drrrrr menee ihan kivasti, mutta en saa millään pudotettua sitä d'tä ärrän edestä. jollain samanlaisia kokemuksia tai jotain vinkkejä? miten teidän dr ja r eroaa toisistaan, muuttuuko kieli rennommaksi, yms? saa linkittää kans jos löydätte jotain tähän liittyeen ( eli jotain mikä käsittelee tätä DR vs. R juttua, ei vain ärrää ).
puhevika- en voi sanoa ärrää ilman d'tä
5
164
Vastaukset
- Dururum
Itse en osaa sanoa dr:ää ylipainottamatta sitä d:tä, jos se on sanan ensimmäinen kirjain. Niin kuin että Draculasta tulee D'racula. Ei varmaan liity aiheeseen mitenkään. Taidankin tästä häippästä. Hyviä päivänjatkoja!
Palasinkin. Onko siis ongelmasi, että sanot dradio tai naapudri tai kidrves? Juu ei, en osaakaan auttaa tai jakaa minkään sodrtin kokemuksia. Palaan sinne, minne alun pedrinkin olin kadrkaamassa. Sodri kidrjoitustavastani tässä lopussa, se vain näyttää niin hassulta kidrjoitettuna.- rrrrd
se on just se, etten voi sanoa raketti, vaan draketti. ja en siis normaalissa puheessa noin sano, sillon teen semmosen hiljasen saksalaisen ärrän (tai emt onko saksalainen, suun takaosassa teen kuitenkin).
- ajajslsåqålnddnzmd
Ootko vasta opetellu sanomaan sen ärrän?
Mulla meni pari viikkoa kun vaan sitkeesti puhu sillä dr:llä ittekseen niin se alko kuulostaa pelkältä r:ltä. Muun muassa se auttoi että alotat sanomaan ärrää niinkuin puhuisit englantia ja siihen lisäät sen täryn
Mulla edelleenkin just noi dr-alkuiset sanat tuottaa vähän vaikeuksia mutta muuten kuulostaa ihan normaalilta.- rrrdrdd
oon osannut tuon dr'n jo aika kauan, mutten saanut sitä d'tä ikinä pois niin jätin sen vaa siihen. nyt oon siis jo ainakin pari viikkoa harjotellut, toivottavasti saan sen opeteltua pian lukion alkamista varten :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465347Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5481899Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748