Tyytyväiseksi, Onnelliseksi, tai jopa vastaavasti Hajamieliseksi.. Itseni saa... Tyytyväiseksi kaikki mukavan oloiset ystävät täällä, ja muualla elämässä.. Onnelliseksi taas mukavat kokemuksen elämän eri rintamalla, sekä se että, olen vaan oma itseni kaikkien, ja itseni ja muiden keskuudessa.. Ja Hajamieliseksi taas kaikki se, missä edellisistä olen mahdollisesti epäonnistunut..
Mikä saa sinut...
26
1401
Vastaukset
- Siru2
Onnellisuus: kivat ihmiset, luonto, eläimet, sauna, läheisyys....
Hajamieliseksi: taitaa olla syntymälahja.. geenit ilmeisesti:)- tosi-jorma
Totta, olen huomannut monella olevan niin, kuten itselläni myös.. En usko että se on syntymälahja, vaan elämänkoulusta tarttunut muuten vaan elämään mukaan ilmeisesti..
- yks typy
siinäpä sitä pohdintaa onkin. Nuorena koki paljonkin sellaisia onnen tunteita, mitkä iän tai jonkun muun takia ovat muuttaneet muotoaan. Ehkä sitä on välillä tyytyväisempi elämään ja välillä vähemmän tyytyväinen. Mutta Onnellisuutta sanan varsinaisessa merkityksessä en ole aikoihin kokenut.
Ja hajamielisemmäksi sitä tulee kait iän myötä. Ei nuo aivot ole enää niin skarpit kuin nuorempana.
Mutta silti mennä porskutetaan tässä eteenpäin :=))- tosi-jorma
olekkin, vaikka onkin ihan luonnollinen asia.. Iän myötä muuttuu lähes kaikki,jollain tavalla.. Harmi, koska olen elännyt itsekkin jossain vaiheessa saman pilven alla.. Iän myötä voin sanoa että, et ole varmaan ainoa joka kokee niin olevan.. Niihän se on kaikkien meidän tehtävä, jokainen tietty omalla tavallaan elämässämme.. Piristy kuitenkin, koska paistaa se aurinko jossain vaiheessa meille kaikille kuitenkin..
- vastaavasti
tulee kun monta asiaa ja tehtävää on yhtäaikaa käsiteltävänä.Proffat on hyvä esimerkki.Keskittyminen yhteen asiaa kerrallaan on vastaavasti eli vastakohta edelliseen.
- tosi-jorma
varmaan paikkansa monen muunkin kohdalla, joilla on monta ajatusta kerrallaan käsiteltävänä..
- mirham
tekisi kun akuutti tai paremminkin pysyvä raha pula hellittäisi.tyytyväisyytä tuottaa törmätä hyvää tahtoaviin lähimmäisiin ,mukava havaita että niitäkin löytyy,
- tosi-jorma
vaikka ruokahalukin kasvaa syödessä.. Aivan, tuntuukin nimittäin siltä, että sitä nykypäivänä tuleekin vähemmän kaiken kiiren keskellä ajateltua.. Niin on..
- tuffe
hajamielisyyteen oli aika osuva :)
Aloitetaan siitä hajamielisyydestä, sitä esiintyy kun on stressiä, siitä tulee hyvä oravanpyörä..
Tyytyväiseksi tulen kun työ on tehty.
Onnellinen olen kun leikin nassikoitten kanssa sängyssä kukko tunkiolla, (ei niinkään sen leikin takia, vaan koska voitan aina :)), kun saa vaan istua ja katsella tulen loimua takassa (mökillä), kun kissa tulee yöllä jalkojeni päälle nukkumaan, kesällä kun näkee että jyvät versoaa, nyt taidan lopettaa, saisin muuten lukijat nukahtamaan..- tosi-jorma
vain.. Stressi lieneekin piilevin ihmisen vihollinen tunnollisilla, vaikka tietääkin sen olemassa olon, niin silti ei aina tiedä mitä tulisi tehdä kun se iskee.. Tunnollisuus palkitsee tekijän.. Niin varmaa onkin, lapset.. niistähän sen näkee parhaiten, miten elämä menee eteen päin, ja joutuu tunnustamaan omankin tappionsa, mutta hieman myöhemmin.. Just..nimittäin itsekkin tulee istuttua mökillä tulen äärellä, niin sisällä kun pihallakin..
Teit hyviä kysymyksiä, tosi-jorma. Oikein pysäytti miettimään. Sitä ei aina muista mistä asioista pitää olla onnellinen ja tyytyväinen.
Onnellinen olen ystävistäni, lapsistani, terveydestäni, että itse olen ja lapseni ovat syntyneet tänne turvalliseen maahan. Tässä vain muutamia mainitakseni.
Tyytyväinen olen siitä että toistaiseksi olen saanut pitää työpaikkani. Irtisanomisia on jatkunut 90-luvulta lähtien.
Tietyt onnistumiset saavat myös olon tyytyväiseksi.
On myös asioita joihin olen tyytymätön ja vähän onnetonkin. Mutta positiivinen luonteeni pitää mielen virkeänä.
Luulen että tulisin hajamieliseksi höperöksi jos rakastuisin. En muistaisi mitä olen tekemässä tai mitä tein viimeksi. Mistäs puhuttiinkaan... olis varmaan kysymys jota toistaisin koko ajan.
Ajatukset harhailisi ihan muualla kuin nykyhetkessä. Kotona ei saisi mitään aikaiseksi jne.jne...- tosi-jorma
kun pysähdyit miettimään.. Kiitos.. Aivan, olen kanssasi samaa mieltä ystävistä, lapsista ja mitä tulee kaikkien terveyteen.. Työ ja positiivinen ajatus virkistääkin mieltä, jos niin ajattelee, eikä harmittele ihan kaikkea.. Älä välitä niin on käynnyt aikanaan itsellenikin, ja varmaan monelle monelle muullekkin, ku on Ihastunut/Rakastunut.. Vaan eipä ole sitä tunnetta ollut vähään aikaan..
- eino~
Luovuus kaikissa muodoissaan saa minut onnelliseksi.
Pistänpä sulle runon:
Elämässä
ihmiset
mehevät ohi
kuin helminauha
mutta hän
joka saa
sinut nauramaan
jää mieleen- tosi-jorma
pitää täysin paikkansa, kokemuksen äänellä..
- Bambse
Tyytyväiseksi tulen, kun saan tehtyä jonkun asian mitä on pitänyt ja pitänyt tehdä.
Onnelliseksi tulen, kun aurinko paistaa ja huomaan yllättäin, että elämä on kuin onkin ihanaa.
Hajamieliseksi tulen, kun on kiire ja monta asiaa kerralla mielessä.......
Ehkä myös silloin, kun rakastuu...... mutta pitäis varmaan kokeilla elävässä elämässä....... on tainnut päästä unohtuun miltä se tuntuu....- tosi-jorma
pahan laitoin vai, ei kai nyt sentään, kun pysähtyy hetkeksi.. Mitäs noita kommentoimaan.. Kun kaikki on tosi juttuja.. Rakkautta myöden..
- JaskaJ40
"Tyytyväiseksi, Onnelliseksi, tai jopa vastaavasti Hajamieliseksi"
Ei ole omia kokemuksia, mutta olen ymmärtänyt sen toimivan näin.- tosi-jorma
varmaan aikaan molempia ajatuksia, ja kuulemma hajamieliseksi vieläkin useamman.. Ja varmaan toimiikin..
- japanitar
tosi-jorma kirjoitti:
varmaan aikaan molempia ajatuksia, ja kuulemma hajamieliseksi vieläkin useamman.. Ja varmaan toimiikin..
vain ahkerasti lotota..:) Vaikka jollekin räpsähtää kuin vahingossa..on se kumma..
- tosi-jorma
japanitar kirjoitti:
vain ahkerasti lotota..:) Vaikka jollekin räpsähtää kuin vahingossa..on se kumma..
totean, että näin se on.. Viime viikon loton pääpotti onneksi menikin kahdelle.. Vaikka olishan siitä riittänyt useammallekkin..
- japanitar
tosi-jorma kirjoitti:
totean, että näin se on.. Viime viikon loton pääpotti onneksi menikin kahdelle.. Vaikka olishan siitä riittänyt useammallekkin..
että tekee ahneeksi, jos voittaa..:) Naapurit katoaa, ja muuta mukavaa..:)Jäljelle jäävät nämä ns. kaverit.. Kyllä sille rahalle olisi tarvis..pennosia pitää pihistää ja pihistää...
- tosi-jorma
japanitar kirjoitti:
että tekee ahneeksi, jos voittaa..:) Naapurit katoaa, ja muuta mukavaa..:)Jäljelle jäävät nämä ns. kaverit.. Kyllä sille rahalle olisi tarvis..pennosia pitää pihistää ja pihistää...
en ole ahne.. Ja naapuritkin on viel tallella.. Niin on joo, ainakin aika ajoin, ja nyt varsinkin kun reissua tässä säästelen..
- japanitar
tosi-jorma kirjoitti:
en ole ahne.. Ja naapuritkin on viel tallella.. Niin on joo, ainakin aika ajoin, ja nyt varsinkin kun reissua tässä säästelen..
minne aiot lähteä.? Uimarannalleko lekottelemaan..:) Muistathan meitäkin täällä..
- tosi-jorma
japanitar kirjoitti:
minne aiot lähteä.? Uimarannalleko lekottelemaan..:) Muistathan meitäkin täällä..
Dominikaaniseen... ;)) Jo vain ja kunnon lomalle... Muistan, muistan vaikka lähdenkin vasta viikolla 10...
- japanitar
tosi-jorma kirjoitti:
Dominikaaniseen... ;)) Jo vain ja kunnon lomalle... Muistan, muistan vaikka lähdenkin vasta viikolla 10...
ei luulisi olevan pelkoa järistyksistä ja tappaja-aalloista..hmm. Hyvää lomaa, ja pidä itsestäsi sitten huolta, joohan.
- tosi-jorma
japanitar kirjoitti:
ei luulisi olevan pelkoa järistyksistä ja tappaja-aalloista..hmm. Hyvää lomaa, ja pidä itsestäsi sitten huolta, joohan.
ei luulis... Jos ei sitten jotain tornaadoa tule.. Vaikka pitikin ensin lähteä just Taikkulan Phukettiin.. Mutta sain vaihdettua sen tonne.. Kiitos.. Pidän.. Vaikka kyllähän me vielä tavataan täällä ennen sitä varmaankin..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567237Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243401Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1551693Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3051631- 841375
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911250
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631227Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2481195- 811144