Mistä löytyisi yksinkertainen esimerkki virtuaalisen työn periaatteen käyttöä lujuusoppiin kuuluvien ongelmien ratkaisussa.
Energiaperiaate lujarissa
7
1489
Vastaukset
Noin hetkessä välähtää että kehä-ja ristikkorakenteiden muodonmuutoksia ei paljon muilla tavoin viitsi edes ajatella.
- Energiamenetelmä
Miten se yhtälö muodostetaan voiman vaikutuspisteessä.
Energiamenetelmä kirjoitti:
Miten se yhtälö muodostetaan voiman vaikutuspisteessä.
Esimerkiksi tasoristikon taipuma pistekuorman kohdalla lasketaan niin että jokaisen sauvan tukivoima määritetään jollain tavalla (Ritter, Cremona), ja sauvaan sisältyvä energia on tukivoima*voiman aiheuttama venymä/kutistuma.
Kokonanis energia on näiden sauvoihin sitoutuneiden osa energioiden summa ja sen pitäisi olla yhtä suuri kuin pistekuorman vaikutuksesta syntyvä siirtymä, joka on luonnollisesti taipuma voiman kohdalla.
Samalla periaatteella menee kehärakenteetkin, työtä vaan on enemmän kuin enterin painallus.- Jäykkyyslukueimomentti
Mikä on jäykkyyslukujen menetelmä, onko mitään tekemistä työ ja energiaperiaatteen kanssa.
- Hallaahon.äänestäjä7
Virtuaalinen työ ei ole energiaperiaate sillä jos olisi
ei lujuusoppia dynamiikkaa Lagrange tms. EI VOISI KÄYTTÄÄ DISSIPATIIVISISSA HÄVIÖLLISISSÄ SYSTEEMEISSÄ VAIKKA TIETENKIN VOI
Virtuaalisesta työstä on kirjoja pilvin pimein
Tarkoitat varmaan suomeksi
KAIKKIEN LUJUUSOPPINEIDEN teoreettinen ÄITI ON SILLOIN ARVO YLINEN lujuusoppi
mutta huomaa että kyseessä on lineaarinen lujuusopin klassinen kaikkien ammattilaisten kirja, jos haluat (tarkan) epälineraarisen teorian niin sitten tensoripohjainen opiskelu
http://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=1450319
eli kirjan yhtälöissä epsilon(i,j) on vain lineaariset termit eli kolmas termi puuttuu (3. yhtälö alusta)
http://www.brown.edu/Departments/Engineering/Courses/EN224/vwork/vwork.html- Hitmo
Virtuaalisessa työssä on otettu huomioon hitausvoimat ja Aallon professorit toitottavat, että se on vanhimpia tunnettuja energiaperiaatteen muotoja.
- Savontalempää
d’Alembertin periaatteesta on kehitetty MEKMenet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564850Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031434
- 881352
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231346Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301141Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681075Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi261980- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955