Elikkäs meille tulee ensi kuussa hoitoon hyvän ystäväni alle kahden kuukauden ikäinen vauva ja heidän taaperoikäinen lapsi kun ystäväni aloittaa opiskelun. Ystäväni haluaa äitiysloman ohella että hänellä on joku oma juttu. Jos hän itse kokee että jaksaa paremmin arkea ja on opiskelujen myötä paremmin jaksava äiti niin se hänelle suotakoon.
Itse en olisi raaskinut jättää omia lapsia hoitoon heidän vauvavuotenaan hoitoon, mutta perheitä on niin erilaisia.
Pointtini on se,että ajatus lainavauvasta on ollut ihana kun meille ei enää ole tulossa omia vauvoja. Mutta mitenkäs tämän vauvan kannalta? Olen miettinyt että miten kuukaudessa n.8 päivänä ja 6-7 tuntia kerrallaan vaikuttaa vauvan psyykkeeseen,voiko vauvalle tulla traumoja kun hän on erossa äidistä pitkiäkin aikoja?Pyrin tietysti tarjoamaan lämpöä, läheisyyttä ja turvaa, mutta onko jotain muuta mitä tulisi ottaa huomioon? Haluaisin olla mahdollisimman hyvä hoitaja tuolle pienelle ihmisenalulle. Kertokaa palstalaiset omia kokemuksia jos teillä on ollut pieni vauva hoidossa tai äidit ja isät miten pienen vauvan kodin ulkopuolinen hoito on onnistunut?
Lainavauva
Ihmisenpoikanen
2
167
Vastaukset
- Dkdkdk
Monissa maissa vauvat menevät kokopäivähoitoon jo 2 viikon ikäisenä, esim. Amerikassa. Monissa Euroopan maissa mennään hoitoon 3 kk:n vanhana.
Kuulostaa siltä, että tiedät mitä olet tekemässä, joten en tarjoa mitään neuvoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496435Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6562737Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831229- 841175
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.901160Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611103- 891090
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2801084- 71985
- 229870