Täydellistä

tuffe

Mua nykyisin nyppii kun pitää olla niin täydellinen kaikessa. Kämppä pitää olla kaunis ja aina siivottuna kuin valtiovierailua varten, pakastin täynnä herkkuja kaiken varalta. Lapsia pitää osata kasvattaa rakkauden lujalla kädellä, (miestä myös, heh!). Lisäksi pitää olla huoliteltu uranainen, joka pitää huolta kunnostaan ja jaksaa käydä harrastamassa mitä milloinkin pitsinnypläystä. Oletteko samaa mieltä? Onkos miehillä tällaisia paineita?

30

2217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyppii...samantyyliset asiat, ei kuitenkaan henk koht elämässä. Rakennustyötä tekevänä minua nyppii eniten se, että kun loma-asuntoja rakennetaan, niin niistä tehdään paremmin varusteltuja kuin omakotitalot. Itse tykkään enemmän karun oloisista kesämökeistä, niin että siellä korostuu se ihmisyys ja luonto enemmän kuin mökki. Tälläisestä ylikorostuneisuudesta olen samaa mieltä kanssasi, se tuo vaan turhia huolia ja vie aikaa. Toisaalta sellainen ajatus, että olen hyväksyttävä ihminen tälläisenaan, on puutteita ja oppimisen varaa on aika lähellä itseäni...kukaan ei ole kumminkaan täydellinen, joskin sinne suuntaan on hyvä pyrkiä..:)

• tuffe

Niin, ainakin kaiken pitää näyttää hyvältä ulkopuoliselta, kesämökistä lähtien. Minunkin mielestä mökkipahanen riittää, ei ole niin väliä vaikkei olisi sähköäkään, jos ei tekemistä keksis sais vaan olla ja löhöillä. Tai etsiä napanöyhtää... :)

• tuffe kirjoitti:

Niin, ainakin kaiken pitää näyttää hyvältä ulkopuoliselta, kesämökistä lähtien. Minunkin mielestä mökkipahanen riittää, ei ole niin väliä vaikkei olisi sähköäkään, jos ei tekemistä keksis sais vaan olla ja löhöillä. Tai etsiä napanöyhtää... :)

oikein..nöyhtä on poistettava päivittäin..se oli täyttä asiaa se..:)

• japanitar
        tuffe kirjoitti:

tarvitse olla muuta, mitä on, ja esittää toisille muuta. Ja kesämökillä riittää aina tekemistä.

• tuffe
        japanitar kirjoitti:

tarvitse olla muuta, mitä on, ja esittää toisille muuta. Ja kesämökillä riittää aina tekemistä.

se on omasta päästäni kiinni, haluaisin olla niin paljon täydellisempi kuin olen..:)

• KalleGraniitti

Mitäs tässä miehenä, pitää tasa-arvon aikana olla kaikki mitä nainen lisäksi miesten perinteiset työt, joihin tasa-arvo ei puutu lainkaan. Jotain asiasta kertoo se, että miehet kuolee paljon nuorempana. Miehenä on siis vaikeampaa elää.

Olikohan liian paha....(silmänisku).

• tuffe

sitten miehet turmelevat itseään viinalla, laululla ja naisilla? :)

Sen myönnän että jotkut naiset pitävät kiinni omasta tasa-arvostaan mutta eivät jaa miesten työt. Toisaalta niitä perinteisiä miesten töitä ei niin hirveästi enää ole. Riippuen tietysti miten asuu.

• Monet 'asenteet' taitaa olla lähtöisin omien korvien välistä. Pitäisi vaan yrittää ajatella,
      mitä itse haluaa, miten haluaa elää, tietysti myös läheiset otettava huomioon.
      Helpommin sanottu kuin tehty.
      Kuinka paljon rennompaa onkaan esim. saada kylään vieras, joka ei 'nipota' tarjoilujen & jokaisen pölyhiukkasen kanssa, kun itse menee hänen luokseen. Ja on siis kyse naispuolisesta ystävästä!

• tuffe

Naiset ovat melkein ne pahimmat... Kerran unohdin lakanat ulos narulle viikoksi, siitä puhuttiin vielä kuukausia :)

• Siru2
        tuffe kirjoitti:

Naiset ovat melkein ne pahimmat... Kerran unohdin lakanat ulos narulle viikoksi, siitä puhuttiin vielä kuukausia :)

Mitä sen väliä, jos lakanat roikuu narulla viikon?? Ootetaan kevätaurinkoo, ja haistellaan niiden tuoksuja.. Ei kai ne lakanat lopu..

• tuffe

(onneksi olen vielä tajuissani). Ootteko kaikki vastanneet sinkkuja? Onko elämä sitten rennompaa? Mistä se maistraatin osoite löytyy? :)

• kalle-p

Kun sinä noin hyvin pidät huolta joka paikasta, niin saanko olla sun piironginjalkas ;)

• tuffe

mutta täällä on jo yksi karvainen hjalmari :)
        ja harkitsen vakavana jalattomia piironkeja!!! Ei tarvis siivota pölyt niitten alta... :)

• Teuvo

Ei mua haittaa vaikka rintaliivit on olkkarin pöydällä, sehän kertoo nopeesta lähdöstä. Ja sukkia menee imuriin enemmän kuin mitä paikallinen Citymarketti ehtii myymään.

• tuffe

Täytyy tulla sun roskista penkomaan, sais halvalla sukkia..:)

• Teuvo
        tuffe kirjoitti:

Täytyy tulla sun roskista penkomaan, sais halvalla sukkia..:)

Jätän sen pussin oven pieleen, voit lampun alla tutkia sitä. Vie se mennessäsi roskalaatikkoon.

• Siru2

Sää oot täydellinen ehkä sitten, kun sut hyväksyy toiset: sotkuinesi päivinesi, tai päivastoin? Elätkö muille enemmän kuin itsellesì?

• tuffe

kysyit elänkö muita varten, ehkä tällä hetkellä elään eniten lapsia varten, ja sekin varmaan muuttuu kun ne ei enää niin paljon tarvitse mua. Tuo pohdinta oli ehkä nopeasti kyhätty, (tai väärä kohderyhmä?) mutta muunlaisia vastauksia olin kyllä odottanut. Eikö miehillä koe paineita, ajattelen sitä laulua "Mitä kaikkea miehen tulee olla" kenen lie, en muista. Entäs sinkkunaiset, eikös perheelliset heitä että "helppoahan sun.."? Tai ulkonäköpaineita? Hyvä kun ei ole.. Good for you :)

• tuffe kirjoitti:

kysyit elänkö muita varten, ehkä tällä hetkellä elään eniten lapsia varten, ja sekin varmaan muuttuu kun ne ei enää niin paljon tarvitse mua. Tuo pohdinta oli ehkä nopeasti kyhätty, (tai väärä kohderyhmä?) mutta muunlaisia vastauksia olin kyllä odottanut. Eikö miehillä koe paineita, ajattelen sitä laulua "Mitä kaikkea miehen tulee olla" kenen lie, en muista. Entäs sinkkunaiset, eikös perheelliset heitä että "helppoahan sun.."? Tai ulkonäköpaineita? Hyvä kun ei ole.. Good for you :)

muistan tuon Suurlähettiläiden(?) tekstin. Kaveri lähetti sen mulle. Ei vaan ollut enää tallessa.

Ei ihme, että stressi kaataa miehiä elämän (elintaso)taisteluissa. You aint' seen nothing yet...

Miesten on varmaan vaikeampi puhua suorituspaineistaan, siitä kun mikään ei riitä. Nykyään "pelkät" miehet pääsevät ulkoruokintaan suhteellisen helposti, eivätkä aina vain omasta syystään :(

• tuffe
        olustelija kirjoitti:

muistan tuon Suurlähettiläiden(?) tekstin. Kaveri lähetti sen mulle. Ei vaan ollut enää tallessa.

Ei ihme, että stressi kaataa miehiä elämän (elintaso)taisteluissa. You aint' seen nothing yet...

Miesten on varmaan vaikeampi puhua suorituspaineistaan, siitä kun mikään ei riitä. Nykyään "pelkät" miehet pääsevät ulkoruokintaan suhteellisen helposti, eivätkä aina vain omasta syystään :(

taitavat ottaa tosissaan sen elättäjä-roolin, ehkä vakavammin kuin me naiset uskommekaan.

• tuffe
        olustelija kirjoitti:

Kävin katsomassa sun profiilia, se viimeinen linkki, tai oikeastaan sun kirjoittama otsikko, oli mainio! Kiitos hyvästä naurusta!! :)

• tuffe kirjoitti:

Kävin katsomassa sun profiilia, se viimeinen linkki, tai oikeastaan sun kirjoittama otsikko, oli mainio! Kiitos hyvästä naurusta!! :)

Heh, minäkin kävin kurkkaamassa olustelijan profiilia. Otsikko oli mainio siinä viimeisessä linkissä, ja mukava yllätys sen takana.
        En päässyt katsomaan olustelijan "kantapaikkaa", ei auennut mulle :(. Pääsitkös sinä katsomaan?

• tuffe
        Mariet kirjoitti:

Heh, minäkin kävin kurkkaamassa olustelijan profiilia. Otsikko oli mainio siinä viimeisessä linkissä, ja mukava yllätys sen takana.
        En päässyt katsomaan olustelijan "kantapaikkaa", ei auennut mulle :(. Pääsitkös sinä katsomaan?

se oli pubi Nääsvill, ups! siis piti sanoa Tampereella. :)

• tuffe kirjoitti:

taitavat ottaa tosissaan sen elättäjä-roolin, ehkä vakavammin kuin me naiset uskommekaan.

työtä, ja vain työtä arvostava yhteiskunta asettaa paineet. Koti-isä? HÄH?

• tuffe
        olustelija kirjoitti:

työtä, ja vain työtä arvostava yhteiskunta asettaa paineet. Koti-isä? HÄH?

Niinpä! :) Myös äidin kannalta, "etkös YHTÄÄN välitä muksuista kun annat isän jäädä kotiin!"

• tuffe kirjoitti:

tarttee nääs pitää imakosta huali. Joku viä luulee, et määhäm kiskon kaliaa paaris yäppäivät.

• olustelija kirjoitti:

kun sähköpostilaatikkojani siivosin. Lainaus Suurlähettiläiltä:

Kerro mitä kaikkee miehen tulee olla
        Mitä miehen tulee olla kerro beibi mulle
        kun en usko naistenlehtiin
        haluun olla oikee sulle
        komeaa ja kaunista
        samaan aikaan kilttiä ja tuhmaa
        hoikkaa ja hauista
        ilmeessä älyä ja uhmaa
        kokemusta täytyy olla
        mutta sopivasti poikamainen
        eksotiikka plussaa on
        kunhan on suomalainen

joo joo koolla ei oo välii
        mutta tiedän senkin
        testaat arvioit ja mittaat joka sentin
        kerro mitä kaikkee miehen tulee olla

varakkuutta tietenkin on tarpeen tulla
        ja sekin mielummin ansaittu urheilulla
        täydellinen kokki tulee olla tietenkin
        taiteen pitää kiinnostaa
        olla vähän runollinenkin
        tarpeen tullen ilman paitaa täytyy tehdä töitä
        korjata autoo, laittaa aitaa
        ja viettää syntisiä öitä

• mies

Niin, jos tarvitset(?) sellaista "ystävä"-piiriä, joka ei hyväksy muuta kuin täyden pakastimen, täydellisen siistin asunnon ja "täydellisesti" kasvatetut lapset, olet varmaan jo itsekin huomannut millaista statusta haet..:). Lue tästä: Kotonasi pitää siis olla Barbien lisäksi Ken..naismainen rasvalettinen, tai sliipattu,tai hinttarilettinen jätkä,
      Lapsien täytyy olla vähintään Steiner-koulussa, jos eivät ole, pitää olla sitten luokan priimuksia, siis LAPSET, joiden pitäisi nykyaikana saada edes 10-vuotiaiksi asti elää elämäänsä ilman suorituspaineita.
      Mikset muuten lähde litomaan siitä eliittipumpulistasi, ja hanki omaa elämää?

• tuffe

en tainnut kirjoittaa että "haen" statusta? Voi tätä dementiaa, täytyy käydä tsekkaamassa... Tarkoitus oli ainakin puhua paineista ja odotuksista. Mutta kiitos kun maalasit vielä surkeamman kuvan, lohtu sekin on että jollain menee vielä pahemmin :)

• epätäydellinen

Kuka sen täydellisyyden missäkin määrittelee? Kuka sanoo sen, mikä on täydellistä? Sen tiedän, että jonkun muun täydellinen voi olla toiselle epätäydellinen. Tee itse muottisi äläkä välitä muiden malleista, - luo itsellesi sopiva standardi. Elä siis itsellesi täydellisesti, kyllä se riittää. ;)

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7260
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      724
      3446
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      160
      1741
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      335
      1723
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1385
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1260
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1237
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      257
      1228
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe