Voi pojat!
Kertokaapas onko aikuisten oikeasti mahdollista, että joku olisi tunkeutunut koneelleni ja käyttäisi sitä omiin tarpeisiinsa. Tarkoitan, että voiko joku tosiaan olla tunkeutunut luvatta sisään niin kuin elokuvissa tehdään? Mistä se tietää, jos joku etäkäyttää konettani? Pystyykö sen näkemään jostain? Minulla on pikuinen xp ja F-Securen palomuuri ja virustorjunta suojaksi pöpöjä vastaan. Estääkö tuo palomuuri tunkeutumisen?
kysyy miisa
Pojat, etäkäyttöä...
4
546
Vastaukset
Ei hätää.
Pidä palomuuri siinä F-Securessa päällä. Toinen juttu on taas tuo service pack 2:sen mukana tuleva palomuuri (jos siis tuota meinaat), joka enemmänkin sotkee hyväksi havaittua Nortonia/F-Securea.
Konettasi kylläkin voidaan vakoilla vaikkei suoranaisesti käyttää. Haeppa vaikka Ad-Aware
http://www.download.com/3000-2144-10045910.html?part=69274&subj=dlpage&tag=button- miisa
Kiitos, JuutasPappi!
F-Secure on päällä, mutta servicepack on 1. Kai ehkäisy pelaa silti? Minulla on kyllä joku SpyBoot, koska se kuulemma sanoo ei vakoilijoille.
Mutta mistä näkee, jos joku on käynyt masiinassa? Ja mitä siellä voisi tehdä?! - Shenzou
Kylläpäs Troijan hevos- virusperheen avulla konetta voidaan myös etäkäyttää - ajaa mitä tahansa ohjelmia, tai käyttää konetta esimerkiksi sähköpostimassan lähettämiseen.
Jonkun yleisen virustorjunta-ohjelman avulla kannattaa siis tutkia koko tietokone, että löytyykö viiruksia. Sen jälkeen kannattaa aina pitää jotain palomuuri-ohjelmaa päälllä. Lisäksi on ehdottoman tärkeää päivittää windows- käyttöjärjestelmä aina silloin tällöin ajan tasalle, sekä MYÖS nettiselain, jota käyttää. Yleisin nettiselain on Internet Explorer, mutta se on kaikista huonoin olemassaoleva - jopa Suomen valtion viestintävirasto kehoittaa kansalaisia käyttämään jotain muuta selainta. Minusta Opera on paras. Eli suunnistapas osoitteeseen www.opera.com
Hyvää jatkoa itse kullekin, minä poistun SYÖMÄÄÄÄN. - Pitkämarssi
Shenzou kirjoitti:
Kylläpäs Troijan hevos- virusperheen avulla konetta voidaan myös etäkäyttää - ajaa mitä tahansa ohjelmia, tai käyttää konetta esimerkiksi sähköpostimassan lähettämiseen.
Jonkun yleisen virustorjunta-ohjelman avulla kannattaa siis tutkia koko tietokone, että löytyykö viiruksia. Sen jälkeen kannattaa aina pitää jotain palomuuri-ohjelmaa päälllä. Lisäksi on ehdottoman tärkeää päivittää windows- käyttöjärjestelmä aina silloin tällöin ajan tasalle, sekä MYÖS nettiselain, jota käyttää. Yleisin nettiselain on Internet Explorer, mutta se on kaikista huonoin olemassaoleva - jopa Suomen valtion viestintävirasto kehoittaa kansalaisia käyttämään jotain muuta selainta. Minusta Opera on paras. Eli suunnistapas osoitteeseen www.opera.com
Hyvää jatkoa itse kullekin, minä poistun SYÖMÄÄÄÄN.Opera on hyvä, mutta nyt kun asensin koneeseeni uuden käyttiksen joku suositteli Firefoxia, joten kokeilin sitä, ja hyvin sekin on toiminut...
En sano kumpaakaan paremmaksi, mutta ainakin ovat olleet ihan toimivia ja käyttökelpoisia kummatkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577260Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243446Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1601741Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3351723- 841385
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2571228- 811144