Neuvoja kani koulutukseen?

sofiaawws_

Omistan tuollaisen 2014 kesällä syntyneen kanin. Kani on uros ja rodut eivät ole tiedossa. Hän on aika villi tapaus ja pyytäisin teiltä neuvoja. Haluaisin siis ns'kouluttaa' hänet sellaiseksi että hänet saa valjaisiin ja syliin tms. Tällä hetkellä kun kania yrittää saada syliin hän alkaa potkimaan takajaloillaan minkä pystyy ja yrittää juosta karkuun. Vanha omistaja sanoi minulle kun ostin sen että jos hän ei anna ottaa syliin ota vain korvista. Ajattelin että hän on saanut kenties huonoja muistoja. Mutta olisiko silti mahdollisita saada koulutettua hänet syliin? Kun valjaita yrittää laittaa hän hätääntyy. Hän alkaa 'nousemaan' pikkuhiljaa kahdelle jalalle sillalailla nykien. Sitten ennenkuin kerkeää tehdä mitään hän hyppää käteni yli ja en siis tuossa vaiheessa ole saanut häntä vielä valjaisiin. Eileen ollessani näyttelyissä kuulin eräältä ihmiseltä että kaniyhdistys saattaisi järjestää tuollaisia ns'tapaamisia' minne saa tuoda kaninsa ja siellä neuvotaan kaninhoitoa yms. Mutta kanini on pihakani joten hänet pitäisi viedä sinne kesällä. Mistä tälläisistä tapahtumista saisi tietoa? Ja mitkä kaikki yhdistykset pitävät tälläisiä tapahtumia? Olisin kiitollinen jos vastaisitte, koska olen jo yli puoli vuotta yrittänyt 'kouluttaa' tuota. Ja tosiaan vaikka aikaisemmin sanoin että vanha omistaja oli käskenyt ottaa korvista kiinni, en itse ole tehnyt niin, enkä ole tekemässäkään. Kiitoksia jo etukäteen:)

8

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkieiopi

En oikeen osaa vastata mihinkään muuhun kuin siihen että kaikki kanit ei koskaan opi sylissä viihtymään, toinen kaneistani (jotka on jo autuaimmilla mailla) ei koko 9v ikänsä aikana koskaan syliin otosta perustanut. Voit toki yrittää jollakin herkuilla että joskos alkaisi onnistumaan :) zemppiä joka tapauksessa

• sofiaawws_

Okei no kiitos silti. Oppiko tuo kani ikinä valjaille?:)

• sofiaawws_

Huomasin muuten että otsikossa on kirjoitusvirheitä.. Hups.. Pitää kattoo ens kerralla tarkemmin..

• Sedä

Kannattaa ottaa kanista kunnon napakka ote, ja pukea valjaat nopeasti esimerkiksi niin että kani on selällään sun sylissä. Tuskin saat sitä tykkäämään sylissä olosta, mutta hoitotoimenpiteet opit saamaan hoidettua. Pyydä vaikka joku kaveriksi pitämään kani jos tuntuu ettei kädet riitä.

• Kanielämää

Minulla on kani(uros) sitä oli hyvin vaikea kouluttaa, mutta se oppi tavoille.Jos kanisi luottaa sinuun voit sitellä sitä ja puhua rauhassa sille.Kun olet saanut valjaat niin palkitse sitä esim.näkkileivän pahalla, porkkanan pahalla tai pupujen korkeilla. Jos kanisi ei luota sinuun en osaa neuvoa valitettavasti!

• näinSEonSE

Kani on eläin ja siksi on SE, eikä hän!

Kania et pysty kouluttamaan, kun sillä ei ole kuin olemattomat aivot.

Vie SE korkeasaareen.

• Lätkä_60

Kani on fiksu eläin, pesee koiran monessa asiassa. Oma tahto, vahva luonne ja ajattelee muutakin kuin ruokaa.
      Oppii halutessaan monia asioita, mutta ei miellyttämishaluisena ole helppo opetettava.
      Saaliseläimen prioriteeteissa ei ole ensimmäisenä agility tai muu temppuilu.

• ei-korvista

Kania ei saa KOSKAAN nostaa korvista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      188
      1351
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1158
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      874
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      722
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33