Käytätkö pyöräilykypärää pyöräillessäsi?

Kypäräpakko

43

424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksikymmentäviisi

En käytä edes pyörää, minusta pyöräily on vaarallista, minulle!
      Jos teillä on kypärät joissa on sellasia reikiä, vetäkää nippusiteet niistä törröttämään, näytätte siileiltä ja varmasti huomataan!

• pottapäässä

Jokainen joka ymmärtää päässään olevan jotain menetettävää käyttää kypärää, muilla ei sitten ole niin väliäkään.

• Kypärä-EU-pakko

Itse asiassa jos menee oikean varovaiseksi asioiden suhteen, niin kypärää kannattaa käyttää myös suihkussa tai saunassa tai aivan pihamaalla kuljeskellessa, toki kävellessä jalkakäytävilläkin. Vaaramomentteja on niin paljon, että käyttää kypärää tiskatessaankin ei ole liioiteltua.

• de-meter
        Kypärä-EU-pakko kirjoitti:

Itse asiassa jos menee oikean varovaiseksi asioiden suhteen, niin kypärää kannattaa käyttää myös suihkussa tai saunassa tai aivan pihamaalla kuljeskellessa, toki kävellessä jalkakäytävilläkin. Vaaramomentteja on niin paljon, että käyttää kypärää tiskatessaankin ei ole liioiteltua.

Niin. Ja kypärää kannattaa käyttää myös silloin kun askaroi tietokoneella.

Lehdessä oli jokin aika sitten uutinen, joka kertoi puolison iskeneen vasaralla päähän tietsikan äärellä istunutta kumppaniaan. Niin, että jos kypäristä luovutaan maanateillä, kotona niitä kannattaa ehdottomasti käyttää..))

• kolinaa
        Kypärä-EU-pakko kirjoitti:

Miesten tulisi käyttää kypärää seisaaltaan pissatessa kaakeloidussa vessassa. Voi huimata vanhaa miestä kun pää tyhjenee ja niinpä kaakelit kolisee

• hattunen

Käytän kypärää vain silloin, kun lippis ei pysy päässä tuulisella ilmalla. Myös maantiellä ajaessa ilmavirta tempaa lippiksen helposti päästä.

• kun on nähnyt kaatumisien seurauksena murtuneita kypäriä ja tajuaa millaisia voimia on kyseessä ei eres mieti sitä et käyttäisinkö kypärää .

• Stadin tarjoamat, ilmaiset polku-pyörät näyttävät hölmöltä huume-hörhön kypäräisen pään alla.
      Luultavammin tuo aloite on tarkoitettu johtamaan ilmaisiin kupäröihin.
      Stadin maksamiin nekin tietenkin.

H.

• ...kypäröihin.

H.

• Kuuskymppisen kun täytin sain sisaruksiltani valkoisen polkupyörän ja pennuiltani punaisen kypärän, käytän niitä aina vain yhdessä.
      Hyviä juttuja kumpikin.

• Hurjastelen sähköavusteisella pyörällä. Kypärää en ole hankkinut, pitäisi kyllä, en ole ikinä kaatunut pyörällä, mutta kaikenlaista voi sattua.

• kesi.vä

Käytän kypärää ja tänään olisin pyöräily- ja sienestyspäivä. Jahka heräilen.

• sdsfg

Helsinkissä pyöräillessä niin oli kypärä pääsä. Sisko kun sielä asuu niin tietää että autoiliat voi alkaa nalkuttaa kypärättömyydestä. Ja olihan tuo turvallisempi olokin. Sielä jos nimittäin kaatuu niin aina kolahtaa johonkin kovaan ku on asvalttia ja betonia joka paikassa. Maalla pyöräillessä ei oo kypärää

• En aina käytä vaikka pitäisi.

• vtunjalkailijat

En käytä, jalankulkijat voisivat käyttää kun kävelevät holtittomasti kuin maailmanomistajat konsanaan.

• hlttunen

Omakohtainen kokemus,jos ei olisi ollut kypärää päässä,tuskin olisin tätä naputtelemassa. Parikymmentä vuotta sitten kaaduin pyörällä ja taju pois. Seuraavana päivänä heräsin sairaalassa. Hyvällä onnella olisin kuollut,huonolla makaisin sairaalassa kuin porkkana,mitään mistään ymmärtämättä. Noh,en minä nykyisinkään mitään ymmärrä,mutta syön ihan itse ja touhuan kaikenlaista ilman avustajaa;)

• Käytänhän minä, kiltti kun olen ja sääntöjä noudatan (ainakin siinä kohdassa). Paras 'saavutukseni' reilut 1000 km/kesässä. Siitä on jo jokunen vuosi, olin silloin vielä työelämässäkin mukana.

Tänä kesänä pyöräily on jäänyt, asia jolle en itse voi mitään. Tien päälle on ikävä. Ehkä syssymmällä taas?

• de-meter

Muistan tuon saavutuksesi, saimaantaka. Taisi olla jonkinlainen kisakin päällä silloin.
        Minä en siinä pärjännyt muutamalla sadalla kilsalla. Tänä kesänä on mennyt vielä huonommin tämän asuinpaikan ilmeen- ja infran muuttumisen vuoksi. Noihin aikoihin heitin itsekin työkeikat polkupyörällä: aamulla kahdeksin kilometriä, sitten työpäivä ja illalla sama matka takaisin, eikä tuntunut missään. Ei onnistuisi enää...

Mutta kypärää käytän ehdottomasti, enkä ymmärrä tuota pointtia, millä kypärästä luopumista perustellaan...

• ent.siivoojaparka
        de-meter kirjoitti:

Muistan tuon saavutuksesi, saimaantaka. Taisi olla jonkinlainen kisakin päällä silloin.
        Minä en siinä pärjännyt muutamalla sadalla kilsalla. Tänä kesänä on mennyt vielä huonommin tämän asuinpaikan ilmeen- ja infran muuttumisen vuoksi. Noihin aikoihin heitin itsekin työkeikat polkupyörällä: aamulla kahdeksin kilometriä, sitten työpäivä ja illalla sama matka takaisin, eikä tuntunut missään. Ei onnistuisi enää...

Mutta kypärää käytän ehdottomasti, enkä ymmärrä tuota pointtia, millä kypärästä luopumista perustellaan...

Ehkä suomalaiset ovat tehneet sen saman testin kuin norjalaiset.
        He menivät korkealle vuorelle testatakseen, kumpi on turvallisempi, pipo vai kypärä.
        Kun heittivät kumpaisenkin kivikkoiseen rotkoon, niin kypärä meni rikki, mutta pipo säilyi ehjänä.

• de-meter
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Ehkä suomalaiset ovat tehneet sen saman testin kuin norjalaiset.
        He menivät korkealle vuorelle testatakseen, kumpi on turvallisempi, pipo vai kypärä.
        Kun heittivät kumpaisenkin kivikkoiseen rotkoon, niin kypärä meni rikki, mutta pipo säilyi ehjänä.

..)) ..)). Tai ollakin päätön juttu...

• de-meter
        de-meter kirjoitti:

..)) ..)). Tai ollakin päätön juttu...

Korj. "taisi olla"...
        Tuhottomasti tulee virheitä, silmälasien uusinta on kyllä agendalla.

• molempi-parempi

Eikö se sanonta kuulu, että parempi kerta rytinä, kuin jatkuva kitinä. Kun ilman kypärää kaatuu, niin henki lähtee. Kypärän kanssa jää vaivaiseksi lopun ikää. Ainakin jos jää auton tönäisemäksi.

• Olenhanhuomannut

Olen ollut aikeissa ostaa kypärää muutaman vuosikymmenen. Mutta sormet menee suuhun; ostaisinko potan (olisihan monikäyttöinen). Nyt siis kysyn, millainen kannattaa ostaa ja millaista ehdottomasti ei. Olen nettisuosituksiakin tutkinut. Viime vuonna sukelsin fillarin kanssa pusikkoon, ei kiva ja takavuosin hiekalla etupyörä yhtäkkiä tahtoi tehdä 360° ympyrään, ei taaskaan kiva.
      Saa siis antaa ihan asiallisiakin neuvoja.

• muutaman vuaskymmenen ,joo pa joo.
        Osta sopiva ja sellanen mis on takana säätöpyörä lopullisen koon säätöön ja ohut pankkiryöstäjän huppu sinne alle ja tuuli/ sade suoja kypärän päälle vedettäväks.

• Olenhanhuomannut2

Kiitos kiitos Koti-kiusatulle. Menen tsekkaamaan.

• Olenhanhuomannut3

Pakko vielä kysyä tämäkin, mistä noita huppuja löytää? Vai pitääkö ryöstää pankkiryöstäjä?
      P.S. olen huomannut, että kypärien käyttö on lisääntynyt. Ja tykkään ajaa lujaa vanhalla maasturillani. Siks vois olla fiksu investointi.

• Fillari kaupoista niitä saa ,erittäin ohut ja lämmin .
        Se tuulihuppu joka tulee kypärän päälle niin osta huomiovärinen näkyy tosi hyvin hämärässäkin

• Olenhanhuomannut

Koti-kiusatulle vielä - sori häiriö. Pari kysymystä vielä: minkä merkkisiä ovat ja löytyykö/kannattaako ostaa Eestist? Enpä ole urheiluvarusteita sieltä raahannut.
      Tulipa mieleen tässä olympialaisten aikaan tämäkin.

• Olen huomannut nikille.
        Että eestiin 30e ostoksille ,ei kannata mennä sinne ne haukkuu kumminkin poroksi.

• Olenhanhuomannut

Ma räägin nattukene eesti keelt. Ei ne poroa nää. En kanna kiliseviä matkamuistoja. Hihih.

• ex.entinen
        Olenhanhuomannut kirjoitti:

Ma räägin nattukene eesti keelt. Ei ne poroa nää. En kanna kiliseviä matkamuistoja. Hihih.

Oletko sinä se friidu uudessa mekossa,,,,,

• Olenhanhuomannut

Meni ohi, niinsanotusti ulapalle ellei peräti aavalle merelle...kyllä mekko löytyy...
        Mutta uutinen: mulla on se - ihana mustanpunainen, kiiltävä.....sopii päähän kuin valettu....elämäni ensimmäinen polkupyöräkypärä....saa onnitella....
        Oishan Eestist voinut tulla kypärä päässäkin... voi tulla lakisääteiseksi laivoilla tulevaisuudessa...
        Humpatessa vaskoolit kilkkaa....

• Filosofi.E.Saarinen

En ole liian vanha, mutta jotenkin minusta tuntuu ajatus kypärän päähän pistämisestä samalta, kuin laittaisin mulkkuni peppuun.
      Ihmisistä tulee varsinaisia persreikä-pandexeja ja mulkkuja liikenteessä, kun usko kypärään kaikkivoipaisuuteen ja iankaikkiseen elämään aukeaa. Näin ratin takaa havannoiden, jätän pyöräillessä muutenkin kotia ja olen sitten "vaaran huumassa" tahi varovainen. Kyseinen styroxi ei ole luottamukseni edustuskohde, vaan käyrä josta keskinopeus kasvaa ja potenttiaalinen hyöty tätten menetetään.

• Olenhanhuomannut

Filosofi.E.Saarinen. Tuosta toisesta virkkeestä en oikein löytänyt logiikkaa. Samat aivot istuvat nojatuolissa tai pyöräilijän nupissa.
      Se tärkein pyörätie on siellä korvien välissä. Pitää ottaa huomioon muu liikenne. Mielestäni kypärää parempi turvallisuustekijä olisi jo koulussa suoritettu pyöräilykortti, sillä liikennesääntöjä ei noudata tai tunne kaikki. En minäkään hyväksy niitä fillarilla esim. suojatien kohdalla auton eteen sujahtavia "maailman herroja", joiden jälkeen tulee vain vedenpaisumus. En aja autoa, mutta ymmärrän paniikkisi. Asennoidun kuitenkin niin, että se vahvempi liikenne ensin eli en ole niiiiiiin tärkeä, että pitää tunkea tielle eteen tai aiheuttaa jokin heijausliike jonoon, jarrutuksia, kolareita. Mutta autoilijat voisivat reippaasti käyttää vilkkuja, koska luen niitä; mihin on kääntymässä, mihin on ryhmittymässä jne.
      Myönnän, ettei vaskooli päässä ole mikään tae mistään, mutta siistimpää hommaa kerätä aivoni maasta, jos........

• LuonnonValinta

Kyllä käytän kypärää aina pyöräillessäni. Pidän pääni sisältöä sen verran arvossa että pyrin suojaamaan sitä tarpeen mukaan. Tyhjää päätä olisi turha suojata.

• 122112

talvella kaaduin löin pääni, kypäräni katsoi ikkunasta

• Missä banaani, käytin kun kilpailin, nyt ei kepit katkeile.

• kypäräpää

Käytän kypärää pyöräillessä AINA!!! Kesäkuussa eräs ystäväni kaatui pyörällä, silmälasit säpäleinä, molemmat silmät mustana, nenä "poskella" otsa ruhjeilla. Nenään monta monta tikkiä, joutuu vielä plastiikkakirurgin konsultaatioon. Hänellä oli kypärä ja silti jälki oli karmeaa.

• "kypäräpää"

Tarinasi on päästä-keksittyä höpötintä.
        Kypärä ei suojaa naamaa.

H.

• hunksz kirjoitti:

"kypäräpää"

Tarinasi on päästä-keksittyä höpötintä.
        Kypärä ei suojaa naamaa.

H.

Jos ei sitten jää-kiakkoilija ole.

H.

• kypäräpäät
        hunksz kirjoitti:

Jos ei sitten jää-kiakkoilija ole.

H.

Hänellä oli yleismallinen kypärä. Lääkäri oli sanonut että "pottamallinen" on paras, suojaa myös otsan puolta. Usko tai älä, tämä tarina on tosi!!!

• hytinäx1

Pyöräilijälle tulisi olla kypäräpakko ja sakottaa ilman kypärää pyöräilevää aikuista 100€/kerta. Jäisi turhat marinat kypärän esteettisyydestä.
      Hirvittää ne vanhemmat ja isovanhemmat, joilla pieni lapsi kypärä päässä lastenistuimessa, mutta vanhempi ilman kypärää ja puhelin kädessään liihottaa tuhatta ja sataa ja poukkoilee ajotielle. Siinäpä shokissa olevan pienen, tuskin puhekykyisen, lapsen onkin sitten kiva yrittää selvittää missä asuu ja minkä niminen on kun aikuinen kypärätön makaa ajotiellä pää halki.

• kjkjkjl

Kypäränkäytölle on monia kielteisiäkin puolia - esteettisyyden lisäksi. Ketjussa sitä on vain kehuttu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      56
      7207
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      719
      3370
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      148
      1650
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      278
      1530
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1240
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      233
      1173
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1134
    Aihe