Miten te adventistit, pyhpyhit ja muut suhtaudutte muslimeihin ja mitä ajattelette islamista? Olen ymmärtänyt että adventtikirkko olisi tämän suhteen suvaitsevaisella kannalla liikkeellä. Onko siis näin että esim. katolinen kirkko koetaan suurempana uhkana kuin islam ja muslimit ja näin ollen katolilaisiin suhtaudutaan vähemmän suvaitsevaisesti kuin muslimeihin?
Adventismi ja Islam
47
449
Vastaukset
Hei!
Adventtikirkko ei ajattele uhkatekijöitä sellaisesa merkityksessä.
Raamatun profetia viimeisien aikojen tapahtumista on se ainoa mikä liittyy hengelliseen uskonelämään. Ajan merkkien seuraaminen.
Maailmanvaltoihin liittyy Danielin kirjasta saakka profetiaa. Kaikki maailmanvallat eivät ole Dan kirjassa, ja ovat vertauskuvien takana paljolti. Jumalan pyhät erottuvat "suuren babylonin" joukosta taivaan joukkojen ansiosta; Hebr kirje, Joh 14 luku Ilm 17-18.
Adventtikirkko on maailman suvaitsevaisin kirkko, mutta ei suvaitse synnin tahallista harjoittamista.
Adventtikirkko pitää teologiansa Kristus-kalliolla, ja siinä on kaikki mittarit.
Hebr 12:14, Ilm 14:12/12:17, Ef 2:1-10, Joh 3:16, Ilm 1:7-8.
Täällä ei kuitenkaan kukaan anna kirkon lausuntoja koskaan. Minäkin olen vain keskustelija. Kirkon lausunnot annetaan aina kirkosta. Kirkon lausunnoille on aina oma menettely ollakseen kirkon lausuntoja. Myös kirkon web- sivut edustavat kirkon lausuntoa.
Kukaan ei Adventtikirkossa uhraa päiviään koskaan miettimällä katolisia tai muslimiasioita. Adventtikirkolla on omaa tekemistä evankeliumin Raamatun Kristus-missiossa.
Ei tuon kummempaa "ajattele" Adventtikirkko.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- hohhoijaataas
"Adventtikirkko on maailman suvaitsevaisin kirkko, mutta ei suvaitse synnin tahallista harjoittamista."
No nyt pomppas! Just joo.. - Suvaitsematon.on
Hehheeehhheeeee, vai maailman suvaitsevaisin kirkko! Päivän naurut, kiitos niistä! Tiukkapipoisin seurakunta jonka tiedän, lakiuskoinen ja teoilla (=yhdellä teolla: sapatin pyhittämisellä) taivaaseen porhaltavaa porukkaa. Käskyt, kiellot ja muut rajoitukset, seurakuntarangaistukset jne. - siinä sulle siitä "suvaitsevaisuudesta"...
Suvaitsematon.on kirjoitti:
Hehheeehhheeeee, vai maailman suvaitsevaisin kirkko! Päivän naurut, kiitos niistä! Tiukkapipoisin seurakunta jonka tiedän, lakiuskoinen ja teoilla (=yhdellä teolla: sapatin pyhittämisellä) taivaaseen porhaltavaa porukkaa. Käskyt, kiellot ja muut rajoitukset, seurakuntarangaistukset jne. - siinä sulle siitä "suvaitsevaisuudesta"...
Hei!
Laki on osa evankeliumia oikein ymmärrettynä. Laki opettaa synnin; Room 3:20,31, Matt 5:17-18. Laki on 100% täydellinen, ja ilmoittaa kaikki arvot mitä Jumala ihmiseltä vaatii.
Jaak 2:8-13, Luuk 16:16-17, Ilm 14:12/12:17, 1 Joh 2:1-6, 5:3.
Jumala antaa omaa voimaansa lain noudattamiseen uuden liiton aikana; Hebr 10:12-18.
Laissa on 10- ei 9 käskyä. Lepopäiväkäsky on yksi lain käsky.
Käskyjä ja kieltoja ei kirkko ole asettanut ainokaistakaan. Uskovaisten ihmisten pitää asettaa itse käskyt ja kiellot itselleen, rajoittaa itse itsensä, ja kuunnella tässä Pyhän Hengen ääntä tässä. Pyhä Henki opettaa kaiken.
Jumalan ko. lain kanssa pitää olla sovussa syntiä vähentävässä metodissa pitkällä juoksulla. Ei siis syntiä lisäämässä.
Jeesuksen kanssa ei yhteys pelaa pitkällä juoksulla, jos ihminen ei suostu tekemään parannusta synneistäm, eli lain rikkomisesta. Tässä merkityskessä laki on osa evankeliumia. Synnin palkka on kuolema; Room 6:22-23.
Kirkossa ei ole viranomaisia jotka voisivat määrätä sanktioita, ja mielivaltaan ei tarvitse suostua, jos joku sellaista yrittää.
Ainoa on sitten jäsenyysasioiden irtisanominen, jos yhdessä kirjoitetut säännöt eivät sovi.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- Exap
"Adventtikirkko ei ajattele"
Jari, millä auktoriteetilla julistat täällä sitä mitä adventtikirkko on tai ei ? Minä olen ollut sinua useammin adventtikirkossa viime aikoina, ja olen jäsen, joten kuka on simulle antanut oikeuden antaa adventtikirkon puolesta lausuntoja ?
Koska olet edes viimeksi KÄYNYT seurakunnan kokouksessa ? Minä kävin viimeksi viime sapattina, koska sinä ? - EtköVapautunutkaan
Exap kirjoitti:
Jari, millä auktoriteetilla julistat täällä sitä mitä adventtikirkko on tai ei ? Minä olen ollut sinua useammin adventtikirkossa viime aikoina, ja olen jäsen, joten kuka on simulle antanut oikeuden antaa adventtikirkon puolesta lausuntoja ?
Koska olet edes viimeksi KÄYNYT seurakunnan kokouksessa ? Minä kävin viimeksi viime sapattina, koska sinä ?Exap, olen palstaa lukiessani saanut sen käsityksen, että olisit päässyt vapaaksi adventismin syövereistä. Nyt kuitenkin korostat olevasi edelleen adventisti ja käyväsi sapattisin srk tilaisuuksissa. Tämä ihmetyttää...
- ihmettelenminäkin
Se on luopio, joka ei vain viitsi ottaa jäsenyyttään pois.
Exap kirjoitti:
Koska olet edes viimeksi KÄYNYT seurakunnan kokouksessa ? Minä kävin viimeksi viime sapattina, koska sinä ?Osaatko lukea mitä kirjoitan?
Jos et niin opettele lukemaan.
En ole niin tyhmä kuin luulet.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaExap kirjoitti:
Koska olet edes viimeksi KÄYNYT seurakunnan kokouksessa ? Minä kävin viimeksi viime sapattina, koska sinä ?Siltä varalta että et ymmärrä minun on kerrottava;
1.) "Ajattele" on lainausmerkeissä.
Kirkon lausunnot annetaan aina kirkosta. Myös kirkon web-sivut edustavat kirkon lausuntoja. >Täällä ei koskaan kukaan anna kirkon lausuntoja; -Tämä on Suomi24.fi keskustelufoorumi.
Tänne ei koskaan perusteta kirkon "virkoja," eikä minkään sortin kirkolla ole mitään tekemistä täällä ei eikä Suomi24:ssä.
2.) Jumalasta/ Jeesuksesta/ evankeliumista luopuminen tarkoittaa em. luopumista
Olevaisia ihmispersoonayksilöitä elää ryhmistä erilläänkin maantieteellisistä ja inhimillisistä syistä. (Joh 10:16) -Ilman seurakuntayhteyksiä siis.
3.) Suositan Adventtikirkon seurakuntia turvallisena hengellisenä yhdistystoimintana sellaisessa missiossa että tiedän ettei Adventtikirkko ole antanut maailman synnille sijaa kirkon teologiassa. Kirkon teologia lepää tiukasti Kristus kalliolla. Olevaisia persoonallisuuksia on vilpittöminä uskolleen Herrassa Jeesuksessa Adventtikirkossakin muissakin Raamattua lukevissa piireissä Herran omia yksilöinä; -Nämä ovat vilpittömiä omallatunnollaan, omassa tietomäärässään Jumalan edessä.
4.) Vietän eläkepäiviäni, enkä voi pitää yhdistystoiminnassa, järjestötoiminnassa, esimies-johtaja-tuomareita millään konstilla, enkä kenenkään alamainen olin jäsenkirjoilla tai en ole jäsenikirjoilla missä tahansa yhdistyksessä, -etujärjestössä.
Uuden liiton kansalaisuuden missio kulkee kokonaan Herran Jeesuksen Ylipapin ja Hänen taivaallisen palvelusjoukkojensa alamaisena; Hebr 8:10, 10:12-18, Joh 14.
Korkeintaan yhteistyökykyisiä kumppaneita voi saada, rahalla ja sopimuksillakin, ja tässä sopimuksellisuus. Sinä luulet hiukan liikoja itsestäsi jos kuvittelevat olemassa minua "KORJAAVANA" niin kuin kirjoitit, että pitää Sinun "korjata" täällä minua. Olet varsin rajoitettu ymmärrykseltäsi sekä teologian tiedoistasi.
Kehoitan kekkaamaan jotakin muuta puuhaa, kuin minuun liittyvää.
Yhdistystoiminnassa on toimielin, joka on kaiken päätöksenteon suorittaja aina. Jos ei ole toimielimen päätöstä on aina mielivallasta kyse, ja sellaiseen ei kenenkään tarvitse orientoitua. On turhaa kuvitella itselleen hallitsevaa asemaa suhteessa toiseen ihmiseen siis. Adventtikirkon Presidentti käyttää oman itsenäisen toimivaltansa; >äänestyslappunsa,< pääkonfressin puheenjohtajana määräajan demokratian valinnan mukaan toimikautensa määräajan, sekä johtaa puheen. Et pääse- eikä hänkään tuota korkiammaksi suhteessa toiseen ihmiseen.
5.) Että ei muuta kuin lyödä paukutat rintoihisi, ja katsot taivasta kohti, ja sanot vaan että Jumala auttaisi sinua näkemään omia vikojasi.
Suhde taivaallisiin on uuden liiton missio, ja suora kuuma linja siinä per/ olevainen persoona. Solmi rakkaussuhde Jumalaan, niin alkaa sujumaan.
Jumalan siunausta
Jari Laurila
keskustelija- Exap
EtköVapautunutkaan kirjoitti:
Exap, olen palstaa lukiessani saanut sen käsityksen, että olisit päässyt vapaaksi adventismin syövereistä. Nyt kuitenkin korostat olevasi edelleen adventisti ja käyväsi sapattisin srk tilaisuuksissa. Tämä ihmetyttää...
"... olisit päässyt vapaaksi adventismin syövereistä."
Niin, itse asiassa kommenttini oli vain Jarille siksi että hän usein esittää ikäänkuin edustavansa A-kirkkoa sanoessaan A-kirkko sitä tai tätä tai ei tuota.
No, en edes yritä väittää että olisin itse säännöllisesti käynyt tai läheskään joka sapattina. Ja toki olen hyljännyt sen mikä on selkeästi puhdasta mytologiaa ja harhaoppia.
Mutta monet täällä ovat myös esittäneet että olisin jotenkin "adventisteja vastaan" (henkilöinä) tai muuta täysin perätöntä; olen harhaoppeja ja huuhaata vastaan, en ihmisiä vastaan. Useimmat tuntemani adventistit ovat ihmisinä oikein mukavia ja haluavat tulla tuntemaan Jumalan; toki joukkoon mahtuu niitäkin josta ei voisi ehkä aina painokelpoista kirjoittaa, mutta ihan samanlaistahan löytyy monesta muustakin seurakunnasta.
Sitten löytyy myös valitettavasti niitä jotka pitävät virallisesta opista kiinni vaikka hammasta purren vaikka terve järkikin jo sanoo ettei siitä roskasta kannata pitää kiinni, ja he ovatkin mielestäni sitä A-kirkon pohjasakkaa.
Minusta on ihan mukavaa käydä heitä tapaamassa silloin tällöin, samalla saa selkeän kuvan siitä miten seurakunnan käytännön opetus muuttuu. Ja onhan se muuttunut parempaan, paitsi niitä vanhoillisempia. Exap kirjoitti:
Koska olet edes viimeksi KÄYNYT seurakunnan kokouksessa ? Minä kävin viimeksi viime sapattina, koska sinä ?Lisäystä vielä;
Ei ollut tarkoitus loukata kuitenkaan. Nk. kehotin, ole käsi sydämellä Jumalan edessä oman tietomääräsi valossa. Niin jokaisen erilaisen tietäväisen pitää menetellä koko elämänsä ajan.
- Kun ihminen on käsi sydämellä Jumalan edessä, solmii rakkaussuhteen Jumalaan- oppii Pyhän Hengen johdolla per/ nuppi.
Pyhä Henki ei koskaan puhu Jumalan 10- käskyn arvojen vastaisesti, ja ei koskaan kehoita muuhun kuin rakkauteen; 1 Joh 4:8. _Tuossa se metodi-missio millä voi arvostella "omia aivoituksiaan;" Henki laki.
Jossakin viestissä halusit "KORJATA" minua nk. mainitsit aikaprofetian suhteen. Mainitsit jotakin pakkosiirtolaisuuden ajasta. Se öprofetia mikä liittyy Dan 8:12-18 pyhäkön uudelleen kunniaan nousemiseen, oli siitä kyse.
Tässä 2300 vuoden profetiassa, pakkosiirtolaisuutta ei ole.
70 vuosiviikkoa 70x7 = 490 vuotta, ja tuo aika on "leikattu, " nk. enkeli kertoo, "leikattu siitä 2300 vuodesta, ja koskee 490 aikajaksoa joka on leikattu/ säädetty "kansalle ja pyhälle kaupungille." Pyhä kaupunki on tietenkin Jerusalem, ja aika koskee sitä aikaa joka on Jumalan kansan "toiminta-aikaa" evankeliumin missiossa Kristuksessa. Tämä Jumalan kansalle säädetty erityinen etsikko aika ko. aikajakson aikana.
Profetian laskennan lähtökohta on Jerusalemin jälleenrakennus kuningas Artakseksen käskystä. Profetiaan liittyy useita erilaisia aikajaksoja ja -merkityksiä- ja profetian päätepiste on enkelin mukaan 2300 jälkeen, joka ajoittuu 1844.
Profetia osattin tulkita loppuun silloin, ja profetian merkitys selvisi kokonaan 1844.
Raamatuntutkimuksessa on isojakin profetioita, joiden ymmärtäminen vaatii pohjatiedoksi useitakin isojen ymmärtämisestä ensin. On tärkeätä ettei kukaan ymmärrä että Raamaytun tutkimusken kaikki hienoidet ja vaikeat asiat- isot kokonaisuudet olisivat pelastusopin, tai jäsenyyden ehtoja.
Synnin kiertäminen, ja usko Jeesukseen Kristukseen periaatteellisena metodina riittää pitkällä juoksulla.
Siunauksia
Jari Laurila
Niin, itse asiassa kommenttini oli vain Jarille siksi että hän usein esittää ikäänkuin edustavansa A-kirkkoa sanoessaan A-kirkko sitä tai tätä tai ei tuota.
No, en edes yritä väittää että olisin itse säännöllisesti käynyt tai läheskään joka sapattina. Ja toki olen hyljännyt sen mikä on selkeästi puhdasta mytologiaa ja harhaoppia.
Mutta monet täällä ovat myös esittäneet että olisin jotenkin "adventisteja vastaan" (henkilöinä) tai muuta täysin perätöntä; olen harhaoppeja ja huuhaata vastaan, en ihmisiä vastaan. Useimmat tuntemani adventistit ovat ihmisinä oikein mukavia ja haluavat tulla tuntemaan Jumalan; toki joukkoon mahtuu niitäkin josta ei voisi ehkä aina painokelpoista kirjoittaa, mutta ihan samanlaistahan löytyy monesta muustakin seurakunnasta.
Sitten löytyy myös valitettavasti niitä jotka pitävät virallisesta opista kiinni vaikka hammasta purren vaikka terve järkikin jo sanoo ettei siitä roskasta kannata pitää kiinni, ja he ovatkin mielestäni sitä A-kirkon pohjasakkaa.
Minusta on ihan mukavaa käydä heitä tapaamassa silloin tällöin, samalla saa selkeän kuvan siitä miten seurakunnan käytännön opetus muuttuu. Ja onhan se muuttunut parempaan, paitsi niitä vanhoillisempia.Hei!
Adventtikirkon Raamatuntutkimus on maailman huipulla.
Älä pidä roskana, huuhaana, tai harhaoppina sellaista mitä et ymmärrä itse.
On yleinen ilmiö että ihminen joka kerran lukaisee Raamayun läpi luulee tietävänsä enemmän kuin kaikki yhteensä.
Olen 100% varma, että jäät kirkon teologien toiseksi, niin kuin jokainen muukin jää B-II- asemaan tiedossa, ja joutuu lopulta myöntämään että kirkon teologit olivat viisaampia.
Minulla on Raamatun näkökulma, ja olen ryhmää nähnyt sisältä ja riittävän etäältä että voin ottaa kantaa mitä mieltä olen keskustelupalstalla.
Tämä on keskustelufoorumi. Ei kirkon temmellystila.
Tutkin aikoinaan A-kirkon teologian niin hyvin, ja luin Raamattuni hyvin, että minulla ei ole ollut koskaan mitään vaikeuksia ymmärtää teologien kirjoituksia.
Mutta se vaihe kun tutkin, oli sitkeätä, eikä se onnistunut kuin sellaisella päätöksellä että päätin olla rehellinen itselleni ja Jumalalle, ja että en ole kenenkään "joo-joo-mies" vaan osaan ja taidan itse ymmärtää ja selittää.
Näin minä menettelin tutkiessani Raamatun kysymykset. Selvitin jokaisen jakeen itselleni mitä en ymmrätänyt. Hain kirjallisuudesta ja oppineilta vastauksia.
Lopulta kakku kilahti kokoon, kun viimeinen pala loksahti paikoilleen kysymyksieni joukossa aikoinaan, ja koin onnellisen heureka ilmiön sen johdosta. Urakka oli suuri.
2300 vuoden aikajakso oli niitä hankalimpia asioita. Mutta kirkastui ja valkeni lopulta; Täällä olen sen kirjoittanut linkkeihin; ja tänä aikana se kirkastui ja valkeni; Titta på....;
http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/3.10
http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/10.8
http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/10.6
http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/10.4
- Mutta huomio, olen kirjoittanut kaikki neljä vain pyhäkön uuden kunnian näkökulmasta. Profetiasta en ole useita osia käsitellyt ollenkaan. Profetia on niin iso.
Tiivistääkin voisi, mutta katson myöhemmin tiivistystä. Löydät tarpeellisen tiedon Dan 12:12-18 pyhäkön uuden kunnian näkökulmasta, että opit sen ymmärtämään.
Sellaisen heittäminen nk. esitit että 70 vuosiviikkoa koskee pakkosiirtolaisuuta, on arvailua ollut Sinulla. Ei perustu mihinkään millä voisi perustella Raamatulla.
Sellaisia hgeittoja on yksi ja toinen saarnamies tehnyt jotka sitten aina kansa nielaisee ilman perusteluja. Raamattu selittää itse itsensä, ja perustelut tai ainakin jotakin täsmennystä löytyy aina Raamatusta.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- Adv.harhat
jarinhotelli kirjoitti:
Hei!
Adventtikirkon Raamatuntutkimus on maailman huipulla.
Älä pidä roskana, huuhaana, tai harhaoppina sellaista mitä et ymmärrä itse.
On yleinen ilmiö että ihminen joka kerran lukaisee Raamayun läpi luulee tietävänsä enemmän kuin kaikki yhteensä.
Olen 100% varma, että jäät kirkon teologien toiseksi, niin kuin jokainen muukin jää B-II- asemaan tiedossa, ja joutuu lopulta myöntämään että kirkon teologit olivat viisaampia.
Minulla on Raamatun näkökulma, ja olen ryhmää nähnyt sisältä ja riittävän etäältä että voin ottaa kantaa mitä mieltä olen keskustelupalstalla.
Tämä on keskustelufoorumi. Ei kirkon temmellystila.
Tutkin aikoinaan A-kirkon teologian niin hyvin, ja luin Raamattuni hyvin, että minulla ei ole ollut koskaan mitään vaikeuksia ymmärtää teologien kirjoituksia.
Mutta se vaihe kun tutkin, oli sitkeätä, eikä se onnistunut kuin sellaisella päätöksellä että päätin olla rehellinen itselleni ja Jumalalle, ja että en ole kenenkään "joo-joo-mies" vaan osaan ja taidan itse ymmärtää ja selittää.
Näin minä menettelin tutkiessani Raamatun kysymykset. Selvitin jokaisen jakeen itselleni mitä en ymmrätänyt. Hain kirjallisuudesta ja oppineilta vastauksia.
Lopulta kakku kilahti kokoon, kun viimeinen pala loksahti paikoilleen kysymyksieni joukossa aikoinaan, ja koin onnellisen heureka ilmiön sen johdosta. Urakka oli suuri.
2300 vuoden aikajakso oli niitä hankalimpia asioita. Mutta kirkastui ja valkeni lopulta; Täällä olen sen kirjoittanut linkkeihin; ja tänä aikana se kirkastui ja valkeni; Titta på....;
http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/3.10
http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/10.8
http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/10.6
http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/10.4
- Mutta huomio, olen kirjoittanut kaikki neljä vain pyhäkön uuden kunnian näkökulmasta. Profetiasta en ole useita osia käsitellyt ollenkaan. Profetia on niin iso.
Tiivistääkin voisi, mutta katson myöhemmin tiivistystä. Löydät tarpeellisen tiedon Dan 12:12-18 pyhäkön uuden kunnian näkökulmasta, että opit sen ymmärtämään.
Sellaisen heittäminen nk. esitit että 70 vuosiviikkoa koskee pakkosiirtolaisuuta, on arvailua ollut Sinulla. Ei perustu mihinkään millä voisi perustella Raamatulla.
Sellaisia hgeittoja on yksi ja toinen saarnamies tehnyt jotka sitten aina kansa nielaisee ilman perusteluja. Raamattu selittää itse itsensä, ja perustelut tai ainakin jotakin täsmennystä löytyy aina Raamatusta.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaAdventismin "raamatuntutkimus" ei ole neutraalia. Siinä kaiken tutkimuksen eteen valjastetaan "jatkuva valon ja totuuden lähde" EGW ja Ellenin "valossa" lähdetään Raamattua "tutkiskelemaan" - se tarkoittaa RAISKAAMAAN. Tulokset ovat luettavissa adventismin teologian hurjimmissa kohdin pyhäkkö- ja tutkiva tuomio-oppeieen ynnä muine raamatunvastaisine harhoineen.
- AdventismiHakoteillä
Exap kirjoitti:
Minusta on ihan mukavaa käydä heitä tapaamassa silloin tällöin, samalla saa selkeän kuvan siitä miten seurakunnan käytännön opetus muuttuu. Ja onhan se muuttunut parempaan, paitsi niitä vanhoillisempia.Napakasti todettu, Exap: pastorit siis ovat adventismin pohjasakkaa. Hehän ne nimenomaan pitävät kynsin hampain kiinni virallisesta opista, kärkijoukossa T.F...
Adv.harhat kirjoitti:
Adventismin "raamatuntutkimus" ei ole neutraalia. Siinä kaiken tutkimuksen eteen valjastetaan "jatkuva valon ja totuuden lähde" EGW ja Ellenin "valossa" lähdetään Raamattua "tutkiskelemaan" - se tarkoittaa RAISKAAMAAN. Tulokset ovat luettavissa adventismin teologian hurjimmissa kohdin pyhäkkö- ja tutkiva tuomio-oppeieen ynnä muine raamatunvastaisine harhoineen.
Hei!
Kirkon teologit ovat teolgisten tiedekuntien kouluttamia ihmisiä.
Tiedekunnat eivät sisällytä profetian Hengen lahjan asioita opetukseen ja -tutkintovaatimuksiin. Profetian lahjan arvostelee jokainen ihminen aina itse elämänsä päivät; 1 Tess 5:19-23.
Tiedekuntien vaatimukset ovat samat Suomessa. Ulkomaisisten tiedekuntien korvaavuuksista tietää yliopistot, eli mitkä tiedekunnat kelpuutetaan Suomessa.
"Teologi" on jokainen teologian maisteri Suomessa. Adventtikirkolla on joitakin sellaisia kvalifikoituneita joilla on jotakin annerttavaa Raamatun tutkimuksessa. Nämä eivät sisällytä profetian lahjan asioita kirjoituksiinsa. Profetian lahjan sanoja arvostellaan jossakin määrin viikottaisessa teologian Raamattu-tunti ohjelmassa. Teologit eivät niitä sisällytä paljoakaan mihinkään.
Minä en voi ymmärtää miksi "pyhäkkö" ja "tuomio" oli Raamatun valossa harhaa?
Sehän on "koko Raamatun" ilmoitus pyhäkön palvelus ja tuomio.
Vanhan liiton telttamajapalvelus oli jäljennöstä taivaallisesta palvelusta.
Tuomio taas on sekin selvää että koko Raamatun ilmoitus koskee ihmisen etsikko-armonaikaa, jossa ihminen saa myönteisen tai kielteisen tuomion koskien ikuisuuden aikoja.
Sinun täytyy vaan lukea vanhan liiton pyhäkköpalvelus, ja koko hebrealaiskirje kertoo elävän Ylipapin toiminnasta, ja lue Ilm 20 luku, se kertoo tuomion selvällä suomenkielellä. Koko Raamattu kertoo sitten myös pyhien ja jumalattomien erotuksesta, josta tulee sitten jompikumpi tuomio. Tuomio on pakko perustua johonkin ollakseen oikeudenmukainen;
"...avattiin myös elämän kirja.... ja ...kuolleet tuomittiin sen perusteella mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan, ...jokainen jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta heitettiin tuliseen järveen...."; Ilm 20:12,15.
Katso tästä mallia; https://adventistbiblicalresearch.org/materials
ja vaikka tästä vielä; https://timoflink.wordpress.com/
Et löydä tutkijoiden kirjoituksista profetian lahjan asioita.
Siunauksia
Jari Laurila
Minusta on ihan mukavaa käydä heitä tapaamassa silloin tällöin, samalla saa selkeän kuvan siitä miten seurakunnan käytännön opetus muuttuu. Ja onhan se muuttunut parempaan, paitsi niitä vanhoillisempia.Kuules nyt Exap .. Jari ei edusta Adventtikirkkoa vaan omaa henkilökohtaista uskoaan - aivan samoin kuin monet muutkin .. mitä uskon suuntaa tai ateismia he sitten oikeana pitävätkin ... ja niin teen minäkin.
Jari on jopa "sen sata kertaa" sanonut että hän EI edusta Adventtikirkkoa - ja kuitenkin päästelet suustasi (tai kynästäsi - mikä on melkein pahempi) tuollaisia täysin vääriä väitöksiä palstan muista keskustelijoista. ja teet sen vain KOSKA OLET ERI MIELTÄ .. Siis ???
alex
- hohhoijaataas
Miksi kysyt noin typeriä? Molemmat vääriä uskontoja, joten käännyttää pitää molemmat.
- Rakastele_lähimmäistäsi
Myö adventistit ei vihata islamin uskovaisia. Rakasta lähimmäistäsi sanoo pyhä kirjakin.
- Lahkojen_luvattu_maa
Erosin helluntailaisista, mutten suinkaan liittynyt lauantailaisiin tai adventisteihin, vaan perustin oman lahkon - AATON AATTOLAISET!
ME ei vihata ketään, paitsi maahanmuuttokriittisiä persuja. - A.postoli
Ainahan tänne yksi uusi lahko mahtuu.Minäkin tein eron ventisteistä ja laisista tykkänään ja perustin aivan uuden seuran, nimeltään Taaton Aattolaiset,joka suvaitsee mitä tahansa,sukupuoleen,säätyyn tahi arvoon katsomatta.
- Siivet-selässä
Perustin uuden "made in USA lahkon" ja sen nimi on: "F-15 Nato-Boys"
Hei me lennetään! Meillä on jo siivet, entäs teillä? Exap kirjoitti:
"Jari, millä auktoriteetilla julistat täällä sitä mitä adventtikirkko on tai ei ? Minä olen ollut sinua useammin adventtikirkossa viime aikoina"
Minä oli jäsen noin 30 vuoden ajan. Kyllä sinä aikana ehti aika monta saarnaa kuulla,
ja pitää.
Sillä perusteella esitän, ettei Jarin esityksille adventtikirkosta kannata panna järin paljon painoa.Ihan näin .. Jari puhuukin omasta uskostaan ja olisi tosi mukavaa jos useammat muutkin tekisivät niin ..
alex
- Simelius1
Muslimeita kuuluu rakastaa vaikka islam on Ilmestyskirjan peto.
- Varokaa.islampetoa
Simelius1, muslimit haluavat levittää islamia, pedon valtakuntaa. Tällä islamin levittämisen pönkittämisellä kristityt kaivavat omaa marttyyriutensa hautaa.
- Simelius1
Varokaa.islampetoa kirjoitti:
Simelius1, muslimit haluavat levittää islamia, pedon valtakuntaa. Tällä islamin levittämisen pönkittämisellä kristityt kaivavat omaa marttyyriutensa hautaa.
Joo. Luterilainen kirkkokin oikein hamuaa näitä islamin levittäjiä maahamme.
- Simelius1
Islam tulee nousemaan ehkä suurimmaksi vaaraksi maailman rauhalle. Se leviää kuin syöpä vääjäämättä. Nytkin Lontoo sai kovan linjan muslimin johtoonsa. Kaikki skenaariot ovat toteutuneet joita on pelätty mitä tulee islamin leviämiseen. Mikään taho ei ole tullut vastustamaan sen syövän leviämistä. Islam on hallitusten, median, vihervasureiden ja kirkonkin erityis-suojeluksessa. Tästä ei voi olla muu lopputulema kuin että Eurooppa ainakin tulee olemaan islamin vallassa sharioineen. Silloin Raamattu on käynyt toteen. Katolinen kirkko on luultavasti portto mutta ei peto.
- AntikristusIslamista
Simelius1 kirjoitti:
Islam tulee nousemaan ehkä suurimmaksi vaaraksi maailman rauhalle. Se leviää kuin syöpä vääjäämättä. Nytkin Lontoo sai kovan linjan muslimin johtoonsa. Kaikki skenaariot ovat toteutuneet joita on pelätty mitä tulee islamin leviämiseen. Mikään taho ei ole tullut vastustamaan sen syövän leviämistä. Islam on hallitusten, median, vihervasureiden ja kirkonkin erityis-suojeluksessa. Tästä ei voi olla muu lopputulema kuin että Eurooppa ainakin tulee olemaan islamin vallassa sharioineen. Silloin Raamattu on käynyt toteen. Katolinen kirkko on luultavasti portto mutta ei peto.
Olen kanssasi täysin samaa mieltä, Simelius1. Islam on antikristuksen kasvualusta. Islamiin sopivat Raamatun antamat pedon tuntomerkit tismalleen. Koko tämä "pakolais"ruljanssi on vain paholaisen keino levittää islamia. Niin ovat sokaistuneita Euroopankin poliitikot, etteivät näe islamista nousevaa vaaraa ja kristittyjen vainoja. Sitten kun silmät avautuvat näkemään, mitä tänne haalittiin, on liian myöhäistä! Keski-Euroopassa nämä muslimi-"pakolaiset" vainoavat samoissa majoituskohteissa olevia kristittyjä. Jos olisi ollut todellinen hengenhätä Eurooppaan pyrkiessä, niin käyttäydyttäisiin siivosti. MItä opimme tästä? Islam pysyy kristittyjä vainoavana uskontona ja muslimi kristittyjä vihaavana muslimina kaikissa maailmankolkissa!
- Simelius1
Kirjoittelin muistaakseni viime vuonna tällä palstalla islamista nimimerkillä Simelius, mutta nyt on tämä nikki. Mitä enemmän aikaa kuluu ja mitä enemmän islam vyöryttää Eurooppaankin, sitä vakuuttuneempi olen islamin roolista petona. En voisi edes kuvitella mikä muu mahti se peto voisi olla kun katsoo tämän syövän leviämistä. Olin hieman epävarma aiemmin asian suhteen mutta nyt voi jo sanoa että islamhan se peto on.
Islam ei enää ole mikään marginaaliasia Ruotsissakaan. On laskettu että Ruotsi olisi muslimimaa sukupolven aikana. Kuvitelkaa, islamilainen maa. Ei ikinä tällaista olisi voinut kuvitella vielä jokunen vuosi sitten. Näin tulee käymään tietysti muualla Euroopassa myös että muutkin valtiot islamisoituu. Suomella on vielä toivoa jos kansa herää, mutta pahalta näyttää. Pitäisi vaihtaa johto aivan täysin ja siihen en usko.
Tuo pedon valtakunta voi olla alueellinen eikä sen tarvitse ulottua koko maailmaan. Raamattu on kirjoitettu Israelin näkövinkkelistä ja varmaa on että pedon valtakunta ympäröi sitä. Se, miten peto ulottaa muualle maailmaan lonkeroitansa, jää nähtäväksi. En oikein jaksa vielä uskoa että esimerkiksi Kiina kuuluisi siihen tai ehkä Venäjäkään. Näissä maissa ei vielä ainakaan ole annettu islamin hyppiä silmille, mutta lännessä ollaan annettu, valitettavasti. - Simelius1
Tässä yksi vakava oire pedon noususta:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001178967.html - Simelius1
Toinen linkki. Älkää säikähtäkö sitä että linkki vie mv-lehden sivuille jos että sitä lehteä suvaitse, mutta katsokaa video. Sen luennoija ei liity mv-hen tietääkseni mitenkään.
http://mvlehti.net/2016/05/14/loistava-suomalainen-luento-mita-on-islam-asiantuntija-kertoo/ - Simelius1
Simelius1 kirjoitti:
Toinen linkki. Älkää säikähtäkö sitä että linkki vie mv-lehden sivuille jos että sitä lehteä suvaitse, mutta katsokaa video. Sen luennoija ei liity mv-hen tietääkseni mitenkään.
http://mvlehti.net/2016/05/14/loistava-suomalainen-luento-mita-on-islam-asiantuntija-kertoo/Linkki jossa puhutaan monikulttuurisuuden itsepetoksesta:
Tiina Wiik.
http://blogit.mvlehti.net/tuonenjoutsen/2016/05/15/monikultturismi-on-taman-paivan-stalinismi/ - AdvaritHakoteillä
Simelius1 kirjoitti:
Tässä yksi vakava oire pedon noususta:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001178967.htmlSimelius1 on oikeassa!
- Sokaistuneet.adventistit
Simelius1 kirjoitti:
Kirjoittelin muistaakseni viime vuonna tällä palstalla islamista nimimerkillä Simelius, mutta nyt on tämä nikki. Mitä enemmän aikaa kuluu ja mitä enemmän islam vyöryttää Eurooppaankin, sitä vakuuttuneempi olen islamin roolista petona. En voisi edes kuvitella mikä muu mahti se peto voisi olla kun katsoo tämän syövän leviämistä. Olin hieman epävarma aiemmin asian suhteen mutta nyt voi jo sanoa että islamhan se peto on.
Islam ei enää ole mikään marginaaliasia Ruotsissakaan. On laskettu että Ruotsi olisi muslimimaa sukupolven aikana. Kuvitelkaa, islamilainen maa. Ei ikinä tällaista olisi voinut kuvitella vielä jokunen vuosi sitten. Näin tulee käymään tietysti muualla Euroopassa myös että muutkin valtiot islamisoituu. Suomella on vielä toivoa jos kansa herää, mutta pahalta näyttää. Pitäisi vaihtaa johto aivan täysin ja siihen en usko.
Tuo pedon valtakunta voi olla alueellinen eikä sen tarvitse ulottua koko maailmaan. Raamattu on kirjoitettu Israelin näkövinkkelistä ja varmaa on että pedon valtakunta ympäröi sitä. Se, miten peto ulottaa muualle maailmaan lonkeroitansa, jää nähtäväksi. En oikein jaksa vielä uskoa että esimerkiksi Kiina kuuluisi siihen tai ehkä Venäjäkään. Näissä maissa ei vielä ainakaan ole annettu islamin hyppiä silmille, mutta lännessä ollaan annettu, valitettavasti.Kyllä näin on! Islamilla on motiivi kristittyjen ja juutalaisten vainoamiseen. Ihmetellä täytyy, että adventistit edelleen tuijottavat paavia kuin kobra rottaa eivätkä havaitse islampedon leviämistä.
- Exap
Sokaistuneet.adventistit kirjoitti:
Kyllä näin on! Islamilla on motiivi kristittyjen ja juutalaisten vainoamiseen. Ihmetellä täytyy, että adventistit edelleen tuijottavat paavia kuin kobra rottaa eivätkä havaitse islampedon leviämistä.
No, tuo paavin pitäminen petona juontui siitä että hurahdettiin sapattiin ja sunnuntain pitämiseen pedon merkkinä - oltiin päätelty paavin muuttaneen ajat ja lain, mutta ei lainkaan tajuttu että muitakin vaihtoehtoja voisi olla. Eihän tuolloin 1800-luvulla toki USA:ssa muslimeja paljon ollutkaan, tuskin Ellun kanat olivat islamista paljonkaan edes kuulleet.
Nyt muslimit ovat tuomassa omaa pyhäpäiväänsä perjantaita Eurooppaan, ja myös muuttamassa lakeja. Sharia-lait ovat de facto voimassa jo monilla Euroopan no-go-alueilla, Englannissahan on jo sharia-tuomioistuimiakin ihan julkisesti.
Islam muuttaa aikoja ja lakeja aivan silmiemme edessä. - KäynnissäOn
Exap kirjoitti:
No, tuo paavin pitäminen petona juontui siitä että hurahdettiin sapattiin ja sunnuntain pitämiseen pedon merkkinä - oltiin päätelty paavin muuttaneen ajat ja lain, mutta ei lainkaan tajuttu että muitakin vaihtoehtoja voisi olla. Eihän tuolloin 1800-luvulla toki USA:ssa muslimeja paljon ollutkaan, tuskin Ellun kanat olivat islamista paljonkaan edes kuulleet.
Nyt muslimit ovat tuomassa omaa pyhäpäiväänsä perjantaita Eurooppaan, ja myös muuttamassa lakeja. Sharia-lait ovat de facto voimassa jo monilla Euroopan no-go-alueilla, Englannissahan on jo sharia-tuomioistuimiakin ihan julkisesti.
Islam muuttaa aikoja ja lakeja aivan silmiemme edessä.Keski-Euroopassa ehdotetaan islamilaisia pyhäpäiviä kalenterihin - viherpoliitikot niitä ajavat ( ovat itse omien sanojensa mukaan "uskonnottomia") .... Mitenkäs se menikään: "... Eksyttää suuret (=vastuunkantajat eli poliitikot) ja pienet (= näiden poliitikkojen valitsijajoukon)". Ei Keski-Euroopassa islam leviä sotatoimin vaan salakavalan subtiilisti yhteiskuntaan politiikkaan, talouselämään, koululaitoksiin, kaikkialle, meediakin on valjastettu islaminmyönteiseksi "political correctness" nimikkeen turvin. Arabiaa on jo esitetty kaikille pakolliseksi vieraaksi kieleksikin (taisi olla Saksassa). Sillä lailla!
- Simelius1
Exap kirjoitti:
Islam muuttaa aikoja ja lakeja aivan silmiemme edessä.Se muutti jo ajat ja muuttaa lain shariaksi enenevässä määrin missä valtaakaan alueita.
Tässä esimakua mitä tuleman pitää meillekin:
http://mvlehti.net/2016/05/15/monikulttuurinen-berliini-ongelmineen-video-suomitekstein-katso-ja-jarkyty/ - Herätkää.advarit
Simelius1 kirjoitti:
Se muutti jo ajat ja muuttaa lain shariaksi enenevässä määrin missä valtaakaan alueita.
http://mvlehti.net/2016/05/15/monikulttuurinen-berliini-ongelmineen-video-suomitekstein-katso-ja-jarkyty/Ei tartte mennä Berliiniin asti, Malmö on lähempänä. Ei ole sieltä pitkä matka meille Suomeenkaan, johon haalimalla on haalittu näitä muslimeja "nostamaan Suomea nousuun"... Kun näkis vaan! Suurmoskeijaa jo Helsinkiinkin vaaditaan. Käynnissä on, herätkää nyt hyvät advarit tajuamaan tämä islamin vyöryminen. Ei ole herkkua kristityillä missään maailman kolkassa islamin vallan alla. Ihan turha haaveilla, että Eurooppa/Skandinaavia pääsisi vähemmällä!
- kukas.se.sieltä
Simelius1 kirjoitti:
Se muutti jo ajat ja muuttaa lain shariaksi enenevässä määrin missä valtaakaan alueita.
http://mvlehti.net/2016/05/15/monikulttuurinen-berliini-ongelmineen-video-suomitekstein-katso-ja-jarkyty/"Osama bin Ladenin poika ilmestyi julkisuuteen, haluaa yhdistää jihadistit ja hyökätä...
Terroristijohtaja Osama bin Ladenin poika, Hamza bin Laden, on ilmestynyt julkisuuteen. Hamza puhuu päiväämättömällä al-Qaidan mediasiiven julkaisemalla ääninauhalla.
Nauhoitteessa Hamza kehottaa kaikkia Syyrian jihadistiryhmiä liittymään yhteen ja käyttämään maan sisällissotaa ponnahduslautana ”Palestiinan vapauttamiseen”."
http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/osbin_ladenin_poika-50381
No mutta kukas se sieltä on nousemassa ? Varmaan joku sunnuntailakien vaatija ? - Simelius1
Herätkää.advarit kirjoitti:
Ei tartte mennä Berliiniin asti, Malmö on lähempänä. Ei ole sieltä pitkä matka meille Suomeenkaan, johon haalimalla on haalittu näitä muslimeja "nostamaan Suomea nousuun"... Kun näkis vaan! Suurmoskeijaa jo Helsinkiinkin vaaditaan. Käynnissä on, herätkää nyt hyvät advarit tajuamaan tämä islamin vyöryminen. Ei ole herkkua kristityillä missään maailman kolkassa islamin vallan alla. Ihan turha haaveilla, että Eurooppa/Skandinaavia pääsisi vähemmällä!
Ja että joku katolinen kirkko pomottaisi näitä miljoonia jihadisteja. Ei ikinä.
- Herätkää.advarit
Simelius1 kirjoitti:
Ja että joku katolinen kirkko pomottaisi näitä miljoonia jihadisteja. Ei ikinä.
Mutta kun sitä paavipetoa edelleen vaan hoetaan adventismin piirissä, ihmispoloja aivopestään odottamaan, "että paavi alkaa teurastaa sapatinpitäjiä", niin silmät sumentuneina paholaisen valheesta että "paavi on peto" ei nähdä lainkaan, että islamin peto jyrää yli läntisen maanpiirin. Sitten on parku, kun adventismissakin havahdutaan karmeaan todellisuuteen ja vainoihin ISLAMIN alla! "Harmitonta" islamia ei ole olemassakaan ja kellä enemmistö, sillä valta. Kahden sukupolven päästä Euroopassa on islamilainen enemmistö - eikä paavi ole siihen mennessä tappanut yhtä ainutta kristittyä! Kiinnostaisi tietää, mikä adventistien paavi-peto-teoriassa on se paavin motiivi, niin mikä???
- Simelius1
Herätkää.advarit kirjoitti:
Mutta kun sitä paavipetoa edelleen vaan hoetaan adventismin piirissä, ihmispoloja aivopestään odottamaan, "että paavi alkaa teurastaa sapatinpitäjiä", niin silmät sumentuneina paholaisen valheesta että "paavi on peto" ei nähdä lainkaan, että islamin peto jyrää yli läntisen maanpiirin. Sitten on parku, kun adventismissakin havahdutaan karmeaan todellisuuteen ja vainoihin ISLAMIN alla! "Harmitonta" islamia ei ole olemassakaan ja kellä enemmistö, sillä valta. Kahden sukupolven päästä Euroopassa on islamilainen enemmistö - eikä paavi ole siihen mennessä tappanut yhtä ainutta kristittyä! Kiinnostaisi tietää, mikä adventistien paavi-peto-teoriassa on se paavin motiivi, niin mikä???
Aamen.
- ellengwhiteonperseestä
Ei ole muuta jumalaa kuin Ellen ja Ellen on hänen profeettansa.
- adventisti
Suvaitsemme islamin uskoa ja muslimeja ja vihaamme katolilaisia.
- islamistakertoo
Tässä suora puheenvuoro, mitä Islam uskonto pitää sisällään. Koraani on itse lähde Islamille ja sen seuraajille. Kannattaa jokaisen kuunnella!
https://www.youtube.com/watch?v=3ePX5T43PTs- Simelius1
Tuossa linkkejä islamiin liittyen:
http://www.kolumbus.fi/~w462389/islam/allah.html
http://www.kolumbus.fi/~w462389/islam/peto.html
http://www.kolumbus.fi/~w462389/islam/ateistit.html
http://www.kolumbus.fi/~w462389/islam/muhammed-ja-Raamattu.htm
http://www.kolumbus.fi/~w462389/haderek/ilm13-k.htm
http://www.kolumbus.fi/~w462389/islam/ali.htm
http://www.kolumbus.fi/~w462389/islam/islam.htm
Antoisia lukuhetkiä.
Mitä kristinuskon ja islamin yhdenmukaisuuteen on katolisuus kaikkein lähinnä islamia. Ja kaiken todennäköisyyden mukaan se oli katolinen paavi joka halusi käännyttää ihmisiä katolisuuteen mutta se onnistui vain puolittain ..Molemmissa uskotaan kuitenkin helvetin ikuiseen piinaan ja molemmissa on Jeesus ja kummassakin uskotaan että Jeesus ei oikeastaan kuollutkaan .. koska Jeesuksellakin on kuolematon sielu ..
Siis ero adventismiin on erittäin suuri .. adventistit eivät usko sielun luontaiseen kuolemattomuuteen (jossa olen heidän kanssaan ihan samaa mieltä) mutta katoliset uskovat , Katoliset uskovat että Jeesus ei kuollut ristillä vaan vain hänen ruumiinsa "kuoli", adventistit uskovat että Jeesus kuoli ja Jumala Isä herätti hänet kuolleista (jossa olen heidän kanssaan ihan samaa mieltä) ..
Siinä pari uskon perustaa joissa katolisuus ja adventismi eroavat .. enemmän kuin katolisuus ja islam eroavat toisistaan ..
alex
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516926Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6803008Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.203955