin hän, on ilahduttavaa taas jälleen kerran huomata et on olemassa miehiä jotka antavat arvoa myös meille naisille jotka haluamme olla huolitellun näköisiä.

• Mitäkä.mies
        nuormieli kirjoitti:

Kiitos "Mitäkä.mies", oli tarkoitus vastata tuolle "Vanhuus- varma-asia" et täälläkin on yksi sellainen "kana" joka ei lähde kauppaankaan ilman peiliin kurkistusta, hieman huulipunaa ja hymy huulille, enkä tosiaankaan tee sitä "hänenlaisiaan" varten vaan itseni ja niiden ihmisten iloksi jotka antavat sille arvoa.
        Ei me itseään hoitavat ja laittavat naiset luulla olevamme mitään "miss teini look" vaan ihan tavallisia naisia joille on ihan luonnollista huolehtia ulkonäöstään ja kunnostaan.
        Onneksi kaikki miehet eivät ole samanlaisia kuin hän, on ilahduttavaa taas jälleen kerran huomata et on olemassa miehiä jotka antavat arvoa myös meille naisille jotka haluamme olla huolitellun näköisiä.

Eipä mitään ja minkäs sitä mies voi jos huomioi sen että kauneutta on ja siitä huolehditaan,täysin itsensä ja sivusta katsojien iloksi.

Ei pelkästään meidän ikäiset vaan myös iikeasti vanhat rouvat voivat olla hyvän näköisiä kun hiukset siistinä ja itseensä panostaneena astelevat kadulla tai jossain.
        Hymy kasvoilla kertoo siitä että on hyvä olla vaikka kolottaakin ja oven kohteliaasti aukaisia saa aina lämpimän katseen,hymyn ja näen vieläkin pilkkeen silmissä vaikka voisi luulla ikävuosien karsineen tyttömäiset vinkeet.Ei ne koskaan katoa kun tytöt on aina tyttöjä.. ;)
        Olen itse kai toisten miesten mielestä turhamainen kun ajan parran joka aamu ja käyn parturissa säännöllisesti.Varaan ajan aina kolmen viikon päähän kun käyn.
        Vaikka en pidä shoppailusta,on oltava aamulla laittaa puhdas paita päälle.Olenkin ratkaissut rättiostos kammon ja ostan komian läjän vaatteita kerralla.Myyjät on vähän hölmönä kun otan sopivaa vaatetta muutamia ja siitä kertyy äkkiä aika kasa;)

Ei noihin teinilook arvosteluihin kannata mukautua,mutta heillekkin pitää olla jotain ja jos joku haluaa olla suttuinen tyllerö niin tietääpähän että kaikille on ottajansa ja voi olla varma että pääsee itse tunkion kukon mielityksi..Ei millään pahalla lökäpöksyjä ja huonosti leikattua heinäpeltoa muistuttavien miesten puolesta,kun jokainen valitsee lookin itse..

• Petexiina
        Vanhuus-varma-asia kirjoitti:

Kyllä aion laittautua vastakin, kun lähden työhön tai harrasteryhmään. Tykkään katsoa itseäni peilistä ja tykkään, kun ulkoisesta olemuksestani sanotaan jotain positiivista. Vaikka ei se ole niin tärkeää, mitä joku toinen sanoo. Itsellä on pirteä mieli ja haluan sen heijastuvan myös ulkoisesta olemuksesta.

Miksi muuten kaikki miehet , jopa lähes 100-vuotiaat, kuvittelevat, että nainen laittautuu heitä varten?

• Minäolenminuavarten

Siksi kun niillä on joku entisaikain probleema josta eivät halua päästä eroon ja muuttaa aivoituksiaan tälle vuosituhannelle.

'Taistelin' tästä aiheesta jo teini-iässä oman isäni kanssa ja aina vain se jatkuu. Tekniikka kehittyy hullua vauhtia, ihminen ei mitenkään.

• Ei-mitään-uutta

AVAUSHAN on kopioitu humpuuki lehdistä joita naiset tiiraa otsat kiinni paperissa.

• Kyllä vanhenemisestakin jaksaa vielä innostua ja siitä jopa löytää hyviä puolia. Enää ei tarvitse tärkeänä nöpöttää joka paikassa, voi huoletta antaa mennä. On jo nähnyt ja kokenut niin paljon ja ymmärtää nämä elämän peruskuviot ja tajunnut mikä ja ketkä ovat tärkeitä juuri omassa elämässä. Koskaan ei kuitenkaan unohda uuden etsimistä ja löytämisen iloa.
      Ulkonäköpaineille antaa piutpaut, omassa elämässä niitä en ole raskaana mukanani kantanutkaan, olen kevyesti hyväksynyt itseni sellaisena kuin olen. Oppinut tuntemaan tämän naisen perin pohjin, mutta yllätyksille olen aina jättänyt portit kuitenkin auki.
      Pari kymmentä vuotta värjäsin tukkaani milloin minkin väriseksi ja luonnollinen vaalea väri oli muisto vain. Siitä hommasta luopuminen oli kyllä suuri helpotus, se täytyy tunnustaa, ja itse toimenpide vei aikaa aika pitkän tovin. Kunnes lopulta löytyi se oma väri, ja harmaakin on juuri sellainen josta pidän. Meikkiinkään en tarvitse kuin hajuveden ja huulipunan.
      Kunnosta ja syömisestään pitää kyllä pitää hyvää huolta, kun olen huomannut, että joka vuosi uuden rempan saa vaivoikseen, jos unohtuu sohvailemaan tai muuten lepsuilee. Kaikista arvaamattomin kenkkuilija on tuo mieli, jos alakulolle antaa pikkusormensa niin koko käden se vie helposti, ja sekin on tahto asia, kukaan muu ei pidä minun mielestäni huolta ellen minä itse vaikka kuinka olisi ympärillä rakastavia ihmisiä. Joskus voi tulla eteen päivä jolloin kaikki romahtaa mutta vanhuudessa senkin on jo kokenut ja osaa suhtautua oikein omalla tavallaan.
      Muuten, rakastaminen ja rakastuminen ne nuorentavat, sen olen huomannut ja niitä veijareita ei kannat väheksyä vaan kutsua tupaan vaan kun ne oville kolkuttavat.

• 890hn

---nöpöttää joka paikassa----

Oletko sinä se sama 60 jonka nännit nöpöttivät?

• Rakastumisesta

"Muuten, rakastaminen ja rakastuminen ne nuorentavat, sen olen huomannut ja niitä veijareita ei kannat väheksyä vaan kutsua tupaan vaan kun ne oville kolkuttavat."

Kunpa sitä vain löytäisi jonkun, johon rakastua ja vaikka löytäisikin, niin saada edes jonkinlaista positiivista huomiota. Ihan oman mielikuvituksensa varassa ei jaksa olla kauaa aikaa, jos todellisuudessa se toinen ei yhtään reagoi, kun sille viestittää kiinnostustaan.

• Olipas virkistävä ketju! Paljon ajattelemisen aihetta suuntaan jos toiseenkin.
      Koko ikäni olen taistellut painoani vastaan. Kuuluikohan se jotenkin aikakauteen? Koska välillä kun katselen taakseni, ihmettelen että mitä ihmettä mä taistelin kun olin 15 kiloa laihempi? Niin, ja toinen siskoistani sairastaa anoreksiaa, alkoi nuorena, ja taitaa olla elinikäinen riesä tuo.
      Kun olin päälle neljänkymmenen, päätin että kun täytän 50, lakkaan tuijottamasta painoani. Pah. Sanonko vielä kerran. Pah. Että sikäli voin samaistua sun ajatukseen, että on vapauttavaa kun antaa itselleen lupaa olla vahtimatta itseään. Kun kuitenkin ihmisen sisus on se joka kaunistaa, se karisma.
      Toisaalta, mikä ettei voisi vanheta arvokkaasti, itsensä unohtamatta, itsensä kunnioittaen. Onko se loppujen lopuksi hyväksi ihmiselle lakata taistelemasta? Levätä vaan laakereillaan ja antaa vauhdin hiljaa hiipua itsekseen... Mitä jos vauhti hiipuu nopeammin jos ei sille anna vauhtia välillä?
      Toisaalta nro 2. Mihin on hävinnyt arvostus meidän yhteiskunnasta vanhempia sukupolvia kohtaan? Mainosten myötä jotka nuoremmat ovat suunnittelemassa?
      Seksileluista. Kaksi olen omistanut koko elämäni aikana, kumpikin on ollut miehen ostama, jonka jälkeen en ole tarvinnut häntä enää ja antanut potkut.

• vai-niin-a-haa

Peekele haen sun "tiltot" pois, opit arvostamaan taas mies sukupuolta :)

• vai-niin-a-haa kirjoitti:

Peekele haen sun "tiltot" pois, opit arvostamaan taas mies sukupuolta :)

Tuu vaan, ne on ihan romuna kumpikin :)

• vai-niin-a-haa
        hmp.f kirjoitti:

Tuu vaan, ne on ihan romuna kumpikin :)

Jospa mä perustan tmi.tiltokorjaamo.ab, korroosio ja sähkökorjaus :)

• vai-niin-a-haa kirjoitti:

Jospa mä perustan tmi.tiltokorjaamo.ab, korroosio ja sähkökorjaus :)

Joo! Laitatko korroosion samalla kun korjaat? Ei loppuisi bisness, vaan tulisi business :)

• genetiikko

Mieheni innostui vanhetessaan. Sen jälkeen kun hän jäi kotiin komennustöistä, lopetti viikonloppu naukkailun ja ryhtyi kuntoilemaan on hänellä innostusta riittänyt ehkä turhankin paljon.

• Älälopetaliikettä

No niiin, mitä minä olen sanonut ja paasannut: liike on lääke, vieläpä parhain kaikista. Yksikään satavuotias tai lähelle sitä päässyt ei ole alkanut levätä laakereillaan liian aikaisin. Ihminen on luotu liikkuvaksi joten miten käy, jos rattaat useimmiten pysähtyvät paikoilleen.

• ritli2

Miehet nyt eivät ainakaan innostu vanhenemisesta vähääkään: vähääkään kynnelle kykenevät viisi-kuusikymppiset miehet etsivät jatkuvasti kolmi-nelikymppisiä naisia.
      Miten voi edes keskustella parikymmentä vuotta nuoremman naisen kanssa, kun ei voi menneisyydestäkään mitään yhteistä löytää? Kysyy yksi nainen.

• Kaksinainenkin

Eikö maailmassa ole muita aiheita kuin menneisyys ?

• genetiikko

Naisen vanheneminen itsessään ei varmasti villitse miestä mutta eipä se ole esteenäkään. Pitkäaikaisen yhteiselon myötä syntyy puolison syvällinen tuntemus jolla on huomattava vaikutus vanhaan mieheen.
        70v miehelläni on silmää nuorelle kauneudelle enkä tiedä hänen juoksujensa määrää mutta tuskin hän on niitä ensimmäisiä nuorten naisten kalastuksen kohteita.
        Innostuu kotona vähintäänkin riittävästi.

• ritli2

Yksi nainen vastaa: tarkoitin tuolla "menneisyydestä" keskustelemisella sitä, että vähän on vaikea jakaa mitään nykyistäkään, jos toinen on nähnyt esim. ensimmäisen kuukävelyn ja toiselle se on iankaikkista historiaa. Siis sitä, ettei olla kasvettu tavallaan edes samaan kulttuuriin. Kun oman tyttären ikäistä vonkaa, niin ei ihan kaikki kunnossa ole. Paitsi ehkä lompakon paksuus.

• Mitäkä.mies

Kiintoisa aihe..Minä uskon että hyvinkin voisi olla keskustltavaa nuoremmankin naisen kanssa.Oikeastaan ikä näkyy ja tuntuu vain pentuna ja kuolinvuoteella,kun puoliso on jo aikuinen ja toinen ei ole syntynyt vielä.Toisinpäin kun toinen tekee kuolemaa ja toinen on vireä aikuinen.
        Tuskin nuorikkoa kiinnostaa suolen toiminta ja lääkkeet,mutta ei kai niistä ole pakko puhua kokoajan;)
        Tunnustan että olen antanut pakit nuorelle naiselle,kun hän hakeutui aina tilaisuuden tullen lähelle ja uskon hänen sanojaankin,mitä hän tunsi minua kohtaan.Sanoin suoraan että olet nuori ja kaunis.Ja todella fiksun oloinen,jos ei oteta huomioon vanhemman miehen piiritystäsi..
        Sanoin etten halua pilata hänen elämäänsä vanhuuden vaivoillani kun aika koittaa.Lisäsin vielä että olen lupautunut toiselle,eikä ole syytä vaihtaa vaikka kuinka houkutteleva tilanne olisikin.
        Aikansa kyyneliä valutellessaan hän myönsi ymmärtävänsä että tulisi jäämään kuitenkin yksin kun ikäeroa on paljon.
        Toisenlaisille miehille suon kaiken tuon mutta minun omatunto ei anna tehdä sellaista vääryyttä.

• Vintinvoituulettaa

Hyvät hyssykät sentään: eikö se ole ihmisistä kiinni, persoonallisuuksista! Eihän kaikkia ahdista elämän ja maailman kokeminen ja selvän ottaminen siitä mitä joku muu siitä meinaa.

Jotkut saattavat olla yhdessä juuri sen takia, että toinen tietää ja osaa kertoa siitä, mitä toinen ei voi edes arvailla. Edelliseen "mitäkä.miehen" kertomukseen viitaten voisin myös naputella muisteloni: parikymmentä vuotta sitten nuori mies osoitti selvää kiinnostusta jonka torppasin koska olin imenyt äidinmaidossa asenteen että "ei voi eikä saa" jos on melkein äidin ikäinen toiselle osapuolelle. Sittemmin olen parantanut tapani.

Jos joku ajattelee ikäkysymyksistä että "ei ihan kaikki kunnossa ole" niin olisi myös aika tarkastella ajattelutapaansa ja asenteitaan ja millä vuosituhannella eletään.

• meilonkysyntää
        Vintinvoituulettaa kirjoitti:

Hyvät hyssykät sentään: eikö se ole ihmisistä kiinni, persoonallisuuksista! Eihän kaikkia ahdista elämän ja maailman kokeminen ja selvän ottaminen siitä mitä joku muu siitä meinaa.

Jotkut saattavat olla yhdessä juuri sen takia, että toinen tietää ja osaa kertoa siitä, mitä toinen ei voi edes arvailla. Edelliseen "mitäkä.miehen" kertomukseen viitaten voisin myös naputella muisteloni: parikymmentä vuotta sitten nuori mies osoitti selvää kiinnostusta jonka torppasin koska olin imenyt äidinmaidossa asenteen että "ei voi eikä saa" jos on melkein äidin ikäinen toiselle osapuolelle. Sittemmin olen parantanut tapani.

Jos joku ajattelee ikäkysymyksistä että "ei ihan kaikki kunnossa ole" niin olisi myös aika tarkastella ajattelutapaansa ja asenteitaan ja millä vuosituhannella eletään.

Ajat ovat muuttuneet, nykyisin nuoret 30 kymppiset miehet etsivät vanhempaa naisseuraa 50 kymppisistä naisista on kova kysyntä, tämä on kylmä totuus, siinä tuntee itsensä halvaksi melkein hu.r.... kun nuori mies tulee suoraan kysymään olisiko mitään käyttöä tällaiselle nopeasormiselle ja aikaan saavalle miehelle, tiedä sit mitä saisivatkaan aikaan.

• Slowhands

"Suoraan kysyjillä" ei kylläkään ole mitään mahiksia ja sormien pitää olla hitaat, vain siten ne saavat aikaan jotain ...

• Masentavia täällä joskus nämä jotku kirjoitukset. Tuntuu välillä, että kun on 50v täyttänyt, niin saisi mennä istumaan samantien hautaustoimiston portaille. :(

• nuormieli

Hei kuulkaas "Mitäkä.mies ja mii.su" ei kantsi puhua vanhasta vielä mitään vasta sit kun 80 kymppiä ja risat mittarissa voi oikeasti puhua ikäihminen ja 90 on jo vanhus.
      Ihminen on vielä tässä iässä juuri niin vanha kuin itsensä tuntee ja minä tunnen välillä et oon (vielä varsinainen teini) ja olen kyl varmaankin teitä vanhempi, minun kuuluisi olla tuolla 60 palstalla mut en siellä juurikaan kirjoittele tai no joskus jos löydän mielenkiintoisen aiheen.
      Ainut mikä minulle muistuttaa et en ole enää nuori on liikunta enää mene niin kovaa kuin nuorempana enkä yhtä pitkiä lenkkejä, joten se siitä iästä ja ollaan vain juuri sen ikäisiä joksi itsemme tunnemme.

• Mitäkä.mies

;) En tunnekkaan että olisin vanha,mutta maapalloa ei enää pysty nostamaan,tai yrittää nostaa jos kahvat olisi mistä ottaa kiinni..
        Totesin vain sen että yli 30 vuoden ikäero olisi jo liikaa minun ikäiselle:) Ihan pentumainen olo on vieläkin joskus ja oikeasti vanhat pojittelee kun eivät osaa arvioida ikääni..
        Vesipisaroiden laulu alkoi soida pään sisällä..No,sataa niin ei haittaa;)

• nuormieli
        Mitäkä.mies kirjoitti:

;) En tunnekkaan että olisin vanha,mutta maapalloa ei enää pysty nostamaan,tai yrittää nostaa jos kahvat olisi mistä ottaa kiinni..
        Totesin vain sen että yli 30 vuoden ikäero olisi jo liikaa minun ikäiselle:) Ihan pentumainen olo on vieläkin joskus ja oikeasti vanhat pojittelee kun eivät osaa arvioida ikääni..
        Vesipisaroiden laulu alkoi soida pään sisällä..No,sataa niin ei haittaa;)

Kuuntelin tuon vesipisaroiden laulun, kaunis laulu, mut kuuntelehan sinä Mamban saa koskettaa, se soi nyt mun pään sisällä. (tää ei oo flirttiä eihän) Yritin linkittää mut en onnistunut tai osannut.

• No siitähän mua vähän kimmastuttikin, kun tunnen itseni..ainakin henkisesti kakskymppiseltä ja sit tulee usein sellaisia kirjoituksia, että pitäisi melkein jo odottaa kuolemaa hautaustoimiston portailla. :)
        Ja tuossa aloittajan jutussa oli monta hyvää pointtia, mutta kyllä minä ainakin ihan omaksikin ilokseni haluan laittautua kun ihmisten ilmoille lähden. Ja muutenkin sitä pitää hoitaa itseään. Eihän sitä tiedä, vaikka olis toiset 50v vielä edessä. ;)

• Mitäkä.mies
        nuormieli kirjoitti:

Kuuntelin tuon vesipisaroiden laulun, kaunis laulu, mut kuuntelehan sinä Mamban saa koskettaa, se soi nyt mun pään sisällä. (tää ei oo flirttiä eihän) Yritin linkittää mut en onnistunut tai osannut.

Mamban "saa koskettaa" on hyvin tuttu biisi:) Mamba kuului ruokavaliooni säännöllisinä annoksina aikoinaan ja on heillä toisenkin laisia sanoituksia,kuin näin hempeitä,jotka voivat tuntua kuuntelijasta flirtiltä..Saa flirtata virtuaalisesti jos noin hienoja keinoja käytetään että laitetaan oikein Tero Vaara asialle ;) Ajatusten ja työkiireen sekamelskan sain laittaa hetkeksi syrjään kun kuuntelin laulun.Unohtunut suola aamupuurostakaan ei enää paina mieltä tai se että laitoinko hellan nollalle lähtiessäni aamuvarhaisella.Ja luotan palovaroittimeen kun se on kaukoohjattu,yhteydellä suoraan vartioliikkeeseen.Leikkisästi tuli mieleen että olisi edes marsu,kenelle soittaa ja tarkistuttaa asia.Siitäpä aasin silta eläimiin ja nuoreen pariin jotka olivat kohdanneet yön tunteina ravintolassa..Illan aikana oli nautittu runsaasti akkoholia ja saavuttu tytön asuntoon.Yöllä oli tehty tietysti kaiken laista ja erotiikkaa oli ollut..Poika hetäsi aamuyöllä tytön itkuun ja nyyhkytykseen ja poika kävi lohduttamaan tietysti ja kysyi,et kai kadu kun päästit minut sänkyysi?Tyttö vastasi nyyhkyttäen:En minä sen vuoksi..Vaan siksi kun olin hereillä ja sinä huusit,Valitsen sinut pikcu!!!! ja heitit minun marsun ulos ikkunasta ja tää on kuitenkin kahdeksas kerros.

• nuormieli
        Mitäkä.mies kirjoitti:

Mamban "saa koskettaa" on hyvin tuttu biisi:) Mamba kuului ruokavaliooni säännöllisinä annoksina aikoinaan ja on heillä toisenkin laisia sanoituksia,kuin näin hempeitä,jotka voivat tuntua kuuntelijasta flirtiltä..Saa flirtata virtuaalisesti jos noin hienoja keinoja käytetään että laitetaan oikein Tero Vaara asialle ;) Ajatusten ja työkiireen sekamelskan sain laittaa hetkeksi syrjään kun kuuntelin laulun.Unohtunut suola aamupuurostakaan ei enää paina mieltä tai se että laitoinko hellan nollalle lähtiessäni aamuvarhaisella.Ja luotan palovaroittimeen kun se on kaukoohjattu,yhteydellä suoraan vartioliikkeeseen.Leikkisästi tuli mieleen että olisi edes marsu,kenelle soittaa ja tarkistuttaa asia.Siitäpä aasin silta eläimiin ja nuoreen pariin jotka olivat kohdanneet yön tunteina ravintolassa..Illan aikana oli nautittu runsaasti akkoholia ja saavuttu tytön asuntoon.Yöllä oli tehty tietysti kaiken laista ja erotiikkaa oli ollut..Poika hetäsi aamuyöllä tytön itkuun ja nyyhkytykseen ja poika kävi lohduttamaan tietysti ja kysyi,et kai kadu kun päästit minut sänkyysi?Tyttö vastasi nyyhkyttäen:En minä sen vuoksi..Vaan siksi kun olin hereillä ja sinä huusit,Valitsen sinut pikcu!!!! ja heitit minun marsun ulos ikkunasta ja tää on kuitenkin kahdeksas kerros.

Kiitos kun ymmärsit "viattoman flirttini" olethan moneen kertaan maininnut et olet jo lupautunut jollekin onnekkaalle, ja minun mottoni on toisen omaan ei kosketa, jostain kumman syystä sorrun aina hassuttelemaan kanssasi ja tällainen virtuaali flirtti ei ole keneltäkään pois. Eilen kun laitoin tuon viestin kaduin melkein heti ja ajattelin toivottavasti et loukkaannu. Mamballa on kyl hyviä biisejä, minä olen musiikin suurkuluttaja, olisi aika tylsää jos maailmassa ei olisi musiikkia ja onneksi niin monenlaisia joka tilanteeseen sopivia ja joskus musiikki kertoo enemmän kuin sanat. Nyt taas ryhdistäydyn ja laitan naamani peruslukemille, vaik joskus mulle on sanottu et näytät aina siltä kuin sulla olis joku kuje mielessä.

• Mitäkä.mies
        nuormieli kirjoitti:

Kiitos kun ymmärsit "viattoman flirttini" olethan moneen kertaan maininnut et olet jo lupautunut jollekin onnekkaalle, ja minun mottoni on toisen omaan ei kosketa, jostain kumman syystä sorrun aina hassuttelemaan kanssasi ja tällainen virtuaali flirtti ei ole keneltäkään pois. Eilen kun laitoin tuon viestin kaduin melkein heti ja ajattelin toivottavasti et loukkaannu. Mamballa on kyl hyviä biisejä, minä olen musiikin suurkuluttaja, olisi aika tylsää jos maailmassa ei olisi musiikkia ja onneksi niin monenlaisia joka tilanteeseen sopivia ja joskus musiikki kertoo enemmän kuin sanat. Nyt taas ryhdistäydyn ja laitan naamani peruslukemille, vaik joskus mulle on sanottu et näytät aina siltä kuin sulla olis joku kuje mielessä.

Oiken muistit,olen varmoilla puheilla lupautunut.
        Vai on toiset sitä mieltä että velmuja piirteitä..No kyllä sen huomaa kirjoitus tyylistäkin,sillai hyvällä tavalla..Huumoria pitää olla ja pitäisi pystyä nauramaan itsellekkin..Naureskelen omille töppäilyille päivittäin,mutta niistä on vaikea kirjoittaa kun se näyttäisi tuntemattoman silmissä siltä että olisi itsetunnossa vikaa.Tai väheksyisin itseäni..Miten sen sanoisin..Yksi kaveri kuitenkin tekee niin että puhuu itsestään halventavaan sävyyn ja kuin hän odottaisi että sanotaan,et sä noin huono ole,eikä noin huonoa tuuria voi olla aina.
        Musiikki..On kuin ravintoa ja sitä on saatava.Innoissani ahmin aina kun hyvä albumi ilmestyy mieluisalta laulajalta.Onneksi uusia kykyjä tulee kuin sieniä tihkusateella ja saan nauttia loistavista artisteista.
        Niin monta hyvää on poistunut jo estraadilta,juice,kirka,kari taoio ja jopa irvinin laulutkin ovat iltapalaa mun sielulle,ei ihan kaikki mutta helmiä on.
        En tosiaankaan suutahda leikistä ja siellä välissä oli kohteliaisuuksiaki yllin kyllin."lupautunut onnekkaalle"kiitos:)

Kukaan ei ole kuitenkaan lähellekkään täydellinen,en tietysti minäkään ja teen kovasti töitä sen eteen että olisin parempi tai siedettävä luonteinen.Ulkoisille avuille ei paljon voi tehdä ja pelkkä kunnossa pysyminen riittänee.Ei siis maratonia eikä triatlonia vaan perus liikunta riittää pitämään tikissä,ainakin vielä..
        Meitin ikäisen pitää varoa ettei tule kuivaksi ukoksi;) Välttää siis rääkkäämästä liikaa itseään.
        Ny mie viimein laitan finaaliin tämän kirjoituksen..Kiitän kujeilijaa;)

• Mitäkä.mies
        mii-su kirjoitti:

No siitähän mua vähän kimmastuttikin, kun tunnen itseni..ainakin henkisesti kakskymppiseltä ja sit tulee usein sellaisia kirjoituksia, että pitäisi melkein jo odottaa kuolemaa hautaustoimiston portailla. :)
        Ja tuossa aloittajan jutussa oli monta hyvää pointtia, mutta kyllä minä ainakin ihan omaksikin ilokseni haluan laittautua kun ihmisten ilmoille lähden. Ja muutenkin sitä pitää hoitaa itseään. Eihän sitä tiedä, vaikka olis toiset 50v vielä edessä. ;)

Sekin on jo hyvä syy laittautua,kun on tyttömäinen olo ja vielä lisää..Enemmistö meistä miehistä haluaa nähdä laittautuneen naisen.
        Tuosta hautausmaan portista tuli mieleen vähän ironisempi syy laittautua.Kun ei koskaan tiedä minkä kauppareissun aikana sattuu henki lähtemään;) Näyttääpähän hyvältä vielä arkussakin;)
        Aivan kuin irsekkin ajattelen kun pukeudun aamulla,ei ole sama mitä alusvaatteita käyttää jos joutuu vaikka sairaalaan ja riisumaan siellä..No,villit ja poikamiehet panostavat alus aatteisiin eri syystä;)

• nuormieli
        Mitäkä.mies kirjoitti:

Vai on toiset sitä mieltä että velmuja piirteitä..No kyllä sen huomaa kirjoitus tyylistäkin,sillai hyvällä tavalla..Huumoria pitää olla ja pitäisi pystyä nauramaan itsellekkin..Naureskelen omille töppäilyille päivittäin,mutta niistä on vaikea kirjoittaa kun se näyttäisi tuntemattoman silmissä siltä että olisi itsetunnossa vikaa.Tai väheksyisin itseäni..Miten sen sanoisin..Yksi kaveri kuitenkin tekee niin että puhuu itsestään halventavaan sävyyn ja kuin hän odottaisi että sanotaan,et sä noin huono ole,eikä noin huonoa tuuria voi olla aina.
        Musiikki..On kuin ravintoa ja sitä on saatava.Innoissani ahmin aina kun hyvä albumi ilmestyy mieluisalta laulajalta.Onneksi uusia kykyjä tulee kuin sieniä tihkusateella ja saan nauttia loistavista artisteista.
        Niin monta hyvää on poistunut jo estraadilta,juice,kirka,kari taoio ja jopa irvinin laulutkin ovat iltapalaa mun sielulle,ei ihan kaikki mutta helmiä on.
        En tosiaankaan suutahda leikistä ja siellä välissä oli kohteliaisuuksiaki yllin kyllin."lupautunut onnekkaalle"kiitos:)

Kukaan ei ole kuitenkaan lähellekkään täydellinen,en tietysti minäkään ja teen kovasti töitä sen eteen että olisin parempi tai siedettävä luonteinen.Ulkoisille avuille ei paljon voi tehdä ja pelkkä kunnossa pysyminen riittänee.Ei siis maratonia eikä triatlonia vaan perus liikunta riittää pitämään tikissä,ainakin vielä..
        Meitin ikäisen pitää varoa ettei tule kuivaksi ukoksi;) Välttää siis rääkkäämästä liikaa itseään.

Kujeilija kiittää myös sinua, ja pakko myöntää en minä ihan kenelle vaan kujeile tai flirttaile, mut jotenkin mystisella tavalla tunnen sinut "sukulaissielukseni", kun luen sinun tekstejä hymyilen ja nyökyttelen itsekseni, niin usein olen samaa mieltä ja osaan kyl nauraa itselleni ja aiheita löytyy vaik minkälaisia mut se siitä.

Vielä tuosta musiikista tuli mieleen et aikoinaan en Juicea juurikaan kuunnellut mut nykyään Juicen tekstit on auennut minulle ihan uudella tavalla, Kari Tapio on aina ollut yksi suosikeistani, Juha Tapio ja Tuure Kilpeläinen ovat kyllä tällä hetkellä minun lemppareita, ja nuo uudet naissolistit kuten Johanna Kurkela, Suvi T, Eerin ja monet muut......

• Mitäkä.mies kirjoitti:

Mainitsit tuossa kaikki mun lempparilaulajat. Harmi tosiaan, että moni on jo lähtenyt. :(

• Mitäkä.mies kirjoitti:

Sekin on jo hyvä syy laittautua,kun on tyttömäinen olo ja vielä lisää..Enemmistö meistä miehistä haluaa nähdä laittautuneen naisen.
        Tuosta hautausmaan portista tuli mieleen vähän ironisempi syy laittautua.Kun ei koskaan tiedä minkä kauppareissun aikana sattuu henki lähtemään;) Näyttääpähän hyvältä vielä arkussakin;)
        Aivan kuin irsekkin ajattelen kun pukeudun aamulla,ei ole sama mitä alusvaatteita käyttää jos joutuu vaikka sairaalaan ja riisumaan siellä..No,villit ja poikamiehet panostavat alus aatteisiin eri syystä;)

Oii..tuo oliki hyvä syy pukeutua nätteihin alusvaatteisiin. Eihän sitä tosiaan tiedä, vaikka joku komee ambulanssikuski niitä sattuis tiirailemaan...Tai sit sexy mieslääkäri. ;)

• millis2

Kyllä mun mielestäni on ihan omituista vanhan äijän himo tosi nuoriin flikkoihin.
      Ei ole totta, että pari-kolmikymppinen tyttönen voisi aikuisen oikeasti olla kiinnostunut kuusikymppisestä miehestä. Enkä minä, 40v, jos vapaa olisin, tosiaankaan elämänkumppanikseni haluais 20v tai 70v urosta. Ei, kyllä jotenkin synkkaa, kun samoilla aikakausilla mennään.

• Tuohonkin on monia eri syitä, miksi todella nuori tyttö alkaa kimppaan vanhemman miehen kanssa. Ja en kyllä usko, että aina olisi aitorakastuminen kyseessä. Vanhalle ukolle tietysti sitten kelpaa nuori nainen vaikka se vähän kuluttaisikin pankkitiliä.

• nuormieli
        mii-su kirjoitti:

Tuohonkin on monia eri syitä, miksi todella nuori tyttö alkaa kimppaan vanhemman miehen kanssa. Ja en kyllä usko, että aina olisi aitorakastuminen kyseessä. Vanhalle ukolle tietysti sitten kelpaa nuori nainen vaikka se vähän kuluttaisikin pankkitiliä.

Minunkin X:näni oli minua huomattavasti vanhempi, (ei sentään kymmeniä vuosia) minä vasta 18v opiskelija opinnot kesken ja hän jo aikamies, mutta niin turvallinen ja kunnollinen, luulen että ei kaikilla nuorilla naisilla ei ole pelkästään se pankkitili syynä et hakee vanhemman miehen seuraa syy voi olla myöskin "isä hahmon puute".

• Varmasti syitä on monia. :) Silloin kun ikäero on huomattava, niin tulee väkisinkin mieleen tuo varallisuusasia. Tuol ulkomaillahan on niitäkin tapauksia missä nainen on alle kolmenkympin ja mies vetelee kasikymppisenä. Toisaalta tehköön kaikki miten tykkäävät.

• loppukirikö

Mitä omituista fyysisessä himossa on? Yhdessä eläminen on toinen juttu. Rutka ikäero merkitsee erilaisuutta ajatusmaailmoissa johtuen jo eri tyyppisistä ja eri ajoilta olevista kokemuksista ja nuoremmalla niiden puutteesta.

Ilmenee käytännössä mm. siten, että 7-kymppinen ukko tarvitsee ikäluokkansa vaimon kanssa aikaa "uudelleen latautumiseen" tavallisesti vuorokauden, parhaimmillaankin pari tuntia. Nuoren, asiaan perehtyneen naisen kanssa se onnistuu alle puolen tunnin.

• nuormieli

Totta, silloin kun ikäero alkaa olla niinkin suuri et esim. mies voisi olla naisen isä tai peräti isoisä, silloin pitäisi jo hälytyskellot soida, mistä onkaan kysymys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6976
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      688
      3039
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1300
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1275
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1160
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      210
      999
    Aihe