Hollannissa loppuu bensalla läträily

PHhuman

11

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näitä 10 vuoden tai 5 vuoden visoita voidaan heittää aina tarpeen tullen, niillä ei ole mitään todellista merkitystä. Jos perinteiset autonvalmistajat eivät halua valmistaa sähköautoja tai markkinoida niitä, mutta kansa haluaa ostaa niitä, on katse suunnattava uusiin valmistajiin kuten Tesla:n, joka tekee vain sähköautoja.

• lieroautokauppias

Eipä tarvitse kurkata kuin Ruotsin ja Norjan suuntaan niin voi helposti ennustaa tulevaisuuden meilläkin, ainakin ruuhka-Suomessa. Täyssähkö- ja hybridi ovat vaihtoehdot, vaikka pitkien etäisyyksien maana meillä onkin haasteemme. Itse en ostaisi enää pelkkää polttomoottoriautoa kun seuraavan kerran on vaihtotarvetta.

• Tesla3rules

Hybridiautossa on hölmöä kantaa tuplavehkeitä autossa mukana, vähän kuin käyttäisi jousuissa vyötä ja henkseleitä yhtä aikaa... liputan täys-sähköauton puolesta, se on tulevaisuutta kun vain saadaan riittävästi valmistajia niille ja suomen nuiva politiikka niitä kohtaan muuttuu.

• OnKevyt

Tuplavehkeitä? Mietipä ensin mitä painavia osia puuttuu hybridin moottorista ja punnitse sitten uudelleen.

• valini09

Yhtä typerää on kantaa mukana sähköautossa turhia akkuja, jotka ovat paitsi kalliita niin myös kestoiältään rajoitettuja.

• sähköllä

Polttomoottorit ovat kestoiältään rajoitettuja, niiden korjaus maksaa jokseenkin saman verran kuin sähköauton akkujen vaihto parin vuoden päästä.
        Nyt jo sähköautoilla ajettu yli 300tkm. eikä akuissa mitään ongelmaa, polttomoottoreissa vaihdeltu jakoremmejä, kytkintä, vaihteistoa ym. jo noilla kilometreillä ja alkaa auto olla muutenkin loppu mutta sähköautossa nuo kilometrit ei tunnu vielä missään, ehkä ekaa kertaa vaihdetaan jarrupaloja....

• Oikeaatietoa

Toyota antaa nykyisin akuille 10 vuoden ja 350.000 km:n takuun. Se kertoo myös sen että ne akut ovat auton elinikäisiä. Eräälläkin Priuksella on ajettu 700.000 km samoilla akuilla.

• fafasdfsdfdafs

Ei ole kalliita. Koko akun vaihto töineen 1400. euroa. Mutta ei niitä tarvitse vaihtaa.

• 54321A

Lithium-akuilla (18650) kestoikä ei ole ongelma, nykyaikaiset BMS-järjrstelmät suojelevat kennoja ja akkujen lämmitys/jäähdytys hoidetaan muutaman asteen tarkkudella. Ensimmäisillä Tesla-S autoilla on ajettu jo liki 400 000km, ilman mainittavia muutoksia akuissa.

Nissan Leaf:lla on ollut ongelmia levyakkujensa kanssa, mutta se johtuu riittämättömästä akkujen lämpötilakontrollista ja eri tyyppisistä akuista. Nissanilla ei ole akkujen lämmitys, eikä jäähdytysjärjestelmää.

• Lefisti

Nissan Leafissa on akulle lämmitysjärjestelmä, jos auto se on ns. talvivarusteltu malli.

• nytjo

Ja alkaa tötsät kärtsää ja puukengät kolista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3217
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2917
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2435
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2273
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      74
      2179
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2026
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1616
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      19
      1593
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1440
    10. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      32
      1423
    Aihe