käynnistysongelma

volkkasisti

Mikä mahtaa olla vikana golffissa (-97 1,8 1-pisteruisku) ,ei tahdo lähteä kylmänä käymään.Auttaa los pistää lohkolämmittimen päälle vähäksi aikaa.Olen vaihtanut jakajan kannen,pyörijän ja putsannut tulpat mutta ei vaikutusta.Lämpimänä toimii ihan normaalisti. Jos sen saa käymään kylmänä meinaa tukehtua kun painaa kaasua.

7

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vainarvausta

En ole millään tavalla asianuntija, mutta haluaisin auttaa. Itselläni on nelosgolfi 1.8 moottorilla. Ainakin tässä aparaatissa on polttoainepumppu liemimittarin kanssa samassa reijässä pensatankin sisällä. Kun virran kääntää päälle, ( puhallin ja muu melusaaste poiskytkettynä ) kuuluu sieltä takaa pensapumpun hyrinä. kun se nostaa painetta. Jos sitä et kuule, alkaa vianetsintä. Sulake, liittimet, pensapumppu tuskin viallinen, jos muuten moottori käy kunnolla.

• putslank

Kylymä käynti suutin eli tyhjäkäynti venttiili noessa!

• höpöhpööpö

Kylmäkäynnistyssuutimella ei ole mitään tekemistä tyhjäkäyntiventtiilin (lisäilmaluisti) kanssa, kumpikaan niistä harvoin nokeentuu ja 1-pisteruiskutuksessa kumpaakaan ei edes ole olemassa.

Ja varmaan aloittajan kannattaa seuraavaksi vaihtaa moottorin lämpöanturi tai mielellään koko auto, se on kohta 20 vuotta vanha niin ei ole ihmekään että vikoja ilmenee.

• volkkaristi

Jep, moottorin lämpöanturissahan se vika oli, kiitos vaan vinkistä, halvalla pääsi (20 euroo). Vian huomasi, kun otti liittimen irti niin kävi kylmänä paremmin.

• tunnistinkyllä

Kylmä käynti suutin on yhdyssana, samoin tyhjäkäynti venttiili. Kirjoittaja on tunnistettu, vaikkei se mistään mitään tiennytkään, luonnollisesti.

• Lämpöanturivika

Ruiskun ohjausboksi luulee koneen olevan lämmin ja annostelee bensaa sen mukaan. Kylmä kone siis tarvii reilummin bensaa.

• boksikovil

Vain folkkarista löytyy tollainen viritys!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1234
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1088
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      814
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      810
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      760
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      677
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      662
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60