Lähdettäiskö ryhmämatkalle?

KoskaLähdetään

Minne lähtisimme pienenä ryhmänä matkalle, jotta saisimme sinutkin mukaan?

Minne sinä haluaisit lähteä?
Kuinka pitkäksi aikaa?
Kuinka paljon olisit valmis maksamaan?

64

616

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Porkkalan niemeen paistamaan makkaraa. Siihen mulla on varaa. Siitä hyvä paikka, että Kuumimmat Kallet voi heivata mereen viilentymään.

• henrjii

Viherlandiaan hugzikin käy sielä usein

• 444455242

tai Oivaan

• A-luokan-ihminen

Tai Ouninpohjaan telttaretkelle. Hunksi on kuski, linja-autolla tietenkin. Vai onko hällä muu kuin b-luokan kortti?

• Tarkoitatko Kallon Oivaa, jonka portsari sai lantin Lavin laulussa?

• 444455242
        arvo.e kirjoitti:

Tarkoitatko Kallon Oivaa, jonka portsari sai lantin Lavin laulussa?

Sitäpä juuri😂😂😂😂😂

• vai-mitä
        A-luokan-ihminen kirjoitti:

Tai Ouninpohjaan telttaretkelle. Hunksi on kuski, linja-autolla tietenkin. Vai onko hällä muu kuin b-luokan kortti?

Onko shunkista khuskikhsi?

• Repovedelle patikoimaan, he jotka uskaltaa Lapinsalmen riippusillan ylittää.
      Päivän reissu riittää, ei niin moni uuvu matkalle.

• Sattuman_Ville

Kävin jo kolmisen vuotta sitten. Harmittaa, etten käynyt niillä Olhavan kallioilla, kun ei ollut alueen karttaa.

• Sattuman_Ville kirjoitti:

Kävin jo kolmisen vuotta sitten. Harmittaa, etten käynyt niillä Olhavan kallioilla, kun ei ollut alueen karttaa.

Minä kävin neljä vuotta sitten, enkä Olhavalle ehtinyt, kun ukkoskuuro yllätti.
        Pitäisi mennä uudestaan ja korvata vahinko.

• Ei.ottanut.tulta

Ehdotin päivä Tukkaholmissa. Joskus. Ehdotin.

• ent.siivoojaparka

Sopii hyvin.
        Sanotaanko viikon päästä?
        Olen sen jo kalenteriin merkannut sinisellä ympyrällä numeron 28 ympärille. Muistaakseni se oli teatteri. Vähän noloa vaan, kun en ole oikein selvillä, mikä teatteri se oli silloin ja mikä esitys, kun likan kanssa sovittiin niin monta nyt syksyn päälle. Ei oikein ilkiä suoraan häneltä kysyä, ettei dementikkona pidettäisi. Pitää vain silleen vaivihkaan sitten kysäistä, että missäs kohtaa tavataan ja mihin aikaan.
        Sithä sen näkkee.

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Sopii hyvin.
        Sanotaanko viikon päästä?
        Olen sen jo kalenteriin merkannut sinisellä ympyrällä numeron 28 ympärille. Muistaakseni se oli teatteri. Vähän noloa vaan, kun en ole oikein selvillä, mikä teatteri se oli silloin ja mikä esitys, kun likan kanssa sovittiin niin monta nyt syksyn päälle. Ei oikein ilkiä suoraan häneltä kysyä, ettei dementikkona pidettäisi. Pitää vain silleen vaivihkaan sitten kysäistä, että missäs kohtaa tavataan ja mihin aikaan.
        Sithä sen näkkee.

Onkohan teillä nyt varppina sama Tukholma? Älkää sitten mököttäkö jos käistykset poikeaa toisistaan. Sentäs äiti ja tytär?

• ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

Onkohan teillä nyt varppina sama Tukholma? Älkää sitten mököttäkö jos käistykset poikeaa toisistaan. Sentäs äiti ja tytär?

Eeeei meille tule sellaista psykoterapeuttimaista mökötystä. Meillä on niin pettämätön suuntavaisto kummallakin, että joskus kippurassa naurettu sille.

Kerrankin jostain pääteltiin kävellä mukavia pikkukatuja pitkin keskusasemalle. Kumpikin käveli hyvin itsevarmasti, ylitti katuja, kääntyili kadunkulmista, rupateltiin niitä näitä, kunnes meidän nenän edessä luki yllättäen T Stadion. Siis ihan päinvastaiseen suuntaan ... Sitten katsottiin selvimmäksi nousta junaan.

Kumpikin luuli toisen tietävän, minnepäin on käännyttävä mistäkin kohtaa ja seurasi vain epäröimättä mukana.

• Miten olisi Viipurin, tai Pietarin matka?

• Psykoterapeutitar

Hyvä idea! Niissä en olekaan koskaan käynyt, vaikka on suunnitelmissa joskus käynyt. Laivalla tai junalla?

• ei.käy.mulle

Kallista jos yhden reissun takia pitää viisumi hankkia ja onko kaikilla passiakaan.

• Toi Pietari onkin hyvä kohde, luin justiinsa AA runon Sodan tuulet 1941-45.
        'Ensimm'inen kaukoammus Leningradiin.'

Pelkän syömisen ja juomisen takia en viitsi ryhmämatkallekaan lähteä, pitäisi olla jotain nähtävää ja koettavaa ja siihen tarkoitukseen Pietari on ihanteellinen, muutakin, historiaa, no, tietysti taidettahan Pietarista löytyy.
        Pietari on kesäkaupunki ja nyt on tulossa rospuuttoajat, joten ajankohta ei patras mahdollinen. Voihan ne kesäpalatsin upeat jutut olla upeita syksylläkin.

• pitää.vettä
        rosaliiin kirjoitti:

Toi Pietari onkin hyvä kohde, luin justiinsa AA runon Sodan tuulet 1941-45.
        'Ensimm'inen kaukoammus Leningradiin.'

Pelkän syömisen ja juomisen takia en viitsi ryhmämatkallekaan lähteä, pitäisi olla jotain nähtävää ja koettavaa ja siihen tarkoitukseen Pietari on ihanteellinen, muutakin, historiaa, no, tietysti taidettahan Pietarista löytyy.
        Pietari on kesäkaupunki ja nyt on tulossa rospuuttoajat, joten ajankohta ei patras mahdollinen. Voihan ne kesäpalatsin upeat jutut olla upeita syksylläkin.

Joo kyllä se kesäpalatsi komeilee syksylläkin. Siellä on nääs katto päällä.

• pitää.vettä kirjoitti:

Joo kyllä se kesäpalatsi komeilee syksylläkin. Siellä on nääs katto päällä.

Niin varmaan ja hyvä kun on vettä pitävä,
        mutta siihen pytinkiin kuuluu upea puutarha
        se oli kultaisine patsaineen mielessäni.

• ei.käy.mulle kirjoitti:

Kallista jos yhden reissun takia pitää viisumi hankkia ja onko kaikilla passiakaan.

Laivalla yhteisviisumi.

• Tallinnan risteilylle voisin lähteä. En ole käynyt risteilyllä vuosiin. Meiltä on pitkä matka satamaankin joten ei hyvin helposti tule lähdettyä.
      Junallakin olisi kiva matkustaa ensin Helsinkiin, samalla voisi käydä tyttären luona.
      Kävin ennen Helsingissä omalla autolla, en enää oikein uskalla kun viime ajelusta on aikaa.

• SiittäVaanRauhas

Turvallisempaa Helsingissä on ajella kuin moottori- tai maanteillä, missä nopeudet ovat paljon suurempia. Täällä on nopeusrajoitukset alentuneen entisestään, on paljon 30 ja 40 kilometriä tunnissa rajoituksia, väljät kaistat ja paljon liikennevalojakin.

Siinä vaan rauhallisesti ajelee, ja vaikka pysähtyy ellei tiedä minne pitäisi mennä. Vähemmän vaarallista, varsinkin, jos kuljettaja pysyy itse rauhallisena ja tietää, että aina voi palata takaisin, jos on joutunut kääntymään väärään suuntaan tms.

• Heikunkeikku

Kaikki haluaa eri paikkaan:)
      Kukaan ei innostu jonkun toisen ehdotuksesta, vaan ehdottaa omaa paikkaa.
      Tästä syystä arvelen, että yhteen "pataan" ei porukka änkee.
      Mutta entäs tämmönen ehdotus, että jonakin määrättynä päivänä ja sovittuna kellonaikana jokainen tryykää itsensä omaan mieleiseen paikkaan ja sieltä omasta paikasta kirjoittelee muille niiden muiden valittuihin paikkoihin.
      Kukin sitte leuhkii, kuinka paljon pareet se oma paikka on :)

• No en minäkään nyt Repovedelle ehdi, mutta syyskuun puolivälissä olen Luostolla, tulkaa sinne :)

• Heikunkeikku
        Ancelina kirjoitti:

No en minäkään nyt Repovedelle ehdi, mutta syyskuun puolivälissä olen Luostolla, tulkaa sinne :)

En minäkään mihinkään Repovedelle ehdi. En tiedä ees missä semmonen paikka on.
        Ei käy, ei mitenkään. Ei, en syyskuun puolessavälissä kykene Luostoilemaankaan. Ihme aikoihin ehdotteletkin :) Ja kaikki muutkin ehdottelee ihan toooosi omituisia paikkoja. Omituisia otuksia:)
        Jouluaatoksi ja vuoden vaihteeksi vois pyrähtää Kanarialle. Palmupuun juurelle istumaan. Meren aaltoja nuuhkimaan, taskurapujen ryntäilyjä kiven koloissa vahtaamaan. Ja Paellaa napostella illan tummuudessa, mutta sopivan lämpöisessä syleilyssä.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Ei käy, ei mitenkään. Ei, en syyskuun puolessavälissä kykene Luostoilemaankaan. Ihme aikoihin ehdotteletkin :) Ja kaikki muutkin ehdottelee ihan toooosi omituisia paikkoja. Omituisia otuksia:)
        Jouluaatoksi ja vuoden vaihteeksi vois pyrähtää Kanarialle. Palmupuun juurelle istumaan. Meren aaltoja nuuhkimaan, taskurapujen ryntäilyjä kiven koloissa vahtaamaan. Ja Paellaa napostella illan tummuudessa, mutta sopivan lämpöisessä syleilyssä.

Repoveden kansallispuisto on Kouvolassa, osa Mäntyharjun puolella.
        Lapissa on syyskuun puolivälissä paras ruska-aika.
        Minen mihinkään Kanarialle lähde, ei tästä tuu yhtään mittään :)

• Heikunkeikku
        Ancelina kirjoitti:

Kyllä mä semmosta vähä uumoilinkin, että ei tästä mitään tuu:)
        Parasta vaan, kun jokainen menee omaan paikkaan ja huhuilee sitten sieltä muille palstan välityksellä.
        Mun hyvä ystävä on kans samanlainen omituisuus kuin sinäkin, että aina pitää ruska-aikaan mennä Lappiin tallustelemaan. Minä en ennen aikojaan lähtis kattelemaan syksyisiä puiden ja pensaitten lehtiä. Sielä sitä siite seisois ruskan ympärillä ja aattelis, että nyhän on syksy. Sitte kohta jo onkin talvi. Ei käy mulle.
        Mä kattelen syksyisin valikoiden puita ja pensaita ja ruohoa. En ole huomaavinanikaan keltaisia ja oranssisia lehtiä. Silmät lepää vihreitten lehtien kimpus niin pitkästi, kuin se vaan suinkin on mahdollista:)

• Heikunkeikku
        Heikunkeikku kirjoitti:

Kyllä mä semmosta vähä uumoilinkin, että ei tästä mitään tuu:)
        Parasta vaan, kun jokainen menee omaan paikkaan ja huhuilee sitten sieltä muille palstan välityksellä.
        Mun hyvä ystävä on kans samanlainen omituisuus kuin sinäkin, että aina pitää ruska-aikaan mennä Lappiin tallustelemaan. Minä en ennen aikojaan lähtis kattelemaan syksyisiä puiden ja pensaitten lehtiä. Sielä sitä siite seisois ruskan ympärillä ja aattelis, että nyhän on syksy. Sitte kohta jo onkin talvi. Ei käy mulle.
        Mä kattelen syksyisin valikoiden puita ja pensaita ja ruohoa. En ole huomaavinanikaan keltaisia ja oranssisia lehtiä. Silmät lepää vihreitten lehtien kimpus niin pitkästi, kuin se vaan suinkin on mahdollista:)

Eiku ei ruskan Ympärillä, vaan ruskan Keskellä.

Eiku ei ruskan Ympärillä, vaan ruskan Keskellä.

Niin mutta kun siellä Lapissa on tuntureitakin, niille ja maastoon muutenkin meen patikoimaan.
        Jos olis osoite, niin laittaisin sulle nätin ruska-aiheisen kortin, poro ja joku komee poromies siinä mukana.
        Vähänkö kiinnostuisit ;)

• Heikunkeikku
        Ancelina kirjoitti:

Niin mutta kun siellä Lapissa on tuntureitakin, niille ja maastoon muutenkin meen patikoimaan.
        Jos olis osoite, niin laittaisin sulle nätin ruska-aiheisen kortin, poro ja joku komee poromies siinä mukana.
        Vähänkö kiinnostuisit ;)

Tuntureissa on se vika, että jos lähtee kämpimään ylös, niin rinkan kans kävelynopeus olis vähäkö hidasta ja tulis hiki ja alaspäin tulis liian lujaa:)
        Oon tottunut tämmösiin littana-lättänä-maisemiin. Helppo kävellä. Täälä on tietkin rakennettu mutkat-suoriksimaiseksi, että autolla huristelutkin on helppoa.
        Vähä mulla on äänessä (sormissa) kateuden siementä, jos on aivan pakko olla rehellinen:)
        Onkohan niitä lähelle kahta metriä pitkiä lappalaismiehiä? Ne vois olla kivoja :)

Tuntureissa on se vika, että jos lähtee kämpimään ylös, niin rinkan kans kävelynopeus olis vähäkö hidasta ja tulis hiki ja alaspäin tulis liian lujaa:)
        Oon tottunut tämmösiin littana-lättänä-maisemiin. Helppo kävellä. Täälä on tietkin rakennettu mutkat-suoriksimaiseksi, että autolla huristelutkin on helppoa.
        Vähä mulla on äänessä (sormissa) kateuden siementä, jos on aivan pakko olla rehellinen:)
        Onkohan niitä lähelle kahta metriä pitkiä lappalaismiehiä? Ne vois olla kivoja :)

Minä teen vain päiväretkiä, silloin ei reppu paljoa paina. Vähän evästä vaan mukaan ja kamera, jos sattuu jotain "mielenkiintoista" eteen tulemaan, hhhmmmmmm :)
        Voin katsella sulle tuollaista pitempää Aslakkia, ei tarvitse muuta kuin kääntää pää takaviistoon. Otanko mukaan?

• Heikunkeikku
        Ancelina kirjoitti:

Minä teen vain päiväretkiä, silloin ei reppu paljoa paina. Vähän evästä vaan mukaan ja kamera, jos sattuu jotain "mielenkiintoista" eteen tulemaan, hhhmmmmmm :)
        Voin katsella sulle tuollaista pitempää Aslakkia, ei tarvitse muuta kuin kääntää pää takaviistoon. Otanko mukaan?

Joo, päiväretket on mukavia. Eväiden syönti jossakin tunturinmutkassa, ah aivan mahtavaa.
        En usko, että lapinmies lähtis minnekään pois omilta kotikonnuiltaan. On ne niin outoja:)

Canarialla joulun aikoihin yleensä sateista ja viileää. Lämmittämättömissä hotelleissa öisin kylmää. Helmikuun puolivälissä lämpenee. 15 kertaa talvilomaa siellä viettäneenä en jouluna sinne lähde.

• Heikunkeikku
        arvo.e kirjoitti:

Canarialla joulun aikoihin yleensä sateista ja viileää. Lämmittämättömissä hotelleissa öisin kylmää. Helmikuun puolivälissä lämpenee. 15 kertaa talvilomaa siellä viettäneenä en jouluna sinne lähde.

Olemme perheen kanssa viettäneet monet monet joulut ja uudetvuodet Canarialla ja AINA on ollut yli 20 astetta. Yhtenä jouluna Puerto de la Cruzissa oli 32 astetta monena päivänä ja vähimmillään 25 astetta. Eikä ole satanut. On ollut hirmuisen hyvä säkä, kun sadekaan ei ole kiusannut.
        Juuri joulun aika on hyvä aika, kun saa Suomen talvesta pompahtaa keskelle kesää.
        Öisinkään ei ole vilu tullut.

• ent.siivoojaparka
        Heikunkeikku kirjoitti:

Jos Lapissa näet melkein kaksimetrisen miehen, niin hän on joko turisti tai maahanmuuttaja.

• Heikunkeikku
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Jos Lapissa näet melkein kaksimetrisen miehen, niin hän on joko turisti tai maahanmuuttaja.

Noin minäkin tuumin, että eivät Lapin miehet pitkiksi veny.
        Ihan kaksimetrinen ei tarvitsisi olla, mutta ihan sopiva olis joku 190 sentin lähellä. Esim. 188,3 ei olis paha laisinkaan:)

• 1eero
        Heikunkeikku kirjoitti:

Noin minäkin tuumin, että eivät Lapin miehet pitkiksi veny.
        Ihan kaksimetrinen ei tarvitsisi olla, mutta ihan sopiva olis joku 190 sentin lähellä. Esim. 188,3 ei olis paha laisinkaan:)

Kautokeinossa (saamelaisten pääkaupunki) käydessä siellä oli heillä paraikaa markkinat, kansallispukuisia pieniä vääräsäärisiä oli ukkelit, mutta heidän puhetta on mukava kuunnella. Paljon tuli siellä päin kulettua aikoinaan, oli mulla siellä sussukin inarin saamelainen, sirpakka tyttönen tukka oli musta kuin korpin selkä, eikä se ollu väärinpäin vaikka etelässä luultiin.

• Heikunkeikku
        1eero kirjoitti:

Kautokeinossa (saamelaisten pääkaupunki) käydessä siellä oli heillä paraikaa markkinat, kansallispukuisia pieniä vääräsäärisiä oli ukkelit, mutta heidän puhetta on mukava kuunnella. Paljon tuli siellä päin kulettua aikoinaan, oli mulla siellä sussukin inarin saamelainen, sirpakka tyttönen tukka oli musta kuin korpin selkä, eikä se ollu väärinpäin vaikka etelässä luultiin.

Vääräsäärisyys ei haittaa, kun porot on sen verran korkeita, että eivät pääse kinttujen välistä karkaamaan. Sikopaimeniksi ei niistä olisi, mutta mitäpä siitä, ku eivät sikoja paimentele.
        Tykkään kaikista murteista. Oululun murre on kans semmosta, että ilolla kuuntelee.
        Eikö se inarin saamelaistyttönen korpinmustine hiuksineen tahtonut kotikonnuilles lähteä, ku sinne sen jätit :)

• PätkätSielläPitkätTääl
        Heikunkeikku kirjoitti:

Eivät Lapin miehet pitkiä ole vaan ihan pätkiä kaikki.

• Ancelina kirjoitti:

Katsella lapissa ruskaa pakkasella tai kieppisanana kotona.

• arvo.e kirjoitti:

Katsella lapissa ruskaa pakkasella tai kieppisanana kotona.

Noh noh Arvo ;)

• tuli.mieleen

Miten olisi ryhmäseksi matka.

• Heikunkeikku

"tuli.mieleen"
        No toi nyt alko pikkasen kiinnostaan.
        Eikä paikallakaan sitte olis niin väliä,
        pääasia ku olis se ryhmätyöskentely:)

• nim.kaislikossa.suhisee

Paikka ja ohjelma vapaamuotoinen joo siitä se lähtee, Heikku ryhmä rämän vetäjäksi.

• Heikunkeikku
        nim.kaislikossa.suhisee kirjoitti:

Paikka ja ohjelma vapaamuotoinen joo siitä se lähtee, Heikku ryhmä rämän vetäjäksi.

Kyllä, se passais aivan mainiosti. Olisin ryhmän vetäjä, opettaja joka neuvoo tarvittaessa. Yhden ihmisen Yleisönäkin käyn hyvin. Itse en opettajana tietenkään voisi osallistua tuplatiimityöskentelyihin, mutta mitäpä en tekisi palstan hyväksi:)
        Tieto-taitoa kyllä on riittämiin, että ihan pätevän opettajan saisitte. Eikä tiukkapipoisuudesta tai nutturapäisyydestä olisi tietoakaan.

• Heikunkeikku
        nim.kaislikossa.suhisee kirjoitti:

Kyllä, se passais aivan mainiosti. Olisin ryhmän vetäjä, opettaja joka neuvoo tarvittaessa. Yhden ihmisen Yleisönäkin käyn hyvin. Itse en opettajana tietenkään voisi osallistua tuplatiimityöskentelyihin, mutta mitäpä en tekisi palstan hyväksi:)
        Tieto-taitoa kyllä on riittämiin, että ihan pätevän opettajan saisitte. Eikä tiukkapipoisuudesta tai nutturapäisyydestä olisi tietoakaan.

• Oliko sun isoäitisi jo moisella matkalla, josta Kallela sai aiheen tauluunsa akka ja kissa.

• Kaikkimukaan

Kannattaisi lähteä kuuran aikaan, että itikat eivät ole häiritsemässä. Armeijaltahan saa kait vuokrata niitä isoja telttoja. Eihän kaminaakaan tarvittaisi. Ei lentäisi niitä EU-hiukkasiakaan....
        Voisiko tämä kääntyä hurmaavaksi liikuntamuodoksi iloinen ilme kasvoilla....Tästähän kehittyisi testausten jälkeen uusi vientituote
        60 ja kyllä maa olisi nousussa..

• neitsykkä-

Jos maksetaan niin lähden kahdeksi viikoksi vaikka kanarialle,
      tai sitten hyvätasoiseen kylpylään suomessa, täyshoitoon,
      lapissa joku tasokas tunturihotelli olisi myös hyvä kohde ruska-aikaan,

• Minne...vaikkapa Prahaan
      Miten aikaa...vaikkapa joulumatkalle, 2-4-5-6 päivää
      Miten paljon...niin paljon kun matka maksaa, en mä mitään luksusmatkaa tartte, turvallinen lentoyhtiö, ihan tavallisen tähtihotellin keskustasta, joku kiertoajelu, hyvä opas, joku konsertti, joku museo, hyvää ruokaa, kauniit ilmat

• PrahaVaiKrakova

Krakova olisi minusta mukavampi ja kiinnostavampi kuin Praha. Sinne voisin lähteä mielelläni uudelleenkin.

• PrahaVaiKrakova kirjoitti:

Krakova olisi minusta mukavampi ja kiinnostavampi kuin Praha. Sinne voisin lähteä mielelläni uudelleenkin.

Krakova on tosi kiva paikka, totta, sinne minäkin voisin uudestaan mennä.

Ajoitko muuten monen hevosen vetämillä vaunuilla ympäri toria ja kuuntelitko kun haamusoittaja soittaa kellontornissa ja kuinka soitto katkeaa kesken.
        Monta asiaa muistui mieleeni kun annoit pienen vinkin...

• Minä kun olen iän kaiken ollut tanu mies suorat sivut jne niin ajattelin kerrankin lähtee reissuun .
      missähän on se hunninko kun niin moni on jo mennyt hunninkolle nii mä kans haluun.
      Vois kai sitä porukallakin mennä mut ainakin mä tarviin oppaan sellasen joka näyttää eteen et miten ollaan ja mitä tehrään et ei erottus porukasta.
      Samalla reissulla vois ettiä metritavarana myytävää jarruhihnaa kun sitä ei Turusta tunnu löytyvän .

• Heikunkeikku

"koti-kiusattu"
        Jarruhihnaa metritolokullako meinaisit ostaa?
        Minä en näistä auton sisäkaluista oikein ymmärrä ja siksi kysäsen, että onko se niin, että jos on semmonen kuski, että ajaa hurrRRRrrrrjan lujaa ja sitten joutuu jarruttelemaan oikein viimesen päälle ja pitemmästi, ettei törmää autojen periin, niin tartteeko semmosen autossa olla metrien pituinen jarruhihna?
        Jonku hitaan etanakuskin hihaksi riittää pieni pätkä.
        Joo, noin se varmaan on.
        Itte päättelin:)

• k-kk
        Heikunkeikku kirjoitti:

"koti-kiusattu"
        Jarruhihnaa metritolokullako meinaisit ostaa?
        Minä en näistä auton sisäkaluista oikein ymmärrä ja siksi kysäsen, että onko se niin, että jos on semmonen kuski, että ajaa hurrRRRrrrrjan lujaa ja sitten joutuu jarruttelemaan oikein viimesen päälle ja pitemmästi, ettei törmää autojen periin, niin tartteeko semmosen autossa olla metrien pituinen jarruhihna?
        Jonku hitaan etanakuskin hihaksi riittää pieni pätkä.
        Joo, noin se varmaan on.
        Itte päättelin:)

Olis tietenkin suuri kiusaus yhristää kova vauhti ,jarrutusjäljet ja jarruhihna samaan nippuun kun kuskeista puhutaan ,mut annetaan nyt ainakin kuskin kalsarit olla rauhassa.
        Olet niin jämpti ja aina asiassa oleva et en uskalla ruveta vehnästelemään vaan pelkkää faktaa pukkaa.
        Jarruhihna alkaa olemaan historiaa ,rumpujarrujen aikaan ,huomaatko kun instrumenttia pukkaa alan ihmiselle.
        Siis rumpujarrujen aikaan niihin jarrukenkiin oli niitattu sellaset kitkapinnat mitä hihnaksi sanottiin .
        Kun oikein olan takaa ajettiin korttelirallia ja ain likkain kohralla topattiin niin kuluihan ne hihnat.
        Ei ollut varaa ostaa uusia valmiita jarruosia vaan hihnaa sai metritavarana ja siit pätkittiin sopiva pala ja niitattiin paikoilleen.
        Mulla on projektina gravelyn sarvitraktori minkä ohjausjarrun hihnat pitäs uusia mut mistä saa nykyään hihnaa kun autois on levyjarrut .
        Nyt sulla on pähkäiltävänä ,rumpujarrut ,levyjarrut ja viel käsijarrukin ja jarrukenkät ,omituisia nimiä kerrassaan .
        Mut se hunnikko ,oletko koskaan käynny siellä?mikä oli parasta jos käynyt oot?
        Taas hävis sininen ,vahvistan koht.

• k-kk kirjoitti:

Olis tietenkin suuri kiusaus yhristää kova vauhti ,jarrutusjäljet ja jarruhihna samaan nippuun kun kuskeista puhutaan ,mut annetaan nyt ainakin kuskin kalsarit olla rauhassa.
        Olet niin jämpti ja aina asiassa oleva et en uskalla ruveta vehnästelemään vaan pelkkää faktaa pukkaa.
        Jarruhihna alkaa olemaan historiaa ,rumpujarrujen aikaan ,huomaatko kun instrumenttia pukkaa alan ihmiselle.
        Siis rumpujarrujen aikaan niihin jarrukenkiin oli niitattu sellaset kitkapinnat mitä hihnaksi sanottiin .
        Kun oikein olan takaa ajettiin korttelirallia ja ain likkain kohralla topattiin niin kuluihan ne hihnat.
        Ei ollut varaa ostaa uusia valmiita jarruosia vaan hihnaa sai metritavarana ja siit pätkittiin sopiva pala ja niitattiin paikoilleen.
        Mulla on projektina gravelyn sarvitraktori minkä ohjausjarrun hihnat pitäs uusia mut mistä saa nykyään hihnaa kun autois on levyjarrut .
        Nyt sulla on pähkäiltävänä ,rumpujarrut ,levyjarrut ja viel käsijarrukin ja jarrukenkät ,omituisia nimiä kerrassaan .

Sininen kiusattu kuittaa.

• Heikunkeikku
        k-kk kirjoitti:

"koti-kiusattu"
        Oukkidoukki, nyt pääsin kärryille.
        Mä lensin kärryille lennossa, ku kirjoitit jarrukengistä. Kyllä minä nyt kengistä jotakin tiedän.
        Voisit tilata sitä jarruhihnaa.
        Kauhajoella on Isojoen konehallin pääpaikka. Täällä vaasassa on Kivihaassa sen myymälä (IKH), josta myös voisit tilata.
        Samaisesta liikkeestä voi tilata vaikka mitä tilpehööriä raktorien korjaamiseen.
        Hyvä kun et vehnästellyt :) tämmöselle jämpille tyypille.
        Jos tahdot tuon liikkeen puhelinnumeron, niin täältä kärryiltä pesee sekin pyydettäessä.

"koti-kiusattu"
        Oukkidoukki, nyt pääsin kärryille.
        Mä lensin kärryille lennossa, ku kirjoitit jarrukengistä. Kyllä minä nyt kengistä jotakin tiedän.
        Voisit tilata sitä jarruhihnaa.
        Kauhajoella on Isojoen konehallin pääpaikka. Täällä vaasassa on Kivihaassa sen myymälä (IKH), josta myös voisit tilata.
        Samaisesta liikkeestä voi tilata vaikka mitä tilpehööriä raktorien korjaamiseen.
        Hyvä kun et vehnästellyt :) tämmöselle jämpille tyypille.
        Jos tahdot tuon liikkeen puhelinnumeron, niin täältä kärryiltä pesee sekin pyydettäessä.

Sain selville et Helsinkin puolessakin on yks firma joka liimailee hihnoja asiakkaan kenkiin mut kun ,mä itte on mottona.
        Mulla on suosikeis ikh sivut ja seuraavaks syvennyn niitten sortimenttiin ,kiitos kun ohjasit ajatukset oikeeseen suuntaan ,
        Tosin mulla on pikkunen traktori vaan 250kg elopainoo , semmonen kapee nauha olis ihanteena ettei tarttis sahata

• Sattuman_Ville

On se IKH Oulussakin. Iso liike. Hyllyt notkuu tavaraa, mitä kukaan ei halua ostaa ja sitä mitä asiakkaat haluaisi, sitä ei ole, ei tule eikä tilatakaan. Esimerkiksi mutterityökaluja tuumamitoituksella. Eli on päästy samaan onnen tilaan kuin Neuvostoliitossa jo 1970 -luvulla.
        Näin se kehitys kehittyy Suomaassakin.

Itse kyselisin jarruhihnaa vanhoista auto- ja autotarvikeliikkeistä. On noita tullut aikanaan niitattua ja liimattuakin muutamia metrejä... Ja jos ei löydy metritavarana, niin sitten valmiita hihnoja joista tekemällä. Minulla saattaa olla autotallissa vanhimman korimallin Escortin jarruhihnat ja ehkä niititkin.

• Ottiatuota.noinikkään

Kovinpa ehdotatte laidalle Suomenmaata. Ja ulkomaillekin. Eli joillekin ylipitkä matka.
      Jos tökätään kartalle Suomen keskipiste, niin se sattuu sata kilometriä Oulusta etelään nelostien viereen. Olisko se sitten Oulu, minne ei hirmupitkiä matkoja mistään tule?
      Vaan mitä nähtävää Oulussa on? En minä vaan tiedä. Suomen kummituskaupunki n:o 1 kuulemma kuitenkin. Melkoisia kummituksia täällä kaduilla kyllä näkee. Heikunkeikullekin löytyy niitä parimetrisiä nokikeppejä.
      Vaan ei se Oulu ole hyvä. Oulussa tuulee aina, meren rannalla kun on. Mitäs paikkoja siinä 100-150 km:n säteellä keskipisteestä olisi?
      En minä vaan tiedä.
      Hailuotoonkaan eivät sitä siltaa ole saaneet vaikka 50 vuotta jappasseet. Ja siellä tuulee vielä enemmän.
      Vaan pitääkö sitä nähtävyyksiä olla? Eikös sitä ole tarkoitus toisiamme katsella? Siihen löytyy Oulustakin paikkoja. Vaikka sitten Nallikarin leirintäalue, vieressä hieno uimaranta (kuka vielä tarkenee uida?) ja uimarannan toisessa päässä joku kylpylä, Eden taisi olla nimi.
      Itse päiväseltään jossakin käväisisin paitsi jos siltä tuntuu, niin jossakin yön viettäisin. En kuitenkaan autossa näillä keleillä ja tällä iällä. Ja kun niitä ulkomaalaisia rosvojakin on tänne haalittu...
      Ei siitä mitään tule tälle vuodelle. Ei ole tullut ennenkään. Ja kohta sataa räntää, vaakasuoraan. Koivunlehdet jo kellastuvat.

• Heikunkeikku

"Ottiatuota.noinikkään"
        No mutta, no mutta, en minä mitää ohutta kaks metristä Keppiä tarkoita. Ne huojuu tuules, eikä pysy pystys. Kintutkin niin ohuet, että kauhistuttaa, jos leviälahkeiset shortsit pistää päällensä. Ei käy minulle.
        Lähelle paria metriä kirjoitin. Lihaksikas toki tietysti. Sopivan lihaksikas siis. Ei mikään treenattu pulleus.
        Oulu on mun mielestä kiva kaupunki. Joskus muinoin nuorena vähän aikaa siellä asuin. Ihmiset mukavia. Ainut vika, että siellä se typpitehdas haisi aikalailla. Omituisen hajuista, mutta jotenkin siihen alkoi tottumaan jollakin tavalla. Kun oli pakko:) Ei voinut hengittämättäkään olla koko aikaa.
        Ei siitä tälle vuodelle mitään tuu. Samaa mieltä kanssasi. Kahtotaan sitten ens kesänä:) Ensi kesät on aina siitä mukavia, kun niihin voi suunnitella hurjan paljon kaikkea tekemistä. Ens kesänä sitä ja sitä ja sitä ja tätä...

• Ottiatuota.noinikkään

Ei se typpitehdas juuri haissut. Räjähtikin vain kerran, taisi olla kevättalvella 1963. 40 m korkea rakeistustorni hävisi yöllä.
        Savupiipusta vai mikä piippu se lienee, tuli joskus tummanruskeaa tai keltaista "savua" taivaalle. Kouluaikana käytiin siellä ja nähtiin nestemäistä ilmaa peltiämpärissä. Kirkasta oli ja kylmää...

Se haiseva tehdas oli ja on yhä sellutehdas ihan toisella puolen kaupunkia. Jotain rikkiyhdisteitä? Harvoin enää tuoksahtaa edes siinä vieressä. Rahan hajuahan se oli... Haisi sopivalla tuulella 1950-luvulla vielä 50 km:n päässäkin.

Joo, suunnitellaan niitä tapahtumia sitten taas ensi kesänä. Loppukesästä. Niinkuin joka vuosi on suunniteltu. Mitään ei olla saatu aikaan eikä saada vastakaan.

• Ilmansiipiä

Olen kohta valmis ihan mille tahansa matkalle ihan mihin hintaan tahansa, minne tahansa ja mahdollisimman pitkäksi aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7320
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3594
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      371
      1978
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1816
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1459
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe