on evättävä oikeus eläkkeelle jäämiseen ja eläkkeiden maksamiseen. Miksi jäädä eläkkelle kun voivat liikkua ja tehdä töitä normaalisisti. Eläke on annettava niille joilta on mennyt hyvä liikkumiskyky ja työn teon majhdollisuus.
Kaikki työkykyiset jatkakoot töitä.
Eläke heille jotka eivät pysty kunnolla liikkumaan eikä enää oel tilanteen tasalla.
Täysin työkykyisiltä ja liikkuvilta ihmisiltä
13
193
Vastaukset
- kansalainentäs
No et tunnu olevan tilanteen tasalla sitä se tekee,kun liikaa pohtii.
- Nojotvain
Jätetään se kunkin työkyvyn määrittäminen alan ammattilaisille.
- hethteh
Ehdotan , että kaikki trollit lähetettään Siperiaan pakkotyöhön.
Tiedätkö, että on olemassa eläkeläisiä, joilla on mennyt työ- ja toimintakyky, vaikka he näyttävätkin ulkopuolisen silmiin ihan tavallisilta tallaajilta, terveilta ja liikkuvat itse? Minä kuulun heihin. Minulla on liikenneonnettomuudessa tullut vaikea aivovamma ( muut sinunlaisillesi useimmiten näkymättömät vammat kuten ataksia), jonka takia en kykene enää työhöni tai mihinkään muuhun samantasoiseen työhön. Sitä eivät voi sanoa täysin ulkopuoliset, kykeneekö joku työskentelemään vai ei, vaan se on lääkäreiden, kuntouttajien yms. selvitettävä, kuten minunkin tapauksessa tehtiin. Olin omassa työpaikassani työkokeilussa ja koko työkyvyn arvioimisprosessi kesti pari vuotta. Kertoo ehkä sekin jotain, että ennen kuin työkykyä lähdettiin selvittämään, olin sairaslomalla 3 vuotta - toipumassa yksinkertaisesti vammoistani.
- kaikkieinäypäällep
Minä olen myöskin fyysisesti hyväkuntoinen, olen työelämässä , fyysisesti aika raskaassa työssä. Ikää 56-vuotta. Nyt todettu vaarallinen sydänsairaus, mikä tulee rajoittamaan työkykyäni paljon. Leikkaus ei vielä ole kardiologin mukaan mahdollinen, vaan tilannetta seurataan.
Työnantajalla vaikeuksia uskoa lääkärinlausunnoista huolimatta ettei raskaita nostoja yms. sairautta pahentavaa voi tehdä, kun " olen niin hyväkuntoisen näköinen ja soveltuva "työhöni
- roletaari
Tuolla ehdotuksella olisi kaamea seuraus.
Ennestäänkin huonokuntoinen, työtön, laiskotteleva nuorisomme rappeutuisi nykyistäkin tehokkaammin ja sehän tulisi yhteiskunnalle kalliiksi ja pahenisi tulevaisuudessa.
Kokonaisuuden kannalta olisi parasta, että ihmiset eläköityisivät ajoissa ja mahdollisimman terveinä.
Ennen lopullista eläköitymistäni 60 vuotisena ehdin kehittymään lupaavaksi alkoholistiksi työvuosina koetun sydäninfarktin kera syöden reippaita annoksia verenpaine- ja kolestrolilääkkeitä.
Kun vapaus koitti niin pystyin hoitamaan itseni kuntoon.
Vaimoni eläköityi viime tipassa 52 vuotisena.
Tämä on yhteiskunnalle halvinta sekä terveydenhoitokustannusten, että nuorten työllistymisen muodossa. - tähänsemenee
Tuotahan se Sipilän hallitukset toimeet on suoraan sanottuna.
- taj
Kelahan arvioi nytkin pystyykö työkyvyttömyyseläkkeelle hakija minkäänlaiseen työhön. Jos oikein tiukka linja otettaisiin, niin jos ei ole neliraajahalvaantunut, niin kyllä johonkin pystyy. Ainakin puhelinmyyjäksi.
Julkishallinto on erikseen. Sieltä pääsee eläkkeelle heti jos ei omaan työhön pysty.Ei pidä paikkaansa. Ei sieltä pääse eläkkeelle yhtään sen helpommin kuin muualtakaan. Samalla tavalla työkyky arvioidaan, olipa työnantaja julkinen tai yksityinen.
Se ero systeemeissä kuitenkin on, että liikenteen henkilövahingoissa arvioidaan työkyky OMAAN tai muuhun koulutus- ja kokemustasoa vastaavaan työhön (paitsi jos itse haluaa toisin). Minusta se on ihan oikein ainakin samanlaisissa tapauksissa mitä minulla, että työkyvyttömyyteen eli eläkkeeseen johtaneet vammat aiheutti minulle toinen ihminen omalla ajovirheellään.- BUAH_ihmettelee
Piukka kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Ei sieltä pääse eläkkeelle yhtään sen helpommin kuin muualtakaan. Samalla tavalla työkyky arvioidaan, olipa työnantaja julkinen tai yksityinen.
Se ero systeemeissä kuitenkin on, että liikenteen henkilövahingoissa arvioidaan työkyky OMAAN tai muuhun koulutus- ja kokemustasoa vastaavaan työhön (paitsi jos itse haluaa toisin). Minusta se on ihan oikein ainakin samanlaisissa tapauksissa mitä minulla, että työkyvyttömyyteen eli eläkkeeseen johtaneet vammat aiheutti minulle toinen ihminen omalla ajovirheellään.Mutta, mutta, PÖTKÖPÖLVÄSTI, sinähän olet kertonut joutuneesi nuorehkolla iällä katalan spyyk... eikun fyysisen sairauden runtelemaksi??? Nyt syynä onkin sitten jonkun toisen ajovirhe. Keneen viittaat? Omiin vanhempiisi, ehkä?
Kyllä se oli poliisin mukaan toisen syy, kun ajoi minun päälleni suojatiellä (ylitin tietä suojatietä pitkin, mutta en muista tilanteesta yhtään mitään, filmi meni poikki yli kuukaudeksi). En siis ole minkään sairauden runtelema, vaan yliajossa vaikeasti vammautunut.
- Höhöhöhöhö
Eipä työttömällä ole varaa paikkakuntia vaihdella muutenkaan että se siitäkin vai tajutaanko täällä että se maksaa jo muutaman tonnin heti alkuunsa...ei taideta tajuta jos itse sitä ei ole tarvinnut tehdä. Työtön ei saa pankistakaan lainaa edes 1000€ että se siitä.
- Loispummi
Mitä töitä pitäis jatkaa kun ei niitä missään oo...Just.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577250Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243418Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1581719Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3181682- 841375
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631227Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2491217- 811144