Olen päälle 6-kymppinen yksin asuva leskirouva. Viime viikon ruokakauppamenoni oli hippusta vaille kolmekymppiä, enkä todellakaan nähnyt nälkää. Ihan oli salaattia, kasviksia, lihaa, juustoa, leipää ym. Kuis teillä?
ruokamenot
61
679
Vastaukset
"EI_TYKKÄÄ_"
Ateeksi.
Musa-Aloitukseni meni ykköseksi ihan vahingossa. ;)
H.- LiittyyköVaiHäiriköi
Miten teksti liittyy aloituksen aiheeseen?
LiittyyköVaiHäiriköi kirjoitti:
Miten teksti liittyy aloituksen aiheeseen?
Se on kopio kopioon.
H.- taastaastaasjataas
Muistatteko nämä Bodom-järven hirvittävät surmat...
- Kolmen-päivän-ruoka
Minua aina askarruttaa nämä menojen laskemiset. Otetaanko mukaan leipä, voipaketti, tarjouskahvikahvipaketit, vehnäjauhot, sipulit ja porkkanat plus muut kaapin täydennykset, vai ainoastaan se, mikä lautaselle asetetaan ruokapöydässä? Talous vaatii myös pesupulverit ja muut pesuaineet ja talouspaperit, ovatko nekin budjetissa?
- äläsaivartele
Jos joku puhuu ruokakauppamenoista,kai se joku tarkoittaa sapuskaa ????
- hoit_su
Kyllä tarkoittaa, taisin tuossa leivän ja juuston mainitakin. Mainitsin myös kasvikset, eli ostin myös tuoretta sipulia, porkkanaa ja perunoita. ostin myös hammasharjan ja tahnaa, jos tarkoiksi heittäydytään☺
- Voi_minnuu
Tuolla rahalla pääsee melekein eestaas ruokakauppaan.
ällöttävää
Luuletko sen liittyvän minuun?
Vai liittyykö sinunkin kommenttisi minuun?
Oletko ällöttävästi sinäkin?
H.- TottaTosiÄllöttävää
Ja sinä h..vetin idiootti kuvittelet, että kiinnostaisit useitakin ihmisiä tällä palstalla. Ainakin minä jätän tekstisi yleensä lukematta, jos huomaan nimmarisi.
TottaTosiÄllöttävää kirjoitti:
Ja sinä h..vetin idiootti kuvittelet, että kiinnostaisit useitakin ihmisiä tällä palstalla. Ainakin minä jätän tekstisi yleensä lukematta, jos huomaan nimmarisi.
"TottaTosiÄllöttävää"
Jaa että jätät yleensäkin...
Ällöttääkö?
H.- PäteäEdesJossakin
Kyllä. Todellakin ällöttää ja kuvottaakin monesti. Uskomatonta, miten joku voi kuvitella persoonansa kiinnostavan ihmisiä.
Olisiko sinusta kiva päteä täällä?
Oletko yrittänyt viime vuosina päteä jossain muuallakin?
Onko sinulla paljonkin ihailijoita täällä?
Kuinka monta? Ketkä? - rjamm
PäteäEdesJossakin kirjoitti:
Kyllä. Todellakin ällöttää ja kuvottaakin monesti. Uskomatonta, miten joku voi kuvitella persoonansa kiinnostavan ihmisiä.
Kuinka monta? Ketkä?Musaketjus on pari mummia.
PäteäEdesJossakin kirjoitti:
Kuinka monta? Ketkä?"PäteäEdesJossakin"
Olen 66-vuotias, entiseltä asemaltani päällikkö.
Älä nyt enää...:)
-
Minulle vastaillaan ahkerasti, minusta kirjoitellaan ahkerasti.
Kai se jotain kertoo minusta?
On kiva olla rekattu nimmari.
Eivät mene kehut ohi ohimon.
H.- JosLöytyyJostain
hunksz kirjoitti:
"PäteäEdesJossakin"
Olen 66-vuotias, entiseltä asemaltani päällikkö.
Älä nyt enää...:)
-
Minulle vastaillaan ahkerasti, minusta kirjoitellaan ahkerasti.
Kai se jotain kertoo minusta?
On kiva olla rekattu nimmari.
Eivät mene kehut ohi ohimon.
H.No linkitäpä tähän muutamia saamiasi kehukommentteja.
JosLöytyyJostain kirjoitti:
No linkitäpä tähän muutamia saamiasi kehukommentteja.
"JosLöytyyJostain"
Jospa annamme kehujen omistajien antaa itsensä ilmi.
Jos et aikanaan ymmärtänyt, et ymmärrä uusintojakaan.
H.
Peri-aatteessa asunnon halut ja inhot korreloivat asunnossa asuvien ihmisten määrään.
Suurin-piirtein sanoen mitä enemmän ihmisiä, sitä enemmän Kukka-Kaaleja.
Määrä ei ole ongelma, jos omaa omais-hoitajan.
Raha silloin vain rajoittaa.
-
Viime-viikollahan me käsittelimme viimeksi feikki-lesken ongelmia, todeten että ainoastaan de-meter rauhoittaa hänen mielensä.
Tunsin silloinkin sääliä, minkä hihitykseltäni kerkisin.
H.- tuskin.kukaan
Kukahan sun mielesi saisi rauhoittumaan, että lopettaisit irvailusi.
- TosiHihittelijä
Voihan taas. Kirjoitusta ilman ensimmäistäkään järjellistä ajatusta.
Millaisia haluja ja inhoja asunnolla voi olla?
Miten voi omata omaishoitajan? tuskin.kukaan kirjoitti:
Kukahan sun mielesi saisi rauhoittumaan, että lopettaisit irvailusi.
"tuskin.kukaan"
Mikä sinua estää?
H.- tuskin.kukaan
hunksz kirjoitti:
"tuskin.kukaan"
Mikä sinua estää?
H.Kiinnostuksen puute.
- tuskin.kukaan
hunksz kirjoitti:
"tuskin.kukaan"
ANTEEKSI KUINKA? :) :)
H.EI KIINNOSTA RAUHOITTAMISESI!!!!!!!
- Makkarajamuusi
Ihmeellisiä ruokamenoja...
Laskin äkkiä viime viikon ostokset. Jäi alle 30 minullakin. Tavalliset ostot. Vähemmälläkin olisi saattanut selvitä. Mutta eihän kolmekymppiä aina riitä. Joskus on ostettava isompi satsi täydennystä pakkaseen, ja silloin menee se summa kerralla.
- mimmimum-..mi
Eilen sunnuntaina ajattelin mennä ulos syömään....ja katselemaan ihmisiä samalla....siihen ravintola ruokailuun se kolmekymppinen upposi....mutta hyvää oli....vaihteeksi.
- 1eero
Yli 70 ekua män aamulla kirkolla viikon ruokiin, ei paha, bensuun saman verran viinakaupassa jätin käymättä pitkän harkinnan jälkeen kun entistäkin oo oo..
- Pantry
Välillä tulee ostetuksi pelkkiä mausteitakin usealla kympillä - kun sattuu sellaiseen paikkaan, mistä niitä saa (toisinaan vain netin kautta). Täydennystä kannattaa pakastimen lisäksi muistaa hankkia myös kuivamuonakaappiin, jotta on mistä ottaa.
Katselen tässä parhaillani Jamie Oliverin säästöateriat -ohjelmaa. Uskon vakaasti, että pisimmän korren tässä kilpailussa voisi vetää se, joka kertoisi käyttäneensä eniten rahaa yhdellä (suunnitelmallisella) kauppareissulla.
En laske paljonko menee, menee mikä menee. Vietettiin tyttären kanssa laatuaikaakoko viikonloppu hän tuli junalla ruuhkasuomesta lähikaupunkiin hain hänet asemalta. Miehensä on toisella puolella maapalloa käymässä. Kun tulee vieraita menee enemmän.
- sipeliini
Minulla riittää hyvin yhden hengen ruokamenoihin viikossa noin 50 euroa, syön enemmäkseen vihanneksia,kalaa ja broileria, todella harvoin punaista lihaa. Tuo 50 euroa viikossa riittää oikein hyvin joskus ylimääräisiin herkutteluihinkin.
- älä-naurata-
Alotukseen,
alkopa naurattamaan,
HAH HAH HAAAAHHAAHAAAAAAHAHAHAAAAAA
HOHOHOOOOHHHOOOOOHOO
VAI ETTÄ 30 euroa kuukaudessa ruokaostoksiin, hah haha haaaaahaaaaaa,
jooooooo,
asut ilmeisesti malla, pottu ja maito sulle tulee pellosta ja omasta navetasta, samoin kaikki kasvikset,
eipä ihme jos et mitään maksa kauppaan ruokaostoksisat,
kun kaupasta et niitä edes hae,- naurattaa.ha
Käytkö sinä leipäjonossa.
- hoit_su
Rauhoitu hyvä ihminen, siinä kyllä sanotaan että viime viikon menot. Kannattaa opetella sisälukua, ennen kuin innostuu kommentoimaan.
- pitäsköhän-lähtee-sinne
naurattaa.ha kirjoitti:
Käytkö sinä leipäjonossa.
En ole vielä koskaan tutustunu leipäjonossa seisoskeluun,
eikä ilmaista ruokaa ole kukaan antanu,
itte oon viimesen päälle kaikki kulutukseni maksanu,
- de-meter
Tuo kolmekymppiä per lärvi viikossa voisi hyvin riittää meille kahdelle "vanhukselle", mutta meillä on usein ruokavieraita ja omallakin väellä on tiettyjä rajoitteita, jotka täytyy ottaa ostoksissa huomioon.
Olen kyllä hyvin hintatietoinen ja se jo auttaa valintoja tehdessä. Perusruoka ei myöskään ole mielestäni kallista. Ajatelkaas kananmunia - ovatko perusruokaa, en tiedä - pääkaupunkiseudulla niitä saa eurolla 10 kpl. Hävettää melkein ostaa, mutta minä olen ostanut ja hävennyt..))
Kun valmistaa ruuan itse ja leipoo, säästää paljon ja saa mielestäni maukkaampaa ruokaa. Tietysti voi olla vähän turhauttavaa valmistaa monimutkainen ateria yhdelle tai kahdelle, mutta meidän sinkkuystävien kanssa on käyty vuoroin vieraissa, jaettu ateriayhteys - liian harvoin se tosin tapahtuu, kun kaikki ollaan aika liikkuvaisia vielä...- mataleena1
Katsoin juuri tänään kaupassa noita munia, oli 1e rasia ja kun aina katson kilohinnan se oli 1,72e, toisessa kaupassa 2,05e kg. Mitenkä hyviä lienee munat jotka maksaa yli 4e kilo?
On jäänyt mieleen kun mentiin EU:n Lippanen lupasi että ruoka halpenee, munat halpeni ja ne oli aika kauan halpoja, muu ei tainnut halveta?
Yksin eläjä ja vieraita ei juuri tarvitse ruokkia, kuluu noin 180e kuukaudessa, siinä kaikki paperit ja pesuaineet. Syön lihaa kalaa voita maitoa vähän leipää vihanneksia.
Hedelmiä ostan harvoin syön metsämarjoja. Sitrushedelmiä en pysty syömään.
Metsäsieniä. - de-meter
mataleena1 kirjoitti:
Katsoin juuri tänään kaupassa noita munia, oli 1e rasia ja kun aina katson kilohinnan se oli 1,72e, toisessa kaupassa 2,05e kg. Mitenkä hyviä lienee munat jotka maksaa yli 4e kilo?
On jäänyt mieleen kun mentiin EU:n Lippanen lupasi että ruoka halpenee, munat halpeni ja ne oli aika kauan halpoja, muu ei tainnut halveta?
Yksin eläjä ja vieraita ei juuri tarvitse ruokkia, kuluu noin 180e kuukaudessa, siinä kaikki paperit ja pesuaineet. Syön lihaa kalaa voita maitoa vähän leipää vihanneksia.
Hedelmiä ostan harvoin syön metsämarjoja. Sitrushedelmiä en pysty syömään.
Metsäsieniä.Vehnäjauhot ilmeisesti halpenivat EU;in myötä, sanoivat. Kuka niitäkin nyt pitää peruselintarvikkeina ? Hedelmiä pystyy ainakin pääkaupunkiseudulla ostamaan edullisesti, kun kilpailu on kova. Aina jokin laji on tarjouksessa.
Marjathan ovat meidän omia superfoodeja. Poimin niitä paljon, mutta "tilauksiakin" on paljon. Lapset ja sellaiset ikäihmiset, jotka niitä kaipaavat, eivätkä itse pääse metsään.
Ilman Insuliinia eivät solut pysty ottamaan vastaan Sokeria = Glukoosia = Energiaa.
Jos Glukoosi jää vereen, alkavat ongelmat.
Jos solut eivät tarvitse enenpää, ohjaa Insuliini yli-jäämä-sokerin rasva-soluihin = Läskiin.
Peri-aatteessa kaikki Sokeri, joka ei ole Glukoosia = Ruoko-Sokeria, on parenpi vaihto-ehto.
Koska Maksa joutuu tekemään niiden kanssa töitä = Kuluttaa eneregiaa.
Muuttaessaan ne Glukoosiksi.
-
On täysin mahdollista, että elimistön synnynnäinen virhe, Geenit tms. aiheuttaa lihavuutta.
Mutta aina se kuitenkin vaatii ylen-syömistä.
Ilman sitä eivät varastot voi kasvaa.
H.- jankunjankun
Palstapaska taas monistaa lässytyksiään.
jankunjankun kirjoitti:
Palstapaska taas monistaa lässytyksiään.
"jankunjankun"
Minusta kopioni sopii hyvin tähänkin kopioon.
Ruokaahan se elämä on.
H.- mimmimum-..mi
Joskus vähän ihmetyttää miksi sokeri on niin "vaarallinen" aine....vaikka se valmistetaan luonnon antamista ....esim. sokerijuurikkaista....tavallinen sokeri sisältää hedelmäsokeria... että rypälesokeria..
Ruuasta... ajattelin tänään valmistaa kesäkurpitsaa....niihin sopisi hyvin se kanttarelli ... sipulisekoitus....juustoraastetta - de-meter
mimmimum-..mi kirjoitti:
Joskus vähän ihmetyttää miksi sokeri on niin "vaarallinen" aine....vaikka se valmistetaan luonnon antamista ....esim. sokerijuurikkaista....tavallinen sokeri sisältää hedelmäsokeria... että rypälesokeria..
Ruuasta... ajattelin tänään valmistaa kesäkurpitsaa....niihin sopisi hyvin se kanttarelli ... sipulisekoitus....juustoraastettaKiitos vinkistä, mimmimummi. Molemmat ovat minulla valmistusta vailla. Kantarellit tosin eivät minulle sovi, aiheuttavat vatsanväänteitä. Se sienisokeri ja niinkuin minä niistä tykkäisin.
- mimmimum-..mi
de-meter kirjoitti:
Kiitos vinkistä, mimmimummi. Molemmat ovat minulla valmistusta vailla. Kantarellit tosin eivät minulle sovi, aiheuttavat vatsanväänteitä. Se sienisokeri ja niinkuin minä niistä tykkäisin.
Tomaattikin sopii hyvin sipulin ja jonkun yrtin kanssa....ladottuna vuokaan... kesäkurpitsaa on alattu käyttämään enemmän...
- de-meter
mimmimum-..mi kirjoitti:
Tomaattikin sopii hyvin sipulin ja jonkun yrtin kanssa....ladottuna vuokaan... kesäkurpitsaa on alattu käyttämään enemmän...
Aivan, minä olen joskus laittanut kesäkurpitsaa pitsaankin, meillä kun on näitä kasvissyöjiä...
- kiikun-kaakun
Lihominen vaatii aina ylensyömistä, mutta vahemmalla iällä ihminen automaattisesti pyrkii kerryttämään varastoja läskiin, vaikka söisi kuinka vähän. Sen vuoksi syönnin määrä on vanhemmiten vaikeaa, jos ei halua yhtään ylipainoa kehoonsa. Kun syö vain tarvitsemansa, niin aineenvaihdunta hidastuu hidastumistaan, eikä normaali ruoan kiertokulku toimi silloin jouhevasti.
kiikun-kaakun kirjoitti:
Lihominen vaatii aina ylensyömistä, mutta vahemmalla iällä ihminen automaattisesti pyrkii kerryttämään varastoja läskiin, vaikka söisi kuinka vähän. Sen vuoksi syönnin määrä on vanhemmiten vaikeaa, jos ei halua yhtään ylipainoa kehoonsa. Kun syö vain tarvitsemansa, niin aineenvaihdunta hidastuu hidastumistaan, eikä normaali ruoan kiertokulku toimi silloin jouhevasti.
"kiikun-kaakun"
Ei noin.
Elimistö ilmoittaa jos se tarvitsee.
Elimistö ei hidastu ennen kuin se kuolee.
Riittää kun syö vain silloin kun on oikea nälkä.
Energian itse-arviointi johtaa aina harha-tielle nimeltään fläsä.
Pelkkä hiukominen ei ole syy syöntiin.
-
Toisekseen, vanhuuden mukanaan tuoma laiskuus edellyttää pienenpiä annoksia.
H.- eppu2
mimmimum-..mi kirjoitti:
Ruuasta... ajattelin tänään valmistaa kesäkurpitsaa....niihin sopisi hyvin se kanttarelli ... sipulisekoitus....juustoraastettaAntti Heikkilä sanoo, että sokeri on syövän ´elatusaine´.
Kolme kesäkurpitsaa on tällä hetkellä kasvamassa. Yhden annoin miniälle. eppu2 kirjoitti:
Antti Heikkilä sanoo, että sokeri on syövän ´elatusaine´.
Kolme kesäkurpitsaa on tällä hetkellä kasvamassa. Yhden annoin miniälle."eppu2"
Jokainen solu kuolee ilman sokeria ja Insuliinia.
Muistutan: Glukoosia.
Kesä-Kurpitsa on kuin Kurkku.
Kaunis katsella, vaan on tyhjää täynnä.
Taidat saada tyypillisen miniän.
Kauniin, mutta tyhjä-päisen :)
-
Heikkilä tarkoittaa Sokerilla lapsuudesta asti alkanutta vammaa.
Hän muistaa tästä-lähtien lapsen-lapsien ruokkimisesta.
H.- eppu2
hunksz kirjoitti:
"eppu2"
Muistutan: Glukoosia.
Kesä-Kurpitsa on kuin Kurkku.
Kaunis katsella, vaan on tyhjää täynnä.
Taidat saada tyypillisen miniän.
Kauniin, mutta tyhjä-päisen :)
-
Heikkilä tarkoittaa Sokerilla lapsuudesta asti alkanutta vammaa.
Hän muistaa tästä-lähtien lapsen-lapsien ruokkimisesta.
H.Kysymys on sokerin ja insuliinin tasapainosta.
Heikkilä sanoo juuri sitä mitä tarkoittaa, eikä tarvitse vääristyneitä tulkintoja. eppu2 kirjoitti:
Kysymys on sokerin ja insuliinin tasapainosta.
Heikkilä sanoo juuri sitä mitä tarkoittaa, eikä tarvitse vääristyneitä tulkintoja."eppu2"
Minulla on DB2.
Tarkenna vääristynyt tulkinta.
H.- eppu2
hunksz kirjoitti:
"eppu2"
Minulla on DB2.
Tarkenna vääristynyt tulkinta.
H.Heikkilä kertoi näkemyksensä sokerin osuudesta syövän kasvuun, eikä mistään lapsuuden vammasta.
eppu2 kirjoitti:
Heikkilä kertoi näkemyksensä sokerin osuudesta syövän kasvuun, eikä mistään lapsuuden vammasta.
"eppu2"
Muistutan: Glukoosia...
Ihan lapsesta alkaen.
Lapsi-vettä imeskellen.
-
End Of Chat
H.
- kesi.vä
Minä luulen, että mulla jää allekin 30 € viikossa. Kesä on ollut risainen enkä ole vielä päässyt normaaliin eläkeläismummon arkirutiinehin. Teen pääosin ruoan itse, joskus käyn nepalilaisessa ravintolassa, josta saa maukasta kasvis- tai mereneväväisten ruokaa.
Katsonpa syyskuun, se kun on jo normaali :) - nvbcfhg
Kusta päässä.
Niin kauan kun rahat riittävät ruokaan, ei ole hätää.
Kesäkurpitsaa on runsaasti, jos vain suostuisivat syömään edes joka toinen päivä.
Nyt on kaalilaatikkoa, sitä riittää muutamaksi päiväksi, ihan turha nyrpistellä, ellei kelpaa, saa laittaa itse eväänsä.
Lähden keräämään naapurin pellolta hunajakukkien siemeniä, niitä en syö, vaan testaan ensi kesänä itävyyttään.- Kuokkija54v
Se menee mikä menee. Joskus katson kauppojen plusstiedotteista minkä verran on ruokaan ym mennyt, mutten kanna siitä stressiä. Siippa haluaa naudanlihaa, ei pidä broilerista. Haluaisin syödä kalaa, siipalle kelpaa vain parhaat palat siitäkin. Kalapuikoissa on se päällinen, mikä ei ole suotavaa. Nyt syödään uutta perunaa, silliä ja salaattia. Lasten käydessä paistoin naudanlihapihvit. Siipan kanssa syötiin yksi puoliksi ja pojat saivat yhden kokonaisen kumpikin. Suorastaan juhlaa. Juomisiin ei sitten niin paljon käytetäkään; rasvatonta maitoa vain, ei juuri pitkäripaisen tuotteita. Oman puutarhan tuotteet eivät ole oikein suosiossa, etenkään (pakaste)marjat.
Halpissuosikkini oli pinaattikeitto (1,49) ja siihen kananmuna kummallekin. Siippa sitten kyllästyi siihenkin! Ruoka on halvinmenoerä yksinäiselle, vaikka söisi lounasravintolassa.
- Anonyymi
moi on leskirouvan lihasta puutetta
- Anonyymi
Well, kaikkea tuota, mitä vuonna 2016 on saanut 30,- €:lla, ei todellakaan näinä päivinä enää saa. Oman ruokakauppani hedelmä - vihanneosasto -osasto on muuttunut ärsyttävän kalliiksi.
- Anonyymi
O h o !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506873Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6762978Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981271- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371120- 721022
- 223927