Avensiksen ajo-ominaisuudet yllätti

Miksu

Olen ostamassa suurempaa ja uudempaa autoa. Tilava farkku pitäisi löytää. Netti-ilmoituksia selailemalla olin päätymässä Avensikseen. Ajattelin, et siinä on luotettava ja tilava peli joskin ylihintainen. Viikoloppuna kävin sit suurin odotuksin koeajamassa ekan aven. Auto oli 1,6, -98, 161 tkm ajettu, ilmastoitu ja siisti. Petyin kuitenkin pahemman kerran siihen, et auto oli laiska ja tosi lullu eli löysä alustaltaan. Varsinkin takapää oli tosi pehmeä. Lisäksi tällä palstalla on ajettavuutta arvosteltu. Tämän hetkinen autoni on -89 Mitsu Lanceri. Olen pitänyt jonkinlaisena kriteerinä, että uuden pitää olla parempi ajaa. Vaikeeta tuntuu olevan Toyotan päihittää vanhaa romuani :-).

13

4483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pekka

      Ettei yhdessäkään testissä ole sanottu Aven olevan huono ajettava. Kait tuosta voi jokainen vetää omat johtopäätöksensä.

      • Ville

        Esim. 13/98 toteaa Avensis 1.8 farmarista näin:

        Maantieajo:
        "Toyotan jousitusmukavuus on muihin japanilaismerkkeihin verrattuna omalla tasollaa. Siihen on saatu luotua eräänlaista laadukasta pintapehmeyttä. Suuremma joustoliikkeet paljastavat, että pehmeys jatkuu jopa liiallisena. Lisäksi etu- ja takapää tuntuvat olevan eri mieltä joustoliikkeiden pituudesta ja ajankohdasta. Myöskään ohjaus ei ole aivan onnistunut, sillä keskialueen tunto on synteettinen ja lisäksi urat,tuuli ja mutkassa olevat kuopat muuttavat kulkusuuntaa. Sileällä tiellä ei kuitenkaan ole moittimista."

        Toyota sai samanlaisia moitteita myös kaupunkiajosta ja ajosta kuormattuna sekä ääritilannekäyttäytymisestä.

        Että silleen. Faktaa kehiin..


      • Pekka
        Ville kirjoitti:

        Esim. 13/98 toteaa Avensis 1.8 farmarista näin:

        Maantieajo:
        "Toyotan jousitusmukavuus on muihin japanilaismerkkeihin verrattuna omalla tasollaa. Siihen on saatu luotua eräänlaista laadukasta pintapehmeyttä. Suuremma joustoliikkeet paljastavat, että pehmeys jatkuu jopa liiallisena. Lisäksi etu- ja takapää tuntuvat olevan eri mieltä joustoliikkeiden pituudesta ja ajankohdasta. Myöskään ohjaus ei ole aivan onnistunut, sillä keskialueen tunto on synteettinen ja lisäksi urat,tuuli ja mutkassa olevat kuopat muuttavat kulkusuuntaa. Sileällä tiellä ei kuitenkaan ole moittimista."

        Toyota sai samanlaisia moitteita myös kaupunkiajosta ja ajosta kuormattuna sekä ääritilannekäyttäytymisestä.

        Että silleen. Faktaa kehiin..

        Että Tojota oli huono ajaa?


      • anssi mela
        Ville kirjoitti:

        Esim. 13/98 toteaa Avensis 1.8 farmarista näin:

        Maantieajo:
        "Toyotan jousitusmukavuus on muihin japanilaismerkkeihin verrattuna omalla tasollaa. Siihen on saatu luotua eräänlaista laadukasta pintapehmeyttä. Suuremma joustoliikkeet paljastavat, että pehmeys jatkuu jopa liiallisena. Lisäksi etu- ja takapää tuntuvat olevan eri mieltä joustoliikkeiden pituudesta ja ajankohdasta. Myöskään ohjaus ei ole aivan onnistunut, sillä keskialueen tunto on synteettinen ja lisäksi urat,tuuli ja mutkassa olevat kuopat muuttavat kulkusuuntaa. Sileällä tiellä ei kuitenkaan ole moittimista."

        Toyota sai samanlaisia moitteita myös kaupunkiajosta ja ajosta kuormattuna sekä ääritilannekäyttäytymisestä.

        Että silleen. Faktaa kehiin..

        en ole vielä yhtään paremmalla autolla päässyt kaupungissa ajamaan kuin vanhan kopan kakslitranen ave. vaihteisto-kytkin pelaa, istutaan hieman korkemmalla, kulmat näkyy, hyvä näkyvyys ulos (vrt uusi 407). ja on tässä ajettu muitakin mm. mondeo,745i,318Ci,vectra&co. miksiköhän niitä on niin paljon taksissakin....


      • sentään
        Pekka kirjoitti:

        Että Tojota oli huono ajaa?

        Mikä jankutus nyt on pekalla jäänyt päälle? Tuossahan moititaan nimenomaan ajo-ominaisuuksia. Ajo on siis oikeasti sitä kun pörinä kuuluu pakoputkesta eikä suusta.


      • audisti
        anssi mela kirjoitti:

        en ole vielä yhtään paremmalla autolla päässyt kaupungissa ajamaan kuin vanhan kopan kakslitranen ave. vaihteisto-kytkin pelaa, istutaan hieman korkemmalla, kulmat näkyy, hyvä näkyvyys ulos (vrt uusi 407). ja on tässä ajettu muitakin mm. mondeo,745i,318Ci,vectra&co. miksiköhän niitä on niin paljon taksissakin....

        Luultavasti siksi on paljon Avensis-taxeja, että auto on tilava, sekä Toyotalla halvat huollot.


      • Miksu
        Ville kirjoitti:

        Esim. 13/98 toteaa Avensis 1.8 farmarista näin:

        Maantieajo:
        "Toyotan jousitusmukavuus on muihin japanilaismerkkeihin verrattuna omalla tasollaa. Siihen on saatu luotua eräänlaista laadukasta pintapehmeyttä. Suuremma joustoliikkeet paljastavat, että pehmeys jatkuu jopa liiallisena. Lisäksi etu- ja takapää tuntuvat olevan eri mieltä joustoliikkeiden pituudesta ja ajankohdasta. Myöskään ohjaus ei ole aivan onnistunut, sillä keskialueen tunto on synteettinen ja lisäksi urat,tuuli ja mutkassa olevat kuopat muuttavat kulkusuuntaa. Sileällä tiellä ei kuitenkaan ole moittimista."

        Toyota sai samanlaisia moitteita myös kaupunkiajosta ja ajosta kuormattuna sekä ääritilannekäyttäytymisestä.

        Että silleen. Faktaa kehiin..

        Mulla on ihan sama minkä merkkinen auto on, mut TM:n kuvaus osui nappiin. Auto oli juuri sellainen ihan oikeasti. Testasin 100 km/h vauhdissa voimakkaita ohjausliikkeitä. Auto seurasi niitä kuin vanha heteka. Varmasti iskaritkin alkaa olla loppusuoralla, mut otin sen huomioon. Kerran vielä, et mun vanhalla Mitsulla on ajettu 289 tkm. Iskarit on vaihdettu 100 tkm. sitten. Auto seuraa ohjausta tosi kivasti ja on yllättävän tiukasti kiinni tiessä.

        Sen verran lievennän, et Aven renkaat oli loppusuoralla olevat nastat, mut tie oli sula. Voihan olla et, mittaria oli ruuvattu. Täytynee käydä testaamassa toista uudempaa, mut sen jälkeen kyllä teen johtopäätökseni.


    • -98

      Olisko ollu iskareissa kilometrit täynnä, nehän vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin ja muuhun auton käytökseen melkoisesti, onhan tuolla Avella jo ikää ja kilomerejä takana.

    • vanha avesisti

      Itselläni oli vanhaa mallia avensis 2.0 farkku ja täytyy sanoa että eipä siitä juuri auto parane, missään suhteessa. Uutta vaihtaessani vaihtoehtona oli uusi avensis, mutta jätin sen pois laskuista, koska polkimet on tuotu niin lähelle toisiaan ettei meikäläisen isotbootsit sovi polkimille. Nyt alla on sitten se nykyisin avensiksen eräs japanilainen kilpailija ja yksinkertaisesti sanottuna tää on hyvä.

      Vanha avensis pesee tän uuden mallin menen tullen monessa suhteessa. Valitettavasti.

    • ylivertainen

      vanha loppuunajettu miksun mitsu parempaan.

      siinäpä vasta pulma.

      voi voi ja oi oi.

    • HATTUTEMPPU

      1.iskarit vaihtoon
      2.aven alusta on pehmeä mutta samalla kyllä ajettavan jäykkä, ei sitä osaa selittää, se pitää koeajaa itse.
      3.kaikki autot jossa epäkunnossa esim. iskarit ovat "lulluja"
      3.kun saat lisää ajokokemusta, niin osaat erottaa rikkinäisen ja huonon auton.
      4.ota tästä jutusta oppia
      5.olen peruuttanut autolla enemmän kuin sinä ole ajanut.

    • kokokoko

      Näitä ajoominaisuuksia kaipaa vain akat ja surkeat kuskit. Opete´lkaa ajamaaan mulla ei ole ollut minkäänlaisia millään autolla. Mutta minä oonkin oikea automies.

      • Noin yleisemmällä tasolla voin kyllä suositella korkeapaineisia Kyb:in(oranssit) iskareita.Entisessä Corollassa (vm-95 1.3/88hp xli) meni toinen takaiskari mykäsk.Vaihoin koko kierroksen ja voi että tuli jämäkkä auto!Ikinä ollu niin hieno ajettava se!Huvittavinta oli,kun autoihin perehtyny kaveri tuli kyytiin ja tokas "sinä oot madaltanut ja matalat renkaat laittanu",mut täytyi vaan todeta,jotta on vakio alusta ja vakio renkaat.Eli jos iskareita vaihatte,niin lämmöllä suosittelen korkeapaineisia kaasuiskareita!Myönnän,jotta tulee hieman pintakova sen jälkeen,mut tuntuu hienolta paahtaa kurviinkin vähän kovemmin,kun kori ei niijaile.
        Tohon Avensis juttuun sorkin sen verran,jotta kävin nyt uutta autoo testaillessa kokeilemassa uuven Aven ja ei se oikein mun makuun ollut.Useamman kerran ajoin sen ja muutamaa muutakin.Mut Corolal Verso tuntui kaikin puolin mun makuun.Heti sain istuma-asennon kohilleen,tilat on hulppeet ja korkealla istutaan,joten sieltä näkee kivasti.Toki onhan corolla verso hieman hinnakas,mut kyl pitkän vatkauksen tuloksena siihen päädyin.Takapenkin järjestelyt on mainiot.(otin 5 paikkasen version)
        Alusta on jämäkkä ja mukava ajaa.Toki turvallisuus oli yksi valintakriteeri kanssa.Tossa on noi kaikki sähkö jutut,joita esim.Avessakin on. (abs trc vsc...)Niin ja akseliväli on pitempi Corolla Versossa,kuin Avensiksessa :)


        Hyvä minä!Hyvä Mika!Hyvä Suomi! :)))))


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3033
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2675
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2295
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      36
      1793
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1566
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1517
    9. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1360
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe