Hei, olen 170cm pitkä tyttö olen 14- vuotias ja painan n.58 kiloa. Tunnen. Joka syömisen jälkeen huonoa omatuntoa että syön liikaa ajattelen joka päivä aloittavani laihdutavan muutaman kilo. Tuntuu aina kun sön että kaikki ruokaa tulee myös suun kautta ulos niin huonolta se tuntuu. Mitä teen ? Onko se normaalia?
Huono omatunto
7
249
Vastaukset
- hpv
Ei ole normaalia. Monella anoreksia alkaa noin.
- Puntanen
Mitä mun pitäisi sitten sitten tehdä? Onko se muka varma anoreksian alku?
- hpv
Puntanen kirjoitti:
Mitä mun pitäisi sitten sitten tehdä? Onko se muka varma anoreksian alku?
Ei tietenkään. Relaa. Painoindeksisi on 20 eli aika matala joten mitään syytä painonpudotukseen ei ole.
- öasdjhfäå
Ei ole normaali ajatusmalli tuo. Kehottaisin sinua juttelemaan asiasta vanhemmillesi, terveydenhoitajalle tai koulukuraattorille.
Itselläni on samoja ajatuksia. Olen myös 14 mutta painan 52 kiloa ja olen 169 senttiä pitkä. Minullekkin on sanottu että ajattelen väärin kun haluan laihduttaa. Mutta osa kaveresta on kannustanut joten siitä on tullut selavaa että pitäisikö laihduttaa vai ei?
- Terttu.Tampereelta
Ei kannata laihduttaa. Murrosiässä kroppa muuttuu, hormoonit jyllää.
https://www.kasvuseula.fi/ - Jokutämmönevaa
Oot todella laiha minuun verrattuna, ite 161 cm pitkä ja 56 kg, ja kuulemma ihan normaali paino. Suurin paino tulee lihaksista, ei läskistä, ja terveillä elämäntavoilla pärjää murrosiässä, eli ei kannata laihduttaa, kun sun keho vielä "muokkaantuu". Jos susta oikeesti tuntuu ahistavalle ni juttele jonku aikuisen kaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351