Ystävän "roskiksena"

-Tania-

Onko teillä kenelläkään omaa napaansa tuijottava ystävä? minulla on, ja useimmiten se on rasittavaa. Suurimmaksi osin valittaa ulkonäöstään (sanoo kaikki huonot puolet), kertoo rakkaus-suhteistaan ym. Olen hyvä kuuntelija ja heitän kommenttia väliin. Kyselenkin paljon.

Ongelmana on, että ystäväni ei näytä minkäänlaista vastakaikua minua kohtaan. Häntä ei voisi vähempää kiinnostaa minun kertomat asiat. Sitten hän taas jatkaa höpötyksiään antamatta minulle edes suunvuoroa. Tunnen itseni arvottomaksi hänen seurassaan.

8

1081

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä vaan

Olin aikaisemmin ystäväni roskiksena,silloin kun hänellä ei mennyt hyvin niin käytiin puhumassa kaikki ikävät asiat ja olin tavallaan sellainen roskis johon saattoi kaikki ikävät asiat kerätä,mutta sitten kun taas meni hyvin niin hän unohti minut.
      Tuntui se ikävältä että silloin pidettiin ikäänkuin ystävänä kun omassa elämässä oli huolia niin kelpasin kuuntelijaksi.

• Minullakin on ystävä, joka käyttää minua roskiksena. Tai käytti... viime viikolla sanoin hänelle tiukkaan, mutta ystävälliseen sävyyn, että minun roskikseni on nyt täynnä ja tulvii nyt ylikin, en jaksa enää kuunnella ongelmiasi, kun omatkin asiat ovat solmussa. Ja että haluan pitää toistaiseksi taukoa yhteydenpidossamme... oman jaksamiseni takia.

Tämä ystävä näet vielä harrastaa näitä "kivoja" itsemurhauhkailuja, eli soittaa aina silloin tällöin (ja yleensä yöllä) kertoen olevansa jättämässä jäähyväisiä, koska aikoo tappaa itsensä. Ja katoaa sitten kuin maan nielemänä, ja odottaa että me säntäämme hätääntyneinä sängyistämme etsimään häntä pitkin maita ja mantuja. Pari kertaa hän on itsaria yrittänytkin, mutta aina sellaisessa tilanteessa ja paikassa, että joku meistä pelastaa hänet... minä en jaksa enää tanssia hänen pillinsä mukaan! Eli seuraavan kerran kuin näin käy, sanon vain että päätös on omassa vallassasi, minua on turha uhkailla. Tosiasiahan on, että me emme voi häntä millään estää, jos hän oikeasti aikoo toteuttaa uhkauksensa.

Että tällaisiakin "ystäviä" on. Tai oli.

• Your friend

Voipa olla että hän ei tarkoita tuollaista tehdä. Ehkä on vain niin väsynyt, ettei jaksa miettiä miltä sinusta tuntuu vaikka olet hänen mielessään koko ajan! Ja rakkaussuhteista kerrotaan vain TOSI ystävälle.

Hän ei siis välttämättä tahdo olla omaan napaansa tuijottava ystävä, vaan taustalla on joku muu syy. Kyllä häntä kiinnostaa sinun kertomasi asiat vaikka ei kaikkea kommentoikaan.

Kun näyttää olevan mielessäsi selvästi tärkeä ystävä, niin ehkä kerrot sen hänelle suoraan että miltä sinusta tuntuu!

• katriina

sellaisia naisia on paljon, ystävyydestä he eivät oikeasti tiedä mitään- he vain peilaavat toiseen naiseen- muista olla aina samaa mieltä!
      roskikseksi käy se hiljaisempi ja viisaampi sillä hän jaksaa joustaa ja kuunnella toisen loputonta tilitystä omasta elämästään joka on tietysti täynnä draamaa!
      ongelmia tulee kun roskis yritää muuttua ihmiseksi- saakin puheenvuoron tai on pakko ottaa, se on myös vaarallista jos roskis muuttuu vaikka ulkoisesti tai voittaa lotossa- hänestähän tulee silloin ihminen! ja jos olet jossain parempi muista esittää se hyvin varovasti ettei tule kateusaalto!

Ikävä kyllä näin on. Ihmisillä on ongelmia ja empaattinen harmaa taustaihminen kelpaa ystäväksi kelle tahansa. Sitten jos osoitat omaavasi eriävän mielipiteen, omat tunteet tai mikä pahinta- omat tarpeet oletkin pelkkä riesa.

Tällaisista navankaivajista kannattaa pysyä kaukana, annat heille kaikkesi ja mikään ei riitä. Jos joskus koitat tilannetta muuttaa olet heille pahempi kuin vihollinen.

Totta että jos ihminen on todella masentunut ja väsynyt ei jaksa osallistua yhtä täysipainoisesti ystävyyteen kuin normaalisti. Kyllä tämän silti erottaa kun uskaltaa miettiä kriittisesti ystävyyssuhdetta ja miettiä kuinka usein itse on kuuntelija ja kuinka usein toinen ohittaa sinun surusi täysin. Ystävyydenkin pitää olla molemminpuolista ja tasapainoista, muuten se syö.

Ja kyllä, maailmassa on ihmisiä jotka kertovat rakkaushuolistaan ym. kelle tahansa joka suo tarpeeksi huomiota. Jos heiltä kysyt niin kyse on ystävyydestä ja luottamuksesta, mutta kyllä itsekkyyden erottaa jos tarkkaan uskaltaa katsoa.

Ikävä tunne tietenkin myöntää että on arvioinut jonkun ihmisen väärin. Aina mielummin luottaisi. Säästää kuitenkin monelta ongelmalta myöhemmin.

• Roskisdyyggare

Mä olen sellainen. Mutta kunhan ystävä hoitaa sen jäteastian viran, saan itseni puhdistettua ja VARMASTI laitan koko jätemaksun edestä tilalle rakkautta ja sydänverta.

Se vasta on ystävä, joka välittää vaikka toinen vain ei osaisi muuta kuin olla itse vain äänessä ja purkaa kuormaansa toiselle.

Piirrän spraymaalilla sydämen kuvan roskiksen kanteen ja sun nimes viereen :)

• kapju

minulla on ollut samanlainen ystävä. hän luetteli itsestään vain "vikoja". se oli vain kehujen kalastelua. sitten ku sanoin esim. että mulla on huonosti jokin asia niin hän alkoi itse kehumaan juuri sillä asialla miten hyvin se hänen kohdallaan on! ei kyllä parantanut mun mieltä yhtään, vaikka hyvähän se on jos toisella menee hyvin, ei siinä mitään. sitten kun sen kanssa tapasimme, se kysy hätäsesti mitä mulle kuuluu ja ennenku ehin ees kunnolla alkaa kertomaan (ku ei oo mun tapasta henkästä heti että huonosti menee) niin tämä jo kerto omia juttujaan ja niistä sitten puhuttiin koko ajan. vaikka yritin välillä puhua itseäni koskevista asioista, hän sai sen aina käännettyä jotenkin itseensä ja lopulta puhuttiinkin taas hänestä. en jaksanut sellaista joten otin etäisyyttä tähän ystävään. se on jotenkin uuvuttavaa olla tuollaisen ystävä. hän on muuten kyllä suuremmassa porukassa se joukon "piristäjä" jne ja kaikki pitävät häntä mukavana. ei tuollainen "ystävyys" ole todellista.

• noitahan löytyy

Minäkin kuuntelin yhtä likkaa jotain 5 vuotta, mutta se meni vihdoin ihan överiksi, huomasin että olen pelkkä korva ja joskus tekosyy (kun hän ei halunnut tehdä jotain muiden kaa niin hän viittasi minuun että me tehdään jotain yhdessä, vaik ei oltaiskaan oltu sovittu mistään). Että semmottii.

Sanoin yksipuolisen tuttavuuden irti. Se yritti vielä mössöttää jotain että olen mukamas käsittäny väärin... no joo...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4790
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1424
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1336
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1332
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      127
      1111
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1055
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      253
      950
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      71
      942
    Aihe