Kotipizzan Mexicana-kastikkeen salaisuus

nami nami

Tietääkö/arvaako kukaan miten Kotipizzassa valmistetaan esim. Mexicana-kastike ja jauhelihasössö?

9

15448

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokki_

epäilisin, että tarkoittamasi mexicano kastike valmistetaan suunnilleen näin:
      1kpl punainen paprika
      tuoretta chili-paprikaa maunmukaan
      tuoretta tomaattia 2-3kpl
      2klp sipuleita
      3-4 valkosipulin kynttä
      suolaa ja sokeria
      keitä ainekset pehmeiksi ja sekoita sauva-sekoittimella tasaiseksi. halutessaan voi käyttää pippuria...

• nami nami

mistä olet saanut tietää ton reseptin?
        Mut jos toi on se oikea, niin kiitos tuhannesti :)

• kokki_

en kehota kopioimaan kotipizzan ohjeita, koska ne eivät ole mitenkään parhaita..jos haluat todella tehdä hyviä keitoksia, niin älä tyydy valmiisiin ratkaisuihin

• pizzanpaistaja

Reseptiä en tiedä mutta sitä saa lähes joka kaupasta eli se on ihan tavallista purkki tavaraa nimeltään Old el Paso /hot taco sauce 235 gr/ ja löytyy mm.citymarketeista ja k-markereista.Kotipizzassa sitä kyllä vähän laimennetaan pizzatomatti kastikkeella.

• JL-K

Ei laimenneta, ainakaan minun Kotipizzassani. Ja ei ole Old el Pasoa.

• pizzanpaistaja
        JL-K kirjoitti:

Ei laimenneta, ainakaan minun Kotipizzassani. Ja ei ole Old el Pasoa.

Old el pasoa käytetään ainakin pääkonttorin paisto ja leivontakoulutuksessa ja sitä konseptin mukaan pitää laimentaa .Vaihtoehtona oli myös Santa marian taco kastike samalla laimennus suhteella.Mut on hyvä et on yrittäjä jotka ei laimenna koska niin on parempi vaikka Rabbe pääkonttorissa kahvipaussilla haukku yrittäjiä jotka eivät toimi konseptin mukaan typeriksi sooloilijoiksi joilla ei ole menestymisen nälkää.

• entinen paistaja

Tölkkikamaa on sekä mexicana- että tavan tomaattikastike. Ja se jauhelihasotku on kans valmista mössöö, useimmiten niin paksua kamaa että sitäkin lantrataan tomaattikastikkeella ja vedellä.

• Tietoakastikkeesta

Kotipizza kastikkeet valmistaa saarioinen kaikki mitä kotipizza käyttää kastikkeena tulee saarioisilta

• Kotimaisuuskunniaan

Eipä tule kastikkeet enää Saarioisilta vaan ilmeisesti ulkomailta :( Hyvästi kotimaisuus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1108
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      834
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      830
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      705
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60