Jos se on totta mitä meänkielisistä on kirjoitettu on totta (eivät osaa lukea eikä kirjoittaa omaa kieltään) niin kyllä se antaa huonon kuvan Ruotsista ja ruotsalaisuudesta miten siellä vähemmistöjä kohdellaan.
Ruotsalaisia kun vielä mainostetaan vapaamielisiksi niin ihmetyttää tuo ristiriita.
Antaa huonon kuvan Ruotsista ja ruotsalaisista
4
435
Vastaukset
- aina ollut
Kyllä, Ruotsalainen sietää ja suvaitsee mitä tahansa, kunhan se ei ole Suomalainen vaatimassa oikeuksiaan.
- haloo
Eipä kyllä voi kehua sitäkään, miten suomalaiset ovat saamelaisia kohdelleet. Pakkoasuntoloiden ja suomenpuhumisen - saamelaiset kerättii asuntoloihin, siellä ja koulussa saamenpuhumisesta rangaistiin - vuoksi iso osa saamelaisista ei osaa kieltään, ei ainakaan lukea ja kirjoittaa.
- mutta
haloo kirjoitti:
Eipä kyllä voi kehua sitäkään, miten suomalaiset ovat saamelaisia kohdelleet. Pakkoasuntoloiden ja suomenpuhumisen - saamelaiset kerättii asuntoloihin, siellä ja koulussa saamenpuhumisesta rangaistiin - vuoksi iso osa saamelaisista ei osaa kieltään, ei ainakaan lukea ja kirjoittaa.
Ei Ruotsikaan saamelaisia hyvin kohtele. Luulajan ja Uumajan saame on lähes hävinneet. Suomalaiset sentään pelastivat koltat Petsamosta antoivat heille maata Sevettijärveltä. Akkalan- ja turjan saame ovatkin jo hävinneet tyystin ja venäläistyneet!
- haloo
soimaa, sillä olen kyllä suomalainen ja siten omaa maatani suomin. Se, että Ruotsi myös on kohdellut saamen kieltä huonosti, ei millään tavalla oikeuta Suomen toimintaa tai tee sitä paremmaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911234Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221088- 48814
- 70810
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53760Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49677- 33662
- 60659
- 52627
- 50615