Tässä on nyt hyvä esimerkki todellisesta uudestisyntymisestä !
Kohdasta 12 min eteenpäin:
http://areena.yle.fi/1-3142475
Siis "lähettiläs" puhuu ihan muusta kuin tästä, että Raamatun mukaan siis syntinen tulee täysin syntisenä Ristin sanoman luo ja saa osakseen Armon !
Moni täällä kirjoittavista kieltäytyy todistamasta uudestisyntymisestään, ja syy on ilmeisimmin se, että he eivät ole edes uudestisyntyneitä.
Siis jos katsotte tuon miehen omakohtaisen todistuksen, niin siitä selviää se, että tuollaista kokemusta kukaan ihminen ei voi, eikä todellakaan halua salata !
Sen haluaa uudestisyntymisen kokenut jakaa, ja kertoa sen kautta mitä Jumala voi ja tekee ja mitä Jeeesus on tehnyt uudestisyntyneen elämässä.
Sitä ei ole siis todellakaan tarvetta eikä halua piillotella !
Olen muutamilta näiltä harhaopeissaan elväiltä kysynyt tätä heidän omaa kokemustaan, mutta he eivät ole sitä halunneet kertoa !
Se asia kertoo minulla paljon !!!
Herra runsaasti siunatkoon, tuota uskonsa ja uudestisyntymänsä todistanutta veljeäni Herrassa !
Omakohtainen todistus uudestisyntymisestä !
13
234
Vastaukset
- HyväJumalanpalvelus
Oli hyvä tuo jumalanpalvelus kaikkinensa, kiitos linkistä.
Voisitko kertoa oman todistuksesi uudestisyntymisestäsi, kiitos! - woewoe
Uudestisyntymiskokemukset ovat hyvin erilaisia. Koska Jumala kutsuu ihmisiä eri tavoin ja eri tilanteissa. Ja ihmisillä on eri temperamentteja. Tärkeintä ei ole miten se tapahtuu, vaan kasvaako henkilö uskossa ja kestääkö koettelemukset.
Jokainen varmasti tuntee ihmisiä, jotka käyvät säännöllisin väliajoin vuodattamassa alttarilla vuolaita kyyneliä, mutta mitään ei siinä välissä oikeastaan tapahdu. Ja sitten joku voi ottaa vastaan Jeesuksen kotona yksin ollessaan hyvin eleettömästi ja lähteä heti kasvamaan uskossa.
Näissäkin asioissa ihminen näkee vain ulkomuodon, mutta Herra katsoo sydämeen. Ja siksi toisella ihmisellä ei ole oikeutta määritellä millä tavoin on uudestisynnyttävä, jotta sen olisi tehnyt oikein.- k-piste
Oletko sina uudelleen syntynyt
Onko sisin maja valaistu uudella tulella - woewoe
Olen uudestityntynyt 41 vuotta sitten. Ja sisin on pesty Jeesuksen verellä ja valaistu Pyhän Hengen tulella. Minulle on riittänyt tämä vanha yläsalin tuli, en tarvitse uusia tulia. Mitä ne nyt sitten ovatkin.
- PitäkääVapahtajanne
Tuollaiset uudestisyntymiset ovat pitkälti vain ihmisen omia kuvitelmia. Monet höyryävät kuin vaahtopäät kokemuksistaan, kuinka muka herra on valaissut. Kissan viikset ja pyh, sanon minä.
- rakkausjeesukseen
Oletko sinä uudestisyntynyt luetaankosanaa2 ?? Kerro millainen kokemus se on tai oli? Kun sinä tivaat toisilta sitä kokemusta ja sanot, että he eivät ole uudestisyntyneitä. Mistä ihmeestä SINÄ sen voit tietää. KERRO ihmeessä.!! Odotan vastaustasi mielenkiinnolla ja varmaan moni muukin. Kerro kans suoraan, ei mitään kierrellen. Siunausta sinulle ja olkoon Herra kanssasi.
- luetaankosanaa2
rakkausjeesukseen kirjoitti:
Oletko sinä uudestisyntynyt luetaankosanaa2 ?? Kerro millainen kokemus se on tai oli? Kun sinä tivaat toisilta sitä kokemusta ja sanot, että he eivät ole uudestisyntyneitä. Mistä ihmeestä SINÄ sen voit tietää. KERRO ihmeessä.!! Odotan vastaustasi mielenkiinnolla ja varmaan moni muukin. Kerro kans suoraan, ei mitään kierrellen. Siunausta sinulle ja olkoon Herra kanssasi.
Olen täällä jo aiemmin todistanut uskostani ja uudestisyntymisestäni.
Se on jännää kuinka minun kirjoituksiani kavetaan vuosienkin takaa, mutta tätä asiaa ei sitten löydetäkkään.
Siis tämä henkilö jolla on itsellä lupa toimia vastoin omaa kehoitiustaankin, on jo kertonut minun uudestisyntyneen n.13v iässä. - pitäkäätunkkinne
Nimimerkki "PitäkääVapahtajanne" puhuu asiaa sanoessaan "Tuollaiset uudestisyntymiset ovat pitkälti vain ihmisen omia kuvitelmia".
Mielikuvitus ja kokemukset ovat vain irrationaalisia kokemuksia ja turha niitä on faktaksi todistella, muualla kuin oman pään sisällä, jotkuthan kuulevat myös ääniä päänsä sisällä ja ei ihan tervettä meininkiä ole sekään....
Se hyvä puoli "uudestisyntyneitten" tarinoissa on, että antavat pysyvän immuniteetin uskonnollisuutta vastaan. Varoittavia esimerkkejä heidän joukostaan löytyy ja muutamia tapauksia valitettavasti tunnen ihan henkilökohtaisesti. - KerroVaann
luetaankosanaa2 kirjoitti:
Olen täällä jo aiemmin todistanut uskostani ja uudestisyntymisestäni.
Se on jännää kuinka minun kirjoituksiani kavetaan vuosienkin takaa, mutta tätä asiaa ei sitten löydetäkkään.
Siis tämä henkilö jolla on itsellä lupa toimia vastoin omaa kehoitiustaankin, on jo kertonut minun uudestisyntyneen n.13v iässä.Voi kai sen uudelleen kertoa, onhan täällä paljon meitä uusia lukijoita, ja mukavahan se olisi lukea miten ihminen on tullut uskoon. Sellaisia todistuksia täällä saisi olla enemmänkin, ottaen huomioon, että palstalla varmasti käy niitä jotka eivät Jeesusta vielä tunne, ja joku saattaa etsiä Jumalaa elämäänsä. Taidankin tehdä tästä aiheesta oman ketjun.
- DoctorT
Nokian jumalanpalvelus oli TOSI HYVÄ! Ja tuo todistus IHAN NIITÄ PARHAITA ja minä olen niitä kuullut paljon!
- 1305445522
Oi, nuo itsensä ylentäneet "oikeappisista oikeaoppisimmat uudesti syntyneet uskovaiset" ...
Miksi yleensä uskomista tarvitaan mihinkään jumalolentoihin ja ns. uudestisyntymiseen ja kasteen laadusta kiistelemiseen, eihän niistä ole mitään konkreettisia näyttöjä, on vain toinen toistaan hullumpia uskomuksia? Sen tajuaminen, että Vapahtajan veri peittää syntisen menneisytemme, päästää parantavat voimat vaikuttamaan koko ihmisessä. syllisyden tunteista voidaan luopua, sillä Kristuksessa kaikki on annettu anteeksi, kaikki on uutta. Kristus lahjoittaa meille päivittäin armonsa ja sitten alkaa muuttaa meitä Jumalan kuvan kaltaisuuteen. Kun uskomme häneen kasvaa meidän parantumisemme ja muuttumisemme edistyy, ja hän antaa meille lisääntyvässä määrin voittoja taistelussa pimeyden valtoja vastaan. Koska hän on voittanut maailman, se on takeena siitä, että meidätkin vapautetaan synin orjuudesta.
- woewoe
Niin, parantuminen ja uskossa kasvaminen on jatkuva prosessi. Eräs lauluntekijä on kirjoittanut: En ole sellainen, kuin haluaisin olla, enkä ole sellainen kuin tulen olemaan. Mutta Jumalalle kiitos, en ole sellainen kuin joskus olin. Kirjoitti tosin runollisemmin englanniksi, mutta viesti oli tämä.
Alkuperäinen pointtini oikeastaan oli se, että Jumala voi puhua ihmiselle myös hiljaisuudessa. Ei tarvita meluisia kokouksia ja vauhdikkaita saarnaajia tai tunteisiin vetoavia lauluja. Tai muita tunnekuohuja. Ei myöskään välttämättä elämän totaalista konkurssia tai muut tragediaa, joka ajaa Jumalan luo. Jumala kohtaa meidät yksilöllisesti.
Minut, maailmanmatkaajan, Jumala pysäytti toisella puolen maailmaa kauniin laguunin rannalla. Hetkellä, jolloin lapsuuden suurin unelmani oli toteutunut. Ainoa virsi oli tuulen humina ja aaltojen laulu. Siinä hetkessä Pyhä Henki alkoi puhumaan sisimmälleni ja päätin antaa Jumalalle mahdollisuuden. Toki seurakuntaankin hakeuduin, kun sieltä aikanaan ihmisten ilmoille palasin.
Ja tässä sitä ollaan 41 vuotta myöhemmin. Samalla tiellä, mutta monta kokemusta rikkaampana. Ja kiitollisena Jumalan uskollisuudesta ja johdatuksesta elämän varrella. En päivääkään vaihtaisi pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih557187Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7143343Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1441630Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2601481- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 891230
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124