kun lain mukaan ei kai pidä ottaa huomioon toimeentulossa jos saa pienen tulon niin minkä suuruinen tulo on pieni. voiko esim. vanhemmalta saada tai palkkaa satasen?
pieni tulo?
7
158
Vastaukset
Tuo on ihan kuntakohtaista. Laissa ei asiasta ole mitään selkeää summaa. Aikoinaan KHO linjasi ylläpitokorvauksen sellaiseksi vähäiseksi tuloksi jota ei saaanut toimeentulotuen tarvetta laskettaessa ottaa tulona huomioon. Nykyisin siitä on oikein nimenomainen säädös laissa.
Porissa esim. vähäiseksi katsotaan allke 150 euron "avustus" kuukaudessa.- Näin___
Kunnan sisälläkin eri toimipisteissä eroaa päätökset aika paljon.
- MaanKöyhä
Mulle sanottiin että pienetkin tilillepanot huomioidaan laskennassa. Ja vuokraksi hyväksytään sen verran alhainen vuokra ettei sellaista löydä mistään suuremmasta kaupungista. Joten saan lainmääräämää summaa pienemmän tuen koska tässä kylässä on köyhän riistäjiä ja kurkusta kuristajia virkamiehinä ja päätöselimissä.
Suomen kaikki köyhät kiroavat maan hallitusta ja virkamiehiä. Sellainen kirous lankeaa maan talouden ylle ettei Suomi tästä enää nouse vaikka haaveilisitte kuinka.
Vain jos elitistit tekisivät parannuksen ja lopettaisivat köyhien kansalaisten sortamisen niin tulisi siunaus ja paremmat ajat.
Kun perusturvasta joutuu lyhentämään pankkilainaa jottei menettäisi luottotietoja niin kaiken tämän kiristämisen keskellä voin vain todeta että Suomi ei pidä minua ihmisenä.
Jos velat annettaisiin anteeksi kuten aikanaan annettiin natsivaltiolle sodan jälkeen niin en valittaisi köyhyydestäni. Mutta Suomi antaa myönnytyksiä vain somaleille joilla menee monin kerroin paremmin kuin ruokajonoissa kulkevilla kantasuomalaisilla. - SuomenKöyhä
Tietysti se riippuu kuka huomioi ja kuka ei. Sossu huomioi mutta Kela ei.
Onneksi siirrymme ensivuoden alusta Kelan asiakkaiksi.- Toinenköyhätäälläkin
Itsekin jäin aikoinaan nuolemaan näppejäni toimeentulotuen suhteen kun ottivat vanhemmiltani saamani 2x150e/kk summat tulona, onneksi kela ei kysy tiliotteita/tilinsaldoa muuta kuin silloin kun hakee tukea ekan kerran, jatkohakemukset käsittääkseni hoituu ilman tilitietoja.
- Petu_
Yksi esimerkki: http://toimeentulotuki.net/2016/pikkutulo.php
-ja niin se on: kuntakohtaista tuo on. Olemme siis:
a)yhdenvertaisia
b)kummallisia
c)jotain muuta, mitä?
Tein tällaisen: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14368729/toimeentulotuen-saajat-pori - SuomiSuossa
Olemme mielivallan kohteena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577290Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7333521Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3491847Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641785- 841415
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841381- 911280
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154