Ruotsin opetuksen vapaaehtoisuudesta on paljon taitettu peistä viime vuosina ja vuosikymmeninäkin, mutta mikään ei muutu, vaikka jo noin 3/4 kansasta on ruotsin pakollisuutta vastaan, ja yhä useampi on alkanut vastustaa jopa ruotsin vapaaehtoistakin opetusta, koska sitä ei enää ollenkaan tarvita.
Tältä pohjalta on ihan pakko kysyä teiltä, arvon ruotsinopettajat, että tajuatteko olevanne Suomen kilpailukyvyn pahimpia sabotoijia? Ymmärrättekö suoranaisesti varastavanne Suomen koululaisten ja opiskelijoiden kielitaidon ja lahjoittavanne sen Ruotsille ja Ruotsin sekä Suomen ruotsalaisille?
Kuinka kehtaatte joka päivä mennä kouluun pakkoruotsittamaan Suomen lapsia?
Osaatteko edes hävetä?
Kysymys ruotsinopettajille
2
107
Vastaukset
- HellrePåSvenska
Minulle ruotsin opettaminen peruskoululaisille ja lukiolaisille on tapa ansaita elanto itselleni, perheelleni ja lemmikeilleni. Pidän kielistä ihan suunnattomasti ja niin pitävät monet oppilaani ja opiskelijanikin, mikä tietysti näkyy myös oppimistuloksissa. En häpeä lainkaan, olen sen sijaan ylpeä, koska tiedän antavani nuorille hyvää evästä elämään ja ammattiin. Tuo varastamisjuttusi on ihan päätön ja osoittaa, että sinulta puuttuu faktojen tuntemusta.
- opepope
Minua ei kiinnosta Suomen kilpailukyky. Ja vaikka kiinnostaisikin, ruotsin kieli on tärkeä Suomen kilpailukyvylle kaupankäynnissä Ruotsin kanssa, joka on merkittävää. Toivoisin, että mahdollisimman moni käyttää hyväkseen mahdollisuutta oppia ruotsia vapaaehtoisesti ja mielellään.
Omaa menestystään sabotoi se, joka käyttää voimavaransa tämänkin ketjun aloittajan tavoin ruotsin vastustamiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881351Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670