Kysymyksiä

kysyinvain

Voiko kani asua yksin, jos sille pitää paljon seuraa ja sillä on iso, oma tila liikkua? Voiko kanin jättää kahdeksi yöksi (esim pe-su) yksin?

Mitä kaikkea kanin kanssa voi puuhata? Voiko jättikanin kanssa harrastaa agilityä? Vai voiko (esim) selkä rasittua?

3

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kääpöluppaomistaja

Kani voi asua yksin jos sillä on seuraa ihmisistä. Kanit hakeutuvat ihmisten seuraan jos sillä ei ole lajitoveria.
      riippuu missä kanisi asuu, onko sillä sisällä oma huone missä on vapaana vai sitten ulkohäkki. Ulos yksinään ei kania saa jättää mutta sisätiloissa voi kanilla olla oma huone missä se kyllä voi olla yksinäänki, mutta suositus olisi jos kanilla ei ole kaveria että asuisi paikassa ihmisten kanssa, toki kaipaa kani myös omaa rauhaa jolloin kani voidaan laittaa yksinään omaan huoneeseen.
      no kyllähän kani selviäisi nuo kaksi päivää yksinkin kuhan on tarpeeksi ruokaa, heinää, vettä ja paljon virikkeitä. Mutta miksi kanin kuuluisi ns. Selvitä kun sille on tarjota parempaakin, ei se hoitaja niin vaikea ole hommata.
      kanin kanssa voi harrastaa vaikka mitä; esteitä, agilityä(myös jättikanit) voi opettaa kanille temppuja jne. En usko että jättikanin selkä mitenkään rasittuu, onhanse kani siinä missä muutkin paitsi hieman iso kokoisempi.

• LaissaSäädettynä

Tuohon yksin jättämiseen puuttuu eläinsuojelulaki, jossa maksimiaika yksin jättämiselle valvomatta on säädettynä. En nyt jaksa tarkistaa, mutta sen voi kukin viikonloppumatkasta haaveileva itse tsekata helposti. Muistaakseni se on 24h, eli kerran vuorokaudessa olisi kanin vointia jonkun käytävä katsomassa eläinsuojelulain nojalla.

• Miumauuu

Et voi jättää kania yksin pariksi päiväksi! Sen vesi pitää vaihtaa pariin otteeseen päivässä ja entä jos se kaataa vesikipponsa? Heinää se tarvitsee kolmeksi päiväksi todella paljon ja entä jos sille sattuu jotakin ja joutuu kärsimään usean päivän kun kukaan ei ole paikalla huolehtimassa siitä?
      Ja aina on suositeltavaa että kanilla on lajitoveri seuranaan, sillä se on sille tärkeämpi kuin ihminen(tietysti poikkeuksia löytyy).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1354
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1158
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      874
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      722
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33