Tämähän ei nyt ole ollenkaan oikeassa paikassa, mutta yhtä lailla raivostuttaa kuin hankalat anopit. Kyseessä on siis hankalat naapurit. Asumme omistusasunnossa kerrostalossa, jossa on keskimääräisesti normaalia vanhempaa ihmistä. Naapurissa asuu jonkinnäköisistä mielialahäiriöistä kärsivä (naapurin mummo kertonut) yli kuusikymppinen pariskunta (vuokralla). Homma ei sinällään haittaa, mutta nämäpä ovat ottaneet talon ainoan nuorenparin silmätikukseen. Elämme jopa normaaleja ikäisiämme siivommin, tosin yhden virallisen varoituksen olemme saaneet, mikä ei sekään ollut täysin aiheellista, mutta silloin ei viititty ruveta tappelemaan aiheesta. No mutta, valituksia on tullut siitä että meillä on ollut ihmisiä esim. kello 17 (ja tokihan kerrostalojen seinien läpi jotain kuuluu), siitä että aikanaan tulin kotiin yötöistä kahdentoista maissa ja kehtasin avata ulko-oven! Lisäksi olemme joskus tohtineet nauraa mieheni kanssa kello 22 jälkeen. Parasta oli kun naapurin mies tuli huutelemaan postiluukusta kunnon uskonnollista saarnaa, siitä kuinka olemme saatanan riivaamia ja pahoja ja meidän tulee laittaa valkoinen kaapu päälle ja kuinka maailmanloppu tulee. Saarnaa kesti vartin verran hiljaisuuden aikana sekin. Kysyttäessä kuuluuko täältä muka melua, vastaus oli että ei. Eli siis oletan että mieli miehellä hieman järkkyi. Ja kaikista paras juttu on se kun naapurin mummo kysyi että olemmeko olleet vankilassa!! Naapurit olivat sanoneet että olivat soittaneet meille poliisit, jotka olivat vieneet meidät putkaan!!! Kertaakaan ei ole poliisi ovella käynyt ja sitä vähemmän olen ollut putkassa. Tämä tietenkin on levinnyt kulovalkean tavoin talossa ja olenkin huomannut että osa mummeleista lähtee suorastaan karkuun meidät nähdessään, kun ennen niillä piisasi aina juttua.
Mutta mitä siis tälläisessä tilanteessa voi tehdä?? itseä suorastaan jo pelottaa jos tuon naapurin ukkelin näkee että se jopa kävisi kimppuun (tiedän, liioittelen) tai laittaisi uuden uskonnollisen saarnan tai sitten muuten vaan haukkuisi pataluhaksi. Kai meillä on ainakin oikeus vaatia niiltä jonkinlaista julkista anteeksipyyntöä, koska itseäni ainakin häiritsee kovasta että koko talo luulee meitä jonkin suuren luokan häiriköiksi. Entä sitten olisiko mahdollista saada tuollaisia ihmisiä ulos talosta (asuvat siis vuokralla, eli homman pitäisi siinä mielessä olle halpompaa kun jos heillä olisi omistusasunto) tälläisillä perusteilla? Ei vissiin, mutta riittäisikö edes varoitukseksi? olen kattonut niiden touhuja jo niin kauan sormien lävitse että kyllä mun mielestä taytyisi jo laittaa niille vastaan. Lisäksi kukaan muu naapuri ei ole koskaan valittanut meistä..
Jep, tulipa kova valitusvirsi :)
painajaismaiset naapurit
28
9724
Vastaukset
- Hullujen vainoama kohtalont...
Ainut mikä auttaa, on se, että hullu naapurisi menee lääkäriin ja lääkärisetä antaa hänelle mielialalääkkeitä.
Kerrostalossa ja vastaavissa joutuu tottumaan siihen, että elämän ääniä kuuluu. Kunhan elätte normaalisti ja valitatte asiattomista valituksista isännöitsijälle, niin eiköhän homma hoidu. Jos hullu heppu tulee postiluukusta saarnaamaan, niin tuohon taitanee täyttää jo kotirauhan häirinnän tuntomerkit (luulisin).
Hanki vaikka nauhuri (sellainen pieni ja povitaskuun mahtuva, ja testaa äänenlaatu). Jos heppu tulee julkisella paikalla huutelemaan hävyttömyyksiä, nauhuri käyntiin ja poliisille tutkintapyyntö (ei siis rikosilmoitus, vaan tutkintapyyntö, jossa poliisi tutkii että onko rikosta tapahtunut) kunnianloukkauksesta.
Hulluja on monenlaisia, ja valitettavasti monet hullut käyskentelevät vapaana ja ilman lääkitystä. Voimia... - Hullujen vainoama kohtalont...
"Asumme omistusasunnossa..." & "Naapurissa asuu ... (vuokralla)"
Teet kirjallisen valituksen taloyhtiölle joka kerta kun hullu naapuri tulee saarnaamaan postilaatikon kautta. Valitukseen tarkat kellonajat ja päivämäärät, ja huutelua voi myös nauhoittaa nauhurilla (ja soitella taloyhtiön isännöitsijälle todisteeksi). Kun heppu kerää tarpeeksi suuren potin valituksia, heppu lentänee ulos vuokrakämpästä.
Helppo homma. - huoh
Kuka on vuokranantaja? Taloyhtiö vai joku yksityinen asunnon omistaja? Osoittakaa hänelle valituksenne. Vuokranantajan tehtävä on huolehtia että häirintä loppuu.
- annepa
Taloyhtiössämme on koettu häiriköintiä yhden asunnon vuokralaisten taholta. Vuokralaiset ovat vaihtuneet aika ajoin mutta usein on ollut häiriköintiä, esim huutamista, rappukäytävän tuhoamista (ovet, kaiteet ym), perheväkivallan ääniä, rappukäytävässä piikittämistä, neuloja käytävässä ja ulko-oven edessä. Itse en ole asiasta tietoinen muuten kuin tämän häirikköasunnon naapurien kertomana, asun eri rapussa ja eri päässä taloa. Vuokranantajalle on asiasta ilmoitettu useaan otteeseen mutta vastauksena on ollut epäuskoisuutta ja vakuuttelua siitä että vuokralaiset ovat täysin kunnollisia eivätkä aiheuta häiriöitä. Ilmeisesti naapurit ovat sitten sillä tavalla mielenvikaisia että kuvittelevat omiaan ja ansaitsisivat kunnianloukkaussyytteen...
Isännöitsijä keroi eri vaihtoehdoista ja käytännössä jos vuokranantaja ei suostu lopettamaan vuokrasuhdetta niin taloyhtiö voi ottaa asunnon haltuunsa väliaikaisesti mutta se on kuulema pitkä ja kivinen tie.
Sittemmin tilanteesta ei ole kokouksissa puhuttu joten lienee rauhoittunut.
- ONGELMA!!
...mullakin!
Paitsi etta minun outoina naapureinani on keski-ikainen pariskunta, joka kayttaytyy kuin MUMMELI-pariskunta eli paivat ovat pelkkaa kyttaamista ja uusien vainoharhojen keksimista!
Siis se pariskunta kehittelee "tyhjasta" uusia hienoja "uutisia" koskien minua ja joista mikaan ei pida paikkaansa! Niita sitten laulellaan pitkin kylia "suurena totuutena"...
Olen saanut tuon jaljilta kuulla kaiken maailman huutelua keskella kirkasta paivaa!
(Olen harkinnut kunnianloukkaussyytetta, mutta eikos sekin pida ensin jotenkin pystya kunnolla todistamaan...) Yleensa olen yksin "muita vastaan" kun nama asiat tapahtuvat. - m54
"Elämme jopa normaaleja ikäisiämme siivommin, tosin yhden virallisen varoituksen olemme saaneet."
Monta varoitusta yleensä sinun ikäiset asukkaat yleensä saavat? ´
Katsotko, että kun sinä asut omistusasunnossa, olet sinä parempi kuin naapurisi, joka asuu vuokra-asunnossa?- Koiruus
>Katsotko, että kun sinä asut omistusasunnossa, olet >sinä parempi kuin naapurisi, joka asuu >vuokra-asunnossa?
Sieltähän se tuli, kateus :)
Ja sit vastaus alkuperäiseen:
Itse asun myös omistusasunnossa mutta onnekseni naapurina on ihan mukavia ihmisiä.
Paras keinosi on hommata nauhuri ja nauhoittaa kaikki esitykset mitä naapurisi järjestää kellonaika ylös ja jos on todistajia niin aina parempi vaikka nauhoitus jo yksin riittää todisteeksi.
Tee tutkintapyyntö jokaisesta tapauksesta joka vähänkin voidaan tulkita kunnianloukkaukseksi tai kotirauhan häirinnäksi ja muista ottaa tutkintapyynnöstä kopio.
Jokaisessa yhtiökokouksessa sitten esität todisteet kopiot tutkintapyynnöistä muille asukkaille ja taloyhtiönhallitukselle. Jos häiritsijän vuokranantaja ei suostu häätämään vuokralaista voi taloyhtiö ottaa huoneiston haltuun muutaman kirjallisenvaroituksen jälkeen ylimääräisessä yhtiökokoouksessa.
Koko prosessi kestää noin 2-4 kuukautta riippuen kuinka kusipäinen vuokranantaja on.
Itse tiedän ko. prosessista siksi että meidän taloyhtiössä jouduttiin melkein häätämään eräs juoppopariskunta joka häiritsi melkein kaikkia talonasukkaita mutta kummasti paransivat tapansa kun saivat viimeisen varoituksen kirjattuna kirjeenä ja uhkausen huoneiston haltuunotosta. - MinäN
Koiruus kirjoitti:
>Katsotko, että kun sinä asut omistusasunnossa, olet >sinä parempi kuin naapurisi, joka asuu >vuokra-asunnossa?
Itse asun myös omistusasunnossa mutta onnekseni naapurina on ihan mukavia ihmisiä.
Paras keinosi on hommata nauhuri ja nauhoittaa kaikki esitykset mitä naapurisi järjestää kellonaika ylös ja jos on todistajia niin aina parempi vaikka nauhoitus jo yksin riittää todisteeksi.
Tee tutkintapyyntö jokaisesta tapauksesta joka vähänkin voidaan tulkita kunnianloukkaukseksi tai kotirauhan häirinnäksi ja muista ottaa tutkintapyynnöstä kopio.
Jokaisessa yhtiökokouksessa sitten esität todisteet kopiot tutkintapyynnöistä muille asukkaille ja taloyhtiönhallitukselle. Jos häiritsijän vuokranantaja ei suostu häätämään vuokralaista voi taloyhtiö ottaa huoneiston haltuun muutaman kirjallisenvaroituksen jälkeen ylimääräisessä yhtiökokoouksessa.
Koko prosessi kestää noin 2-4 kuukautta riippuen kuinka kusipäinen vuokranantaja on.
Itse tiedän ko. prosessista siksi että meidän taloyhtiössä jouduttiin melkein häätämään eräs juoppopariskunta joka häiritsi melkein kaikkia talonasukkaita mutta kummasti paransivat tapansa kun saivat viimeisen varoituksen kirjattuna kirjeenä ja uhkausen huoneiston haltuunotosta.Olen itsekin kärsinyt häiriköistä jo reilun vuoden ajan. Häirintä on jatkuvaa kyttäämistä, tekemisieni ja sanomisieni arvostelua, nukkuakaan ei saa rauhassa koska sen aikana kytätään, jos tilanne pelottaa välillä sille nauretaan, ovia paiskotaan, vettä valutetaan (myös siis hiljaisuuden jälkeen), jopa seksuaalista ahdistelua (?) huohottamalla seinän takana. Kaikenlaista yksityisyyden loukkaamista, reviirilleni tuloa. Sanomiset ei auta tietenkään. En tiedä minkälaisen häiriköinnin tunnusmerkit nämä asiat mahdollisesti täyttäisivät? Kotirauhan rikkomisenko, olen ilmoittanut asiasta isännöitsijälle kyllä mutta koska kyseessä on jo toinen häirikköpariskunta peräkkäin (uudet edellisten tuttuja tms.) oma uskottavuuteni on ilmeisesti kärsinyt eikä isännöitsijä enää ottanut kantaa.(aiemmat sain häädettyä pois juuri valituksilla isännöitsijälle). Omaan silmäänkin koko juttu kyllä vaikuttaa jo ihan hullulta. Olen tavallaan "ansassa", etsin kyllä uutta asuntoa itse koko ajan (vuokralaisia ollaan molemmat) mutta tilanne on jotenkin jo liian hankala kestää.
Poliisille olen alustavasti ilmoittanut asiasta mutta toisaalta minua pelottaa sekin jos alkaisin tekemään tutkintapyyntöä/rikosilmoitusta nämä ihmiset kostaisivat vielä tavallaan pahemmin.
Tiedän että ovat täysin sairaita mutta en tiedä enää mitä tehdä! - m 54
Koiruus kirjoitti:
Itse tiedän ko. prosessista siksi että meidän taloyhtiössä jouduttiin melkein häätämään eräs juoppopariskunta joka häiritsi melkein kaikkia talonasukkaita mutta kummasti paransivat tapansa kun saivat viimeisen varoituksen kirjattuna kirjeenä ja uhkausen huoneiston haltuunotosta.Onneksi minä itse asun maalla omakotitalossa. Ei ole em. huohottajia/kyttääjiä seinäntakana.
Hiljaisuuden aika - mikä se on ? Minun aikana se oli armeijassa, siviilissä en tunne sitä. Eikö silloin saa käydä vessassa tai muuten laskea vettä ? - MUUTA
m 54 kirjoitti:
Onneksi minä itse asun maalla omakotitalossa. Ei ole em. huohottajia/kyttääjiä seinäntakana.
Hiljaisuuden aika - mikä se on ? Minun aikana se oli armeijassa, siviilissä en tunne sitä. Eikö silloin saa käydä vessassa tai muuten laskea vettä ?Nykyihmisilla on jotenkin hamartynyt kasitys siita, mita tuo "yleinen hiljaisuus" on...PAKKOHAN sita on vessassa kayda, jos "vessattaa" - oli vuorokauden aika mika tahansa!
Ja entas sitten, jos vaikka AIVASTELEN kovaaanisesti keskella yota...? Tai on pakko hakea juotavaa keittiosta, jos on vaikka flunssassa.
Kaikesta tuollaisesta kylla "nipo-naapurit" jaksavat muistuttaa.... - minulla
MinäN kirjoitti:
Olen itsekin kärsinyt häiriköistä jo reilun vuoden ajan. Häirintä on jatkuvaa kyttäämistä, tekemisieni ja sanomisieni arvostelua, nukkuakaan ei saa rauhassa koska sen aikana kytätään, jos tilanne pelottaa välillä sille nauretaan, ovia paiskotaan, vettä valutetaan (myös siis hiljaisuuden jälkeen), jopa seksuaalista ahdistelua (?) huohottamalla seinän takana. Kaikenlaista yksityisyyden loukkaamista, reviirilleni tuloa. Sanomiset ei auta tietenkään. En tiedä minkälaisen häiriköinnin tunnusmerkit nämä asiat mahdollisesti täyttäisivät? Kotirauhan rikkomisenko, olen ilmoittanut asiasta isännöitsijälle kyllä mutta koska kyseessä on jo toinen häirikköpariskunta peräkkäin (uudet edellisten tuttuja tms.) oma uskottavuuteni on ilmeisesti kärsinyt eikä isännöitsijä enää ottanut kantaa.(aiemmat sain häädettyä pois juuri valituksilla isännöitsijälle). Omaan silmäänkin koko juttu kyllä vaikuttaa jo ihan hullulta. Olen tavallaan "ansassa", etsin kyllä uutta asuntoa itse koko ajan (vuokralaisia ollaan molemmat) mutta tilanne on jotenkin jo liian hankala kestää.
Poliisille olen alustavasti ilmoittanut asiasta mutta toisaalta minua pelottaa sekin jos alkaisin tekemään tutkintapyyntöä/rikosilmoitusta nämä ihmiset kostaisivat vielä tavallaan pahemmin.
Tiedän että ovat täysin sairaita mutta en tiedä enää mitä tehdä!1. Häirintä on jatkuvaa kyttäämistä, tekemisieni ja sanomisieni arvostelua,
= sama tilanne mulla
2. nukkuakaan ei saa rauhassa koska sen aikana kytätään,
= sama tilanne mulla
3. jopa seksuaalista ahdistelua (?) huohottamalla seinän takana.
= sama tilanne mulla (ei tosin huohotusta)
4. Kaikenlaista yksityisyyden loukkaamista, reviirilleni tuloa.
= sama tilanne mulla
Olet ilmeisesti nainen, kuten minäkin? - Töölön asuintalot
MUUTA kirjoitti:
Nykyihmisilla on jotenkin hamartynyt kasitys siita, mita tuo "yleinen hiljaisuus" on...PAKKOHAN sita on vessassa kayda, jos "vessattaa" - oli vuorokauden aika mika tahansa!
Ja entas sitten, jos vaikka AIVASTELEN kovaaanisesti keskella yota...? Tai on pakko hakea juotavaa keittiosta, jos on vaikka flunssassa.
Kaikesta tuollaisesta kylla "nipo-naapurit" jaksavat muistuttaa....Nyt haukutaan väärää puuta. Grynderit rakensivat niin ohutseinäisiä taloja 70-luvulta lähtien, että aivastuskin kuuluu. Ihmisellä pitää olla oikeus elää kotonaan normaalisti, mutta jos joutuu koko ajan kuuntelemaan naapurin ääniä, niin ymmärtäähän sen, että hermot on tiukalla. Molemmin puolin seinää.
Itse olen elänyt talossa, jossa radio piti olla auki samalla taajuudella kuin naapurissa, koska sieltä se kuului niin ahdistavalla tavalla.
Puhelinkeskustelut kaikuivat porraskäytävään, koska ainoa töpseli oli eteisessä.
Vessassa oli inha istuskella, kun sai todeta, että seinän takana toinen on samoilla asoilla.
Kaivaten olen muistellut satavuotiaita Töölön ja muun keskikaupungin taloja, joissa ei risaustakaan naapurista kuulu.
Ymmärtävätköhän he onneaan edes! - iipo
m 54 kirjoitti:
Onneksi minä itse asun maalla omakotitalossa. Ei ole em. huohottajia/kyttääjiä seinäntakana.
Hiljaisuuden aika - mikä se on ? Minun aikana se oli armeijassa, siviilissä en tunne sitä. Eikö silloin saa käydä vessassa tai muuten laskea vettä ?"Hiljaisuus" on kai suurimmassa osassa kerrostaloja klo 22-06 (tai 07.00). Elää saa ja hengittää,ja vessassakin käydä, muttei mielellään käydä suihkussa, kylpeä, bilettää, huudattaa musiikkia/ tv:tä, tehdä remonttia ym kovaäänisempää puuhaa.
Joskus tuota on kyllä pakko rikkoa, esim töistä iltavuorosta tullessa on päästävä suihkuun, mutta se on kai "sallittua". Kaikkea TURHAA meluamista on siis vältettävä.
Oispa mullakin omakotitalo.. ja viellä maalla. Kade olen! ;)
Vaikka ei meilläkään sentään huohotukset seinien läpi kuulu! - pera
iipo kirjoitti:
"Hiljaisuus" on kai suurimmassa osassa kerrostaloja klo 22-06 (tai 07.00). Elää saa ja hengittää,ja vessassakin käydä, muttei mielellään käydä suihkussa, kylpeä, bilettää, huudattaa musiikkia/ tv:tä, tehdä remonttia ym kovaäänisempää puuhaa.
Joskus tuota on kyllä pakko rikkoa, esim töistä iltavuorosta tullessa on päästävä suihkuun, mutta se on kai "sallittua". Kaikkea TURHAA meluamista on siis vältettävä.
Vaikka ei meilläkään sentään huohotukset seinien läpi kuulu!mun naapurit asuu n. 150 metriä meiltä. kerran tässä aammulla ne oli oven takana, kuulu kuulemma musiikki liian kovaa. Vastasin että kantsii laittaa ikkunat kiinni jos ei tuu mieluisia Biisejä.
iipo kirjoitti:
"Hiljaisuus" on kai suurimmassa osassa kerrostaloja klo 22-06 (tai 07.00). Elää saa ja hengittää,ja vessassakin käydä, muttei mielellään käydä suihkussa, kylpeä, bilettää, huudattaa musiikkia/ tv:tä, tehdä remonttia ym kovaäänisempää puuhaa.
Vaikka ei meilläkään sentään huohotukset seinien läpi kuulu!Kyllä minä tulkitsen tuota hiljaisuutta niin, että senkin aikana kaikki kohtuullinen "normaalielämä" on sallittua. Eli saunominen, suihkussa käynti jne, tietysti turhaa meteliä välttäen (esim. kovaääninen keskustelu saunassa -> kuuluu naapuriin ilmastointikanavia pitkin). Musiikkiakin meillä kuunnellaan, tosin volumea lasketaan pienemmälle hiljaisuuden alettua. Ja vieraitakin meillä käy usein (viikonloppusin), ja joskus tulee varmaan keskusteltua ehkä vähän turhan äänekkäästikin... Remmontti-/huonekalujen kasaus- ym. äänekkäitä hommia ei meillä hiljaisuusaikaan tehdä. Tosin meillä on suht hyvin äänieristetty talo, lisäksi asumme 1. kerroksessa, mistä äänet eivät ehkä niin helposti kantaudu muualle, ja sellaiset naapurit, jotka tajuavat että kerrostaloasumiseen kuuluvat asumisen äänet. Kukaan ei ole koskaan valittanut elämäntavoistamme, päin vastoin, pyydellyt omiaan anteeksi (yläkerran rouva omaa huutamistaan, mikä on vähän koomista). Emmekä mekään valita, vaikka naapurin lemmikit joskus yöllä juoksevat rallia niin että lattia (meidän katto) rapisee, tai lapset kiljuvat yms. yms. Mielestäni jos tällaiset häiritsevät, pitää muuttaa kerrostalosta pois!
- sitten poliisille
tekemään rikosilmoitusta
- sakkoja saat
on kielletty. Yksityisyyden loukkaamista. Tänään juuri oli lehdessä juttu, jossa naapuri oli saanut sakot salavideoinnista.
Oikein onkin. - kyllä kuvata saa
sakkoja saat kirjoitti:
on kielletty. Yksityisyyden loukkaamista. Tänään juuri oli lehdessä juttu, jossa naapuri oli saanut sakot salavideoinnista.
Oikein onkin.yrität vain ettei ihan laisiasi hulluja saataisi nauhalle
rohkeasti vaan hullut kuvaan
- tiedän miltä tuntuu
asun poikakaverini kanssa kerrostalossa kans. naapurit ovat ottaneet meidät silmätikuiksi siitä asti kun olemme asuneet tässä! mitään aihetta ei olisi valittaa!!!
paras juttu oli tämä kun viime keväänä olin työharjoittelussa Italiassa 5 viikkoa.. naapurin muori oli valittanut poikakaverilleni että minä poltan hänen ikkunan alla koko ajan tupakkaa... jota en todellakaan tee koska meillä on itsellä parveke ja silloin olin juuri siellä Italiassa.. poikakamuni oli puolustautunut ja sanonut etten se voi olla minä ja selittänyt missä olin niin se muori sanoi että aivan sama mutta sano sille tytölle ettei enään polta siinä ikkunan alla!!! siitä asti olemme vitsailleet että lensin suomeen sen takia että voisin polttaa tupakkaa naapurin mummon ikkunan alla... ke5rran toimme kaupasta monta kassillista ruokaa ja muuta tavaraa ja päätettiin ajaa auto siihen oven eteen ett'ä saadaan nopempaa tavarat sisälle ja ei ole niin raskasta kantaa. no se mummeli oli kerenny viiä lapun auton ikkunaan että HOX TÄTÄ EI OLE PARKKIPAIKKASI! automme oli ollut siinä muutaman minuutin joten tuntu aika hassulta että eihän me sitä oltu aijottukkaan siihen jättää... no yläkerran pariskunta ajaa auton aina oven eteen en tiedä miksi mutta siinä se on monta tuntia eikä koskaan ketään häiritte liekkö siinä syy että meillä vanha kadetti ja heillä tuliterä audi? =)- niin!
...eli ei työpaikkakiusaamista vaan "kotipaikkakiusaamista".
- tutkitaan!
Ja minun naapurini analysoivat jokaisen RISAHDUKSEN ja NARAHDUKSEN, jonka onnistuvat kuulemaan.
(Puhumattakaan siitä, että en saa puhua rauhassa edes puhelimeen, koska naapurit ovat jatkuvasti "kuulolla".)- läpinäkyvä
Mistä tiedät, että kuuntelevat sinun puhelusi? Onko puhelimesi lasikuistilla?
Vastavuoroisestihan sinä kuulet kaiken heiltä päin, joten tasoissahan te olette.
Informoivatko he teille analysoimansa risahdukset? Mahtavatko aina olla oikeassa arvioissaan? - on se, ...
läpinäkyvä kirjoitti:
Mistä tiedät, että kuuntelevat sinun puhelusi? Onko puhelimesi lasikuistilla?
Vastavuoroisestihan sinä kuulet kaiken heiltä päin, joten tasoissahan te olette.
Informoivatko he teille analysoimansa risahdukset? Mahtavatko aina olla oikeassa arvioissaan?...että "kylillä" huudellaan ympäriinsä minun puhelimeen puhumiani "yksityisasioita"...!!!
- alkuperäinen kitisijä
Nojoo, meillä nyt homma on aikalailla ratkennut, laitetaan kämppä myyntiin ja uutta on jo kateltu. Toki asunnon vaihto isompaan olisi tullut eteen muutenkin, mutta varmaan vasta parin vuoden päästä ilman sekopää-naapureita... Passaa nyt tämä odottelu että millon tullaan taas valittamaan ja uhkailemaan.. Eli saivat nyt luovutusvoiton! Täytyy koittaa josko tämän ostaisi vaikka pari nuorta teekkaripoikaa tai joku juoppo ;D
Kiitokset tuesta ja tarinoista. Tiedän että monilla tilanne on vielä hankalampi. Pitäkäähän puolenne kun minusta ei tainnut olla siihen!- Ex-talkkari
Ennen kun laitatte sen myyntiin, niin sano sille ja muillekin naapureille jossakin sopivassa kohdassa, että te olette myymässä sitä asuntoa ja teillä on jo ostaja ehdokkaat valmiina. Siihen tulee muuttamaan mustalaispariskunta jolla on 3 teini-ikäistä poikaa. Oikein mukava ja siisti perhe. Saattaa olla mitä todennäköisintä, että ääni muuttuu kellossa ja kiusiminen loppuu, kun on muuta ajateltavaa. Kantsii ainakin kokeilla, jos ei muuta niin saa ainakin itselleen hyvän mielen ;)
- samantien...
Ex-talkkari kirjoitti:
Ennen kun laitatte sen myyntiin, niin sano sille ja muillekin naapureille jossakin sopivassa kohdassa, että te olette myymässä sitä asuntoa ja teillä on jo ostaja ehdokkaat valmiina. Siihen tulee muuttamaan mustalaispariskunta jolla on 3 teini-ikäistä poikaa. Oikein mukava ja siisti perhe. Saattaa olla mitä todennäköisintä, että ääni muuttuu kellossa ja kiusiminen loppuu, kun on muuta ajateltavaa. Kantsii ainakin kokeilla, jos ei muuta niin saa ainakin itselleen hyvän mielen ;)
...että olet antanut huoneuston sosiaaliiviraston käyttöön, että voivat siihen sijoittaa häädettyjä ja mielenterveysongelmista kärsiviä, joiden sijoittamisessa aina on vaikeuksia.
- ...naapurin iloksi
Myy asunto mustalaisperheelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564810Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336- 881332
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301131Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681065Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi253950- 72947