Huono omatunto

Puntanen

Hei, olen 170cm pitkä tyttö olen 14- vuotias ja painan n.58 kiloa. Tunnen. Joka syömisen jälkeen huonoa omatuntoa että syön liikaa ajattelen joka päivä aloittavani laihdutavan muutaman kilo. Tuntuu aina kun sön että kaikki ruokaa tulee myös suun kautta ulos niin huonolta se tuntuu. Mitä teen ? Onko se normaalia?

7

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hpv

Ei ole normaalia. Monella anoreksia alkaa noin.

• Puntanen

Mitä mun pitäisi sitten sitten tehdä? Onko se muka varma anoreksian alku?

• hpv
        Puntanen kirjoitti:

Mitä mun pitäisi sitten sitten tehdä? Onko se muka varma anoreksian alku?

Ei tietenkään. Relaa. Painoindeksisi on 20 eli aika matala joten mitään syytä painonpudotukseen ei ole.

• öasdjhfäå

Ei ole normaali ajatusmalli tuo. Kehottaisin sinua juttelemaan asiasta vanhemmillesi, terveydenhoitajalle tai koulukuraattorille.

• Itselläni on samoja ajatuksia. Olen myös 14 mutta painan 52 kiloa ja olen 169 senttiä pitkä. Minullekkin on sanottu että ajattelen väärin kun haluan laihduttaa. Mutta osa kaveresta on kannustanut joten siitä on tullut selavaa että pitäisikö laihduttaa vai ei?

• Terttu.Tampereelta
    • Jokutämmönevaa

Oot todella laiha minuun verrattuna, ite 161 cm pitkä ja 56 kg, ja kuulemma ihan normaali paino. Suurin paino tulee lihaksista, ei läskistä, ja terveillä elämäntavoilla pärjää murrosiässä, eli ei kannata laihduttaa, kun sun keho vielä "muokkaantuu". Jos susta oikeesti tuntuu ahistavalle ni juttele jonku aikuisen kaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1929
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe