Miten makaroonivelli valmistetaan? Lapsena ollessa meillä kotona äiti teki usein makaroonivelliä. Olen hakenut tähän ohjetta keittokirjoista, mutta ohjetta en ole löytänyt.
Makaroonivelli
3
1170
Vastaukset
- kena_keittäjä
Vanhaan malliin -muistan koulusta 40 -luvulta . Elettiin pula-aikaa.
1 l täysmaitoa
n.2 dl Makaronia (tummaa tai riisimakaronia
1 rkl Erikoisvehnäjauhoja
1 rkl sokeria
½-1 tl suolaa
(nokare voita)
Valmistusohje
Kiehauta maito teflon-kattilassa, (pohjalle maidonvartija) lisää makaronit, anna kiehahtaa ja sen jälkeen hiljalleen kypsyä ainakin 8 min. Sekoita vehnäjauhot pieneen tilkkaan maitoa tai voihin ja lisää suurus sekoittaen velliin. Anna kypsyä vielä n. 5 min. Perinteisessä makaronivellissä makaronit on keitetty selvästi hyvin pehmeiksi. Ota kattila pois liedeltä ja mausta sokerilla ja suolalla.
Kun se syötiin armeijan läkkikulhosta ja nous pintaan maidon kena/kuori, joita
suurin osa inhos, oli eka ruokainhokki koettu.
Rohkea rokan syö, uhkarohkea kouluruokaa.- ennenjoskus
Kiitos ohjeesta.
- ainaoppiiuutta
Ikinä ollut kuullutkaan mistään 'maidonvartijasta', mutta selvisihän tuo nytkin googlella
http://kulperi.blogspot.fi/2014/02/myytinmurtajana-maidonvartija.html
Taas lisääntyi tietotaito :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667