Toimiiko vanha tv kaapelitaloudessa?

Tekniikastatajuamaton

Minulla on n.5 vuotta vanha LG:n taulutv, joka on tähän asti toiminut moitteettomasti. Muutin juuri antennitaloudesta kaapelitalouteen ja nyt en millään saa tvtä toimimaan. Kanavahakua tehdessäni tv ei edes tarjoa vaihtoehtoa "Kaapelikanavien haku". Voiko kyse olla siitä, että tv on liian vanha vai mikähän siinä on vikana..?

10

4125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IkäEiTärkeä

Kaapelitelevisiopalveluja on ollut tarjolla kauemmin kuin viisi vuotta, joten niille sopivia televisioitakin on ollut tarjolla. Kokonaan toinen asia on, että televisiostasi ehkä puuttuu kaapeliviritin. Et maininnut sen tarkkaa mallia, joten kukaan ei voi vastata tähän kysymykseen.

Televisiosi saattaa tarjota kaapelikanavien viritystä, jos palautat ensin sen tehdasasetukset eli saatat sen tilaan, jossa se oli tehtaalta lähtiessään. Netistä tietysti löydät itsekin televisiosi tarkat tekniset tiedot - eli senkin, onko siinä kaapeliviritin - kirjoittamalla sen tarkan tyypin Google-hakuun.

• verkko.polvistuu

Noin vanhaa telkkua ei saa laittaa kaapeliverkkoon. Varsinkaan älgeetä.

• puhut_paskaa

Tottakai saa, älä puhu paskaa.

• holoseeni

eikö kaikissa tv:ssä oo antenni ja kaapeliviritin jKr.

• ei_ole

Ei ole.

• ilman.antennia

Mun digi hdtv näkyy pelkällä antennijohdolla. Mitäs siihen sanotte.
      Mutta tosiaankaan niin kaapeliverkkoon ei saa laittaa 5v vanhoja töllöjä.

• Oikeaa.asiaa

"Mutta tosiaankaan niin kaapeliverkkoon ei saa laittaa 5v vanhoja töllöjä."

Itselläni on seitsemän vuotta vanha Philips, jossa on jopa kaapeliverkon hd-viritin.

• puhut_paskaa

Kyllä saa laittaa vanhojakin töllöjä!

• No-mutta-heiiii

Minulla oli vielä nelisen vuotta sitten 25 v vanha Grundig kaapeliverkossa ja hyvin workki ulkoisella digiboxilla. "Napista päälle". Ei mitään ongelmia kuin nykyisessä taulutv:ssäni.

• Tässä_aluksi_jotain

Jos aloittaja olisi laittanut LG:n mallin näkyviin, niin näiltä huuhaa -kommenteilta olisi vältytty. Onko kyseessä jonkin operaattorin (Sonera, Elisa tai DNA kaapeliverkko) vai onko kyseessä joku pieni QAM-verkko? http://www.qangaba.fi/qam/ löytyy hätätilassa QAM-talojen hakuparametrejä.
      Tee ensin seuraava: suorita tehdasasetusten palautus ja alkuasetusten jälkeen se kysyy, mihin verkkoon tv asennetaan. Joissakin malleissa tv kyselee, että asennetaanko se myymälä- vai kotiasetuksilla => Valinta on tietenkin KOTI.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1234
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1088
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      814
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      810
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      760
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      677
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      662
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60