Moro!
Lueskelin tuossa noita vanhempia juttuja ja ajattelin sitten jakaa omaa kokemustani itälaikasta. Mulla oli iso itälaika uros, jonka kanssa kävin koirakoulussa 3v ja sittenkin liikkuminen sen kanssa oli epävarmaa,aina sai pelätä vastaantulijoita.
Kuonopanta oli loistava löytö,joka helpotti ulkoilua koiran kanssa. Se on niinkuin hevosen riimu,jolla koiraa ohjataan päästä kuonon alta. Kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä vaatii tuon koiran koulutus. Kovalla sitä ei saa tekemään,mutta kärsivällisyydellä kyllä. Vanhemmiten rupesi ihanasti maksamaan takaisin,eli sain todellisen unelmakoiran siitä! Eli älkää luovuttako laikanne suhteen heti vaan odottakaa rauhassa. Sen kanssa pitää tehdä paljon kaikenlaista,silloin suhteesta siihen tulee hyvä.
Onnea koirienne kanssa. Laika on mahtava!
Itäsiperianlaikasta vähäsen...
4
195
Vastaukset
- Ystävällisenä
Yleensä metsästyskoirat ovat ystävällisiä luonnostaan. Laikojen rotuominaisuus on et vaikea on saada laikoista yhteiskuntakelpoisia koiria.
- joooone
karjalan karhukoira on vihainen koira, mutta laika on lempeä lutunen.
- jotakin_tehty_oikein
Itälaikoista löytyy nykyisin jo suht varmoja suurriistakoiria.
Vielä vuosituhannen alussa oli melkosta lottoamista tuleeko metsästyskoira vai ei.
Nykyisin useissa hirviporukoissa on toimivia itä laikoja.
Karhukoirissa kehitys taas mennyt päin vastaiseen suuntaan. - laikanainen
Moikka!
Täytyy kyllä sanoa, että vaikka laika onkin kovapäinen ja äkkinäinen ym, mutta minulle jäi hyvä muisto omasta koirasta. Se eli vallan 15v 9kk ikäiseksi ja sillä oli vehnäallergia. Lintumetsälle se oli turhan järeää kaliiberia, kun painoi lähemmäs 40kg, mutta toimi välillä silläkin saralla. Vanhemmiten vain oravat kiinnostivat eniten.
Vetohommia se rakasti, se veti lapsia pulkassa, kärryillä ja vetipä keväisin puitakin kärryillä kotipihaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2131742Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411465- 761303
- 541183
- 741075
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla81012- 1091009
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55980Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53880- 82850